Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

TV: Legend of the Seeker (Boeken: De Wetten van Magie) Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Lix
Oude Forumnaam: Mirmana 7e jaars
7e jaars

Verdiend: 1 Sikkels

Lix is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Nov 08, 2008 12:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Image

Legend of the Seeker
naar het boek: De Wetten van Magie door Terry Goodkind

Sinds 1 november kunnen de bewoners van de US, die blessed zijn met een tv, genieten van de miniseries 'Legend of the Seeker'. Om een volledige uitleg te geven van deze serie en de hype die er nu al omheen bestaat, moet ik even verwijzen naar de boeken waarop deze is gebaseerd: "De Wetten van Magie." Deze boekenreeks bestaat uit maar liefs 11 delen, wat dus iets teveel materiaal kan leveren voor een film. Vandaar dat er waarschijnlijk voor een serie is gekozen. Nu heb ik zelf nog niet alle boeken gelezen, maar wat ik heb gelezen vind ik erg spannend.

Het verhaal: (copy&paste) Avonturier en minnaar, vluchteling en jager, in elk opzicht een rechtvaardig mens, dit alles is Richard Cypher, de Zoeker. Over hem en zijn geliefde Kahlan gaat dit epos - de Wetten van de Magie - dat, spannend en aangrijpend tegelijk, over de hele wereld miljoenen aan zich wist te binden. Sinds de verdeling van het land in drie afzonderlijke naties, is Westland vrij gebleven van de smetten van tovenarij. Totdat de ontdekking van het zwaar verminkte stoffelijk overschot van de vader van Richard Zypher het begin inluidt van een nieuw tijdperk, van de vervulling van een eeuwenoude profetie. Nu is de tijd aangebroken om te aanvaarden dat magie in al haar vele vormen onlosmakelijk is verbonden met het lot van het volk van Westland.

Trailers: Klik 1, Klik 2.

Ik kan echt niet wachten tot we in Nederland van deze miniseries kunnen genieten!

Now you're not here, my color's gone.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Verdiend: 0 Sikkels

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Nov 08, 2008 19:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb vorige week de eerste twee afleveringen gezien, dit is mijn mening over de serie tot nu toe:

SPOILERS!
[selecteer]
Ik vond het begin erg cliche en een beetje ongeloofwaardig hoe Richard als Seeker werd gekozen. In het boek vond ik het al snel gaan, wat één van de redenen was dat ik er mee gestopt was, maar hier ging het nog een stuk sneller. Sowieso vond ik het begin een beetje te snel gaan, alles werd wel heel snel uitgelegd. Ik snap het wel, ze willen in de eerste afleveringen meteen een basis hebben, zodat mensen blijven kijken. Maar nu werd het een beetje ongeloofwaardig.

Ik vond het tweede deel wel beter en interessanter. Ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat met het verhaal, van de boeken heb ik maar een heel klein deel gelezen dus ik heb nog geen voorkennis. Ik ga nog wel een paar afleveringen verder kijken, maar ben er nog niet zeker of ik het echt het hele seizoen ga volgen.

[/selecteer]

16-08-2005 ~ 31-12-08
XilonaX
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 90 Sikkels

XilonaX is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 28, 2008 22:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

De afleveringen worden steeds beter! De vijfde vond ik vooral super, ze slepen je al een beetje de Nieuwe Wereld in. Helaas wel veel verschillen met het boek, maar als je de boeken niet hebt gelezen en aan de serie begint, zal je het vast geweldig vinden! Wink

Ik heb ooit een fanfic gehad over het negende boek van de serie (ketenvuur) en heb bijvoorbeeld Richard vervangen door Ginny en Kahlan door Harry. Was wel leuk om te schrijven, helaas nooit afgemaakt (wel veel pagina's volgeschreven Cool ) Anyway, hoop wel dat ze met het verfilmen ook zo ver zullen komen!

Ketenvuur
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp