Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Cito uitslag en er over praten Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Heksjuh
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 68 Sikkels

Heksjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 16, 2008 12:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

ihv schreef:
Heksjuh schreef:
ihv schreef:
ik had geloof ik 538 het is ook alweer 5 jaar geleden:P. Ik heb daarna het eerste jaar mavo/havo gedaan en de rest van de 3 jaar mavo(vmbo) dit jaar examen gedaan en ik had allemaal 8en en een 5 voor wiskunde

Dan is het ook een groot verschil hoe je school het aanpakt, ik had ook 538 mocht naar HAVO/VWO en heb dit jaar mijn VWO examen gehaald.
Maar ik denk dat er ook veel komt kijken bij hoe makkelijk jij leert, en dat wordt niet even goed bekeken bij de CITO. Nou ja ik kan me nog erg goed herinneren op het onderdeel informatieverwerking had ik maar 1 fout, verder scoorde ik op taal erg slecht en op rekeken vmbo T - havo, maar ja die informatieverwerking werkt tot nog toe altijd erg gunstig.
Het heeft veel met je ontwikkeling vanaf dan te maken.

ja maar ik was eigenlijk boven mezelf uitgestegen want echt helemaal niemand had 538 verwacht en ze twijfelden of ik havo of vwo niveau aankom

Een top weekje dus?
Mijn school was heel erg bezig met uitstroomcijfers dus ze lieten gewoon iedereen zo hoog mogelijk instromen dat ik van de ontzettend veel mensen samen met nog 1 de enige ben die dit jaar zijn vwo diploma heeft gehaald, interesseert ze niet zo heel veel.

Maar ik vind het vwo niet beter dan het vmbo, want het is maar net wat je ligt, ik ben zo ontzettend niet praktisch dat is toch ook wel een missende kwaliteit.

Verruim je blik op het leven
Profiel bekijkenStuur privébericht
Glauces
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 0 Sikkels

Glauces is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 17, 2008 10:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik geloof dat ik op de CITO-toets ook 550 had, maar wel met een aantal foutjes xD. Was er toen best wel trots op en kreeg ook een gymnasiumadvies. Helaas hadden ze geen gymnasium op de school waar ik heen ging (in de eerste klas dan), maar wél VWO+. Dat houdt in dat je allerlei extra projecten moet doen, zoals een muziekboek schrijven, of een serie schilderijen maken in navolging van bekende schilders zoals Monet en Van Gogh, of zelf een weekendje Parijs samenstellen, dat soort dingen. Alleen moest dat allemaal buiten schooltijd. Was dus voor echte studiebollen xD.

Nou, mijn ouders vonden het beter dat ik daar niet heen ging, omdat ik sowieso al uit een dorpje kom en het wennen zou zijn op zo'n gigantische school xD. Ik ging dus naar de brugklas van het HAVO/VWO, en daarna naar het gymnasium, waarin ik dit jaar mijn eindexamen ga doen.
Ik denk dus dat mijn advies wel klopte, en bij de andere leerlingen van mijn jaar klopt het ook wel. Alleen ik denk niet dat je er gewoon maar van uit moet gaan dat de CITO-toets het bij het rechte eind heeft. Je kunt best gewoon een slechte dag hebben ofzo.

Oh ja, en ik ben het wel met Heksjuh eens. Ik ben net zo praktisch als Tops ongeveer xD, het is gewoon maar net wat je ligt.

Where your treasure is, there will your heart be also.
Miss Davina*
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 58 Sikkels

Miss Davina* is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 25, 2008 14:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik was ziek tijdens de cito, maar ik had 'm wel gemaakt, anders moet je weer inhalen enz.
Als uitslag had ik 540 en ik kreeg havo/vwo advies en nu zit ik in havo 3 Smile

http://www.harrypotterforum.nl/hpf1/viewtopic.php?p=897766#897766
jogga
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 26 Sikkels

jogga is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 27, 2008 20:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

550, 7 fout, ongedeeld VWO advies...
Zonder dat ik er ooit wat voor heb hoeven doen. Ik heb echt nóóit mijn best hoeven doen op de basisschool.

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 56 Sikkels

Allisson Zwarts is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Nov 04, 2008 13:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn score was 550

Maar ik vind cito totaaaaaal onbelangrijk.
Je moet eigenlijk beoordeeld worden over je gehele bassischool.
Het gaat niet om een toets.
Vind ik dan.

Cito word volgens mij veel te veel opgeblazen door media en leraren.
Iedereen zit van OMG DE CITO KOMT ERAAN.

En buiten dat, ik ken iemand en die had op een bepaalde dag en die had iedere dag óf alleen maar A ingevuld óf alleen maar B.
En hij had toch nog 541 :'D

Carla
Oude Forumnaam: Nederlandse Hermelien Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Carla is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Nov 04, 2008 13:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik had ook 550 en gymnasiumadvies. Bij mijn school was er ook geen gymnasium in het eerste jaar, alleen vwo +. Dat hield eigenlijk niet heel erg veel in, buiten dat ik nooit in een gemengde klas heb gezeten (met havo en vwo) wat op mijn school voor de eerste 3 klassen normaal was. Pas in het tweede jaar begon gymnasium en dat heb ik ook afgerond. Ik heb helemaal niets gedaan voor de citotoets, sowieso heb ik op de basisschool nooit iets hoeven doen. Ik heb zelfs heel groep 8 geen les gehad (een groepje goede leerlingen was uit de klas geplaatst omdat 48 leerlingen te groot is voor 1 klas Wink en ik had de hoofdrol in musical waardoor ik heel veel lessen mocht missen). Ik heb me wel altijd geergerd aan mensen die heel veel oude citotoetsen uit hun hoofd hebben zitten leren. Heel veel vragen komen namelijk eens in de zoveel jaar terug en mijn vriendin heeft 10 toetsen uit haar hoofd geleerd waardoor ze veel hoger eindigde dan eigenlijk realistisch was, maar ja daardoor kreeg ze wel gymnasiumadvies wat zij (en haar ouders) heel erg graag wilden. Ik weet niet of de citotoets zo'n geweldig beeld geeft, want er is heel erg veel te manipuleren met deze test (dat gevoel heb ik in ieder geval). Dat vind ik veel minder het geval met de andere citotoetsen op de middelbare school.

Evanesco
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 27 Sikkels

Evanesco is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Nov 04, 2008 16:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik had 4 jaar geleden 534.
Ik zit nu in 3Havo en ben 1 keer blijven zitten. Maar dat om persoonlijke redenen.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 36 Sikkels

gogopotter is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 03, 2008 19:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ga hem dit jaar doen ik ben er best zenuwachtig voor maar onze vewachte cito score hebben we ongveer een maand geleden gehan en dat was 548 daar ben ik best trots op

Hermelien girl
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 74 Sikkels

Hermelien girl is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 04, 2008 10:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb mijn cito toets echt al heel lang geleden gemaakt. Mijn uitslag was 526. Dit is lager dan mavo niveau.
Ik vind de cito geen goede graadmeter voor je opleiding. Mijn docent toen der tijd was er van overtuigd dat ik gewoon mavo kon. Ik werd niet toegelaten op de mavo. En dat deed heel erg zeer, want al mijn vriendinnetjes ginger er wel heen. Toen ben ik naar het vmbo gegaan om gemengde leerweg te doen. Docenten daar waren verbaasd waarom ik niet gewoon mavo ging doen. Jaar er op dus in mavo klas.
Ik ben met allemaal voldoendes geslaagd en werd zelfs toegelaten op de Havo. Zo ik heb mezelf wel bewezen. Achteraf ben ik wel blij dat ik naar een andere school ben gegaan. Ik heb er een fantastische vriendin aan over gehouden. Dat is ook wat waard.
Ben toch naar het MBO gegaan omdat ik geen zin had om nog twee jaar doelloos te leren. Ik heb daarna nog gekeken voor een HBO opleiding maar ik kon niet een studie vinden die bij mij paste.. Dus nu ben ik aan het werk..
Zo zie je maar weer dat het altijd anders kan gaan.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp