Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

 Hoe denk jij over homoseksualiteit? [2] Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Laeta
Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste


Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 16, 2008 23:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Er is een best goede documentaire over homoseksualiteit over de hele wereld. Het programma heet Metropolis.

http://player.omroep.nl/?aflid=8253931

Ik denk dat we het in Nederland goed hebben. Over het algemeen, op bepaalde kringen na, is het sociaal wenselijk om niet homofoob te zijn. Natuurlijk is het hier ook niet altijd even gemakkelijk, maar je kan het stukken slechter treffen.





_________________
~We are each of us angels with only one wing. And we can only fly by embracing each other~

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Cookiiemonster
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: right were the heart is -

Cookiiemonster is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 17, 2008 18:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rudy schreef:

Zeg eens eerlijk, wie vind homoseksualiteit iets tegennatuurlijks?
(En nu niet allemaal ineens gaan beweren dat niemand dat vind, want met ons ledenaantal zullen er statistisch gezien heel wat mensen zijn die er zo over denken...)


Hier wil ik nog even op reageren xD [al is het lang geleden].
Ikzelf ben Marokkaans. Ze hebben me geleerd dat zoiets onacceptabel is bij ons.
Zo denken ze er hier bij mij over, mocht je homo/lesbisch/biseksueel zijn word je meteen verbannen.
Ikzelf denk daar ook anders over (mijn zussen ook) ^^'
Het maakt me dus écht niets uit op welk geslacht je valt.
Ik heb zelfs zo'n vrienden, hoewel niemand van m'n familie dat weet.
Maar mijn mening ga ik niet vertellen aan mijn familie, anders krijg ik hopen kritiek en komt er zelfs ruzie van.

Dus soms/meestal word je mening erg beïnvloed door de omgeving waar je in bent opgegroeid.
In mijn geval niet, maar zo is dat bij vele gevallen nu eenmaal.
Zoiets was vroeger taboe, en mensen die nu ouders zijn werden zo opgevoed door hun ouders en geven dat dan door aan hun kinderen.
Ik zeg niet dat het altijd zo is, maar het speelt volgens mij wel een grote rol.





_________________
    forever begins now'
Profiel bekijkenStuur privébericht
XilonaX
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar


Verdiend: 90 Sikkels


XilonaX is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 28, 2008 23:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een reactie op mijn bovenposter,

het is inderdaad waar dat je erg wordt beinvloed door je omgeving als het om ethische zaken als homoseksualiteit gaat. Dat vind ik kwalijk, omdat het je van jongsafaan al ingepeperd kan worden dat het slecht is, zodat je zelf niet verder nadenkt over het onderwerp, en je omgeving klakkeloos naschreeuwt.

Vandaar mijn complimenten naar jou toe, dat jij ervoor hebt gekozen zelf na te denken en naar mijn mening tot het juiste inzien bent gekomen Wink

Maar dan een reactie naar Rudy toe... het is niet fout om homoseksualteit als onnatuurlijk te bestempelen. Je zegt daarmee niet dat homo's onmenselijk zijn, maar dat hun gedrag tegen de natuur indruist. En geef nu zelf eens toe, is dat waar of niet? De richtlijnen van het natuurlijke is dat mensen koppelen naar het ander geslacht, zodat zij zich voort kunnen planten. Dan kan in principe alleen als er sprake is van een man-vrouw verhouding. Als de verhouding dan man-man is, is het toch eigenlijk onnatuurlijk? Het is geen belediging whatsoever naar iemand toe, maar meer het benoemen van het proces.

Genetisch gezien kom je ook op ongeveer hetzelfde uit.. Omdat er geen homo-gen bestaat (althans, tot nog toe niet ontdekt) is de logische conclusie dat er iets 'anders' moet zijn aan de overige genen.. dus dat er in die genen een 'afwijking' is, waardoor de man zich niet tot de vrouw geneigd voelt, maar tot een andere man, vice versa.

Maar begrijp je alstjeblieft niet verkeerd. Punt van het verhaal was dat homoseksualiteit anders is, maar niet verkeerd. In tegendeel, alle homofielen die ik ken zijn geweldig! Ik kan echt beter met ze praten dan met andere mannen!





_________________
‘Sorry Ginny,’ zei Ron om de drukkende stilte te verbreken, ‘maar ik ken geen Harry Potter.’
Ginny’s hart leek te breken..'

Ketenvuur
Profiel bekijkenStuur privébericht
Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: on top of the roof

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Nov 29, 2008 2:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eigenlijk houd ik helemaal niet van dit topic. Het bestempeld homo's als een apparte groep in de samenleving, er is ook geen hoe-kijk-jij-tegen-Marrokanen-aan-topic of een hoe-kijk-jij-tegen-vrouwen-aan-topic.

Ten tweede, ik ga niet voor de 1000e keer de discussie aan over de (tegen-)natuurlijkheid van homoseksualiteit, die discussie vind ik ondertussen te simpel geworden.

Voor mij is het heel simpel.
Ik voel me Nederlandse. Ik voel me vrouw. En ik voel me biseksueel.
Zo voel ik me gewoon. En ik accepteer die gevoelens als die van mij.
Natuurlijk zou het mooi zijn als anderen die gevoelens ook zouden accepteren, maar daar kan ik niets aan doen.
Ik kan alleen zorgen dat ik mijn Nederlands-zijn, vrouw-zijn en biseksueel-zijn accepteer.
En dat doe ik. En ik doe het ook met iedereen in mijn omgeving.
Want ik weet hoe ik me voel, en ik ga er van uit dat een ander ook weet hoe die persoon zich voelt.
Al verteld die persoon dat die zich een Marsmannetje voelt, dan accepteer ik dat. (En ik geloof niet in Marsmannetjes.) Voor mij staat het geloof in het bestaan van iets, los van het geloven in de eerlijkheid van een persoon.
En zo simpel is het voor mij.





_________________
    I'm staring at a broken door, there's nothing left here anymore
    My room is cold, it's making me insane
    I've been waiting here so long but now the moment seems to have come


    The show must go on my moonlight

    MiYuvi
Profiel bekijkenStuur privébericht
Cookiiemonster
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: right were the heart is -

Cookiiemonster is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 30, 2008 12:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Josse; homo's worden ook als een apparte groep gezien.
Hetzelfde met Marokkanen/buitenlanders in het algemeen.
Dat betekent niet dat dat door iedereen wordt afgekeurd.
Zo'n mensen zitten er natuurlijk wel tussen,
maar niet iedereen.
Volgens mij willen ze met dit topic nadrukken dat het juist niks uitmaakt,
dat ze mensen die denken dat homo zijn 'verkeerd' is van gedachte willen veranderen.
Dus topics als deze kunnen soms (ik zeg niet altijd) in het voordeel van homo's werken,
omdat ze dan ook zijn die hen/jullie verdedigen.

(:





_________________
    forever begins now'
Profiel bekijkenStuur privébericht
Potterfreaky
Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: hier, op HPF...

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 30, 2008 15:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Cookiiemonster schreef:
@Josse; homo's worden ook als een apparte groep gezien.
Hetzelfde met Marokkanen/buitenlanders in het algemeen.
Dat betekent niet dat dat door iedereen wordt afgekeurd.
Zo'n mensen zitten er natuurlijk wel tussen,
maar niet iedereen.
Volgens mij willen ze met dit topic nadrukken dat het juist niks uitmaakt,
dat ze mensen die denken dat homo zijn 'verkeerd' is van gedachte willen veranderen.
Dus topics als deze kunnen soms (ik zeg niet altijd) in het voordeel van homo's werken,
omdat ze dan ook zijn die hen/jullie verdedigen.

(:


Ik denk juist dat niemand verdedigt wil worden, omdat er niks te verdedigen valt, net zoals je niet hoeft te verdedigen dat je blank, donker, vrouw of man bent.
Je bent zoals je bent, gelukkig.
Natuurlijk zijn er helaas mensen die (vaak door onwetendheid) bevooroordeeld zijn, ik heb echter het idee dat je die niet door discussies van gedachten verandert, aangezien mensen juist het idee hebben dan aangevallen te worden.
Ik kan wel begrijpen dat Josse de discussie een beetje zat is, er wordt namelijk veel hetzelfde gezegd.





_________________
I'll never forget...
*HPF forever*
Profiel bekijkenStuur privébericht
BeeGee Kenobi
Oude Forumnaam: Sirius Black's Girl! The Lost Mod
The Lost Mod


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: Birmingham

BeeGee Kenobi is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 30, 2008 17:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
Eigenlijk houd ik helemaal niet van dit topic. Het bestempeld homo's als een apparte groep in de samenleving, er is ook geen hoe-kijk-jij-tegen-Marrokanen-aan-topic of een hoe-kijk-jij-tegen-vrouwen-aan-topic.


Nu moet ik zeggen dat een grote groep Homosexuelen hier af en toe ook wel erg de nadruk op legt. En om eerlijk te zijn stoor ik me daar enorm aan.

Ik heb er geen probleem mee als mensen homosexueel of bi-sexueel zijn, maar ik heb er wel problemen mee als ze geaccepteerd willen worden maar tegelijkertijd telkens nadruk leggen op het detail wat ze 'anders' maakt.

Als je normaal gevonden wil worden dan ga je toch niet telkens de nadruk leggen op datgene wat anders is (en waar sommige mensen moeite mee hebben) ? Ik vind de Gay Pride Parade daarom ook iets raars. Voor mij schreeuwt dat "Kijk ons eens anders zijn, we hebben een parade door de grachten van Amsterdam om te laten zien wat we zijn, accepteer ons!"

Ik kan me voorstellen dat mensen juist daarom homosexuelen als 'ongewoon' blijven zien.

Ik ken homostellen die gewoon opgaan in de maatschappij en doen wat ieder ander doet en niet opvallend of bijzonder doen over het feit dat ze homosexueel zijn. Dat vind ik de manier om homo-acceptatie te verkrijgen. Nederland heeft nou eenmaal een instelling 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg'..

Ook dat nieuwsbericht over een homosexuele kerststal in Amsterdam..Ik bedoel kom op, dat is wel erg overtrokken...Ze doen het omdat er zogenaamd 'niets te vieren is voor homosexuelen' tijdens kerst...dat doet mij enorm 'facedesken' .....





_________________
    OH MY GOD, I can't believe I've never been this far away from home!
    "Be still be calm be quiet now my precious boy
    don't struggle like that or I will only love you more"


    Editors @ Lowlands 2008..best experience ever!
Profiel bekijkenStuur privébericht
EKLS.
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 27 Sikkels
Woonplaats: Somewhere, you will not find me.

EKLS. is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 30, 2008 18:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb niets tegen homo's, bi's en lesbiennes. Ik vind het gewoon normale mensen. Ik ben het wel met BeeGee Kenobi eens. Ik kan niet - hetero - seksuele mensen accepteren, zolang ze maar niet gaan opscheppen - of hoe je het ook wilt noemen - dat ze anders zijn. En ik heb ook weleens mee gemaakt dat homo's zichzelf helemaal het einde vinden, juist omdat ze homo zijn.

Verder heb je ook profielensites, die ik hier niet ga noemen. Enfin, daar hebben mensen - vaak meisjes - als geaardheid bi staan. En als je verder hun profiel leest, hebben de vrouwelijke áltijd met jongens, en de mannelijke altijd met meisjes. En dat is de groep waar ik me ontzettend erg aan erger.





_________________
lovelovelove. 1408'07.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Avana's Draco
Oude Forumnaam: Strijder van Perkamentus Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar


Verdiend: 5 Sikkels
Woonplaats: At the end of all things

Avana's Draco is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 30, 2008 20:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

BeeGee Kenobi schreef:
Citaat:
Eigenlijk houd ik helemaal niet van dit topic. Het bestempeld homo's als een apparte groep in de samenleving, er is ook geen hoe-kijk-jij-tegen-Marrokanen-aan-topic of een hoe-kijk-jij-tegen-vrouwen-aan-topic.


Nu moet ik zeggen dat een grote groep Homosexuelen hier af en toe ook wel erg de nadruk op legt. En om eerlijk te zijn stoor ik me daar enorm aan.

Ik heb er geen probleem mee als mensen homosexueel of bi-sexueel zijn, maar ik heb er wel problemen mee als ze geaccepteerd willen worden maar tegelijkertijd telkens nadruk leggen op het detail wat ze 'anders' maakt.

Als je normaal gevonden wil worden dan ga je toch niet telkens de nadruk leggen op datgene wat anders is (en waar sommige mensen moeite mee hebben) ? Ik vind de Gay Pride Parade daarom ook iets raars. Voor mij schreeuwt dat "Kijk ons eens anders zijn, we hebben een parade door de grachten van Amsterdam om te laten zien wat we zijn, accepteer ons!"

Ik kan me voorstellen dat mensen juist daarom homosexuelen als 'ongewoon' blijven zien.

Ik ken homostellen die gewoon opgaan in de maatschappij en doen wat ieder ander doet en niet opvallend of bijzonder doen over het feit dat ze homosexueel zijn. Dat vind ik de manier om homo-acceptatie te verkrijgen. Nederland heeft nou eenmaal een instelling 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg'..

Ook dat nieuwsbericht over een homosexuele kerststal in Amsterdam..Ik bedoel kom op, dat is wel erg overtrokken...Ze doen het omdat er zogenaamd 'niets te vieren is voor homosexuelen' tijdens kerst...dat doet mij enorm 'facedesken' .....


Ik ben het helemaal eens met Jantine. Ik hou niet van dit topic, nog van holebi's die per se de nadruk erop willen leggen dat ze anders zijn. De Gay Parade en alle aanverwante homo-activiteiten mogen ze van mij dus ook gewoon afschaffen. Doe eens normaal zoals iedereen^^
Ja, holebi's zijn anders en dat wordt niet door iedereen aanvaard, maar door er constant de aandacht op te vestigen zal het niet beteren en het is trouwens belachelijk, want zelfs een gewone vrouw kan al eens met discriminatie te maken krijgen. Als we dat als regel nemen, moet er ook een vrouwentopic en een vreemdelingentopic en een mindervalidentopic en weet ik veel wat nog komen.





_________________
I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.


Don’t cry because it’s over. Smile because it happened.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas


Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: on top of the roof

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 01, 2008 15:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Avana's Draco schreef:
BeeGee Kenobi schreef:
Citaat:
Eigenlijk houd ik helemaal niet van dit topic. Het bestempeld homo's als een apparte groep in de samenleving, er is ook geen hoe-kijk-jij-tegen-Marrokanen-aan-topic of een hoe-kijk-jij-tegen-vrouwen-aan-topic.


Nu moet ik zeggen dat een grote groep Homosexuelen hier af en toe ook wel erg de nadruk op legt. En om eerlijk te zijn stoor ik me daar enorm aan.

Ik heb er geen probleem mee als mensen homosexueel of bi-sexueel zijn, maar ik heb er wel problemen mee als ze geaccepteerd willen worden maar tegelijkertijd telkens nadruk leggen op het detail wat ze 'anders' maakt.

Als je normaal gevonden wil worden dan ga je toch niet telkens de nadruk leggen op datgene wat anders is (en waar sommige mensen moeite mee hebben) ? Ik vind de Gay Pride Parade daarom ook iets raars. Voor mij schreeuwt dat "Kijk ons eens anders zijn, we hebben een parade door de grachten van Amsterdam om te laten zien wat we zijn, accepteer ons!"

Ik kan me voorstellen dat mensen juist daarom homosexuelen als 'ongewoon' blijven zien.

Ik ken homostellen die gewoon opgaan in de maatschappij en doen wat ieder ander doet en niet opvallend of bijzonder doen over het feit dat ze homosexueel zijn. Dat vind ik de manier om homo-acceptatie te verkrijgen. Nederland heeft nou eenmaal een instelling 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg'..

Ook dat nieuwsbericht over een homosexuele kerststal in Amsterdam..Ik bedoel kom op, dat is wel erg overtrokken...Ze doen het omdat er zogenaamd 'niets te vieren is voor homosexuelen' tijdens kerst...dat doet mij enorm 'facedesken' .....


Ik ben het helemaal eens met Jantine. Ik hou niet van dit topic, nog van holebi's die per se de nadruk erop willen leggen dat ze anders zijn. De Gay Parade en alle aanverwante homo-activiteiten mogen ze van mij dus ook gewoon afschaffen. Doe eens normaal zoals iedereen^^
Ja, holebi's zijn anders en dat wordt niet door iedereen aanvaard, maar door er constant de aandacht op te vestigen zal het niet beteren en het is trouwens belachelijk, want zelfs een gewone vrouw kan al eens met discriminatie te maken krijgen. Als we dat als regel nemen, moet er ook een vrouwentopic en een vreemdelingentopic en een mindervalidentopic en weet ik veel wat nog komen.


Wat jullie zeggen is eigenlijk precies wat ik bedoel. xD
Ik heb zelf ook helemaal geen behoefte aan weet-ik-veel hoe veel acties voor holebi's, maar ik realiseer me wel degelijk dat dit ook te maken heeft met het feit dat ik zelf nooit veel problemen heb gehad met de acceptatie van mijn geaardheid. Natuurlijk krijg ik wel eens rotopmerkingen, maar dat zijn dan opmerkingen van mensen die ik niet ken (en niet wil kennen), dus die doen me bar weinig.
Ik vind het niet nodig om zo veel nadruk te leggen op holebi zijn, al vind ik belangenorganisaties wél noodzakelijk. Er is ook een belangenorganisatie voor de rol van vrouwen in de samenleving, of die van moslims. Want er moet bescherming zijn van minderheidsgroepen. Maar ik weet zeker dat er meerder holebi's zouden zijn die het belachelijk vinden als er een Muslim Pride Parade komt over de grachten van Amsterdam. Terwijl ook veel Moslims in Nederland op discriminatie en een gebrek aan acceptatie stuiten.
Ik vind iedere Pride Parade onzin. Trots komt van binnen uit, als jij trots kan zijn op jezelf, je geloof en je geaardheid, dan heb je daar naar mijn mening geen enkele parade voor nodig.





_________________
    I'm staring at a broken door, there's nothing left here anymore
    My room is cold, it's making me insane
    I've been waiting here so long but now the moment seems to have come


    The show must go on my moonlight

    MiYuvi
Profiel bekijkenStuur privébericht
gogopotter
Dreuzel
Dreuzel


Verdiend: 36 Sikkels
Woonplaats: thuis

gogopotter is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 03, 2008 19:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb er echt helemaal niks tegen!!
ik bedoel, wat is er mis mee??
mijn ouwe meester was ook een homo,hij gaf hartstikke goed les en had humor dus wat maakt het uit
ik vind ook altijd zo raar als mansen met homo schelden,wat maakt het uit?




Profiel bekijkenStuur privébericht
Lix
Oude Forumnaam: Mirmana 7e jaars
7e jaars


Verdiend: 1 Sikkels


Lix is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 04, 2008 10:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat het enorm overdreven belicht wordt, daar ben ik het ook mee eens. Dat maakt het ook zo'n big deal voor jongeren om uit de kast te komen. Dan behoor je ook meteen tot 'die groep'.

Verder irriteer ik me wat aan reacties zoals hierboven. "Ik kende ooit iemand die homofiel was en hij was heel aardig/grappig/leuk/begaafd." Daar gaat het niet om in de discussie over homofilie. Het gaat erom of je de daad homofilie goedkeurt of niet. Als homofilie wordt afgekeurd wordt vaak het argument gebruikt dat het 'tegennatuurlijk' is en niet dat "homo's gemeen zijn" of "homo's flauw zijn". Dat zou gewoon nergens op slaan, alsof je zou zeggen dat bv. vrouwen gemeen zijn.

Ingaand op de daad en seksuele aantrekkingskracht tussen mensen van hetzelfde geslacht. Behalve dat het misschien de kansen in de dating scene wat bemoeilijkt (zou hij/zij homofiel zijn of niet?), zie ik hier geen probleem in. En aangezien mijn reeds overleden hond ook vaak mannetjes besprong, lijkt het me ook wel natuurlijk.





_________________
Could it be January 'cause it feels so cold without you here
Oh you are the sun
Yesterday and everyday seems so plain
Now you're not here, my color's gone.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Berichten van afgelopen:      


 Ga naar:   


Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum



Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Tijden zijn in GMT + 1 uur :: Disclaimer