Auteur |
Bericht |
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 22, 2008 13:22 |
|
Ik vind de titels die de boeken nu hebben, prachtig. Ze zijn mysterieus en ze zetten vraagtekens neer. Je wilt echt weten waar het nu om draait en dat is toch wat een titel moet doen? Nieuwsgierig maken. Wel iets bloot geven, maar niet teveel. Nee, ik ben blij dat ze deze titels heeft. |
_________________ Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller |
|
|
|
Jano0403
2e jaars
Verdiend:
42 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 23, 2008 11:09 |
|
ik vind alle titels super, want ze zorgen ervoor dat je het boek gaat lezen. alleen die van het 7e boek vind ik een beetje vaag, want daar zijn de relieken van de dood toch eigelijk een soort bijzaak? het draait allemaal om de gruzelementen op te sporen en voldemort te verslaan. |
|
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 23, 2008 13:23 |
|
Jano0403 schreef: | ik vind alle titels super, want ze zorgen ervoor dat je het boek gaat lezen. alleen die van het 7e boek vind ik een beetje vaag, want daar zijn de relieken van de dood toch eigelijk een soort bijzaak? het draait allemaal om de gruzelementen op te sporen en voldemort te verslaan. |
Ik vind eerlijk gezegt niet echt dat boek 7 "De relieken van de Dood" een bijzaak is. Ik vind dat juist een geweldige titel voor boek 7. Het draait inderdaad ook in het boek om de Gruzielementen te vinden, maar uiteindelijk zijn de Relieken ook heel belangrijk in het verhaal. Daarbij zou ik "Harry Potter en de Gruzielementenjacht" oid behoorlijk afgezaagd vinden. [a] |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 25, 2008 11:41 |
|
Jano0403 schreef: | ik vind alle titels super, want ze zorgen ervoor dat je het boek gaat lezen. alleen die van het 7e boek vind ik een beetje vaag, want daar zijn de relieken van de dood toch eigelijk een soort bijzaak? het draait allemaal om de gruzelementen op te sporen en voldemort te verslaan. |
Het hele boek draait in feiten juist óm die relieken van de dood. Het verklaart hoe Albus Perkamentus dood ging. Het verklaart waar de zoektocht van Voldemort naar gaat. Het verklaart de reden van het boekje dat Hermelien krijgt en hun bezoek aan Xenofilus. Het is juist hartstikke belangrijk voor het kern van het verhaal ^^ Vergeet niet dat Harry, Voldemort verslaat door de Zegevlier - en het feit dat Harry nu eigenaar is. |
_________________ Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller |
|
|
|
Jano0403
2e jaars
Verdiend:
42 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 03, 2008 15:19 |
|
Ziet de berichtjes hierboven...
Haha, zo had ik het eigenlijk nog niet helemaal bekeken! En ja, Hp en de gruzielementen jacht klinkt voor geen meter. En als Voldemort niet op zoek was gegaan naar de Zegevlier enz. was het boek ook veel minder compleet geweest. |
_________________ ''Noem dingen altijd bij hun naam. De angst voor een ding vergroot je angst voor het ding op zich.''
Hp1, blz. 220
Ben terug van weg geweest!! xD |
|
|
|
Whitelighter
6e jaars
Verdiend:
2 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 03, 2008 21:17 |
|
Ik vind alle titels van de boeken goed.
Ik vind die titels die jij geeft trouwens niet zo goed.
De titels die ze hebben zorgen ervoor dat je de boeken gaat lezen en ze verklappen helemaal niet veel over het plot. Er wordt gewoon telkens een belangrijk aspect van het boek in de titel gezet. Niet veel meer.
Ik vind trouwens de titel van het laatste boek ook goed hoor. Ik vind bijvoorbeeld "Harry Potter en de gruzielementen" een heel slechte titel.
Het is gewoon goed zoals het is. |
_________________ De wereld is een boek, wie nooit reist leest er minder dan een pagina in. |
|
|
|
Tyrael
7e jaars
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 04, 2008 22:13 |
|
De boeken moeten een titel hebben die als je als rode draad door het verhaal kunt zien. Dat is de taak van een titel en dat zul je terugzien bij bijna elk boek. Bovendien moet een titel niet teveel van het verhaal weggeven.
Harry Potter en de driekoppige hond vind ik bijvoorbeeld een slechte titel. Pluisje heeft nauwelijks een rol in het verhaal.
Als je kijkt naar het laatste boek: Harry Potter en de Relieken van de Dood. Volgens Rowling was de alternatieve titel Harry Potter and the Elder Wand (Harry Potter en de Vlierstaf). Ik vind de Relieken van de Dood een betere titel maar de tweede titel zou ook kunnen. De vlierstaf speelt een cruciale rol in de boeken. Het nadeel is wel dat de titel teveel weggeeft. Iedereen kan bedenken dat de Vlierstaf een toverstok is en geen gewone, maar eentje met speciale krachten. Wellicht dat dat de reden is dat Rowling koos voor de eerstgenoemde titel. |
_________________ "Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon |
|
|
|
AvadaKedavra
Dreuzel
Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 08, 2008 21:24 |
|
Ik vind de titels wel geweldig. Toen ik de eerste keer zag dat het 7e boek 'HP en de Relieken v/d Dood'ging heten, wist ik niet egt waarover het ging, want ik dacht eerst dat het een ander woord was voor Gruzielementen!! Ik vond dat wel leuk toen het wat anders bleek te zijn.
Met de Halfbloed-prins wou ik wel weten wie het was. Met de Orde v/d Feniks dagt ik eerst dat het om een Order ging, een bericht van een feniks wat belangrijk was. Met de Vuurbeker dagt ik een of ander wapen om Voldie mee te killen. En de andere 3 boeken had ik de films eerst al gezien. Maar ik vind de titels wel goed, omdat ze mysterieus zijn en k er dus heel vaak helemaal naast zat que inhoud met de titels!! |
|
|
|
|
Keaton
3e jaars
Verdiend:
84 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 16, 2008 6:59 |
|
Ik vind de titels perfect...lekker mysterieus en ze vertellen niet te veel over een verhaald. Hierdoor raak je juist geinteresseerd naar het verhaal en wat er nu eigenlijk in staat.
Jouw titels zijn echt kinderlijk verwoord en zetten mij in ieder geval niet tot lezen.
Net als de Nederlandse kaften, die vind ik ook goed gedaan want ze verklappen ook niet veel maar er staat wel altijd een leuke gebeurtenis uit het verhaal op de kaft en het is vaak ook een mooi plaatje. |
_________________ "Populair bij jong èn oud.
En terecht, want wie eenmaal kennis heeft gemaakt met de sympathieke tovenaarsleerling is voorgoed verkocht!"
En zo is het maar net! |
|
|
|
horse2freakje
2e jaars
Verdiend:
32 Sikkels
Woonplaats: in de magisch vergrote bezemkast die van Harry is geweest
|
Geplaatst:
Zo Okt 12, 2008 10:15 |
|
4. Het kerkhof
5. Het ministerie van mistyficatie
6. De gruzielementen
Die geven teveel weg. Het kerkhof, dan weet je ook meteen dat er iets op een kerkhof gaan gebeuren. De vuurbeker klinkt veel mysterieuzer. Dan weet je niet waar het over gaat.
Het ministerie van mystificatie. Natuurlijk, en dan zou jij niet weten waar de "ontmoeting" met Voldemort zich plaatsvind?
De gruzielementen. Je weet al dat ze op zoek gaan naar gruzielementen, dus dan denk je van: O, is dit het enige waar het in dit boek om gaat?
Nee, de Relieken van de Dood is beter, omdat je geen idee hebt wat de Relieken zijn. Veel mysterieuzer.
JKR heeft goede, leuke en mysterieuze titels bedacht! |
_________________ we hebben ze in de pan gehakt, en potter is van goud
stop vollie onder de zoden, en zet het boterbier koud! |
|
|
|
Lily Tonks
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
726 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 15, 2008 16:09 |
|
*Steekt hand op*
Ik vind de titels van Rowling niet echt meesterlijk gevonden, maar zeker ook niet slecht. Titels als 'De Gruzielementen' of 'Het Kerkhof' laten al veel te veel los over het verhaal. Ik vind ook wel dat 'De Vuurbeker' niet een hele belangrijke rol speelt en dus niet de meest logische titel is, maar het verraadt niet zoveel over de inhoud van het boek en dat vind ik een groot pluspunt. Ik vind het heel jammer als je door de titel al weet wat er ongeveer staat te gebeuren en dat is in ieder geval niet aan de orde.
Daarnaast vind ik het goed dat Rowling telkens 'begrippen' in de titels opneemt die expliciet nog níet in de eerdere boeken zijn voorgekomen - toen ik begon aan deel 3 wist ik nog niet wat Azkaban was, waardoor de titel dus mysterieuzer werd. Ook de Halfbloed Prins was nog niet bekend en de Vuurbeker of de Orde van de Feniks ook niet, die werden allemaal daarna pas bekend. Als je voor boek 7 een titel als 'De Gruzielementen' zou nemen zouden lezers van tevoren dat begrip al kennen. Dat zou in mijn ogen afbreuk doen aan het mysterieuze van de boeken.
Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl |
_________________ Goodbye, HPF... I'll miss you. |
|
|
|
Kyrax
1e jaars
Verdiend:
31 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 09, 2008 17:50 |
|
Ik vind de titels die er nu zijn véél beter ;$
Harry en de driekoppige hond..
Dat klopt niet, want het gaat maar 1 deel over de hond.
Dan had je ook net zo goed kunnen doen:
'Harry Potter en de slangen'
'Harry Potter en het levend schaakbord' ;s
Want Harry Potter en de Steen der Wijzen gaat over het grote geheel, daar gaat het hele verhaal over.! ;d |
_________________ ....................................................................................
Why I choose for you?
Because I love you
And my love for you will never be end |
|
|
|
|