Auteur |
Bericht |
pinda_12
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 12, 2008 20:10 |
|
"Is goed Rich," zegt Chase vlak voordat Richard verdwijnt naar het toilet. "Ik ga nog even naar buit, even frisse lucht in mijn keel laten stromen."
Chase loopt achter Richard aan naar de uitgang van de Grote Zaal, maar dan ziet ze dat de vriendin van Rose valt en het uitkermt van de pijn. Zou ik haar moeten helpen? Misschien zal Rose me dan wel aardig vinden.
"Zal ik de zuster halen?" Chase loopt snel naar haar toe en knielt bij haar neer. "Waar heb je pijn?" |
_________________ Slythpride forever |
|
|
|
jilly-ann
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 12, 2008 22:59 |
|
Megan glimlacht naar Lancelot. Voor ze Julian leerde kende zou ze vast met haar haren hebben gedraaid en heel flirterig hebben gedaan. Nu kan ze het niet, niet alleen omdat ze nu iets met Julian heeft, ze kan het hem gewoon niet aandoen. "Alsjeblieft," zegt ze vriendelijk als hij op zijn manier bedankt zegt. Ze schud haar hoofd als hij vraagt of ze het anders wel gevraagd had, als hij er niks van zei. Het is eerlijk, ze denkt van niet.
"Je hoeft het niet te vertellen als je niet wilt," zegt ze liefjes. Ze meent het, ze gaat het hem niet opdringen. En nu moet Jill weg en schrijft ze morgen een James-post. |
_________________ She's wishing someone would notice the insecurities behind her smile, and the tears hiding behind her eyes |
|
|
|
draco_malfoy
4e jaars
Verdiend:
106 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 12, 2008 23:20 |
|
'Inderdaad' repliceert hij dan nog is even bevestigend 'gelukkig heb jij je hersens niet op het kussen laten liggen' vervolgt hij nog is even. En Lancelot heeft gesproken, uch!, ok hoezo vaagheid. Ja Lancelotje begint Megan steeds meer te mogen, nu hopen dat ze dan niet even later de fout ingaat bij hem. Maar zo zie je maar weer mensen, dat het ook zo kan, gewoon hele normale gesprekken voeren en dan is er niks aan de hand. Want hallo, hij gaat toch ook niet uitgebreid met Megan over haar ongesteldheid praten. Nu is het gene van Lancelot en de ongesteldheid van Megan, twee totaal verschillende dingen, maar het gaat om het principe. 'Heb je zin in een spel, hier of in de grote zaal..Toverschaak ofzo' vraagt hij aan Megan. |
_________________ Sono abbiamo preso tra buono e cattivo, è tutta la serie giusta e fatto |
|
|
|
DoubleD
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 13, 2008 10:54 |
|
'Tuurlijk weet ik er niks van! Ik bedoel, hij is een Slyth. Daar praat ik niet mee.' Stiekem is Rose heel erg nieuwschierig naar Lancelot, maar ze verteld het niet. Stel dat haar vader er achter komt. Die heeft haar altijd verboden om ook maar íets van intresse in een Slyth te stoppen.
[...]
'Wacht dan!' schreeuwt Rose als Eva weg loopt. Schijnbaar is ze zo in gedachten verzonken dat ze haar vriendin niet hoor. Rose draait zich om en kijkt nog even naar de 2 gedaantes die aan de andere kant van het meer zitten. Ze vraagt zich af hoe het meisje het vol houd. Lancelot zegt toch nooit wat?
Wanneer Rose kijkt of Eva er nog is, ziet ze haar niet meer. In een drafje loppt ze naar het kasteel. Net wanneer ze bij de deur is, die ze opentrekt, hoort ze een kreet van pijn. Snel holt ze naar binnen en zit Eva op de grond liggen, met Chase die nij haar zit. Op de grond ligt ook Zabini en Fred staat er ook bij. Dit is echt heel bizar. Wat is híer gebeurd?!
Rose snelt naar haar vriendin toe, en duwt Chase aan de kant. 'Ga weg jij!' bitcht Rose. 'Ik weet niet wát je hebt gedaan, maar het is vást jouw schuld!' Dan hoort Rose een bekende stem boven haar. Teddy staat op de trap. 'Teddy! Kom alsjeblieft helpen! Eva moet naar de Ziekenzaal, maar ik kan haar niet alleen tillen.' Het huilen staat haar nader dan het lachen. Voorzichtig schud ze Eva voor elkaar. Aan Chase en Zabini besteed ze geen aandacht.
|
|
pinda_12
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 13, 2008 11:48 |
|
"En waarom zou ik overal achter moeten zitten?" Chase kijkt Rose strak aan. "Ik wou je vriendin alleen maar helpen.
Chase kijkt even de andere kant op en begint dan weer te spreken.
"Ik zag het ongeluk gebeuren en dacht, misschien zou ik haar eens moeten helpen. Ik ben nou eenmaal niet zo als de andere Zwadderaars. Ik mag dan af en toe wel als een Zwadderaar overkomen, maar ik heb ook een goeie kant. Geloof me eens een keer." Chase begon nu wel een beetje boos op haar te worden, maar lang zou dat niet gaan duren.
Chase gaat weer naast de vriendin van Rose zitten en dus ook naast Rose. Hij hoort haar de hulp van Teddy roepen.
"Ik denk dat ze inderdaad naar de ziekenzaal moet. Zal ik helpen haar daarheen te dragen?" biedt hij zijn hulp aan om de vriendin van Rose te helpen. |
_________________ Slythpride forever |
|
|
|
HG
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: Aan het toekijken hoe Hermelien en Ron aan het kussen zijn
|
Geplaatst:
Za Dec 13, 2008 22:00 |
|
Als Lucy na een tijdje dromerige voor zich uitgestaard te hebben merkt dat ze nu nog maar de enige is op de jongensslaapzaal gaat ze snel terug naar de meisjesslaapzaal kleedt zich daar om in een mooie trui met bijpassende spijkerbroek en ze doet haar haar in een staart. Ze stormt de trap af de leerlingenkamer binnen en ziet daar Dévin zitten. Ze stopt niet eens, maar vraagt alleen in de loop aan Dévin" Ga je mee naar de grote zaal wat eten?"
Na dit gezegd te hebben loopt Lucy rustig door het portretgat en komt dus op een gegeven moment ook aan bij de marmeren trap waar Teddy en Victoire al staan. Wanneer Lucy dan Eva bewusteloos op de grond ziet liggen en Rose ziet waarbij het lachen haar nader dan het huilen staat. Hoort ze Chase net vragen of hij echt niet kan helpen aan Rose. Daarop kijkt Lucy eerst Chase aan en zegt" Scheer je weg joh vieze slyth jouw hulp heeft Rose nu echt niet nodig hoor." dan kijkt Lucy Rose aan en zegt" Zal ik je meehelpen Eva mee te dragen naar de ziekenzaal?"
Ooc: Ik ben er vanuit gegaan dat Dévin nog beneden in de common room van Gryff zou zitten, mocht dit niet kloppen dan pas ik mijn post wel even aan. |
_________________ "Is this the moment?" Harry asked weakly, and when nothing happened except that Ron and Hermione gripped each other still more firmly and swayed on the spot, he raised his voice: "OI! There's a war going on here!" quote uit het boek pagina 625 |
|
|
|
Genner
Bohemian Writer
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 14, 2008 15:51 |
|
Eva komt even weer bij, haar hoofd nog steeds tollend. Ze ziet nog net het gezicht van Slimy Slyth boven haar hangen en hoort hem in de verte iets zeggen. Ze doet een poging om hem weg te duwen, maar ze is te slapjes en al gauw is ze weer bewusteloos.
Teddy schudt z'n hoofd in verbazing, maar komt dan in actie. Snel loopt hij naar Eva toe en hij neemt haar vast aan haar schouders.
"Rose - ik betwijfel je kracht niet, maar misschien kan Lucy beter helpen dragen? Het is een heel eind naar de Ziekenzaal."
Hij kijkt even naar één of andere kleine Slyth die hem nogal emotioneel aangelegd lijkt. Hij weet niet goed waarover de kerel het heeft, maar wel dat er vast iets met hem scheelt, als je naar de onzin die hij uitkraamt luistert. Een Slyth met een goede kant. As if. "Moet hij ook naar de Ziekenzaal?" vraagt hij bezorgd aan Rose. |
Laatst aangepast door Genner op Zo Dec 14, 2008 16:17; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
margop
4e jaars
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 14, 2008 16:14 |
|
Victoire Weasley
Victoire kijkt met open mond naar het hele schouwspel. Verdorie, ze had moeten weten dat die Slyth haar nichtje en diens vriendin niet met rust zou laten. Natuurlijk zit die andere flirt van een Slyth er ook weer voor iets tussen. Victoire snapt nog steeds niet waarom Eva nu precies op zo'n jongen valt.
'Rose, wat is er gebeurd?' vraagt ze een beetje ongerust, terwijl ze bezorgd een blik werpt op Eva. Arm schaap, het moet je maar overkomen. Als Teddy vraagt of hij ook naar de Ziekenzaal moet, kan Victoire het niet laten te grijnzen. 'Hij is wat labiel, denk je niet?' fluistert ze in Teddy's oor, zodat alleen hij het kan horen. |
_________________ Baby, whipped cream or chocolate sauce?
Both! |
|
|
|
jilly-ann
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 14, 2008 19:51 |
|
James ziet dat al snel Julian en Fred bij hem komen zitten. Hij zit niet meer alleen =D. Hij kaapt zijn gesprek af met degene naast hem. Een meisje dat heel knap is en alles, maar hij weet haar naam niet, hij heeft minstens wel 20 verschillende namen genoemd maar dat was haar blijkbaar niet eens opgevallen.
James haalt zijn schouders op als Julian vraagt wat de planning is. Hij eet snel zijn mond leeg, zijn goede manieren zijn weer vooruit gegaan in de zomervakantie, en begint dan met praten. "We zouden naar buiten kunnen gaan, nu kunnen we nog genieten dat het mooi weer is." Hij heeft er helemaal geen zin in als de zon weer weg gaat en het herfst wordt. Dan is er naar zijn mening veel te veel regen!
Megan grinnikt als Lancelot zegt dat hij blij is dat ze haar hersens niet op het kussen heeft laten liggen. "Vertel dat maar eens tegen de leraren," zegt ze grinnikent. Ze vergeet de laatste tijd steeds minder dingen omdat ze ineens wil dat mensen haar niet op haar uiterlijk oordelen. Ze is nog niet super slim ofzo, maar blijkbaar is ze ook niet meer super dom. Megan knikt als Lancelot vraagt of ze een spelletje kunnen doen. Ze mag dan heel slecht zijn in toverschaak, maar het gaat niet om winnen. "Volgens mij kunnen we het beter hier doen," zegt Megan, die niet eens de groep Gryffs heeft opgemerkt, die veel te overdreven doen. (niet om aanvallend te zijn, maar zo zou Megan het zien) "Hier worden we meer met rust gelaten dan in de Grote Zaal." |
_________________ She's wishing someone would notice the insecurities behind her smile, and the tears hiding behind her eyes |
|
|
|
Lix
7e jaars
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 15, 2008 16:18 |
|
Fred grinnikt om de uitspraak van de jonge Slytherin en is niet te beroerd om de jongen te ondersteunen. Als dan iemand over Zabini heen valt, moet hij Zabini echter laten vallen.
De massa om de twee brugklassers wordt groter en Fred besluit maar aan te schuiven bij Julian en James aan de Gryffindor tafel, met de hoop dat iemand anders ze wel verder helpt.
'Oké, maar dan neem ik wel even een voorraad mee,' antwoordt hij James en hij begint versgebakken broodjes in zijn zakken te proppen.
Al snel opent Richard zijn ogen weer. Het eerste dat hem opvalt is de massa om hem heen. 'Ehhh.. Ik ben ok, hoor.'
De mensen om hem heen worden hem nu iets duidelijker en hij merkt op dat ze niet naar hem kijken, maar naar iets anders op de vloer.
Langzaam staat hij op om ook een kijkje te nemen. Een schuldgevoel spoelt over hem heen als hij ziet wie er ligt. Onmiddelijk bukt hij om te kijken naar haar hoofd. 'Hoe is ze gevallen?' vraagt hij koel, zonder op te kijken. Uit een wond op haar voorhoofd komt langzaam een stroompje met bloed.
Hij legt één van haar armen over zijn schouder en hij legt een arm onder haar benen. Met moeite tilt hij haar van de grond. Richard bezwijkt bijna onder het gewicht van het bewusteloze meisje. Na herstel van zijn evenwicht loopt hij aan. Het geluid om hem heen lijkt gedempt, zijn beeld is selectief. Hij heeft maar één doel voor ogen; de ziekenzaal. |
_________________ Could it be January 'cause it feels so cold without you here
Oh you are the sun
Yesterday and everyday seems so plain
Now you're not here, my color's gone. |
|
|
|
DoubleD
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 15, 2008 17:15 |
|
'HOU GEWOON JE MOND OKÉ?!' schreeuwt Rose tegen Chase. Ze verliest niet heel snel haar zelfbeheersing, maar nu had ze het even niet meer. 'HOU GEWOON JE MOND EN PRÁÁT NIET MEER MET ME!' Rose voelt van woede haar hoofd bonken. Die jongen moet echt even heel snel zijn mond houden, wil hij niet nog een uitbarsting van Rose meemaken. ^^''
Rose draait zich woest naar Victoire toe. 'Dat zie je toch? Door die sukkel daar' Rose wijst naar Zabini 'is Eva' Rose wijst naar Eva 'gevallen en nu doet ze niks meer!' De wanhoop is niet te missen in de stem van Eva. Dan wendt ze zich nog tot Teddy. 'Best! Ga maar met Lucy. Dat ik haar vriendin ben rekenen we maar niet even mee. Ooit gehoort van Mobilicorpus?' Rose wil net haar wand op Eva richten, wanneer ze tot haar verbazing ziet dat Zabini haar al heeft opgetild. Hij ziet er nogal verdwaasd uit, en Rose staat er wat beduusd bij te kijken. Zabini loopt, zwalkt is een beter woord, richting Ziekenzaal. Vreemd. Rose laat de andere acher zich en loopt achter Zabini aan. Ze doet langzaam aan. Ze vertrouwd het toch niet helemaal. |
|
margop
4e jaars
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 15, 2008 18:01 |
|
Victoire Weasley
Victoire steekt verdedigend haar handen in de lucht als Rose haar woede tegenover de labiele Slyth op haar afreageert. En daarna ook nog eens op Teddy. Okay, geweldig, wat is er mis met Rose? 'Rose, rustig,' probeert ze haar een beetje te kalmeren, maar ze heeft toch een nog een beetje schrik van haar jongere nichtje. 'Natuurlijk mag je mee naar de Ziekenzaal, Teddy wilde alleen maar helpen.'
Victoire staat er ook even verstomd bij als ze Zabini met Eva in zijn armen ziet vertrekken naar de Ziekenzaal. Err, weird? Ze weet helemaal niet wat ze moet doen, want de Slyth ziet er niet uit alsof hij Eva pijn wil doen en de goede wil van een Slyth verpesten is nu ook niet zo'n goed idee. Maar dan nog, het blijft een Slyth, kan je hem wel vertrouwen? |
_________________ Baby, whipped cream or chocolate sauce?
Both! |
|
|
|
Genner
Bohemian Writer
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 15, 2008 19:52 |
|
Als Eva bijkomt merkt ze dat ze ergens heen gedragen wordt. Ze opent haar ogen een klein beetje en tot haar verbazing ziet ze dat het Zabini is die haar draagt. Ze sluit snel haar ogen weer om het allemaal wat langer te laten duren en moet moeite doen om haar gelukzalige glimlach te onderdrukken.
Niet veel later voelt ze dat ze neergelegd wordt op een bed.
Teddy laat Eva los en doet snel een stap achteruit als Rose tegen hem begint te roepen. Hij wist wel dat ze pit had, maar zo'n woede-uitbarsting zou hij nooit verwacht hebben.
"Ik probeer toch alleen maar te helpen!" zegt hij verontschuldigend.
Hij werpt Victoire een dankbare blik toe als ze hem verdedigt. Het wordt allemaal nog vreemder. Teddy krabt even aan z'n hoofd als een andere Slyth Eva opheft. Wat scheelt er met de Slyths vandaag? Krijgen ze sikkels als ze behulpzaam zijn ofzo? vraagt hij zich af. Hij haalt z'n schouders op, gebaart naar Victoire om hetzelfde te doen als hij en volgt de jongen naar de Ziekenzaal. Zijn rammelende maag is hij helemaal vergeten. |
|
|
draco_malfoy
4e jaars
Verdiend:
106 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 16, 2008 14:35 |
|
'Doe ik' repliceert hij met een big smile over de zin van vertel dat maar is tegen de leraren. En alsof één van de professoren hem gehoord had waggelt er daar eentje rond 'ik ben zo terug' zegt hij tegen Megan, en eigenlijk vind hij dit al heel wat dat hij zomaar zelf naar de leraar toe stapt. Want meestal is Lancelot echt zo'n iemand die luistert en antwoord geeft, maar niet iemand die zelf gauw het initiatief in handen neemt. 'Euhm professor, Megan heeft haar hersens niet op het kussen laten liggen' kraamt hij nogal vaag uit, terwijl hij de leraar niet aankijkt...Ja hij heeft al een grote stap gedaan, voor zijn doen dan, dus dat is dan al meer als genoeg. 'Meneer Lenoir, waar slaat dit precies op en kijk me aan als ik tegen je praat of jij tegen mij, probeer er gewoon mee om te gaan' zegt leraartje dan tegen Lancelot, vervolgens wil leraartje ook nog is de capuchon van het hoofd van Lancelot trekken. Uiteraard is Lancelot hier niet van gediend, net zo min de professor er niet van gediend is dat Lancelot hem zojuist een mep heeft verkocht. 'Dat is 20 punten aftrek voor Zwadderich en strafwerk, morgenavond om zeven uur in mijn kantoortje' schreeuwt leraartje kwaad. 'Ja ja, laat me gewoon met rust' repliceert Lancelot pissig. Weer bij Megan aangekomen pakt Lancelot er zonder verder bij na te denken haar hand en trekt haar naar een ander plaatsje heen, waar het misschien net wat rustiger is. 'Dit is wel een leuk plekje om te schaken' zegt hij alsof er net niks was gebeurd. |
_________________ Sono abbiamo preso tra buono e cattivo, è tutta la serie giusta e fatto |
|
|
|
Cookiiemonster
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 16, 2008 18:00 |
|
James deelt hem mee dat ze geen planning is.
Julian haalt z'n schouders op en neemt nog een broodje.
Dan stelt James voor om naar buiten te gaan.
Het is echt mooi weer. Dus waarom zouden ze deze kans laten gaan?
Hij staat op en verlaat de Grote Zaal als eerste.
Eenmaal buiten aangekomen zucht hij even terwijl hij z'n ogen sluit.
Als hij z'n ogen terug opendoet kijkt hij recht naar Megan.
Hij staart haar een paar seconden aan en heeft dan door dat er een jongen bij zit.
Wie is dat? Was dat niet die ene jongen.. Ja! Hij was het!
Julian heeft zin om erop af te stappen maar dat doet hij niet.
Hij draait zich terug naar James & Fred en kalmeert een beetje.
Verstrooid graait hij door zijn haar.
'Kom, we gaan aan de boom zitten.'
Hij stapt richting de boom en gaat aan de stronk zitten.
De rivier ziet er prachtig uit met het zonlicht dat erop schijnt,
maar zijn ogen blijven glijden naar Megan en de jongen. |
|
|
|