Auteur |
Bericht |
Charlie
Oceanic 815 Survivor
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 01, 2008 18:15 |
|
4.06 SPOILERS
SPOILERS! | [selecteer] Ik heb 'm ook net gezien xD.
En ik moet zeggen, ja, het gaat snel, maar het blijft idd wel boeiend om naar te kijken. Daarbij vergeten de schrijvers een belangrijk punt niet; het blijven steeds mensen met emoties en dat is in deze ep nog maar eens duidelijk geworden vond ik. Hoe Gretchen van d'r eigen kind afscheid neemt, dat was mooi.
Gretchen stijgt ook in mijn favo-lijstje denkik xD. En verder vond ik het wel heel cool hoe ze Mahone toch nog hebben bevrijdt, daar leek het eerst niet op. Hoe dan ook. Nog zestien afleveringen te gaan? Tjee, ben benieuwd hoe ze die gaan vullen, wss komt er dus wel nog een ander hoofdverhaal naast die cartholders kijken. Ben benieuwd. [/selecteer] |
|
|
|
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 02, 2008 14:25 |
|
*steekt hand op*
Goed nieuws opnieuw voor de Belgische fans van Prisonbreak. Want vanaf zondag 5 oktober zal 2BE om 21.05 uur het vierde seizoen uit gaan zenden. Dit is dus al vrij snel na de start in Amerika. RTL5 zal in Nederland vanaf 21 oktober ook weer de serie gaan uitzenden. Eerst zal er een herhaling te zien zijn van aflevering 8. Daarna zijn de nieuwe afleveringen te zien van seizoen 3. Prisonbreak zal op dinsdag te zien zijn rond de klok van 21.25 uur. |
|
Charlie
Oceanic 815 Survivor
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 24, 2008 9:00 |
|
*steekt hand op*
4.08 Spoilers
SPOILERS! | [selecteer] Oh, wat was me dit een prachtige aflevering. Echt één van de beste dit seizoen. Geen moment verveeld, echt schitterend spannend weer. De scene tussen Sarah en Gretchen was echt briljant, en oh, dat Roland hen verraden heeft, was echt erg.
En nu is die jongen nog eens dood ook. Was opnieuw wel mooi van Michael dat hij bij Roland bleef. Nee, echt, dit was een schitterende aflevering. En wat zei Grechten over wat die kaarten nu juist zijn? Iedereen denkt dat het het zwarte boekje is van de Companie, maar dat is het niet? Wat is het dan wel?
Het verhaal krijgt nu echt veel meer dimmensie, het hoofd van de Companie die zich nu erg bedreigd voelt en nu hebben ze die zwarte vent ook nog eens kunnen oppakken. Briljant, echt, dit was wel twee weken wachten waard, er gebeurde gewoon lekker veel deze keer.
Ben nu heel erg benieuwd naar het vervolg, die reclame voor volgende week ziet er ook al zo briljant uit. [/selecteer] |
Feitje van de dag. Zuiver water is een positief extern effect, het zorgt namelijk voor een hogere gezondheid binnen de bevolking. Langs de andere kant is de chloor die daarvoor nodig is een negatief extern effect. Net zoals windmolens op zich ook positieve externe effecten verzorgen, namelijk groene energie. Het heeft ook een negatief extern effect, namelijk het feit dat vogels zich door die windmolens voelen aangetrokken en dan in de wieken terrecht komen. Heel negatief dus.
Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl |
|
|
Josse
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 18, 2008 19:29 |
|
Vorige week heb ik voor het eerst in mijn leven Prison Break gezien. xD Ik kende de serie wel (doh) maar nooit gezien. Nu ga ik het denk ik vanavond weer kijken, als snap ik er echt geen barst van. xD Goh he, ik val er echt middenin. xD Ach ja, ik zie wel. Misschien ga ik het nog wel leuk vinden. ^^ |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
|
|
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 23, 2008 15:12 |
|
Ik kijk sinds kort ook eindelijk prison break en wat een enorm verslavende serie is dat zeg!! Jeetje heb nu al het eerste seizoen uitgekeken op dvd box ( gekocht ) en ben nu bezig met seizoen 2. Geniale serie al is heel veel ervan natuurlijk wel erg ver gezocht. Michael en linc zijn mijn favo personages. Michael is gewoon briljant en toch ook weer gevoelig, dat vind ik wel cool. Ook T-Bag vind ik wel leuk, ondanks dat hij natuurlijk geflipt is. Ben heel beniewd hoe het nu verder gaat met Mahone die hun op de hielen zit. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
|
|
Charlie
Oceanic 815 Survivor
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 17, 2008 16:44 |
|
*gaat topic beetje omhoog pimpen*
Oké, we zijn inmiddels al heel erg ver gevordert in Prison Break en er is ondertussen echt al verschrikkelijk veel gebeurd. Ik houd sinds kort een blog bij, dus ik kopiëer even m'n recentste posts over Prison Break. De laatste is in het Engels, maargoed.
Laatste Episode Gezien: 4.15 Going Under
Kort gezegd:
SPOILERS PRISON BREAK - S4
SPOILERS! | [selecteer] Wauwie. Dit seizoen is gewoonweg fokking geniaal. Seriously, de laatste episodes zaten vol verschrikkelijke plottwists, drama, fokking veel actie, vragen, maar ook antwoorden en het verhaal gaat gewoon zo razendsnel vooruit. Het tempo ligt echt heel hoog en dat komt het verhaal alleen maar ten goede. Ik vind het in één woord: Schitterend. [/selecteer] |
SPOILERS (geschreven na The Legend)
SPOILERS! | [selecteer] Eén woord: Waw. Die laatste twee episodes waren echt briljant. Goed. Een hele kleine ’samenvatting’ van het nieuwe/vierde/laatste seizoen van Prison Break. Na een heel erg ontgoochelend derde seizoen, is Prison Break met het vierde seizoen wel weer op z’n pootjes terrecht gekomen.
Het hele Scylla-verhaal vind ik erg hip, nu ook de bedoelingen van The Company wat duidelijker worden, wordt het duidelijk dat het verhaal een mooi geheel heeft van beginsafaan dat ze nu mooi aan het uitwerken zijn. De Company wil het land platgooien? Economisch enzo? Hoe dan ook, ik vind het een heel erg interessante storyline. Cartholders-storyline werd na vijf kaarten inderdaad een beetje eentonig, dus met de dood van Roland is dat een andere richting ingeslaand, dus yay for that.
En een andere Big Yay voor Gretchen. Wat een schitterende character development weer, echt mijn favoriete personage van het seizoen. Ik bedoel, welk character heeft zowel een deal met T-Bag, The Company én Michael. Schitterend, heel erg benieuwd hoe haar verhaal zich nog gaat evolueren. En dat brengt me eigenlijk rechtstreeks bij het andere punt dat ik nog zeker wil aanhalen.
Ik vind het namelijk zo erg mooi dat ze in Prison Break steeds hun characters IC kunnen houden (wat bij Heroes bijvoorbeeld niet altijd het geval is) en dat er steeds rekening wordt gehouden met de emotionele kant van de personage, of hoe je dat ook het beste zegt. Hoe ze bijvoorbeeld Gretchen hebben afgebeeld bij haar dochtertje en hoe ze de hele dood van Bellick hebben ‘afgehandelt’, dat was gewoonweg te mooi voor woorden. De speech van T-Bag uit ‘The Legend’ die handelde over Bellick, etc. Ik vond het gewoon heel erg sterk hoe ze Bellick zo’n mooie dood hebben gegeven (na ook een schitterende character development).
En dan wil ik het als laatste nog even hebben over Michael en z’n tumor. Tjee, waar komt dat ineens vandaan? Ze hebben het een hele mooi intro gegeven in het seizoen met dat neusbloeden enzo, maar ik vraag me toch wel af hoe we er nu moeten over denken. Een tumor waaraan hij heel erg dringend geopereerd moet worden. Ergens zou het einde van dit seizoen wel spectaculair zijn met een dode Michael (aangezien het toch het laatste seizoen is), maar langs de andere kant ligt dat er misschien nu een klein beetje té hard op. Ohja, ik weet het niet.
Hoe dan ook. Ik ben heel erg benieuwd waar dit seizoen en de hele reeks dus nog heen gaat evolueren, maar ik vind het iig een heel erg sterk seizoen dat een hele mooie afsluiter zal zijn voor de gehele reeks. In één woord: Waw. [/selecteer] |
SPOILERS 4.13 - Deal or No Deal?
SPOILERS! | [selecteer] Na een meer dan schitterende vorige aflevering was ik echt vol spanning om de nieuwe aflevering te zien. Nog even over de vorige aflevering: Die was echt meer dan schitterend. Het hele verhaal krijgt een prachtige wending door meneertje Don Self en hoppa, onze PB’ers zijn weer op de vlucht… of niet?
Deze aflevering was er eentje boordevol twists en de heerlijke snelle character development. Het gaat soms heel snel, de ene keer moeten ze nog vluchten, de andere keer hebben ze een plan, een nieuw plan, weer vlucht, een ander plan, een plan van Michael,…. En zo blijft het gewoon gaan. Briljant vind ik het zelf, schitterend om naar te kijken.
Ik vind het ook weer heel erg hip hoe ze de verschillende personages een hippe plaats hebben kunnen geven. T-Bag die door middel van de vorige aflevering nu bij Don Self staat, Gretchen die gedwongen wordt door Self, maar eigenlijk Michael probeert te helpen en nu nog eens Mahone die er vandoor is en waarschijnlijk ook weer een schitterende inbreng gaat krijgen in ‘t verhaal. Like always.
Ik vind dit seizoen echt helemaal geweldig en dat wou ik nog even melden met deze post. Volgende week ziet er opnieuw schitterend uit, kan niet wachten. Hoe dan ook. Wat een schrijvers, ze zijn serieus goed bezig dit seizoen; ‘t wordt een mooie afsluiter.
Btw, nog bijna vergeten te melden. Wauw. LJ werd zowaar vermeld deze episode, dat was like bijna tien episodes geleden ofzo (zelfs meer denk ik), was dringend nood aan inderdaad. Jammer eigenlijk dat LJ geen grotere rol heeft gekregen dit seizoen, hij was wel cool. Maar misschien komt dat nog of is dat gewoon door cast-redenen of whatever, geen idee. In ieder geval goed dat hij nu wel weer een keertje werd vermeld. [/selecteer] |
SPOILERS 4.15 - Going Under
SPOILERS! | [selecteer] Wow, this episode brought a tear to my eye, twice in fact. Prison Break’s fourth season is brilliant and they have showed us exactly why in this episode. “Going Under” told us more about Scylla, allthough I’m not quite sure what it is exactly.
But. I’m going to make it short this time (at least, I’ll try). Gretchen and Self discover that the Company knows the exact location of the exchange (’cause they have T-Bag now), so they run. A moment later Sucre and Lincoln arrive, but the two are gone. So Gretchen and Self meet the new buyer somewhere else, but Sucre and Lincoln discover the new meeting place, so go there too. The buyer wants to check if the device works, so Don hands over Scylla. But at that moment, Sucre makes a noise, so the buyer shoots Don in the arm and runs away - with Scylla.
And again. Gretchen is the key to the whole game; only she knows the buyer, so they have to keep her alive to know it too. Oh, poor Don, shot in the arm. I really hoped Lincoln was going to shot him again and leave him for dead… But he didn’t, damnit.
Meanwhile, Michael gets surgery! Omg. So the whole operation thing is very freaky, really, but the thing is, Michael has a dream while they operate on him. In the dream, Charles helps him to discover the secret about Scylla. BUT! Then it gets critical and everything goes really fast, Sara runs in the operation room to be with Michael, ’cause it looks like he’s going to die. For a brief moment I really thought they were going to kill him, when that gate was opening. But of course, they couldn’t have done that at all, so Sara keeps on talking to him and then he recovers and he is well. Big yay for that, that was tear number one.
So now Michael knows that Scylla, and in fact the Company as well, is not wat it seems. “They are not protecting the past, they are protecting the future.” So, now, what is Scylla exactly? I don’t know, Michael said something like Scylla has something to do wtih energy and certain elements that can harness 100% of the sun’s energy. So now they can’t take down the Company, the have to become Company and the have to be able to control it.
So far so good for plottwists. Seriously, if you’d ask me to describe Prison Break in just one word, it would defintely be “twists”. And hell yeah, we love them. But, three more things I’d like to say. First of all, seriously, Lincoln pulls out a teeth of T-Bag, bloody hell, that was yuk. Secondly, Alex is on the run again after Lang covering up for him, at last, so I’ll bet he’ll meet Lincoln very soon now, so he’s on the team again? But now Sucre is gone, “going further with his life”. Ahw, it really made me feel sad, I mean, I understand Sucre’s decision, but he was a part of the team, he was cool. That was the second moment this episode brought a tear to my eye.
Oh yeah… Their (Lincoln and Michael) mom worked for the Company, so now Lincoln is “just stepping in to the family business”. Hell yeah. [/selecteer] |
Deze kun je overigens ook terugvinden op m'n blog :') En nu maar hopen dat er hier nog iemand Prison Break volgt. |
|
|
|
|