Poll :: Wil je meer lezen? |
Jah *zwaait met fan-vlaggetjes* |
|
80% |
[ 12 ] |
Nee |
|
0% |
[ 0 ] |
geen mening |
|
13% |
[ 2 ] |
Alleen als ik tijd heb... |
|
6% |
[ 1 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 15 |
|
Auteur |
Bericht |
pottermania
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
127 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 31, 2004 11:17 |
 |
'Hermelien wanneer stop je nou eens met het schrijven naar Victor. Geef nou maar toe dat je hem leuk vind,' zegt Ron als Hermelien tijdens het middageten druk zit te pennen.
'Ik stop pas als jij eindelijk eens je mond houdt!'
'Pfff... alsof dat wat zou uitmaken. Het is het enige waar je nog over kan praten. Of Victor of de examens. Kan je nog iets anders zeggen?' snauwt Ron.
'Ehm... nee. Maar het kan jullie ook niks schelen wat jullie later worden dus blijf maar lekker miezerig zijn! Ik ga wel bij iemand zitten die tenminste niet zo zit te zeuren!' zegt Hermelien terwijl ze opstaat en naar Parvati loopt. Druk beginnen ze met elkaar te kletsen.
'Het is ons laatste jaar hier! Je zou toch denken dat ze normaal deed nu jij met Cho hebt en zij met Victor? Maar nee, nog steeds zit ze altijd over school te zeuren,' moppert Ron. Zwijgzaam zit Harry voor zich uit te staren.
'He man, ik praat tegen je!' roept Ron boos.
'Huh, wat? Sorry wat zei je Ron?' vraagt Harry terwijl hij opschrikt omdat er iemand tegen hem staat te praten.
'Waar zijn jullie toch met je gedachten?' vraagt Ron 'Waar dacht je aan? Aan Cho?'
'Nee, ik dacht aan.. ik weet niet waar ik aan dacht. Ik dacht aan een ander knap meisje. Haar naam weet ik niet. Maar ze zag er zo knap uit en ze glimlachte net naar me,' zwijmelt Harry.
Ron fronst zijn wenkbrauwen. 'Man je hebt met Cho weet je nog? Je kan haar niet zomaar laten zitten voor de eerste de beste!'
Maar Harry luistert al niet meer. Hij is te druk bezig met zijn fantasieen om naar Ron's tirades te luisteren. Plotseling loopt Hermelien voorbij nog steeds druk bezig met Parvati.
'Dat is haar!' zucht Harry.. 'Wat?! Hermelien? Harry ben je wel helemaal lekker?'
'Ze is beeldschoon,' mompelt Harry alleen maar.
'HELP! Mensen ik ben in een vreemde wereld beland!' schreeuwt Ron zo hard dat iedereen het kon horen. Plotseling heerst er stilte. 'Oh man..' murmelt Ron benauwd.
Binnekort MEER!
Sorry heb even geen inspi meer en ik moet eten.. |
|
|
  |
 |
pottermania
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
127 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 02, 2004 15:52 |
 |
'Ja hey eh.. valt er wat te zien mensen? Ik zit hier te eten oke!' schreeuwt Ron maar uiteindelijk. Rustig gaat iedereen weer verder met waar hij mee bezig was. 'Pfff... Harry luister naar me,' zegt Ron als niemand meer op hem let. 'Je hebt met Cho! Je kan haar niet zomaar laten zitten!'
Snel kijkt Ron Harry aan, maar... Harry zit er niet meer. De plaats is leeg. 'Harry? Heb, heb je je onzichtbaarheidsmantel aan?' Voorzichtig steekt Ron zijn hand uit maar voelt niks. Snel kijkt hij om zich heen en ziet Harry achter Hermelien aanlopen als een kwijlende hond.
Hermelien draait zich om en ziet Harry staan. 'Harry, ga alsjeblieft weg en stop met kwijlen oke! Het is vreselijk irritant en loop ons niet achterna!'
Ook Parvati draait zich om. 'Kom Hermelien we moeten gaan!'
Snel komt Ron aanlopen. 'En wat moet jij nou weer Ron?' vraagt Hermelien bits. 'Mag ik?'
'Nee, maar neem Harry mee en ga naar Waarzeggerij oke? Ik moet naar voorspellend rekenen...' |
|
|
  |
 |
pottermania
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
127 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 03, 2004 20:35 |
 |
Eindelijk komt Harry een beetje bij positieven als Hermelien snel wegspurt. 'Ron, ik moet echt even met professor Anderling spreken.'
'Waarom dan?' vraagt Ron er meteen op.
'Oh gewoon, ik wil graag Voorspellend Rekenen in plaats van Waarzeggerij. Ik bedoel maar zo; Ik kan dat vak echt niet meer uit staan hoor Ron!'
Ron kijkt verbaasd wanneer zijn vriend dat allemaal vertelt. Uiteindelijk beukt hij Harry maar. 'He, hallo! We hebben het hier wel over Hermelien waarvoor je dit allemaal doet!'
'Her.. Hermelien,' mompelt Harry zachtjes.
'Jah! Hermelien ja!' zegt Ron nijdig.
'Wat een prachtige naam... En toch heb ik het gevoel dat het me bekend voor komt.'
'Harry, dit loopt nu echt uit de hand. Tijd voor maatregelen!'
Snel sleurt Ron Harry mee naar de ziekenzaal en treft daar madame Plijster.
'Wat scheelt er aan jongens?' vraagt ze vriendelijk. 'Ehm.. dat is best moeilijk uit te leggen professor maar Harry heeft met Cho Chang, dat weet u he?' Snel knikt madame Plijster om meer uitleg te krijgen. 'Nou maar nu doet hij opeens heel erg verliefd tegen Hermelien! Terwijl dat normaal gewoon een vriendin is van ons. Gewoon een vriendin!'
Madame Plijster knikt nogmaals ter betekenis dat ze het helemaal snapt.
'Ahha enne wat zijn dan zoal de kenmerken?'
Ron denkt even na en telt met zijn vingers mee of hij alles op noemt.
'Nou hij kwijlt als ze langsloopt, hij wil alles wat zij doet. Hij mompelt heel veel. Dat is denk ik wel genoeg?'
Er begint snel iets de dagen bij de zuster.
'Meneer Wemel u moet onmiddelijk de ziekenzaal verlaten! Voor redenen komt u later maar! WEGWEZEN!'
BINNEKORT WEER MEER
Waarom zou madame Plijster zo omslaan? Waarom kwijlt Harry? En wat heeft Parvati toch te maken met Hermelien? Zou Ron straks niet meer bekend staan als degene die HELP riep?
Je leest het volgende keer! |
|
|
  |
 |
pottermania
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
127 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 04, 2004 10:40 |
 |
Verbaasd kijkt Ron naar madame Plijster. 'Ik moet wat?!'
Maar hij krijgt geen antwoord meer. En voordat hij het weet is de deur voor zijn neus dichtgeslagen. Verbouwereerd blijft Ron even staan...
Uiteindelijk besluit Ron waarzeggerij over te slaan en loopt te ijsberen bij het klaslokaal van Voorspellend Rekenen. Maar Sneep komt aangelopen. 'Wemel! Wat doe je hier? Je hoort bij je lessen te zijn. Vijftien punten aftrek voor griffoendor.' Zonder nog een woord te zeggen loopt Sneep weer door. Boze woorden schieten aan Ron te kort omdat Hermelien naar buiten komt. 'Ron! Hoor jij niet bij waarzeggerij te zijn?'
'Dat heb ik net ook van Sneep gehoord Hermelien! Meekomen jij!' roept Ron verhit.
Snel neemt hij Hermelien mee naar de ziekenzaal en stormt met haar binnen. 'Hermelien, wat denk je hier van?' wijst hij Hermelien op het feit dat Harry op zijn bed zit en glazig naar Hermelien zit te staren en te kwijlen. 'Wat?! Harry? Wat is er gebeurd? Wat hebben ze met je gedaan?'
Madame Plijster komt aangerend.
'Wat is hier aan de hand? Wemel, ik had je gezegd niet langs te komen. En als antwoord op uw vraag zeg ik...' madame Plijster neemt even diep adem voordat ze het antwoordt geeft. 'Er is een liefdesdrank aan Harry gegeven.'
Binnekort weer meer |
|
|
  |
 |
pottermania
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
127 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 04, 2004 15:37 |
 |
'Dat.. dat kan niet waar zijn,' mompelt Hermelien. 'Jazeker is het waar! En heel vervelend ook. Deze drank kan ik niet genezen. Het moet uitwerken. Blijkbaar heeft iemand het in plaats van Harry's drinken dit ingeschonken. Wie is er allemaal bij jullie geweest?' vraagt madame Plijster. Ron denkt snel na. 'Niemand eigenlijk, alleen Cho om Harry te begroeten.' 'Dat is het Ron,' legt Hermelien uit 'Cho moet het gedaan hebben. Want wie kan het anders zijn? Cho stond in de weg, ik kon helaas niks zien maar ze kon heel goed het hebben verwisseld.'
Ron bekijkt de feiten eventjes na, voorzover hij dat kan doen omdat er eigenlijk heel weinig info is. 'Maar Hermelien, dat kan toch niet? Ik bedoel, je weet dat je in die drank iets van jezelf er in moet stoppen. En ik denk dus, zoals de meesten het doen, dat het een haar is. We moeten Cho er dan bij halen. Maar eh.. waarom zou ze dat eigenlijk doen? Ze heeft toch al met Harry?'
'Eigenlijk moeten we dat haar dus vragen,' zegt madame Plijster. 'Wemel, haal Cho Chang! En juffrouw Griffel misschien is het verstandig bij Potter te blijven, anders loopt hij straks zo de ziekenzaal uit. En ik wil geen zieken buiten de ziekenzaal!'
'Oke,' zucht Hermelien, Ron nakijkend.
Na een paar minuten komt Ron weer terug en hijgt even na. Met naast hem Cho staan. 'Wat is er nou precies aan de hand?' vraagt ze. 'Harry is plotseling verliefd op mij,' legt Hermelien uit. 'Wat maar dat kan toch niet? Ik had de drank gegeven met mijn haar!' zegt Cho stampvoetend.
'Waarom had u de drank toegediend juffrouw Chang?' vraagt madame Plijster die het woord overneemt.
'Nou eigenlijk omdat... omdat Harry de laatste tijd helemaal geen aandacht meer aan mij besteedt. Het enige waar hij nog mee omgaat is Hermelien,' mompelt Cho zachtjes. 'Ja maar, dat slaat toch helemaal nergens op Cho?' vraagt Hermelien. 'Dat weet ik maar, het is niet prettig als je een vriendje hebt die helemaal niet met je omgaat hoor!'
'Hoe kan het dat Potter dan op juffrouw Griffel verliefd is geworden dan op u juffrouw Chang?' vraagt madame Plijster snel. 'Ik had een haar van mijn borstel geplukt omdat ik geen haar uit mijn hoofd wou trekken,' zegt Cho zachtjes. 'Maar natuurlijk! Ik had eerst aan jou gevraagt of ik je borstel mocht lenen, Cho,' zegt Hermelien opgewonden. Ron valt haar in de reden. 'Maar er is nog een ding wat ik niet begrijp. Waarom moest ik weg madame Plijster?'
Weer zucht madame Plijster. 'Omdat ik nog nader onderzoek heb gedaan. Harry heeft te vlug zijn drankje gedronken. Er zijn speciale dingen in zijn bloed gekomen waardoor het besmettelijk is geworden voor elke jongen!'
Binnekort WEER MEER! |
|
|
  |
 |
pottermania
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
127 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Sep 06, 2004 15:22 |
 |
'Maar madame, hoe kan dat nou besmettelijk zijn?' vraagt Ron uiteindelijk na een lange stilte. 'Omdat meneer Wem-' Zachtjes horen ze gesnik. Ze kijken allemaal verbaast naar Hermelien. 'Het is allemaal mijn schuld,' snikt ze terwijl ze wegloopt. Ron fronst. 'Dat is toch helemaal niet zo?'
Plotseling staat Harry op en loopt achter Hermelien aan. Voordat hij vertrekt niest hij nog even maar vertrekt dan. 'Potter, terugkomen!' roept madame Plijster haar na, maar het is vergeefse moeite. Harry is al verdwenen. Madame Plijster zucht. 'Nu is het voorbij..'
Maar niemand hoort het meer, want Cho en Ron zijn er ook achteraan gegaan. 'Waar zou Harry naar toe gaan denk je?' vraagt Cho. 'Geen idee, achter Hermelien aan in ieder geval.' antwoordt Ron. 'Ja natuurlijk. Duh!' zegt Cho. Maar terwijl ze dat zegt stopt ze. Want voor haar neus staat Hermelien, met Harry naast haar. 'Wauw, ze is best knap he?' vraagt Ron. 'Begin jij nu ook al?' snauwt Cho zonder dat ze weet wat ze zegt. 'Je bent echt onverbetelijk!' Snel lopen ze naar Hermelien en Ron en Harry beginnen nu samen op Hermelien te kwijlen. 'Hermelien, Ron is nu ook besmet! We moeten het tegenhouden!' roept Cho verwoed.
'Hoe wil je dat doen? Harry is snipverkouden!' antwoord Hermelien.
'Oh mijn god! Hermelien... Als Harry bij een jongen niest raakt diegene besmet!' |
|
|
  |
 |
pottermania
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
127 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 09, 2004 15:18 |
 |
En inderdaad want een paar seconden later komen er een stuk of acht jongens op Hermelien afgelopen als een stelletje zombies. 'Ga van me af!' roept ze boos wanneer eentje haar een kus in de nek geeft. 'Weet je hoe walgelijk dat is?'
Maar het wordt nog erger want er komen steeds meer jongens. 'Wat wil je dat we gaan doen?' vraagt Cho smekend. 'Geen idee,' roept Hermelien terug. 'Ehm.. wat stond er ook al weer in dat boek.' Snel duwt Hermelien iedereen van haar af en denkt na. 'Cho wat weet je van het boek; Geen paniek, spreuk is in aantocht!'
'Niet zo veel alleen dat er handige spreuken in staan. Wat wil je er mee dan?'
'Maakt niet uit! Gebruik Accio!' mompelt Hermelien bedolven onder de jongens. 'Eh.. oke. ACCIO!' roept Cho en onmiddelijk daarna komt het boek aangescheert door de lucht. 'Wat moet ik er nu mee dan?'
'Ga naar pagina .......3' probeert Hermelien boven de jongens uit te komen. 'Drie wat?' vraagt Cho terug. 'Drie en zestig!' fluistert Hermelien gedemt.
Snel bladert Cho naar de pagina. 'Oke dit staat er; Liefde maakt blind, liefde maakt blond. Liefde laat mijn hart sneller kloppen, maar dit is het moment dat je moet stoppen!'
Snel stoppen de jongens met Hermelien te omhelzen en te zoenen. Allemaal staan ze op en lijken ze erg verward. 'Wat.. wat is er gebeurd?' mompelt Harry. 'Dat wil je niet weten...' lachen Cho en Hermelien.
Dacht je dat dit het einde was? Jah.. dat zou je wel zeggen he? Maar dat is niet zo hoor! |
|
|
  |
 |
pottermania
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
127 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 11, 2004 19:40 |
 |
'Oke dan wil ik het nu ook weten,' zegt Ron fronsend. 'Ja ik ook wel.' voegt Harry er aan toe. En ook de andere jongens beginnen te zeuren. Snel vertellen Hermelien en Cho het hele verhaal in geuren en kleuren. 'Ik vond jou knap? Laat me niet lachen!' zegt Ron als het verhaal verteld is. 'En toch is het zo, ' grinnikt Cho.
Samen lopen ze met zijn vieren naar de grote zaal om heerlijk te eten.
'Nou, het spijt me dus Cho. Ik wist niet dat je zo veel aandacht wilde dus ik zal er wat meer op letten.' zegt Harry uiteindelijk blozend. 'Geeft niks hoor,' zegt Cho vlug. 'Nu weet je het.'
'Jah eh.. genoeg getortel nu, ik heb vreselijke honger!' praat Ron er tussen door.
Op dat moment loopt Parvati voorbij. En voordat hij het weet staat Ron naast haar.
Even later loopt hij grijnzend weer naar de anderen. 'Zo nu heb ik ook een vriendinnetje!'
Lachend gaan de vier aan tafel zitten en genieten van het feestmaal.
'Hermelien, het spijt mij ook over Vicky' zegt Ron terwijl hij een hap pastei neemt. 'HET IS VICTOR!' grinnikt Hermelien.
EINDE
Zo nou dit was dus het einde van het verhaal. Er zal binnenkort wel weer een ander verhaal van mij verschijnen. Maar dat zal HEEEL ergens anders over gaan! |
|
|
  |
 |
|
|