Auteur |
Bericht |
dardana
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 05, 2006 19:19 |
 |
hoi allemaal,
ik ben als sinds jong een grote fan van harry potter zoals zovelen maar als een rasechte harry potter fanaat heb ik waarschijnlijk een opmerkelijke of zelfs vreemde mening over de malfidussen(vooral narcissa,de moeder van draco) .graag zou ik jullie mening hierover horen !
ik vind dat de malfidussen een verschrikkelijk interessante famillie zijn.
zoals als vaak aangetoond in de boeken zijn ze grof en snobbig ,gemeen en arrogant,tegen anderen.maar wat me in de laatste boeken zo aangreep was dat ze toch een vrij hechtte famillie vormen.ik had altijd gedacht dat als ze zo gemeen waren ze vast niet echt van elkaar konden houden en dat de famillie erg conservatief was opgesteld (uithuwelijking aan elkaar en verwachting van erfgenaam voor de naam malfidus)! maar in de laatste boekn is voor mijn part het tegendeel bewezen.hoe narciisa malfidus haar zoon zo dicht mogelijk bij zich wou hebben (boek 4) en niet in een verre school,hoe draco zijn moeder verdedigde tegen harry (boek 4),hoe neidig dat draco was toen harry zijn vader bekend maakte als dooddoener (boek 5) en hoe draco gekwetst en woedend reageerde toen zijn vader naar azkaban ging (boek5),hoe zijn moeder alles risceerde voor haar zoon te helpen met zijn missie en hoe ze haar man liefdevol verdedigde tegenover haar zus (boek 6) hoe draco het niet kon verdragen om over zijn vader te horen van sneep (boek6) hoe draco instortte en huillde als een kind in de toiletten (boek zes) en hoe hij zelf naar de goede kant wou komen om zijn famillie te rdeen (op de astronomietoren boek 6) dit lijken mij geen tekens van koude onmensen maar van een liefdevolle famillie die ondanks de haat in hun omgeving en zelfs ondanks de haat die ze zelf voelen tegnover andere (hoewel haat hard uitgedrukt is) toch genoeg liefde hebben om van elkaar te houden.en zoals perkamentus zei is liefde een enorme sterke kracht,1 van de sterkste en daarom hoop ik van harte dat het goed komt met de malfidussen in boek 7 !
hemel,lekker melig hé misschien een beetje teveel romans gelezen maar ja,dat is mijn mening.
wel, wat vinden jullie evan?iemand pro of contra ?
grtz xxx |
|
|
  |
 |
Potterfreaky
Harry's secret lover

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 08, 2006 21:28 |
 |
ik vind dat heel scherp opgemerkt van je; het is idd zo dat liefde een heel krachtig iets is en nu je het zo zegt ben ik ook wel benieuwd waarom JKR de Malfoy's zo hecht heeft 'gemaakt' het zou heel goed kunnen dat hier iets achter zit. |
_________________ I'll never forget...
*HPF forever* |
|
  |
 |
Magisch-Eendje
5e jaars

Verdiend:
133 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 08, 2006 21:36 |
 |
Ik ben het met je eens, ik vind de Malfoy's ook een erg interessante familie. Vooral hoe Narcissa om haar zoon geeft, als je gemeen bent of een dooddoener hoeft het nog niet meteen te betekenen dat je niet kunt liefhebben. Met uitzondering op Voldie natuurlijk . Ik denk dat we nog wel meer zullen horen van hen het volgende boek. Als dat niet zo zou zijn zou ik erg teleurgesteld zijn. |
_________________ Shut up! You're being rescued, so stop babbling! You should go cower in the corner, shiver in fear, and scream 'Help! Help! |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 08, 2006 23:00 |
 |
Ja, het is inderdaad heel interessant en leuk om de familie Maldius te besturderen. Ze zijn inderdaad heel gehecht en liefdevol. Volgens mij wil Rowling daarmee aantonen dat een slechterik niet per see zo vreselijk als Voldemort is. Iedereen weet al van de eerste boeken hoe gemeen ze kunnen zijn. Maar Rowling wil ons er in de laatste boeken er op wijzen, dat ze ook goede karaktereigenschappen hebben. En daarom is het eigenlijk ook wel heel interessant om ze even onder de loep te nemen. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Jalf
The Musical Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 09, 2006 7:30 |
 |
Tuurlijk zijn de Malfoy's een hechtte familie. Tis niet dat ze elkaar op de volgende manier begroeten:
Cis: "Goedemorgen... Lucius."[/koud] *neus in de lucht*
Luus: "Goedemorgen... Narcissa."[/nog kouder] *mantelswoosh*
Ik heb het idee dat de Malfoy's een heel gewoon gezin zijn, met alleen even wat heel veel meer geld en status (Cis en Luus komen allebei uit een extreem rijke familie met een goede naam) dan gemiddeld en dat maakt ze zo cool. Ja, en dan kom je arrogant over.
Draco vind ik trouwens niet hip, maar Luus en Cis rock my socks! ^^ |
_________________ ...15/10/02.01/01/09...
...I'll miss ya... |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 09, 2006 14:00 |
 |
Jalf Lupin schreef: | Tuurlijk zijn de Malfoy's een hechtte familie. Tis niet dat ze elkaar op de volgende manier begroeten:
Cis: "Goedemorgen... Lucius."[/koud] *neus in de lucht*
Luus: "Goedemorgen... Narcissa."[/nog kouder] *mantelswoosh*
Ik heb het idee dat de Malfoy's een heel gewoon gezin zijn, met alleen even wat heel veel meer geld en status (Cis en Luus komen allebei uit een extreem rijke familie met een goede naam) dan gemiddeld en dat maakt ze zo cool. Ja, en dan kom je arrogant over.
Draco vind ik trouwens niet hip, maar Luus en Cis rock my socks! ^^ |
Je hebt gelijk. Voor narcissa geld, dat als je een Zwarts/Black bent, je zowat koniklijk bent. Dat zei sirius zelf. Lucius zal ook zo'n soort achtergrond hebben.
Toch denk ik dat Narcissa meer om draco geeft dat dat Lucius dat doet. Draco ziet hem meer als een machtig persoon, waarvan de praktijken nadeel op hem kunnen hebben, dan een liefdevolle vader.
Draco kreeg altijd alles voor elkaar via lucius, als hij in azkaban zit niet.
Narcissa deed idd heel erg der best om draco te sparen, wat bellatrix niet snapt (net als Lucius), ik denk dat narcissa graag een goede afkomst heeft, maar minder op de machtspelletjes gericht is. Zij wil niet koste wat kost haar kind verliezen. Terwijl ik Lucius en Bella daar meer voor aan zie dat wel te doen. |
|
|
  |
 |
No
6e jaars

Verdiend:
57 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 09, 2006 15:14 |
 |
Ach ja,
Deze familie zijn zo doorgedrenkt door hun voorvaderen dat ze echt dreuzels haten. Dat staat vast. Ze geven hun kinderen een vooroordeel over dreuzels. Zo worden ze opgevoed. Ze zijn gewoon arrogant punt uit. Het zit blijkbaar gewoon in bloed. Ze geven alleen om volbloed tovenaars. Die behandelen ze normaal. ( Niet altijd hoor) en dreuzels vermoorden ze gewoon voor lol. |
|
|
  |
 |
lieske90
7e jaars

Verdiend:
117 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 09, 2006 17:16 |
 |
Ja, ik vind wel dat je gelijk hebt. De Malfidussen zijn een redelijk hechte familie en ze zullen altijd voor elkaar klaarstaan enzo, maar het gaat hen nog steeds om hun status en geld. Toch vind ik de Malfidussen nog steeds een rottige familie
Ik denk trouwens ook niet dat dit nog belangrijk wordt in het 7e boek. |
 |
mighty-aphrodity
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 17, 2006 14:47 |
 |
Ik vind dat JKR op deze manier een hele menselijke familie neerzet. Ondanks hun vooroordelen en houding naar buiten toe zijn ze onderling heel hecht. Dat maakt het heel echt omdat je dat in onze maatschappij ook tegenkomt. |
_________________ Wotcher Harry |
|
  |
 |
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
224 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 21, 2006 21:16 |
 |
ja dat is wel waar, de malfidussen zijn inderdaad arrogant en doen erg gemeen tov dreuzels, maar ze zijn inderdaad onderling wel een hecte familie zoals hierboven duidelijk gemaakt werd! leuk bedahct!!
dada |
|
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 22, 2006 8:11 |
 |
Hermion Granger schreef: | leuk bedahct!! |
Dat is niet bedacht, dat is gewoon zo...
Ik vind het vreemd dat sommigen het vreemd vinden dat zij een liefdevolle familie zijn. Iedereen kan toch liefhebben, behalve schattige Voldy. En ik vind het dan ook maar logisch dat Rowling wil aantonen dat ze ook liefde bezitten en dat ze daar ook mee naar buiten komen. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Hippogriefje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
415 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 22, 2006 9:14 |
 |
Goed opgemerkt dardana!
Het is inderdaad zo. Het wil niet zeggen dat als je Dooddoener bent of je zo gedraagd dat je helemaal geen liefde kent. Iedereen kent liefde! [/behalve Vollebol] Leuk dat je ook de goede kant van de Malfidussen wil laten zien ^^ *zwaait met fanvlaggetje* |
 |
Miss Und@ztood
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
593 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 22, 2006 10:40 |
 |
dardana je hebt voledig gelijk. Dat is ook wat ik zo leuk vind aan de Malfoy's! Ik ben er ook reuze fan van. Ze zijn hecht en slecht! |
_________________ 'Kijk...me...aan...' fluisterde hij.
De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer. |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Zo Okt 22, 2006 11:13 |
 |
Oh...ja hier ben ik het wel mee eens...Draco kan echt wel liefde hebben, want hij was ook al meteen kwaad op Potter toen hij iets over zijn moeder zei, en daarbij bloosde hij. Dat is al genoeg om te laten merken dat hij wel liefde kan.
@ Hippogriefje toch!..meester uit maken van Vollebol foei |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Toverstokje
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 22, 2006 22:52 |
 |
Vind het inderdaad ook scherp opgemerkt. Dat vind ik altijd de dingen die de Harry-boeken wat extra's geven: de mensen die Rowling omschrijft zijn heel echt. De Malfoys zijn niet slecht, ze denken dat hun slechte ideeen over tovenaars en dreuzels de waarheid zijn, ze denken dat ze echt beter zijn en dat ze zelf echt goed handelen. Voor de rest zijn ze gewoon een gezin dat zich gedraagt alsof ze inderdaad beter zijn dan anderen, maar ook gewoon om elkaar geeft.
Ik denk dat Lucius ook wel om Draco geeft, maar juist daarom hard tegen hem is: hij wil hem leren een echte arrogante, eervolle Malfoy te worden, omdat hij denk dat hij Draco daarmee helpt. |
|
|
  |
 |
|