Auteur |
Bericht |
Aradia
4e jaars
Verdiend:
87 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 05, 2006 10:46 |
|
Aangezien dat het vorige topic over Sinterklaas gesloten is, bracht het me wel op een ander idee. Als de modjes dit niet goed vinden of het bestaat al, moeten ze dit ook maar sluiten.
Maar als dit topic wel open blijft, moet iedereen gewoon uitkijken met wat ze zeggen, dus ook zonder anderen te kunnen kwetsen! [met geloof en dergelijke][/hint aan de oudere mensen of zij die niet gelovig zijn] Want volgens mij moet dit topic gewoon kunnen...
Welke feestdagen vieren jullie??
Verjaardagen:
Misschien raar dat ik deze hier bovenaan zet, maar ik kreeg pas mee dat sommige mensen die niet vieren.
Wij vieren het gewoon thuis in de woonkamer, met mooi weer buiten, met wat lekkers op tafel. De kinderen, neefjes en nichtjes, spelen boven of buiten. We nodigen dan gewoon wat familie en vrienden uit. Dus geen hele heisa er omheen.
De kinderen hier thuis [ik en mijn broertjes] geven altijd nog wel een feestje apart voor de vrienden en vriendinnen.
Tegenwoordig vraag ik wel ook nog altijd even of mijn beste vriendin ook naar de verjaardag voor de familie komt. Is gewoon een stuk gezelliger
Kerst en Sinterklaas:
Kerst en Sinterklaas vieren we altijd met de familie. Met Sinterklaas komt altijd onze oma bij ons. Gewoon voor de gezelligheid. Al vierden we het afgelopen jaar wel bij onze oma. Toen kwam een oom en tante daar ook met de kleine kinderen. Gewoon super gezellig dus met al die cadeautjes.
Met Kerst zijn we altijd één dag met de hele familie compleet en gaan we gezamelijk eten. Gourmetten of iets dergelijks.
De laatste tijd vind ik wel Kerst veel leuker. Zeker als het rond die tijd lekker gesneeuwd heeft. Dat heeft gewoon iets weg van knuzigheid [bestaat dat woord?].
Oud en Nieuw:
Meestal gingen we ieder jaar naar onze oom en tante, die wonen namelijk op een boerderij. Maar ik had daar gewoon geen zin meer in, dus vierden we het afgelopen jaar thuis.
Dat was wel gezellig (tot er een leegstaand huis afbrande). Maar er kwamen vrienden van mijn ouders langs en er liepen een paar vriendinnen van me rond op de straat.
Om twaalf uur bel ik al mijn liefste vriendinnen even op om nieuw jaar te wensen.
Tja, ik vind het wel iets heel leuks hebben
Pasen:
Met Pasen ontbijten we gewoon traditioneel met eitjes en weet ik het allemaal. Verder die dag doen we niets. We gaan niet naar de kerk, of zo. (tenzij het dit jaar in een koptische-kerk in Amsterdam word) Geen idee van nog. Maar mijn vader moet ook gewoon 's middags beginnen met werken (horeca...).
Koninginnedag:
Hiermee doen wij thuis eigenlijk niets. Ja, de tv staat aan om te zien waar de koningin allemaal gaat doen en/of heen gaat. Soms gaan we het dorp hier in, maar er is niet zo super veel te doen, bovendien is dat al rond twee uur in de middag al afgelopen.
Dit jaar ging ik wel met een vriendin naar het sportpark. Dat was geweldig, maar niet heus. Het regende en alles werd afgelast. We hebben maar een patatje in de kantine gekocht en zijn weer naar huis gegaan.
Zo snel kan ik me verder niet nog meer feestdagen bedenken. Als jullie zelf nog wat weten, post ze er maar bij. |
|
superjasmien
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
60 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 05, 2006 11:27 |
|
Goed topic, vind ik.
Wij vieren:
*Verjaardagen: Niet bij ELKE verjaardag komen we tesamen bij de familie, maar wel bij die van een van m'n grootouders, en de laatste jaren ook bij mijn twee jongste nichtjes. De ganse familie zit tesamen voor een tas koffie en avondeten.
*Sint Maarten: Die feestdag valt op 11/11. Ook hier komt de familie bijeen, voor twee maaltijden ofzo (soms 3!). De kinderen (en de volwassenen) krijgen chocolade van de grootouders en geld/speelgoed als cadeau van de Sint .
*Kerstmis + Oud & nieuw: Met kerstmis zitten we bijna altijd bij mijn tante. Hetzelfde als Sint Maarten, maar zonder de chocolade en met zo'n beurtsysteem (Persoon X koopt een cadeautje voor Y, Y koopt een voor Z, Z koopt er eentje voor A enzo...) voor de cadeau's.
Oudejaar vieren we thuis. Geen familiebezoek. Nouja, op nieuwjaarsdag wél natuurlijk, dan moeten de kleinsten hun "Nieuwjaarsbrief" voorlezen en krijgen/geven we cadeautjes.
*Pasen: Zowat hetzelfde als Sint Maarten, met de chocolade eieren en cadeautjes Ook familiebijeenkomst.
*Allerheiligen "vieren" we ook, maar meestal niet met de ganse familie, iedereen gaat apart naar het kerkhof om de doden te herdenken. |
|
|
Mariky
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
405 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 05, 2006 19:05 |
|
Leuk! Een nieuw topic.
Wij vieren thuis:
Verjaardagen:
We hebben gister nog de verjaardag van mijn vader gevierd. Dan komt gewoon de familie. Opa, oma, ooms, tante's enzovoort. Meestal eten we een taartje en staat er wat spul zoals chips op de tafel. De familie praat met elkaar en meestal zijn de kinderen boven bezig, of buiten. En mijn vriendin komt ook altijd.
Sinterklaas:
Met Sinterklaas doen wij meestal gewoon kadotjes voor elkaar kopen. Meestal met mijn opa & oma. Dan gaan we dobbelen en dan de kado's uitpakken. Heel erg gezellig altijd.
Kerstmis:
Met kerst gaan wij meestal naar mijn familie in Engeland, of zij komen hierheen. En dan maken we een uitgebreid kerstdiner en eten dat gezellig samen op. En dan staat er ook altijd een gezellige kerstboom ^^. Maar soms gaan we ook bij vrienden eten of bij mijn opa en oma.
Oud en nieuw:
Dan komen mijn opa en oma en oom meestal. Dan steken we vuurwerk af of we kijken alleen naar het vuurwerk. En we eten lekkere dingen en parten met elkaar enzo. Soms zijn we ook in Engeland nog, maar helaas steken ze daar geen vuurwerk af.
Koninginnendag:
Wij kijken dan ook meestal alleen maar op de TV. Of we eten ook nog oranje tompoezen <3 Die zijn lekker... en meestal zit ik ook nog wel eens op de koningenmarkt met vriendinnen wat spulletjes te verkopen XD |
|
|
Cocokadavra
4e jaars
Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 05, 2006 20:09 |
|
VERJAARDAG
Wij vieren de verjaardag ook gewoon. Voorheen vierde ik mijn verjaardag altijd bij mn moeder (daar woonde ik tenslotte), maar dit jaar vier ik mijn verjaardag voor het eerst niet bij mn ma! Mn vriend en ik wonen sinds april in een 'gewoon huis' (niet meer op een klein kamertje) en dus vieren we het nu gewoon thuis! Mn vriend is woensdag jarig en zaterdag hebben we dan onze eerste verjaardagsfeest hier! Het is inmiddels standaard geworden dat mijn vader soep maakt (pindasoep en een andere) en dat er kwarktaart is. Taarten bakken vind ik leuk! =)
SINTERKLAAS
Hebben we wel gedaan een paar keer, met loodjes. Maar het punt is elk jaar weer dat ik zit met mn verjaardag op 30 november en dat we allemaal heel druk zijn met van alles, dus afspreken is ellende en dan OOK nog wat verzinnen en kopen.. vreselijk..
KERSTMIS
Met Kerst is het altijd ellende.. Zowel mijn ouders als die van mn vriend zijn gescheiden en alle 4 hebben ze weer een vriend/vriendin/vrouw en dus komen we 2 Kerstdagen tekort. Maar gelukkig kan er een op Kerstavond en nog een ander moet dan maar overdag. Maar niks standaards.. Ook de zusjes, opa en de oma's moeten natuurlijk aangedaan worden en die combineren we het liefst of stellen we in uitzondering uit tot Oud en Nieuw. We hebben het ook wel eens gedaan met loodjes, maar daar ben ik niet zo'n voorstander van, gezien het feit het toen was met mn moeder, haar vriend en zijn kinderen.. en die zijn ONUITSTAANBAAR! Dus..
OUD&NIEUW
Ja.. vuurwerk kijken!!!!!! We steken zelf nooit wat af, want ik heb daar niet zoveel mee en daarbij is het niet verantwoordelijk met de hoeveelheid alcohol in mn bloed zo rond 00:00.. Maar we wonen nu dus sinds dit jaar ergens anders en dat is op de 11e verdieping! Dus aankomend jaar zijn we lekker thuis en kunnen we het vuurwerk zien in Zeist, Driebergen, Bunnik, Bilthoven, Hilversum, Utrecht en verder.. Ben benieuwd!!! Ik geloof dat mijn zusje bij ons komt, verder heb ik nog geen idee. We vieren het doorgaans wel met elkaar.
PASEN
Tja.. dit is er ook elk jaar weer. Ik vind het onzin om het te vieren. We hebben wel altijd paaseitjes natuurlijk, maar verder doe ik er verder zelf niks aan. Mn oma daarentegen vind het geweldig om elk jaar weer met Pasen de hele familie bij elkaar te hebben. Volgens mij is zij de enige die dat vind, maja, om dat mensje gelukkig te maken gaan we wel altijd. Als ik geen tentamens heb tenminste..
KONINGINNEDAG
Jaaaa dat vieren we wel altijd. Koninginnenach in Utrecht zijn we altijd van de partij. De ooms van mn vriend wonen aan de Oude Gracht, dus dat is altijd lache. Lekker met de vuurkorf tot midden in de nacht en tussen door een keer de markt over. Afgelopen jaar hadden ze een toilet open gesteld voor geld voor het publiek.. echt lache. Verder slapen we dan altijd uit op de dag zelf en meestal gaan we daarna even kijken op de jaarmarkt in Soesterberg en pakken dan nog een biertje in het café. Wel gezellig!
Dat was het wel.. verder hebben we niet echt feestdagen die we vieren, maar we nemen wel elke gelegenheid aan om een feestje te vieren!! Lekker lachen en drinken met vrienden!!! =D |
_________________ The few details that I found in Sergeant Doakes's file left me grasping for breath: Doakes had a first name! It was Albert - had anyone ever really called him that? Unthinkable. I had assumed his name was Sergeant. |
|
|
|
~*leslien*~
6e jaars
Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 05, 2006 20:44 |
|
VERJAARDAGEN: Wij vieren sommige verjaardagen met heel de familie en sommige appart, van mijn twee jongste nichtjes word er een familie feest van gemaakt omdat mijn oma op dezelfde dag verjaart. Ik verjaar op kerstmis dus das zoiezo al een familiefeest.
SINTERKLAAS: Elk jaar vieren we sinterklaas das toch het leukste wat er is liedjes zingen, schoentje zetten, sinterklaas komt naar alle scholen, snoepjes en cadeautjes krijgen...
OUDEJAARSAVOND EN NIEUWJAARSDAG: dan is er een groot feest bij mijn oma en opa met veel eten en drinken en vrij podium voor de muziekspelers en om 5 voor 12 gaan we allemaal naar de groene zone en steken we vuurwerk af.
ALLERHEILIGEN EN ALLERZIELEN: dan gaan we gewoon naar het kerkhof en zetten we bloemen op de graven om de doden te herdenken
PASEN: dan eten we klaaspaarden met boter en doen we een chocolade eier zoektocht
|
_________________ We are all born in the gutter, but some of us are looking at the stars
oscar wilde... |
|
|
|
Potterfreaky
Harry's secret lover
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 05, 2006 20:51 |
|
@ superjasmien; wat grappig om te lezen dat jullie Sint Maarten zo vieren!
Ik dacht dat wij in Noord Holland (en nog een paar andere plaatsjes) dat alleen vierden. Wij vieren het wel heel anders, de kinderen maken op school lampionnetjes en dan gaan ze 's avonds langs de deuren om liedjes te zingen en dan krijgen ze snoep oid. Het lijkt wel een beetje op Halloween, wat wij dan niet echt vieren, is amerikaans. |
_________________ I'll never forget...
*HPF forever* |
|
|
|
Skay
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
356 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 05, 2006 21:08 |
|
Sinterklaas en kerstmis.
Met sinterklaas doen we niet veel meer. Met Kerstmis gaan we op bezoek bij familie en delen kado's uit onder de kerstboom. Kerstontbijt en diner.
Verjaardagen.
Niet heel groot. Gewoon met de familie. En kado's en taart!!!
Halloween/Samhain.
Eren de doden.
Pasen.
Paasontbijt. Paaseitjes zoeken.
Oud en Nieuw.
Sterretjes. Vuurwerk kijken en lekker snoepen. iedreen bellen.
Slachtfeest.
Tegenwoordig niet meer zelf slachten, want dat mag niet. Maar delen met de armen.
Suikerfeest/bayram.
Op bezoek bij familie. De kinderen krijgen geschenken. |
_________________ Your arrogance and conceit, your selfish disdain for the feelings of others made me realize that-"
*kicks Elizabeth away* "Ofcoarse I'll marry you, my own Mr. darcy!"
Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf |
|
|
|
Bellatrix_Zwarts
6e jaars
Verdiend:
784 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 05, 2006 21:59 |
|
Leuk Topic!
Hier gaan we..
Verjaardag:
Hier is het vooral cadeautjes krijgen, enja onze mama maakt extra lekker eten klaar.. Maar bij onze Grootouders is het dan veel groter dan gaan we op restaurant enz..
Pasen:
Hier is het paaseitjes rapen!! Mmm, kei lekkere chocolade!! Nu krijgen we de chocolade meestal gewoon, maar vroeger toen we klein waren verstopte onze ouders en grootouders de chocolade en moesten we deze zoeken! kei leuk!!
Kerst:
Normaal is dit met heel de familie (Mama, Papa, Broers+hun vriendinnen en Grootouders), leuk onderondsje dus! Dan eten we allemaal eens lekker en dan.. CADEAUTJES opendoen!!
Maar deze keer vier ik niet samen met mijn ouders, dit jaar ga ik kerstmis vieren bij mijn vriend thuis! Super spannend Ik heb er echt zin in!
Oud en Nieuw:
Hier houden wij niet echt een 'groot' feest, dat was meestal gezellig met mama, papa en broers voor tv.. openhaard branden en naar tv kijken met wat versnaperingen!
Maar dit jaar weer anders! Ik ga deze keer ook nieuwjaar vieren bij mijn vriend! Hi!**
Allerheiligen:
Dan gaan we met onze oma naar het kerkhof bij overleden familie leden bloemen zetten op het kerkhof, en daarna gaan eten op restaurant!
Sinterklaas:
Hier is het cadeautjes krijgen ntrlk! Als we kleiner waren was dit natuurlijk leuker, nu vrag je gwn iets en je krijgt het! maarjh..
Zo dit was het!!
Bellatrix_Zwarts |
Okay, perhaps we don't win each game,
But we don't hide in shame.
It's time for some Slythpride! |
|
|
|
mira
7e jaars
Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 06, 2006 12:48 |
|
Lets go again:
Verjaardagen:
Wij vieren verjaardagen redelijk groot. (bijna)Alle kennisen komen en natuurlijk de familie.. Mijn moeder maakt allerlei hapjes enzo klaar en ook de taarten bakt ze zelf. ((erg lekker ))
Verder gaan wij zelf ook (bijna)altijd naar de verjaardagen van kennisen/familie.
Sinterklaas: Wij vieren het altijd met de familie bij ons thuis. Ze komen 's middags rond vijf uur en dan gaan we meestal soep eten. (makkelijk en lekker ) Daarna gaan we gewoon gezellig bij elkaar zitten en wachten we tot de sint aanbelt en de zak voor de deur zet . Ook zetten we altijd onze schoen ..
Oud & nieuw: Dit vieren wij met mensen die ook in onze straat wonen/hebben gewoont. Dan gaan we met z'n allen naar 1 huis toe en vieren we het daar de hele nacht. De meeste mensen ken ik al mijn hele leven(ik ben 15). Ook neemt iedereen dan een paar hapjes enzo mee en dan staat er een hele tafel vol met lekernijen. Het is altijd héél gezellig en ik krijg er nu al weer zin in
Pasen: Wij brunchen altijd op paasochtend. De basischool waar ik op zat, organiseerde een paaseitjes zoektocht in de speeltuin bij ons in 't dorp. Daar deed ik altijd aan mee. Er was ook één goud ei. Als je die vond kreeg je een grote chocolade paashaas !! (heb ik helaas nooit gevonden )
Dat was 'm ^^ |
_________________ The legend begins... |
|
|
|
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 12, 2006 12:24 |
|
Verjaardagen:
Dat vieren we altijd. Als ik jarig ben ga ik dan met mijn beste vrienden naar de cinema ofzo. Mijn broer van 11 jaar wil altijd gaan bowlingen als hij jarig is. Das best wel tof^^
Oud- en Nieuwjaar:
Das bij ons dan een heuse party!! Dat vieren we meestal bij ons thuis oftewel bij familie, maar het is wel al lang geleden dat ik bij mijn grootouders nieuwjaar heb geviert.
Dan eten we eerst een voorgerecht, dan een nagerecht wat meestal warm eten is, en daarna komt de ijstaart (waar ik dol op ben!)
Daarna tellen we af naar het nieuwe jaar en daarna maken we de cadeautjes open^^
Dus dat is altijd even leuk.
Kerstmis:
Ik kijk er nu al naar uit! De haard aansteken en je lekker in je zetel zetten met een glaasje warme chocolademelk... Gezellig:) Dan help ik meestal met de kerstboom te versieren en de cadeautjes uit te pakken!!
Pasen:
Altijd leuk! Mijn grootouders organiseren dan meestal een wedstrijd omtermeest paaseieren zoeken. En wie dan het grootste paasei heeft gevonden, heeft gewonnen. Misschien een beetje kinderachtig, maar het is altijd wel leuk^^
Allerheiligen en Allerzielen:
Niet echt een feest voor mij. Op die dag gaan we dan bloemen leggen aan mijn grootmoeders graf die gestorven is aan alzeimer.
Halloween:
Altijd leuk!! Vorig jaar hebben ik en mijn vrienden trick or treat gedaan. De meeste mensen sloegen gewoon hun deuren dicht zonder pardon, en een ander gezin gaf ons bedorven koekjes van 2 jaar oud! Niet leuk, maar we hebben ons geamuseert door daarna een enge film te bekijken. Lekker griezelig!
The end:) |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
|
|
Judith
7e jaars
Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 12, 2006 13:52 |
|
Nou, laat ik dan ook maar eens reageren.
VERJAARDAGEN
Als er iemand in ons gezin jarig is, komt de naaste familie naar ons toe. Dat zijn mijn opa & oma, oma en oom, en soms een goede vriendin van mijn moeder en haar vriendin. Er staat allemaal lekkers op tafel en de familie luncht en dineert met ons.
SINTERKLAAS
De familie komt weer naar ons (ter info: twee van mijn zusjes zijn geestelijk gehandicapt en dat is reden dat ze allemaal naar ons toekomen, want het zou praktischer zijn als wij naar het noorden zouden komen). De volwassenen hebben allemaal cadeautjes voor de kinderen. Als alle cadeaus zijn uitgepakt (wij doen dit niet 's avonds), geven mijn zusje en ik alle volwassenen een kleinigheidje als bedankje.
KERSTMIS
Wij vieren kerst niet zo uitgebreid. Wij zetten een kerstboom op met alles eraan (alleen geen glazen kerstballen i.v.m mijn zusjes, die eten ze op). We geven elkaar geen cadeautjes, maar soms komt de familie gourmetten. Ook sturen we kerstkaarten naar familie.
OUD & NIEUW
Dit doen we altijd thuis zonder familie erbij. De televisie staat aan, daar kijkt mijn vader naar. Mijn moeder en ik en mijn zusje scrabbelen, totdat het tien voor twaalf is of iets dergelijks. We hebben dan allevier een wijnglas (alleen zit er bij mij geen champagne in) en we proosten wanneer het twaalf uur is. Dan gaan we naar buiten om vuurwerk af te steken en de buren gelukkig nieuwjaar te wensen.
SINT MAARTEN
Hier doen we ook niet zoveel mee. We kopen wel snoep in, want er komen kinderen met lampionnen langs de deuren en die zingen dan voor snoep. Als kind heb ik ook wel meegelopen.
PASEN
Hier doen we echt helemaal niets mee. Mijn moeder koopt wel eens een zak met van die kleine chocolade-eitjes, maar daar blijft het ook bij.
Verder ken ik niet zoveel feesten.
Groetjes, Judith |
|
|
|
|
Donya_07
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 12, 2006 16:39 |
|
Ik vier:
Verjaardagen
Als ik jarig ben of iemand anders, dan komen er familie, vrienden etc.
En dan zoals de meesten het doen krijgt iedereen taart (als ze willen xP) en daarna komt er lekkers op tafel.
En natuurlijk krijg ik dan cadeau's he! xP
Sinterklaas
Thuis doen we pakjes avond, en dat blijft leuk met al die cadeau's enzo ^^. Op school en bij de sport doen we ook aan sinterklaas lootjes trekken en dat is ook erg leuk.
Kerstmis
Met kerst is het altijd heel erg gezellig vind ik.
Lekker bij de kerstboom, en met niet al te veel licht, en dan warme chocomelk met kerstkransjes. En ook nog wat cadeau's Niet zoveel als met sinterklaas, maar het blijven CADEAU'S he.
En soms gaan we ook gourmetten met wat familie, of gewoon met ons gezin alleen.
Oud en Nieuw
ALTIJD gezellig. Dan gaan we naar familie, of we blijven gewoon gezellig thuis. Dan staat de tv ook aan, met de Oudejaarsloterij xP (Niet dat we dan wat winnen, maargoed). Ook nog lekker oliebollen eten, om 00.00 Vuurwerk afsteken, en als er ook nog sneeuw ligt is het nog gezelliger! en dan familie bellen, en mensen uit de straat gelukkig nieuwjaar wensen.
Pasen
Hierbij doen we niet zo heel veel. Maar wel een heerlijk paasontbijt met een eitje en van dat lekkere krentenbrood met spijs erin.
Carnaval
Op de basisschool was er dan elk jaar zo'n feest en dat was gezellig.
En dan ging ik samen met iemand anders langs de deuren, maar dat doe ik nou niet meer.
|
_________________ Dønya_07's CREATIONS!!♥
*Take a look* |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 13, 2006 11:21 |
|
Verjaardagen:Je hebt ook een verjaardagen topic maar ik kan het hier ook wel vertellen. Als ik jarig ben dan komt in principe alleen mijn oma en opa en mijn zussen en zwagers langs. Wij hebben het afgeschaft dat de hele familie komt als je ouder bent dan 12 want we hebben nogal een redelijke grote familie en we zien ze wel vaak genoeg. En mijn moeder is 4 dagen na mij jarig en dan zou de familie nog een keer moeten komen. Dus in principe op mijn moeder's verjaardag dan feliciteren ze mij ook. En volgens mij heb ik wel een gewone normale Nederlandse verjaardag we doen niks speciaals ofzo. Ik heb de afgelopen jaren ook nooit verjaardag gehouden voor mijn "vrienden" simpel omdat ik ze niet heb ^^. En als ze me willen feliciteren dan moeten ze maar bellen ofzo ^^
Sinterklaas:
Ja dat vieren we ook nog thuis. En we hebben daar wel een heel spelletje van gemaakt want anders is de avond/middag zo snel over. Want ik ben de jongste en ik vier Sinterklaas met mijn 2 zussen plus zwagers en mijn ouders. Met zijn 7en dus. Wij krijgen ( enhopen dat we het krijgen) 6 kadootjes en we hebben een dobbelsteen. Elke kadootje krijgt een nummer van 1 tot 6 en dan ga je om de beurt gooien. Gooi je 3 dan krijg je kadootje 3. Gooi je dan later nog een keer 3 dat is dan jammer beurt overslaan. Het is best wel gezellig vind ik.
Kerst:
Met kerst gaan we naar mijn familie, en dat gebeurt natuurlijk na de kerkdienst. ^^ En dan gaan we naar de familie van mijn moeders kant. En dat is elk jaar verschillend dan bij ons dan bij mijn ene tante en dan bij mijn andere tante. We wisselen elk jaar om. Het is zeg maar echt een familie dag. Gewoon lekker veel eten, en gezellig met je familie praten. En als traditie wandelen. Een heel klein stukje.. En als je niet mee wilt doen met het wandelen dan moet je afwassen. Nou ja dat was vroeger de regel nu hebben alleen wij geen afwasmachine ^^. 2e kerstdag gaan we meestal ook iets leuks doen uiteten ofzo. We doen niks met kadootjes met kerst. De kerstman komt dus niet bij ons ^^
Oud en Nieuw:
Dan blijven we gewoon thuis, mijn zussen en zwagers komen dan en de moeder van mijn zwager omdat ze dan anders alleen thuis zit, en omdat ze heel gezellig is natuurlijk ^^ en een kennis van ons komt. Die ook heel lief en gezellig is. Meestal is dat ook wel een vreetfestijn. Alleen dan geen oliebollen want daar hou ik niet zo van ^^.Meestal wordt er tv gekeken en dat afgewisselt met wat vuurwerk afsteken. Meestal ga ik die avond om 2 a 3 uur ook nog weg, want in mijn dorp hebben ze een hele grote "tent" staan waar alle mensen uit het dorp en omliggende dorpen heen gaan. En dat is gewoon gezellig daar. En dan kom ik wel een keer om 6 uur thuis. Niet heel laat dus.. Ik weet niet hoe ik dit jaar oud en nieuw ga vieren.. Mijn ouders gaan trouwens de volgende dag naar de familie maar ik wil dan gewoon lekker slapen. Een paar dagen daarna gaan we trouwens met de familie van mijn vader's kant uiteten, dat is ook een traditie ^^
Pasen:
Nou dat is dus 's ochtends naar de kerk en 's middags naar mijn oma en opa. En we gaan zelfs nog eieren zoeken met Pasen. Ik heb namelijk nog een jonger neefje en het is ook gewoon een traditie.. Echt heel grappig is dat wel. De mannen tegen de vrouwen is het dan. En als we dan weer terug thuis komen (want we gaan eieren zoeken in het bij liggende "bos") dan natuurlijk heel veel eieren eten. En heb ik al verteld dat ik absoluut niet van eieren houd? ^^
Carnaval/Sint Maarten:
Daar doe ik niet aan. Ik ben protestants en het zijn een katholiek feesten. Ik heb het eigenlijk ook nog nooit echt zo gevolgt. En ik zou eigenlijk niet eens weten wat het inhoud ^^
Hallowe'en:
Daar doe ik dus ook niet aan. Het wordt volgens mij sowieso niet echt in Nederland geviert. Maar ik vind het wel een leuk feest. Ik ga dan niet verkleed ofzo maar ik vind de gedachte achter dat feest wel leuk. Dit jaar heb ik trouwens echt James/Lily herdacht. Het was namelijk dit jaar 25 jaar geleden dat ze vermoord zijn ^^
Koninginnedag:
Yay ik vind dit feest wel leuk. Misschien wel omdat het bijna tegelijk met mijn verjaardag valt. Eigenlijk doe ik niet veel op deze dag. Meestal is het mooi weer en ga je op het terrasje zitten. Ik ga dan natuurlijk wel helemaal in het oranje ^^. Meestal is dit gewoon een lamme dag waar je voornamelijk gewoon lekker op het terrasje zit en gaat eten bij de snackbar/chinees ^^
En ik gooi er nog een (Nederlandse) feestdag tegen aan:
Dodenherdenking/Bevrijdingsdag (4 en 5 mei):
Eigenlijk wel raar dat ik deze erbij zet want ik doe dan gewoon helemaal niks. Ongeveer hetzelfde als Koninginnedag. En met dodenherdenking doe ik ook niks. Alleen om 8 uur 2 minuten stil zijn voor respect. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Vivica
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 13, 2006 18:54 |
|
Verjaardagen
Nou dat is wat ingewikkeld. In mijn moeders kant van de familie vieren we 4 keer per jaar verjaardagen van 2 maanden, omdat het anders wel gebeurde dat je ieder weekende een verjaardag had. en dan wordt kerst ook in het schema opgenomen, wat dan rouleert onder de gezinnen.
Bij mijn vaders familie is het gewoon gezellig op een zaterdag of zondag(de families wonen erg verspreid over het land dus is doordeweeks een avondje niet practisch) bij elkaar komen, wat lekkers eten, en gewoon weer eens bijkletsen.
Voor m'n vriend(inn)en organiseer ik dan voor mijn verjaardag een gezellig avondje gezelschapsspelen, of iets anders.
Kerst
De 1e en 2e kerstdag zit je bij de verschillende families, beetje het zelfde als met de verjaardagen alleen dan iets uitgebreider eten. 's ochtends nog een paar boeken onder de kerstboom en naar het kersspel in de kerk (grotendeels opgevoert door neefjes en nichtjes van m'n moeders kant).
Sinterklaas
Mijn moeder koopt een heleboel cadeautjes, pakt die in verschillende kleuren pakpapier in waarmee we dan een spel spelen. Het moet niet te moeilijk, want mijn zusje van 4 moet het ook kunen spelen.
Beveridingsdag/ Dodenherdenking, Koninginnendag
Deze dagen vallen allemaal in de meivakantie, wanneer ik bijna nooit in nederland ben. In de afgelopen 10 jaar is dat misschien wel 1 keer voorgekomen en in het buitenland doe je er echt niets aan hoor.
Oud en Nieuw
Gewoon gezellig met de familie, een flim kijken of een gezelschapsspel spelen. Zelf vuurwerk afsteken doen we al jaren niet meer. Ik en mijjn zusjes mogen het niet van m'n vader en m'n vader is er niet altijd omdat hij of kerst, of oud en nieuw moet werken.
Pasen
Tja, een paasbrunch in de kerk. Maar daarnaast doen we er eigenlijk niets aan.
Sint Maarten
Met Shannah (zusje van 4) langs de deuren, zij met een lampionnetje. Mag je zelf ook nog wel eens een snoepje hebben.
Of opendoen voor die 7 kinderen die langskomen bij ons. |
_________________ Change is inevitable, and so are endings.
May the forces of evil become confused on the way to your house - George Carlin
Ravenclaw |
|
|
|
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn
Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Do Nov 16, 2006 14:32 |
|
Verjaardagen:
Dat ligt er gewoon aan m wie de persoon is die jarig is. De laatste 2 maanden ben ik niet naar één verjaardag kunnen gaan , omdat ik moest werken of stage moest lopen. Maar zijn echt voor een bepaalde mensen waar ik me dan uit sloof. Zoals voor me moeder..daar zet ik dan wel een stokje voor op. En als er een penvriendin jarig is, dan maak ik wel een leuke kaartje en dan kijk ik wel wat ik erbij doe.
Kerst
hahaha..dit jaar??..eerste en tweede kerstdag ben ik nergens anders te vinden dan in me werk bedrijf, ja ik werk op de eerste en tweede kerstdag zeker 9 tot 10 uur per dag. Normaal bezoek ik dan familie en maken we dan een leuke dag van.
Sinterklaas
pff...dit vier ik eigenlijk helemaal niet..wel op 6 December zetten we met zijn alle deschoen klaar en leggen we er een kleine verrassing in ( ja ik heb nog twee kleine zusjes rond lopen die geloven er nog net in.
Oud en nieuw
Dit jaar ben ik verschijnlijk naar een penvriendin toe, Kijken eens hoe hun daar oud en nieuw vieren Dus hoe dat gaat lopen weet ik dit jaar niet precies
Carnaval:
Dat is wat altijd wordt geviert..meestal gaan we dan met een groepje naar op tochten en daarna lekker door de stad carnacal vieren. Normaal gaan we ook een dag naar Duitsland..daar is het pas echt cool Maar dit jaar..zal ik zelf alles gaan missen omdat ik dan ben werken. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
|
|
|
|