Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Bellatrix's verblijf in boek 5 en 6 Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 18:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik las net boek 6 nog een keer en merkte dat Snape tegen Draco zei : ik zie dat tante Bellatrix je occlumentie heeft geleerd.

Maar hoe komt ze dan in contact met draco? Ik dacht aan :

1 : Ze woont in de Malfoy Villa. maar dat lijkt me te onvoorzichtig.
2 : Ze woont in de beurt van de Malfoy Villa. Maar daar hebben de schouwers ook al aan gedacht, denk ik omdat ze dan dicht bij haar familie is.
3 : Ze woont ver van de Malfoy Villa. maar hoe komt ze dan bij Draco? Verschijnselen en verdwijnselen lijkt me te opvalend dus dat sluit ik uit
.
Wat denken jullie? Hebben jullie nog andere gedachten of niet? Zo niet, wat is er volgens jullie dan juist?
[b][u]

Miss Und@ztood

Ik heb dit ook op het dreuzelsforum gepost onder de naam narcissa-malfoy dus als je dit tegenkomt, het is mijn theorie.

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.

Laatst aangepast door Miss Und@ztood op Ma Apr 21, 2008 5:41; in totaal 2 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
*kira*
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 292 Sikkels

*kira* is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 19:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat er een plaats is waar de dooddoeners elkaar ontmoette"het hoofdkwartier" zeg maar.
Misschien komen ze met bezems naar elkaar toe.

Ravenklauw They are my biggest fan
But Slytherin
you are the best friend of me
AnSofie
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 177 Sikkels

AnSofie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 19:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk ook dat ze elkaar ontmoetten op een soort van kwartier , waar Draco ook zijn opdracht heeft gekregen
Of Bellatrix komt op onverwachte momenten naar het huis van Lucius & Narcissa Smile , Narcissa en Bellatrix zijn zussen en na Bellatrix' ontsnapping zullen ze zeker elkaar vaak ontmoeten en Narcissa houdt Draco veel bij zich , zoals op de Wegisweg

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 19:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

*kira* schreef:
Ik denk dat er een plaats is waar de dooddoeners elkaar ontmoette"het hoofdkwartier" zeg maar.
Misschien komen ze met bezems naar elkaar toe.

Bezems vallen iets te veel op denk ik. Er zijn overal tovenaars die het ministerie kunnen contacteren.

AnSofie schreef:
Ik denk ook dat ze elkaar ontmoetten op een soort van kwartier , waar Draco ook zijn opdracht heeft gekregen
Of Bellatrix komt op onverwachte momenten naar het huis van Lucius & Narcissa Smile , Narcissa en Bellatrix zijn zussen en na Bellatrix' ontsnapping zullen ze zeker elkaar vaak ontmoeten en Narcissa houdt Draco veel bij zich , zoals op de Wegisweg

Het moet toch ook veel opvallen als ze gewoon naar elkaar lopen. Wink

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.

Laatst aangepast door Miss Und@ztood op Ma Apr 21, 2008 5:41; in totaal 1 keer bewerkt
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 23:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

*kira* schreef:
Ik denk dat er een plaats is waar de dooddoeners elkaar ontmoette"het hoofdkwartier" zeg maar. Misschien komen ze met bezems naar elkaar toe.

Nee, ik denk niet dat dooddoeners gebruik maken van een hoofdkwartier, volgens mij komen ze gewoon tesamen op de plaats waar Voldemort zich bevind. En ik denk dat Voldemort zich gewoon elke keer op een andere plaats bevind, omdat het zo moeilijker is om hem op te sporen. En bezems zijn echt wel overbodig, als je kunt verschijnselen...

In de Malfoy-villa woont ze natuurlijk niet, want anders had het ministerie haar al lang te pakken. Misschien kan ze er wel enkele dagen schuilen? Volgens mij leeft Bellatrix zo'n beetje hier en daar, ook omdat het ministerie haar niet zou vinden. Zo het ene moment helpt ze haar meester, het ander moment profiteerd ze van het leven [zo'n twee dagen] in de schuilkelder bij haar zus, een ander moment in een huis dat leeg staat of waarvan de inwoners op reis zijn, zoals Slakhoorn deed. En volgens mij heeft Bella Draco occlumentie geleerd gewoon tijdens een bijeenkomst bij Voldemort... terwijl Voldemort plannen aan het overleggen was met z'n dooddoeners...

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 23:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Uhm ... ik kan het verkeert hebben hoor maar Bella was toch een dooddoener? en Draco had toch de dooddoeners Hogwarts ingehaald doormiddel van die kast die in de kamer van de hoge nood stond?
Dan heeft ze hem daar misschien wel occlumentie geleerd.
Ik heb geen idee of het goed bedacht is hoor maar ik doe maar een gooi.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 0:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:
Uhm ... ik kan het verkeert hebben hoor maar Bella was toch een dooddoener? en Draco had toch de dooddoeners Hogwarts ingehaald doormiddel van die kast die in de kamer van de hoge nood stond?

Nee, dat kan niet, want Draco heeft tijden in die Kamer van Hoge Nood aan die kast gewerkt zodat hij helemaal zou hersteld zijn en zodat de doorgang mogelijk zou zijn. En op het ogenblik dat de doorgang mogelijk is, en de dooddoeners naar binnen komen gestormd, staat Draco aan de astronomietoren, waar hij kijkt waar Perkamentus blijft, zodat hij die kan doden...

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 10:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

*kira* schreef:
Volgens mij heeft Bella Draco occlumentie geleerd gewoon tijdens een bijeenkomst bij Voldemort... terwijl Voldemort plannen aan het overleggen was met z'n dooddoeners...

Bellatrix is tog ook een dooddoener en moet dus ook van de plannen weten. Volgens mij is er tijdens een bijeenkomst geen tijd daarvoor.

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 10:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
Helen schreef:

Nee, dat kan niet, want Draco heeft tijden in die Kamer van Hoge Nood aan die kast gewerkt zodat hij helemaal zou hersteld zijn en zodat de doorgang mogelijk zou zijn. En op het ogenblik dat de doorgang mogelijk is, en de dooddoeners naar binnen komen gestormd, staat Draco aan de astronomietoren, waar hij kijkt waar Perkamentus blijft, zodat hij die kan doden...

Hmm, sja, dat kan ook nog. Ik was altijd in de veronderstelling dat ze er gewoon waren nadat de kast gemaakt was. Dat ze de kast als doorgang gebruikte en daar als ze wilden bleven en pas als Dumbledore weg was uit de kamer kwamen.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
WizardRA
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 67 Sikkels

WizardRA is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2006 12:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

In de tussentijd van boek 5, denk ik dat ze woonde bij de Malfidussen in de buurt. En in boek 6, misschien Grimboudplein 12. Het huis is wel van Harry, maar ze zeggen dat alleen familie Zwarts erin kunnen en dat is Bellatrix Van Detta.

Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2006 12:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

grimmauldplein heeft ee fidelius spreuk over zich. Alleen mensen die weten van perkamentus waar het is, kunnen daar terecht komen. Bellatrix gaf sneep de schuld dat hij niet vertelde waar het hoofdkwartier van de orde is, maar hij legde ook uit dat hij dit niet kon zeggen. Grimmauld valt dus af.

Ik denk dat ze bij voldemort is geweest, en later een tijd bij Narcissa. Zo kon ze Draco helpen voorberijden voor zijn opdracht (legimentie). Dit zal ook een deel uit opdracht zijn van Voldemort.

bella zal meerdere opdrachten hebben moeten doen val voldemort. Denk maar aan de hoeveelheid mensen die in boek 6 al zijn omgekomen (ouders van leerlingen). Zij zal hierbij ook een bijdrage hebben geleverd.

Ik verwacht dus dat ze op een onderduik adres heeft gezeten, en een tijd bij Narcissa.
Daarnaast zullen de ouders van Bella en Narcissa ook nog wel een huis ergens hebben staan (ook al zijn ze al dood). Daar kan ze ook nog gezeten hebben.

Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2006 12:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rhona schreef:
Ik denk dat ze bij voldemort is geweest, en later een tijd bij Narcissa. Zo kon ze Draco helpen voorberijden voor zijn opdracht (legimentie). Dit zal ook een deel uit opdracht zijn van Voldemort.

Ja, dat kan kloppen.
Maar ik denk niet dat ze lange tijd bij Narcissa gebleven is...

Én Bellatrix is volgens mij ook nog eens graag bij haar man, die ook een ontsnapte gevange is; Rodolphus Lestrange/Van Detta.

En dat brengt ons tot de volgende vragen:
Waar verblijft Voldemort? [Volgens mij niet in een hotel^^]
En waar verblijven zijn dooddoeners?

Rhona schreef:
Daarnaast zullen de ouders van Bella en Narcissa ook nog wel een huis ergens hebben staan (ook al zijn ze al dood). Daar kan ze ook nog gezeten hebben.

Volgens heeft ze daar niet verbleven, want daar zal het ministerie wel aan gedacht hebben. En misschien kan het zijn dat Andromeda en Ted daar wonen/hebben gewoond...

Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2006 13:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
Rhona schreef:

Ja, dat kan kloppen.
Maar ik denk niet dat ze lange tijd bij Narcissa gebleven is...

Én Bellatrix is volgens mij ook nog eens graag bij haar man, die ook een ontsnapte gevange is; Rodolphus Lestrange/Van Detta.

En dat brengt ons tot de volgende vragen:
Waar verblijft Voldemort? [Volgens mij niet in een hotel^^]
En waar verblijven zijn dooddoeners?

Rhona schreef:

Volgens heeft ze daar niet verbleven, want daar zal het ministerie wel aan gedacht hebben. En misschien kan het zijn dat Andromeda en Ted daar wonen/hebben gewoond...

voldemort kan verblijven in elke verlaten villa op de aarde. Een ondergrondse schuilplek, een manor, verzin het maar. Hij zal echt niet in het bos slapen. daarnaast weet ik niet of ze al in Villa Vilijn gezocht hebben, of het oude huis van de familie mergel.

Andromeda zal vast niet echt een goede band gehad hebben met haar ouders, nadat ze getrouwd is met een muggle-born. Zij zal het huis vast niet ge-erft hebben.

Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2006 13:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rhona schreef:
voldemort kan verblijven in elke verlaten villa op de aarde. Een ondergrondse schuilplek, een manor, verzin het maar. Hij zal echt niet in het bos slapen. daarnaast weet ik niet of ze al in Villa Vilijn gezocht hebben, of het oude huis van de familie mergel.

In Villa Vilijn kan hij in elk geval niet verblijven. Daar zijn de veelgesproken moorden gebeurd en ook Frank Braam is er vermoord, ik denk dat de dreuzelpolitie daar af en toe wel eens naar sporen zoekt...

Rhona schreef:
Andromeda zal vast niet echt een goede band gehad hebben met haar ouders, nadat ze getrouwd is met een muggle-born. Zij zal het huis vast niet ge-erft hebben.

Maar als de ouders nu op jonge leeftijd zijn gestorven, dan hoeft Andromeda het toch niet te erven. Als er geen tenstament gemaakt is, kan ze daar wonen als ze dat wil...

Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2006 15:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
Rhona schreef:

In Villa Vilijn kan hij in elk geval niet verblijven. Daar zijn de veelgesproken moorden gebeurd en ook Frank Braam is er vermoord, ik denk dat de dreuzelpolitie daar af en toe wel eens naar sporen zoekt...

Rhona schreef:

Maar als de ouders nu op jonge leeftijd zijn gestorven, dan hoeft Andromeda het toch niet te erven. Als er geen tenstament gemaakt is, kan ze daar wonen als ze dat wil...

Als je op de stamboom van de familie zwarts kijkt, zie je dat de vader van Andromeda in 1979 stierf (als de data kloppen he).
Nymphadora werd in 1974 geboren. Andromeda is daarvoor getrouwd, en daarvoor zal ze al wel even een relatie gehad hebben met Ted Tonks. Kleine kans dat er geen erfenisverklaring was.
En anders hadden Bella en Narcissa er wel een stokje voor gestoken.
Zij hadden duidelijk een andere mening over afkomst dan hun zusje. Die zullen vast geen familiebezittingen in de handen laten vallen van modderbloedjes etc(sorry voor het woord)

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp