Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Wat spreekt jullie nou zo aan in HP? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Lily Emma
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Lily Emma is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 04, 2007 23:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, ik vond het een beetje raar dat -ie er nog niet was. Als -ie er toch wel is, dan mag hier een slotje op en verwijdert worden Wink

Ik vroeg me dus af: Wat spreekt jullie zo aan in HP? Kortom: Wat vind jij zo leuk aan HP, en waarom vind je HP zo leuk? Heeft het misschien een bepaalde betekenis voor je?

Voor mij betekent HP heel veel. Ik ben nu 5 jaar fan, en ik vind het nog steeds even leuk. Door Harry Potter heb ik leren schrijven, ben ik gaan lezen, ben ik geen meisjes-meisje meer en hou ik van mysteriedingen. Verder heb ik soms een beetje een rot gevoel, en dan ga ik HP lezen en voel ik me weer stukken beter. Vroeger, als ik een nachtmerrie gehad had pakte ik een poster van HP erbij en dat kalmeerde me altijd *-*. Ja ik weet het, ik ben vaag Razz Maar het hielp wel. Verder heb ik veel geleerd van HP. Door HP ben ik gaan inzien wat ik allemaal kan doen op de wereld, en wat er allemaal wel niet zou kunnen bestaan. Verder heb ik nu veel meer respect voor andere dingen dan die ik altijd deed voordat ik HP las enzo.

duffie
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 449 Sikkels

duffie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 04, 2007 23:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heey
leuk gevonden

HP betekent echt super veel voor mij. Ik kan niet zonder de boeken of de films... Mijn kamer is ook helemaal in de hp sfeer... Rolling Eyes
Maar wat me eigenlijk aanspreekt weet ik zo niet...
Ik hou wel van griezelige dingen en alles wat met magie enzo te maken heeft. Ik ben zelf echt een griezel (volgens mijn broertje dan ^^'') omdat ik me veel te veel met hp bezig houd enz...

Paramore<3
De uitdaging!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Lily Emma
2e jaars
2e jaars

Lily Emma is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 04, 2007 23:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik snap het wel Smile Ik wist ook eerst niet waarom ik HP nou zo leuk vind, maar toen begon ik gewoon zo diep na te denken. Zo diep van in me, wat vind ik nou zo leuk aan HP? En toen kwam ik tot de conclusie dat het toch een deel maakt van mijn leven. Natuurlijk niet zo belangrijk dat ik het boven vrienden, familie, toekomst, etc. zet, maar toch is het heel belangrijk voor me. Het heeft heel veel leuke dingen veroorzaakt, en die wil ik absoluut niet missen. Denk nu eens na. Heel diep van binnen, wat spreekt je aan? Dat kun je heus wel, Kel. Dat kan iedereen wel denk ik Razz Nou ja, misschien heeft het gewoon verder niets belangrijks te betekenen, maar ik vroeg het me af Razz

Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 04, 2007 23:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat vind jij zo leuk aan HP, en waarom vind je HP zo leuk?
De sfeer word gewoon fantastisch beschreven en als freak heb je maar één woord nodig om meteen in die sfeer terecht te komen. En het gevoel om in die sfeer terecht te komen doet zo goed. Je bent even weg van je problemen, even weg van saaie wiskunde oefeningen of ingewikkelde problemen, je bent even in een wereld waar je hoe dan ook aanvaard word, wie je ook bent. En dat heb ik ook een beetje met het forum hier. Je kunt er altijd terecht met alles dat je kwijt wilt. Net als in die sfeer/wereld.

De manier waarop Rowling de boeken schrijft, geeft de lezer ook zo'n fantastisch gevoel dat die als het ware een eigen HP-wereldje creërt waar hij altijd welkom en waar hij altijd naar toe kan, als de echte wereld weer eens te saai of te cru blijkt te zijn.

Heeft het misschien een bepaalde betekenis voor je?
Harry Potter heeft eigenlijk mijn leven gaan bepalen. Ik wist al langer dat ik hield van lezen, maar via Harry Potter heb ik niet alleen de HP-wereld ontdekt, maar ook veel andere werelden die ook fantastisch bleken te zijn, zoals bijvoorbeeld LotR.
Het geeft mij ook zo'n beetje een duwtje gegeven om zelf te beginnen schrijven met leuke reacties als gevolg.

En verder zit ik elke dag wel op dit forum. Heb ik in veel topic wel eens wat achter gelaten. Heb ik twee fanfics achtergelaten, ben ik tekeningen gaan maken en ben ik beginnen experimenteren met Photoshop. Ik ben daardoor ook niet alleen creatief en actief bezig geweest, maar ik heb me ook leren bezig houden met dingen als html-codes.

En ik heb dankzij een jongetje met een brilletje en een snee in z'n kop eindelijk een hobby gevonden...

Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Verdiend: 0 Sikkels

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 0:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

wat LF hierboven ^^ beschrijft, herken ik.. Ik heb ook een hobby gevonden dankzij HP!
En het gevoel van de anderen komt me ook bekend voor; Ik wordt er gewoon vrolijk van! Het is gewoon geweldig om helemaal in een fantasiewereld te 'zitten', die ook nog eens razendspannend is!! Ik ben pas een jaar fan, maar het voelt alsof het veel langer is, vind het wel heel jammer dat ik het niet veel eerder ontdekt heb, hoewel m'n omgeving af en toe stapelgek wordt van mijn Potter-manie... Ik kan gewoon niet meer zonder, het is een deel van m'n leven geworden Very Happy Very Happy

karinpotter
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

karinpotter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 10:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind hp zo leuk en het spreek me aan omdat: het eigenlijk allemaal fantastie is wat er in de boeken en films gebeurt maar de tovenaars wereld blijft geloofbaar en is gewoon heel mooi. Dan heb je ook nog dat de verhalenlijn ook heel sjiek is met voldemort enz. je wil natuurlijk weten hoe het afloopt.

Ik geloof dat dit hierboven best wazig is^^^Maar het is echt moeilijk te beschrijven voor mij ik weet niet of de rest dat wel goed kan maar daarom dus mijn wazig antwoord^^

Ik ben het ook met helen eens^^Je kan je erin meeleven Very Happy

Lily Emma
2e jaars
2e jaars

Lily Emma is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 10:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hihi, wat een reacties allemaal Razz Jup, ik ben het bij (bijna) iedereen wel eens, want dat heb ik ook. Dankzij Harry Potter heb ik een hobby gevonden waar ik helemaal obsessed van ben. Ik heb vrienden ontmoet, nou ja, ontmoet... Ik heb mensen leren kennen via Harry Potter forums enzo, en daar ben ik ook zeker blij mee. En dankzij Harry Potter zijn mijn cijfers beter (vraag me niet hoe) en heb ik leren schrijven.

Verder heb ik 's avonds wel eens van: "OMG, dat moet ik nog doen! En dat ook, etc." maar dan pak ik er een HPboek bij en dan denk ik daar niet meer aan Razz

Tops<3
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 633 Sikkels

Tops<3 is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 17:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jaa waarom...Gewoon het is magisch/fantasy en dat soort verhalen lees ik gewoon het liefst. Het bevat gewoon zo alles wat een boek moet bezitten;

Liefde
spanning
verdriet
humor
niet voorspelbaar

en fantastische personages zoals bijv. Ron&Bella love ....

Oude Forumnaam: anna27 4e jaars
4e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

nymf.anna is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jan 06, 2007 9:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik weet niet of iemand wel eens movie facts kijkt van tmf maar toen hadden ze het een keer over eracon(jeweetwel de draakenrijder)maar daarin warren dus mensen die zijden dat mensen het leuk vinden dat ze op rijs gingen met een verzonen persoon en daardoor de sleur van het dagelijks leven verlaten

dit lijkt mij ook zo bij HP. HP is in fiete een gewoon boek in een serie, ik wil niemand kwetsen maar het is wel zo. we hebben dagelijkse sleur die wllen we verlaten, en daardoor lees je HP.

dit is ook warom ik in HP geintreseert ben, love nymf.ana

wil je mij een BPtje stuuren Question sorry, ik ben vanaf zaterdag t/m zaterdag op kamp Exclamation scouting Idea
Rayatje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Rayatje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jan 06, 2007 12:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Goede vraag. Ik weet niet echt wat me zo aanspreekt aan de Harry Potter boeken. Vooral de magie, denk ik. De wereld die J.K. Rowling heeft gecreërd is uniek en zit vol met fantasie. Er zitten zoveel verschillende personages in, zoveel leuke plotten en het is gewoon zo magisch. Je weet nooit wat er in het volgende boek gaat gebeuren [vooral nu is het een vraagteken Wink] en dat maakt het juist zo spannend.

Daar de Harry Potter boeken ben ik steeds beter in lezen geworden, omdat J.K. Rowling redelijk veel schrijft. Zelf ben ik ook beginnen te schrijven, door die boeken. Ook ben ik steeds meer in Fantasy geïntereseerd geraakt, en ben ik onder andere op dit forum beland. Very Happy

Ailey
Oude Forumnaam: Kariny Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 577 Sikkels

Ailey is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jan 06, 2007 13:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat vind jij zo leuk aan HP, en waarom vind je HP zo leuk?
Goede vraag. Ooit (al heel lang geleden), begon toenmalige beste vriendin het te lezen en ze was helemaal verslaafd. Ze wist dat ik ook vaak las en dus heeft ze het me aangeraden en mocht ik deel 1 van haar lenen. Onderweg naar huis heb ik toen de achterkant gelezen en het interesseerde me meteen al. Thuis, na het eten, ben ik meteen begonnen met lezen en op de een of andere manier is mijn verslaving nooit opgehouden :'). Ik denk dat Harry Potter de nodige spanning heeft, maar ook liefde, avontuur, humor, verdriet etc. Er gebeuren veel verschillende dingen in en het kan altijd alle kanten op gaan en dat is wel heel erg hip natuurlijk ^^

Heeft het misschien een bepaalde betekenis voor je?
Hmm, zonder Harry Potter zouden er wel veel leuke dingen in mijn leven niet zijn gebeurt. Zoals op de basis hadden ik en een paar vriendinnen echt een obsessie voor Harry Potter en dat was echt altijd heel erg leuk (ik noem geen voorbeelden of wat dan ook) en dat had ik toch niet willen missen. En dankzij Harry Potter zit ik op dit forum en zonder dit forum had ik een aantal geweldige mensen niet leren kennen en op dit moment zou ik een leven zonder hen me niet kunnen indenken '_'

17.04.05 ~ 31.12.08
Wizard>Joey
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 34 Sikkels

Wizard>Joey is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2007 17:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mij spreekt gewoon de magie aan. Ik vind het allemaal zo mooi verzonnen van dat Ministerie van Toverkunst en Voldemort enzo. Harry Potter is ook één van de weinige magie boeken. De Fabeldieren zijn zo mooi verzonnen en de personages zeker. Vóór Harry Potter ben ik nog nooit ergens echt fan van geweest. Nu dus wel Razz Dus kortom gewoon de magische sfeer in de boeken en films Cool

Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2007 20:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat mij aanspreekt in Harry Potter is dat het fantasy is maar dan in deze tijd. Want het speelt zich in het nu af en niet in het verleden of in de toekomst. Er zijn ook leuke verwijzingen naar onze wereld (de dreuzels dus) met leuke vervangen voor onze moderne technologie. Ook lijken de tovernaarsjongeren (ik weet niet hoe ik ze anders moet noemen), buiten dat ze tovenaar zijn natuurlijk, op ons.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Hippogriefje
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 415 Sikkels

Hippogriefje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2007 21:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het best een moeilijke vraag om te beantwoorden. Als ik er over nadenk komt er deze tekst uit mijn vingers rollen(ik vind het zelf best lang dus heb ik er kopjes bij gezet xD *had zin in*):

Het bevat alles
HP is gewoon alles. Het bevat elk element uit het leven, van liefde en leven tot verdriet en dood. Alles wordt beschreven, tot in de kleinste details en toch wordt het niet saai. Dat is ontzettend knap. De vordering van een kleine jongen die nog alles moet leren naar een emotionele, verliefde, moedige en wat nog allemaal meer puber is ook mooi om mee te maken. Ik heb echt het gevoel dat ik met Harry meeverander.

Gedrag
Door Harry Potter ben ik me denk ik anders gaan gedragen. Ik denk meer over dingen na, ik ben creatiever geworden op veel opzichten..Het is gewoon een geweldige fantasiewereld waarin je je zo kunt wanen dat het soms lijkt alsof je er echt bent.

De hele Wereld
Eigenlijk is het best raar als je nadenkt over hoe een boekenreeks vele levens kunnen veranderen. Ik bedoel, de hele wereld is er door bezeten. Als je zoiets kunt bereiken, moet je zelf wel een tovenares zijn. [JKR dus].

Google
Als ik Harry Potter intik op Google zijn er 66.400.000 resultaten. Volgens mij is dat nog niet eens alles. Hoe kan het dat de hele wereld bezeten is van een jongen met een bril en zijn magische wereld? Ik kan het eigenlijk nog niet bevatten.

Raar
Oke dit is eigenlijk best wel raar. Soms kan ik gewoon droevig worden als ik me bedenk dat die wereld niet bestaat en ook nooit zal bestaan. Soms wou ik dat ik er heen zou kunnen gaan op vakantie, en iedereen ontmoeten. Ik blijf hopen op een paar jaar verlate uitnodiging van Zweinstein. Ik zie ook verschrikkelijk op tegen boek 7. Stel dat een favoriet personage doodgaat? Boek 7 is het eind van de reeks. Toch houdt het natuurlijk niet op. Er komen films en computerspellen, blabla..Zelfs een gedeelte in een pretpark! [Ik wil daar echt heen xD]. JKR zou ook nog misschien een HP-encyclopedie schrijven en heeeel misschien ook een Beknopte Beschrijving van Zweinstein. Ik kan nog steeds niet geloven dat het na dat allemaal is afgelopen. Als ik het echt besef, kan ik misschien wel huilen. Het is nog steeds raar, dat een boekenreeks je leven zo kan veranderen.

Ik heb gesproken. Amen.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

Jos Hoek is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2007 22:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voor mij is de vraag wat mij nou zo aantrekt in de HP-boeken niet zo lastig te beantwoorden:
Drie dingen:
1. Ik vind boeken een prima manier om éven te ontsnappen uit de werkelijkheid, zodat ik op die manier even kan ontspannen.
2. Die "ontsnappingsmogelijkheid" werkt bij mij het beste bij science fiction- of fantasyverhalen.
3. De fantasiewereld die in de HP-boeken wordt beschreven speelt zich niet alleen af in de tegenwoordige tijd, maar bevindt zich ook nog eens middenin onze eigen wereld, zonder dat we het weten (behalve de HP-fans natuurlijk, want die lezen de boeken!)

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp