Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Darts Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Is Darts een sport?

Ja, het is duidelijk een sport want je moet er veel voor trainen
35%
 35%  [ 10 ]
Ja, om een andere reden
17%
 17%  [ 5 ]
Nee, er zijn te weinig darters serieus met de 'sport bezig
14%
 14%  [ 4 ]
Nee, alleen talent bepaald of je goed bent
7%
 7%  [ 2 ]
Nee, om een andere reden
25%
 25%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 28

Auteur Bericht
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Verdiend: 0 Sikkels

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2007 21:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij is hier nog geen onderwerp over: Het wk van de pdc is net afgelopen en gewonnen door Raymond van Barneveld. Nu is het lakeside toernooi weer begonnen en er is dus weer veel darts op tv. Ik was benieuwd of jullie ook naar darts kijken en of jullie darts een sport vinden. Ik vind darts wel een sport maar alleen echt in de top. Voor de meeste mensen is het gewoon een leuk spelletje voor in de kroeg of om wat toernooitjes te spelen.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Profiel bekijkenStuur privébericht
Potterfreaky
Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 0:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

hoi,
Ik vind Darts erg leuk om naar te kijken en volg het ook redelijk. ik vind het wel een sport, het is denk ik een soort van denksport. Het kost erg veel training en concentratie om die pijltjes zo precies te gooien. Inderdaad is dit vooral het geval op het hoogste niveau, ga er maar aanstaan; een hele zaal rumoerige mensen let alleen op jou... *slik* dan moet je behoorlijk sterk in je schoenen staan! Ja, ik heb veel respect voor die darters!

harrypotterfreakz
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 74 Sikkels

harrypotterfreakz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 14:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind darten hardstikke leuk om naar te kijken Smile Helaas dat v. Barneveld van Taylor heeft verloren, ik had het hem niet gegunt. Eerst vond ik v. Barneveld goed, maar naar mate hij verder komt, word hij steeds arroganter. Bah. Ik vind het wel mooi dat hij naar de andere bond is gegaan, nou hebben de andere spelers zoals King, en Hanky enzo nog een beetje een kans. Wel vind ik het spijtig dat Andy Fordham stopt. Hij ligt nu in 't ziekenhuis met een infectie aan z'n longen, en hoop dat hij voor het eind vd lakside uit t ziekenhuis is, zodat hij z'n fans nog persoonlijk kan bedanken daaro op het podium.

Darten opzich vind ik wel een sport, maar dan wel de echte top. Daar gaan volgen smij wel heel wat trainingsuren en rekenuurtjes aan vooraf, voor ze echt zó goed zijn. En, verder is het een heel sociale sport. Ze vloeken NOOIT, en feliciteren elkaar altijd met een grijns op hun gezicht. Niks geen boze gezichten enzo. Topsport Smile

Arra
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Arra is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 15:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind darten eigenlijk geen sport maar een hobby die kan doorslaan. En echt leuk vind ik het ook niet, alleen voor op feestjes of in de kroeg. Maarja, echt serieus ben je dan niet bezig. Ook heb ik het WK niet gevolgd, wist niet eens dat het was ^^''
Nouja, ik zeg dan maar dat iedereen z'n eigen interesses heeft en dat gelukkig niet iedereen hetzelfde is (;

King of the Silvan Elves

BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 17:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

harrypotterfreakz schreef:
Ik vind darten hardstikke leuk om naar te kijken Smile Helaas dat v. Barneveld van Taylor heeft verloren, ik had het hem niet gegunt. Eerst vond ik v. Barneveld goed, maar naar mate hij verder komt, word hij steeds arroganter. Bah. Ik vind het wel mooi dat hij naar de andere bond is gegaan, nou hebben de andere spelers zoals King, en Hanky enzo nog een beetje een kans. Wel vind ik het spijtig dat Andy Fordham stopt. Hij ligt nu in 't ziekenhuis met een infectie aan z'n longen, en hoop dat hij voor het eind vd lakside uit t ziekenhuis is, zodat hij z'n fans nog persoonlijk kan bedanken daaro op het podium.

Darten opzich vind ik wel een sport, maar dan wel de echte top. Daar gaan volgen smij wel heel wat trainingsuren en rekenuurtjes aan vooraf, voor ze echt zó goed zijn. En, verder is het een heel sociale sport. Ze vloeken NOOIT, en feliciteren elkaar altijd met een grijns op hun gezicht. Niks geen boze gezichten enzo. Topsport Smile

Je bedoelt volgens mij dat je het jammer vind dat Barney gewonnen heeft van Taylor. Ik vind dat hij de laaste jaren een stuk minder arrogant is dan vroeger. Alleen irreteer ik me wel aan dat hij altijd als hij gewonnen heeft aan zijn manier van juichen. Hij buigt dan naar achteren en laat zijn 'dikke' buik zien.

Trouwens ook de darters hebben soms ruzie. Vorig jaar was het al irritant gedragen van King (dacht op de World darts trophy) en dit jaar kregen Taylor en Mason ruzie op het podium (Mason vond dat taylor te arrogant was en altijd liet zien dat hij veel geld heeft). Dat vind ik wel jammer omdat meestal darts een sport is waar iedereen sportief is.

16-08-2005 ~ 31-12-08
teule
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 323 Sikkels

teule is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 18:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kijk niet zo vaak darts, maar soms wel, en ik ken de regels.. Ik vind het geen sport, eerder een 'spelletjesachtige' hobby. Maar wanneer je ziet dat mensen er echt voor trainen... dan is het wel een beetje sport hoor Razz.

No
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 57 Sikkels

No is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 19:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Darten is een serieuze zaak. Je moet daarvoor echt trainen. Maar je moet daarvoor ook talent hebben. Als ik 5 maanden niet heb gegooid gooi ik toch stukken beter dan mijn kameraad die elke dag 2 uur zit oefenen Confused
Ik doe binnenkort mee aan toernooi in Overdinkel. Daar heb je een koppeltoernooi en singletoernooi. ik doe bij beiden mee. Ik ben al 1 maand in trainig. Ik merk dat ik veel beter word dan 2 maanden geleden. Hopen dat ik zo ver kom tot halve finalen dan krijg ik 100 euro. De finale haal ik toch niet. Er zijn wel paar kerels die echt goed zijn.

Potterfreaky
Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 20:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat v Barneveld niet echt arrogant is, het is meer een houding, maar ik erger me ook aan zijn manier van juichen. Ik gunde het hem wel om te winnen van Taylor, Bovendien vind ik dat hij het op karakter gedaan heeft; als je met 3 -0 achter komt in zo'n belangrijke finale en dan toch nog weet te winnen vind ik dat je respect daarvoor moet hebben!! Ik denk dat veel darters een bepaalde houding aannemen; dat is een beetje 'part of the game' het begint al met die opkomst, dat liedje en hun bijnaam, tja je kunt het arrogant vinden maar dat hoort erbij.
Als je jezelf 'The King' noemt of 'The Power' tja, klinkt arroganter dan 'barney'... maar dat is mijn mening.

The Kilik Girl
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 39 Sikkels

The Kilik Girl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 21:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb de finale gezien van v. barneveld tegen Taylor. Hij was erg spannend. Verder zit ik nu ook darts te kijken met Van ruiten tegen "the wizard". Ik vind het dus heel leuk om naar te kijken, maar ik vind het niet echt een sport. Natuurlijk moet je veel oefenen om het goed te kunnen, maar dan is het niet gelijk een sport vind ik. Oke, dan misschien wel een denksport.

me when I'm not there?
~Mika~
Chris.
King of the Silvan Elves

BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 21:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

The Kilik Girl schreef:
Ik heb de finale gezien van v. barneveld tegen Taylor. Hij was erg spannend. Verder zit ik nu ook darts te kijken met Van ruiten tegen "the wizard". Ik vind het dus heel leuk om naar te kijken, maar ik vind het niet echt een sport. Natuurlijk moet je veel oefenen om het goed te kunnen, maar dan is het niet gelijk een sport vind ik. Oke, dan misschien wel een denksport.

Het is sowieso geen denksport, meer een psychologische sport als je begrijpt wat ik bedoel. Bijna iedereen die meedoet kan wel goed darten maar het gaat erom dat je op de juiste moment de dubbels gooit. De Ruiter-Whitlock is trouwens wel heel spannend.

16-08-2005 ~ 31-12-08
The Kilik Girl
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 39 Sikkels

The Kilik Girl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 21:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

A.Perkamentus schreef:
The Kilik Girl schreef:

Het is sowieso geen denksport, meer een psychologische sport als je begrijpt wat ik bedoel. Bijna iedereen die meedoet kan wel goed darten maar het gaat erom dat je op de juiste moment de dubbels gooit. De Ruiter-Whitlock is trouwens wel heel spannend.

Ik kwam op het woord denksport, omdat je een beetje moet rekenen. Maar dat gaat bij die darters natuurlijk (bijna) allemaal automatisch. Ik vind dat jij ook gelijk hebt.. Ow en yes Van Ruiten heeft gewonnen Very Happy

me when I'm not there?
~Mika~
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 22:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zo, en kan iemand me misschien uitleggen wat darten/darts is???
Is het iets typisch Nederlands misschien, want ik heb er nog nooit van gehoord. Toen ik op google zocht vond ik iets van vogelpiek, dat bordje waar je moet op afschieten met pijltjes. Is dartsen een Nederlands woord voor vogelpiek ofzo????

Zoja, dan vind ik het wel een sport...
Omdat het iets is waarin je kunt trainen en winnen^^

Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 22:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hahaha, vogelpiek? Als vogelpiek is dat je pijltjes in een rond bord gooit met verschillende punten erop, dan is darten inderdaad vogelpiek, Sander. Razz Wat een geweldig woord, ik had er nog nooit van gehoord, maar het is dus hetzelfde. Cool

Ow, om mijn post verder nog nuttig te maken. Ik zie het ook als een sport, je moet er toch voor trainen om zo goed te kunnen gooien.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 22:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wattes? ... vogelpiek? daar heb ik nog nooit van gehoort maarja, ik ben Nederlands.
Het is idd pijltjes gooien naar een speciaal bord waar punten op staan.
Zelf vind ik er niks aan. Niet om te doen en niet om naar te kijken. Het zal best een sport zijn hoor maar dan nog vind ik het saai.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Chris.
King of the Silvan Elves

BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 22:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
Zo, en kan iemand me misschien uitleggen wat darten/darts is???
Is het iets typisch Nederlands misschien, want ik heb er nog nooit van gehoord. Toen ik op google zocht vond ik iets van vogelpiek, dat bordje waar je moet op afschieten met pijltjes. Is dartsen een Nederlands woord voor vogelpiek ofzo????

Zoja, dan vind ik het wel een sport...
Omdat het iets is waarin je kunt trainen en winnen^^

Darten is een 'sport' waar je 3 pijlen, wie darts worden genoemd, en een dartbord die bestaat uit de vakken en 1 tot en met 20 en de drie ringen singel, dubbel en trippel. In het middel zitten de singel bull (25 punten waard) en de dubbel bull (50 punten). Per beurt gooi je met drie darts en het is de bedoeling om zoveel mogelijk punten per beurt te scoren. Een dart in de single levert 1 maal de vakscore op (dus 1 tot en met 20), een dart in de dubbel 2 maal de vakscore en een beurt in de triple 3 maal de vakscore. Per dart kun je dus maximaal 60 punten scoren en per beurt 180. Ik zal nog een plaatje proberen te vinden om dit te verduidelijken.

Meestal is het de bedoeling om zo snel mogelijk een gegeven aantal punten uit te gooien (bijna altijd 501) punten en met de laatste dart moet je dan een dubbel gooien (maar wel precies op nul uitkomen). In een wedstrijden speel je een aantal legs (De persoon die het eerst de 501 heeft uitgegooid wint de leg) en als je een aantal legs hebt gewonnen win je de set. Na winst van een gegeven aantal sets win je de wedstrijd.

In nederland is darts een populaire sport sinds van Barneveld in 1998 de Embassy (nu de Lakeside) heeft gewonnen, het officieuze wk darts. Er zijn ook wel belgen (heb aangenomen dat je uit belgie komt) die darten maar die zijn wat minder bekend. Volgens mij is darten niet hetzelfde als vogelpiek, want daar heb ik nooit van gehoord.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp