Auteur |
Bericht |
Choco
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 20, 2007 11:22 |
 |
Hallo.. volgens mij bestaat dit topic nog niet, hoewel er wel een bestaat voor wat is je laast gekochte cd en film.
1) Wat is je laatst gekochte boek?
2) Waar gaat het over?
3) Heb je hem al uit, zo ja, wat vond je ervan? |
|
|
  |
 |
Caleb
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 20, 2007 11:39 |
 |
Mijn laatst gekochte boek is Star Wars - Legacy of the force: Tempest
2) Waar gaat het over?
Forty years after the Battle of Yavin a dangerous new era in the Star Wars epic begins–the revelations are shocking, the stakes desperate, and the enemy everywhere.
As civil war threatens the unity of the Galactic Alliance, Han and Leia Solo have enraged their families and the Jedi by joining the Corellian insurgents. But the Solos draw the line when they discover the rebels’ plot to make the Hapan Consortium an ally–which rests upon Hapan nobles murdering their pro-Alliance queen and her daughter.
Yet the Solos’ selfless determination to save the queen cannot dispel the inescapable consequences of their actions, that will pit mother against son and brother against sister in the battles ahead. For as Jacen Solo’s dark powers grow stronger under the Dark Jedi Lumiya, and his influence over Ben Skywalker becomes more insidious, Luke’s concern for his nephew forces him into a life-and-death struggle against his fiercest foe, and Han and Leia Solo find themselves at the mercy of their deadliest enemy . . . their son.
3) Heb je hem al uit, zo ja, wat vond je ervan?
Ja, hij is al uit. Het was een heel leuk boek. Het heeft me geen minuut verveeld, hoewel ik de stukjes met Jacen en Ben het leukste vond. De manier waarop Jacen denkt, wordt zo goed uitgelegd dat je het op een gegeven moment met hem eens gaat zijn. Natuurlijk is wat hij doet slecht en is het ethisch niet verantwoord, maar hij doet het om goede redenen. |
|
|
  |
 |
*_eOwyn_*
4e jaars

Verdiend:
215 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 20, 2007 18:07 |
 |
2) Waar gaat het over?
3) Heb je hem al uit, zo ja, wat vond je ervan?]
1) er komt en vrouw bij de dokter
2) een vrouw krijgt borst kanker en aan het eind overlijd ze eraan
en heel haar weg daar heen wordt vertelt
3) jongeee ik had hem na 3 dagen al uit of zo
en ik vind hem ge-wel-dig
zonder te overdrijven
zo zielig maar ook heel grappig
echt een aandrader |
_________________ I tought this love was real
That You and I we're meant to be
Like the sun and moon, the stars and the sea
But we lost again
The dream of you and me and all we could be
|
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 20, 2007 18:31 |
 |
Slawter Is mijn laatstgekochte boek (ja, in het Engels)
Waar het boek over gaat?. Ik heb werkelijk geen idee.
Het gaat over demonen enzo. Het is volgens mij een vervolg op deel 1 van de demonata (ofzo) serie.
Ik heb ´m nog niet uit dus ik kan het ook niet echt beschrijven waar het precies over gaat |
 |
Skay
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
356 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 20, 2007 19:37 |
 |
Artemis Fowl the Case so far. Dat zijn dus de drie Artemis Fowl boeken in een doos. (Voor maar 10 euro zelfs!!)
2) Waar gaat het over?
In het eerste deel neemt Artemis kapitein Holly Short gevangen. Hiermee probeert hij al het elven goud in handen te krijgen.
In het tweede deel gaat Artemis zijn vader redden uit de klauwen van de Russische mafia met behulp van Holly.
In het derde deel maakt Artemis de fout om elfentechnologie bekent te maken. Samen met Holly moet hij er dus voor zorgen om het terug in handen te krijgen.
De eerste 2 delen had ik al in het nederlands gelezen. Ik ben vandaag al begonnen in het derde deel. Tot zover ik het heb gelezen, blz. 170 van de 329, is het nog steeds een goed verhaal, al wordt het vaak een kinderboek genoemd. Het is avontuurlijk, humoristisch en er zit zelfs een klein beetje drama in, de perfecte mix!! |
_________________ Your arrogance and conceit, your selfish disdain for the feelings of others made me realize that-"
*kicks Elizabeth away* "Ofcoarse I'll marry you, my own Mr. darcy!"
Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf |
|
  |
 |
boekenwurm
2e jaars

Verdiend:
63 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 20, 2007 19:40 |
 |
1) Web van Inkt, Cornelia Funke
2) Het verhaal gaat over Meggie die (net als haar vader, Mo) personen uit verhalen kan lezen. Dit keer leest ze ook zichzelf samen met haar vriend Farid (die ze uit 1001 nacht heeft gelezen) naar de Wereld van Inkt. Daar wil ze naartoe om Stofvinger de beroemde vuurvreter te redden. Ze gaat daar op zoek naar de schrijver van het verhaal, Fenoglio, om te vragen of het verhaal veranderd kan worden zodat Stofvinger niet doodgaat. Het loopt allemaal gigantisch in de soep... Maar het is te ingewikkeld om helemaal uit te leggen.
3) Ik heb het al uit en ik vond het een fantastisch verhaal.
|
Laatst aangepast door boekenwurm op Zo Apr 08, 2007 21:13; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Sabine
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
69 Sikkels
Woonplaats: Zittend in een Eikenboom, kijkend naar de wolken...
|
Geplaatst:
Za Jan 20, 2007 21:10 |
 |
Wat is je laatst gekochte boek?
Memnoch the Devil van Anne Rice (dl 5 in de vampierkronieken)
Waar gaat het over?
Uhm, wacht ik zal de achterkant overtypen. Het is dan wel in het Engels.
The Vampire Lestat - monster, outsider, hero-wanderer - is snatched from this world to face his most extraordinary adversary ever in Anne Rice's compelling, dark and daring novel. His guide Memnoch, the Devil, takes him on a tour of Creation and leads him into the mythical worlds we must all one day confront, the very realms of Heaven and Hell.
Oke, het komt er dus op neer dat Lestat - een vampier - wordt meegenomen door Memnoch voor een ritje naar de hemel en hel.
Heb je hem al uit, zo ja, wat vond je ervan?
Ik ben er nog in bezig. Ik ben op blz. 120. Tot zover vind ik hem erg leuk. Mijn Engelse woordenschat is alleen niet bijster groot dus het leest best langzaam, het is ook zo'n pocketboekje en ik ben bang dat ik het beschadig dus durf het amper open te slaan, maar het verhaal zelf vind ik erg leuk! |
_________________ To love oneself is the beginning of a lifelong romance.
We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars. |
|
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 21, 2007 20:46 |
 |
Ik heb (pas) meisje met negen pruiken gekocht en the devil wears prada.
Meisje met negen pruiken vond ik heel mooi! (kijk op meisjemetnegenpruiken.nl Het is heel echt beschreven en toch is het nooit echt zielig. Alleen heel aangrijpend.
The devil wears prada had ik leuke dingen van gehoord maar dat vond ik niet zo goed... ^^ Dus is nu geen aanrader meer. (Iedereen kent het verhaal waarschijnlijk wel van de film, die ik overigens ook neit goed vond.)
Ik wil binnenkort het vervolg op schijnbewegingen van floortje zwigtman kopen. Dat heet tegenspel. Schijbewegingen gaat over een jongen in oud londen die zich beweegt rond een groep mannen die zich de purperen hofhouding noemt. Hij komt er in dat boek achter dat hij homoseksueel is en het is echt een heel mooi boek. Dat vervolg komt waarschijnlijk 1 februari uit. *rent naar de boekwinkel*
Josse. |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
lovely luna
Dreuzel

Verdiend:
96 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 22, 2007 16:26 |
 |
Ik heb er een paar tegelijk gekocht: de schoolboeken van Harry Potter, in t engels, heb eerst geprobeert ze nog in t nederlands te krijgen maar op marktplaats zijn ze belachelijk duur!!
The devil wears prada, erg leuk boek.
en het vierde deel van the princess diaries: prinsessenlessen. |
_________________ oh....well...she shrugged. I think they think i'm a bit odd, you know. some people call me "Loony" Lovegood, actually |
|
  |
 |
Choco
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 22, 2007 22:46 |
 |
Ik krijg deze voor mijn verjaardag (heb hem al zien liggen op de tafel! )
HARRY POTTER AND THE ORDER OF THE PHOENIX]
*faints*
Waar gaat het over?
Hm, nou, ik weet niet maar heel, héél misschien kennen jullie hem wel.
Het gaat over Harry Potter.
Heb je hem al uit, zo ja, wat vond je ervan?
Ik heb hem al een paar keer gelezen in het Engels, hij is gewoon geweldig maar 4 blijft mijn favorietje (L) |
|
|
  |
 |
rubyboy
2e jaars

Verdiend:
21 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 14, 2007 17:21 |
 |
1) Wat is je laatst gekochte boek? Kruistocht in spijkerbroek
2) Waar gaat het over? over Dolf, een jongen die naar het verleden reist, hij komt in een kinderkruistocht terecht in 1212, hij wordt de leider, en onderweg gebeurt er vanalles (te veel om op te noemen. Na een tijdje wordt hij teruggeflitst.
3) Heb je hem al uit, zo ja, wat vond je ervan? ja, ik vond het een goed boek, maar het was dan ook niet het eerste dat ik van Thea beckman las. |
|
|
  |
 |
chocokikkertje
3e jaars

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 14, 2007 19:02 |
 |
Mijn laatst gekochte boek:
HP5... had m wel al in het engels... maar ik miste hem nog in het nederlands... dus tja... toch maar ff gehaald... staat mooier in mn collectie..
Moet nu alleen nog ff me engelse collectie aanvullen... maar eerst heel hard loon nodig
Greetz  |
|
|
  |
 |
Tienerd
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
239 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 14, 2007 19:10 |
 |
Darkly Dreaming Dexter *gggg*
2) Waar gaat het over?
Een zielige serial killer zonder gevoel die toch alle harten van de vrouwen weet te veroveren. ^^ Sommige mensen zullen het wel kennen van de serie 'Dexter' [nee, niet het tekenfilmpje ;')] *kopieert van Bol.com*
"Meet Dexter Morgan, a polite wolf in sheep's clothing. He's handsome and charming, but something in his past has made him abide by a different set of rules. He's a serial killer whose one golden rule makes him immensely likable: he only kills bad people.".
Nee *petst zichzelf* ik heb 'm al bijna [misschien al meer] 2 maanden, maar nog steeds niet uit! Het kan komen omdat ik gewoon absoluut geen boek [lees wel veel fanfictions op de pc] lezer ben en omdat ik misschien langzaam aan wil doen omdat ik niet wil wachten op deel drie. Al is dit nog maar deel 1. Met andere woorden, als deze uit is bestel ik deel 2 'Dearly Devoted Dexter' |
Dan zegt mien vrouw: "Wat krieg-ie weer die rare weeen"
|
|
  |
 |
Choco
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 14, 2007 19:19 |
 |
Héééél veel, voor mijn verjaardag. Voor het gemak doe ik er maar even eentje die ik al uit heb.
Loverboys, van Helen Vreeswijk.
2) Waar gaat het over?
Nou zoals de titel al zegt gaat het over Loverboys. Het zijn twee meisjes die dan uiteindelijk door dezelfde loverboy in de prostitutie belanden. Wel mooi dat het op een echtgebeurd verhaal berust.
Ik vond het wel een beetje een standaardboek en een waarschuwboek maar toch leuk en spannend. Ik las hem wel in een ruk uit. |
|
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 28, 2007 20:33 |
 |
Vandaag heb ik maar liefst 5 boeken gekocht.
De romans die bij de humo zaten.
3 van de boeken lijken me wel goed.
Ik heb ze nog geen van allen gelezen. Dus ik weet niet echt waar ze over gaan. EN of ze wel goed zullen zijn.
Ik ken alleen de korte inhoud die op het papiertje stond.
De boeken zijn:
- 'Kartonnen dozen' van Tom Lanoye
- 'Elementaire deeltjes' van Michel Houellebecq
- 'Amsterdam' van Ian McEwan
- 'Wachten op de barbaren' van J.M. Coetzee
- 'Spoetnikliefde' van Haruki Murakami
En tja als ze slecht zijn dan heb ik pech en was het een miskoop. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
|
|