Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

(Kinder) Mishandeling Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
nirphania
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 0:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey
na een aflevering van DR phil en na dosier 23.00 die allebei over ouders gingen die hun kinderen slaan vroeg ik me eigenlijk een paar dingen af.

Worden jullie wel een geslagen? is dan maar een tik of meer?
En wat vind je daar nou van?

Ik geef toe dat ik ook wel eens een tik heb gehad maar dan wist mijn mams het echt niet meer eb daarna moest ze heel erg huilen en voelde zich heel schildig in die 20 jaar kan ik volgens mij op een hand tellen hoe vaak ik een tik heb gehad, en ik ben ook goed terecht gekomen.

Ik ben er helemaal tegen het is gewoon een teken van zwakte dat je geen controlle hebt over je kinderen en dan hoop je maar dat je door het kind te slaan die controlle terug krijgt.
En uit onderzoek is gebleken dat het geen nut heeft want het kind vergeet door de klap wat hij heeft gedaan dat fout is.

En wat leer je die kinderen dan dat je alles moet oplossen met geweld?
Wat voor signaal zend je dan? Kunnen ze dan nog wel respect hebben voor jou als ouder? Jij hebt immers ook geen respect voor hun anders doe je elkaar geen pijn. Ik weet niet hoe het zal zijn als ik zelf kinderen heb maar ik hoop dat ik ze nooit zal slaan.

ooc aan de mods als jullie dit niet goed vinden dan sluiten jullie het maar Cool

Profiel bekijkenStuur privébericht
Elyn
Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 7:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik krijg soms wel eens een tik, maar ik ben dan ook een opstandige jongere Wink maar eens goed huilen en comedie spelen brengt mijn ouders tot bedaren.
vroeger hield ik me in uit angst voor die hand, maar nu sta ik mijn ouders gewoon uit te dagen. ik ben niet bang voor dat beetje pijn en dus kan ik in een kwade bui zeggen dat als ze mij slaan, ik hen kan aanklagen voor kindermishandeling.
maar begrijp me niet verkeerd, mijn ouders zijn helemaal niet snel kwaad te krijgen, en zeker niet tot geweld uit te lokken. maar soms, en dat weet ik wel, ben ik een erg moeilijk kind en heb de grootste moeite mijzelf in bedwang te houden.

zelf sla ik af en toe mijn broertjes, maar het is gewoon dat ik dat gevoel van macht over hen kan behouden. en ik raak vrij snel geirriteerd door hen.
ik hoop dat ik later mijn kinderen niet te veel zal hoeven slaan... eigelijk is dat niet nodig vind ik. alleen als kinderen dreigen te ver te gaan, zet een veeg hen wel weer op hun plaats.

Darkness
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 41 Sikkels

Darkness is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 9:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja ik heb ook wel eens een flinke tik gekregen van mijn pa, mijn ma doet dat niet zo gauw. Maar achteraf gezien ben ik er wel blij mee dat hij het deed ik was vroeger heel erg onhandelbaar. En ben nu gelukkig goed terecht gekomen.

Maar ik vind niet dat je moet gaan slaan omdat je het kind niet in de hand hebt. Maar je moet ze wel laten weten dat wat ze doen verkeerd is en dan is het af en toe nodig om het kind een tik te verkopen. Maar niet teveel doen want anders maak je je kind bang voor je en dat is ook niet de bedoeling.

My other broom is a car.

#OMG een lopende muur#

Non tora ta familia
Tamar
Oude Forumnaam: Palmtree 5e jaars
5e jaars

Verdiend: 88 Sikkels

Tamar is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 9:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Toen ik een klein stout meisje was heb ik wel eens een tik gekregen, maar dat was nog toen ik een luier aan had en toen voelde ik dat niet eens xD. Dat is dus erg lang geleden en volgens mij is het niet erg vaak gebeurd. Ik weet nog wel dat ik een keer helemaal overstuur was en niet meer op wilde houden met huilen en dat mn moeder me toen onder een koude douche heeft gezet xD

In ieder geval vind ik dat je als ouder eigenlijk niet moet slaan, het is een vorm van onmacht natuurlijk en praten is veel beter, maar soms draaien kinderen echt helemaal door en dan kun je ze met een "klap" weer "terug op aarde brengen". Maar het moet niet te vaak gebeuren, anders krijgen kinderen echt angst voor hun ouders.

in the sins of yesterday.
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 10:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb geloof ik wel eens een keer een tik over mijn vingers gehad toen ik nog heel jong was en ik ben wel eens aan mijn arm meegesleurt naar mijn kamer omdat ik gewoonweg aan het dreinen was maar dat was ook toen ik heel jong was. Verder ben ik nooit geslagen.

Nu krijg ik wel eens een tik maar die is niet gemeen bedoelt (nee, echt niet) echt zo van *mep* "nah, laat dat eens liggen" Wink maar dan krijgt ze net zo'n mep terug (ook niet hard).
Ga nou niet denken dat we elkaar de hele dag mishandelen want dat is dus niet zo.

Een tik krijgen/geven om niets vind ik wel storend maar soms als het echt niet anders kan, als je wil praten en ze willen hoe dan ook niet luisteren dan kan ik me goed voorstellen dat je je kind een mep geeft ook als zou dat dan een teken van zwakte zijn.
Ik heb het nou over de oudere kinderen. Dus niet die van een jaar of 3. Die zou je de dwarsheid kunnen afleren op een speelse manier maar dat heeft niet altijd nut. zo'n kind wordt ook beinvloed door buitenaf denk ik.

Stel je voor dat jij een kind hebt die van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat loopt te klieren, ga je dan ook rustig zitten praten? Ja, 1 of 2 keer wel maar niet als het dag na dag na dag gebeurt.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
SeverusSnape
The Half-Blood Prince
The Half-Blood Prince

Verdiend: 218 Sikkels

SeverusSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 10:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb wel eens een tik gekregen 'een draai om de oren' maar dat was nooit hard. Ik schrok er altijd wel van en dat weerhield me wel om stout te zijn. Wink

Ik vind het helemaal geen probleem om een kind wel eens een tik te geven en ik vind dat ook geen zwakte van een ouder. Want kinderen kunnen nu eenmaal erg vervelend zijn. En dan luisteren ze niet naar woorden.

Ik vind het belachelijk dat het nu niet meer mag en dat men dan meteen spreekt van kindermishandeling.

Uiteraard is het verkeerd als een kind pijn heeft na het slaan, of erger, er blauwe plekken aan overhoud ed. Dan gaat het echt te ver. Maar gewoon een tik moet kunnen.

Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 10:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben eigenlijk gewoon nog nooit geslagen. Mijn ouders geloven daar niet zo in. (Gelukkig)
Ik zal niet zeggen dat ik ooit ook wel eens een mep heb gehad maar als het al zo is was het vast niet heftig want ik kan het me niet meer herinneren.

Ik vind trouwens ook dat slaan niets oplost. Natuurlijk ik snap best dat je een keer een tik geeft als je het even niet meer weet. Maar ouders die hun kinderen helemaal fijnknijpen/blauw slaan dat is natuurlijk geen oplossing voor het probleem.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Skay
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 356 Sikkels

Skay is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 11:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb wel eens een tik gehad van mijn moeder, nooit van mijn vader, maar ik zie hem maar om de week, dus dat telt niet.
Maar ik ben er niet op tegen en het is helemaal geen teken van zwakte. Het is juist laten zien wie de baas is. Kinderen moet hun grenzen verbreden, maar op een punt gaan ze te ver. Om ervoor te zorgen dat ze dat niet weer doen krijg je straf.

Er is wel een verschil tussen een tik en slaag natuurlijk. Een correctie tik en wat eerder naar mishandeling gaat. Dat is het punt waar mensen niet meer het verschil weten.

Door de klap vergeet je niet echt wat je hebt gedaan hoor. Maar sommigen zijn wel zo bang dat ze alleen nog maar aan die klap gaan denken, dat is waar ze bang voor zijn.

Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf
Smalofski
The Writing Mod
The Writing Mod

Verdiend: 131 Sikkels

Smalofski is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 12:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kreeg vroeger wel af en toe een tik op m'n achterwerk als ik echt te ver ging. Als ik en m'n broers en zus een beetje wild liepen, was er soms echt niets anders met ons aan te vangen. Wij komen redelijk kort op elkaar en als 4 kleine kinderen tesamen wild lopen doen, kan dat behoorlijk druk worden... Maar hij was zeker niet heel hard, hoor. Juist hard genoeg om me te doen beseffen dat ik echt te ver ging en moest ophouden, maar nooit hard genoeg dat ik er na tien minuten nog om moest huilen. Wink

Op het moment zelf vond ik dat niet leuk, maar achteraf gezien heb ik er geen probleem meer mee. Het was een middel om duidelijk te maken dat ik het té bond maakte en de grens overschreden had. En om den duur wist ik die grens liggen en zorgde ik ervoor dat ik er mooi achter bleef XD (meestal dan toch [a])

Wel deden ze dat bij echte uitzonderingen, zodat ik er niet aan gewend raakte en toch altijd wel wat verschoot als ze me een tik gaven. Volgens mij had dat zelfs meer effect dan de tik zelf, het verschieten. Je laat als ouder effe weten dat ze nog steeds dienen te luisteren naar jou.

Ik weet niet of ik het later ook ga doen bij mijn kinderen. Dat zal ervan afhangen of het rustige of wilde kinderen zijn, en met hoeveel ze zijn. ^^
Op zich denk ik niet dat het echt kwaad kan om een kind af en toe een tik te geven op z'n achterwerk. (Maar het moeten uitzonderingen blijven!) Ik denk dat, als het geen dagelijkse gewoonte wordt, het kind niet meteen bang van je wordt... Niet als je een duidelijke reden hebt, die het kind ook inziet.
Soms is er gewoon niets anders mee aan te vangen... Je kan er mee praten wat je wilt, of ze in de hoek zetten tot Sint-Juttemis, maar soms is een tik op hun kont toch wel de beste manier om tot een kind door te dringen. Ik denk ook niet dat het een teken van zwakte is, als het echt gebruikt wordt om de grenzen in te stellen. Als het echter veel te vaak gedaan wordt, omdat de ouders het makkelijk vinden om hun kind bij het minste geluid dat het maakt, stil te krijgen, is het natuurlijk niet goed, en zal het sowieso z'n doel missen.

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Toverstokje is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 13:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ook die dr. Phil aflevering gezien, en ik was echt heel boos op die mensen. Ze hadden een filmpje hoe die moeder haar 9 en 10 jarige kinderen sloeg, en ook schopte. Het jongetje schreeuwde echt om genade, en ze ging maar door.
En bij dr. Phil maar huilen, dat ze ook niet begreep waarom ze het deed. Ze bleken ook een stok te hebben waar ze de kinderen af en toe mee sloegen.
Van mij mogen ze veel sneller kinderen gewoon bij ouders weghalen in dat soort situaties, het verbaasde me ook echt heel erg dat ze dat bij deze ouders niet deden.

Verder vind ik een keer een tik niet erg, ik denk ook dat men daar een ouder niet voor zal arresteren. Zolang het maar geen slaag wordt, en zolang ouders het maar niet doen om van hun eigen boosheid af te komen.

Ik heb zelf een keer een tik gehad, toen ik op de bank aan het springen was ( wat ik niet mocht), en er toen doorheen sprong. Ik stond met beide benen op de grond, door de bank heen. Toen heb ik 1 tik gegeven. En dat zou ik absoluut ook doen als mijn kind het bankstel kapot sprong Wink

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 14:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou ik kreeg wel eens een tik. Maar niet vaak ik was ook meestal een braaf meisje. Mijn ouders hebben denk ik nooit echt last van mij gehad. Ik was nogal stil en rustig en zat de hele dag op mijn kamer. Nou zit ik ook de hele dag op mijn kamer dus veel is er niet verandert.. ^^

Ik deed niet echt iets "ondeugends" vroeger en toen ik een tiener werd toen sloegen ze mij ook niet. Het is eigenlijk meer schreeuwen wat hier gebeurt. We schreeuwen naar elkaar.. Maar slaan nee daar heb ik niet veel ervaring mee.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 249 Sikkels

Amtjah is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 15:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ga niet meteen een antwoord geven, maar ik wil wel iets opmerken. ^^ Alsof iemand van het forum even in een topic gaat toegeven dat ie wordt geslagen door zijn ouders of door zijn opvoeders. En als dat iemand dat doet, wordt ie uitgemaakt voor aansteller. Niet aanvallends bedoeld, maar ik bedoel enkel maar dat men er niet zomaar voor gaat uitkomen... Rolling Eyes

Spinny
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 46 Sikkels

Spinny is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 17:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet wel zeker dat mensen hier elkaar niet voor aansteller uitmaakt, als er een duidelijk verhaal staat waarin duidelijk is dat het het geval is.

Anyway, ik heb wel een 'corrigerende tik' gehad, maar dat is al tijden geleden. Het was ook niet hard, echt zo'n klap op m'n achterhoofd van: 'Dat flik je niet meer!'
Het was me ook meteen duidelijk dat ik het niet weer moest doen. ^^

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 17:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Amtjah schreef:
Ik ga niet meteen een antwoord geven, maar ik wil wel iets opmerken. ^^ Alsof iemand van het forum even in een topic gaat toegeven dat ie wordt geslagen door zijn ouders of door zijn opvoeders. En als dat iemand dat doet, wordt ie uitgemaakt voor aansteller. Niet aanvallends bedoeld, maar ik bedoel enkel maar dat men er niet zomaar voor gaat uitkomen... Rolling Eyes

Helemaal mee eens. eigenlijk gaat niemand toegeven dat hij/zij mishandelt wordt want dat vind ik het als het meer is dan een corrigerende tik.
Met stokken slaan en doorgaan als het kind als een bolletje op de grond ligt vind ik gewoon te belachelijk voor woorden.
En dan daarna janken ook al kan ik het me wel een hééél klein beetje voorstellen (niet veel hoor) misschien is die vrouw in haar verleden mishandelt en dan gaat dat ook zo met jou kinderen. Tenminste, dat hoor je vaak. Je weet niet wat er zich in haar verleden heeft afgespeelt. Ik keur het trouwens niet goed hoor mocht je dat soms denken

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 18:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben een rustig meisje, dus mijn ouders hoeven mij geen tik te geven. Vroeger was ik nogal euh... levendig. Ik was volgens mijn moeder erg moeilijk behandelbaar toen ik 4 a 5 jaar was. Als ik in de auto lastig deed, dreigde mijn moeder dat ze me ergens zou afzetten om me bang te maken. Dat ging ze natuurlijk niet echt doen, maar die stategie werkte en toen bleef ik braaf tot het einde van de rit. Ik herriner me nog wel beelden dat ik in de kleuterklas in de hoek werd gezet omdat ik iets had gedaan, wat weet ik niet. En ook dat ik thuis op de gang werd gezet en men moeder de deur dichtdeed. Ik natuurlijk bonken en schreeuwen tot mama toegaf Cool. Toen mijn ouders gingen scheiden was ik opeens een braaf meisje als nu. Mij hoeven ze niet meer te straffen.

Kindermishandeling is echt verschrikkelijk. Ik snap niet waarom het bestaat. Ik ben er echt tegen.

I'll do anything for you.
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp