Auteur |
Bericht |
MeLoveSnape
Hotemetoot
Verdiend:
1077 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 28, 2007 22:26 |
|
Heb jij foutjes ontdekt in de boeke? Waarom is het fout? Reageer in dit splinternieuwe topic.
Rudy schreef: |
Ik las laatst boek 1 weer en daar ontmoet Harry Draco bij Madame Mallekin, Gewaden voor Alle Gelegenheden. Draco zegt tegen Harry:
"M'n vader is hiernaast boeken kopen en ma is verderop in de straat op zoek naar een goede toverstaf." Maar als het waar is dat de toverstaf zijn eigenaar kiest, dan kan zijn moeder de staf toch niet voor hem halen. (blz 59)
En ook in dit boek:
Hermelien kijkt in de trein hoe Ron een zogenaamde spreuk laat zien. Ze vertelt: "Weet je zeker dat dat een echte spreuk is? Dan is het niet zo'n beste hè? Ik heb al een paar eenvoudige spreuken geprobeerd, gewoon om te oefenen en die werken allemaal." Maar minderjarige tovenaars mogen buiten school toch niet toveren. (blz 79) |
BeeGee Kenobi schreef: | Hij is volgens mij al uitvoerig besproken maar toch nog maar een keer:
Bij de officiele eerste druk van boek 4 komen Lily en James verkeerd om de wand van Voldemort uit...
Bij de volgende drukken is dit verholpen...nu vraag ik me toch af wie de boeken van Rowling nakijkt voordat ze in de winkel komen... |
|
|
|
|
|
Bee
Schoolkampioen
Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 29, 2007 19:31 |
|
Door mee te doen met de quiz hier op het forum ben ik op een fout gestuitert.
In boek 1 is de tafel van Griffoendor langs die van Ravenklauw.
Maar in boek 4 is het de tafel van Huffelpuf die langs die van Griffoendorstaat.
Griffoendor staat telkens tegen een kant. Er kan dus maar 1 tafel langs die van Griffoendor staan. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
|
Tom Barman
2e jaars
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 29, 2007 22:28 |
|
Ik weet niet of dit echt een fout is maar in boek 1 verschijnseld en even later verdwijnselt Perkamentus in alle stilte. uit latere boeken blijkt dat dit steeds met een knal is en helemaal niet stilletjes |
_________________ ik zie, ik zie, wat jij niet ziet... |
|
|
|
Jolanthe
Dreuzel
Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 30, 2007 19:02 |
|
Tom Barman schreef: | Ik weet niet of dit echt een fout is maar in boek 1 verschijnseld en even later verdwijnselt Perkamentus in alle stilte. uit latere boeken blijkt dat dit steeds met een knal is en helemaal niet stilletjes |
Volgens mij is dit niet echt een fout, Maar had het meer te maken met of je het goed kan zeg maar. Want soms staat er ook wel dat er iemand met een zacht plopje verscheen enzo. Dus volgens mij is het geen fout.
Maar dat weet ik ook niet zeker |
|
|
|
|
GiNnYtJuH
Dreuzel
Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 30, 2007 19:24 |
|
in boek 4 staat ook dat Fleur Delacour danste met een jongen van beauxbattons, maar daar zaten toch alleen meisjes op?
En in boek 6 geloof ik, op het moment dat Ron in de lucht hangt, staat dat Daan en Thomas lachend staat te kijken. Maar: Thomas is toch de achternaam van Daan.. |
_________________ Come to the darkside, we've got cookies!!!!! |
|
|
|
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 30, 2007 19:25 |
|
In het vijfde boek; Nederlandse versie;
Pagina 82:
Ron doet de kamer op slot zodat Knijster niet binnenkomt en hen de stuipen op het lijf jaagt.
Pagina 99:
Mevrouw Wemel had Harry's T-shirt en broek al klaargelegd op het voeteinde van zijn bed.
Deze momenten zijn op een opeenvolgende nacht/morgen...
Als Ron de deur sluit, hoe komt mevrouw Wemel dan binnen???
Door te verschijnselen!!!
Maar Knijster kan toch ook verschijnselen...?
---
GiNnYtJuH schreef: | in boek 4 staat ook dat Fleur Delacour danste met een jongen van beauxbattons, maar daar zaten toch alleen meisjes op? |
In Beauxbatons zitten ongeveer evenveel meisjes als jongens. Alleen hebben ze dat in de film verandert... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
|
|
Malou
Unspeakable
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 30, 2007 20:01 |
|
In Philosopher's Stone staat het volgende:
Citaat: | A low, soft hooting came from a dark shop with a sign saying Eeylops Owl Emporium - Tawny, Screech, Barn, Brown and Snowy |
(het gaat over de soorten uilen die ze verkopen in de uilenwinkel, en als laatste wordt dus sneeuwuil genoemd)
Maar! Rowling zegt dat omdat Snowy owls niet in het wild voorkomen in Engeland, het raar is als iemand er 1 heeft. Ze zegt ook dat Hedwig de enige Snowy owl is op Hogwarts.
Maar waarom zou het de enige Snowy owl zijn als ze gewoon in Diagon Alley verkocht worden?
En dan had ik er nog 1;
In Philosopher's Stone wordt Quirrell niet geintroduceert door Dumbledore als nieuwe leraar, en de leerlingen kennen hem ook al als 'Professor' Quirrell aan het begin van het jaar, terwijl in HBP staat dat sinds Voldemort gesolliciteert heeft voor de job, geen enkele DADA leraar langer is gebleven dan 1 jaar. |
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 30, 2007 20:05 |
|
Malou schreef: |
En dan had ik er nog 1;
In Philosopher's Stone wordt Quirrell niet geintroduceert door Dumbledore als nieuwe leraar, en de leerlingen kennen hem ook al als 'Professor' Quirrell aan het begin van het jaar, terwijl in HBP staat dat sinds Voldemort gesolliciteert heeft voor de job, geen enkele DADA leraar langer is gebleven dan 1 jaar. |
Professor Quirrel die heeft ook al les gegeven in 1989 toen is hij een jaar er tussen uit gegaan en toen is hij in 1991 weer terug gekomen. Dus hij heeft in totaal dan wel 2 jaar les gegeven maar niet de 2 jaar achter elkaar. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Joy©e
Potionsmaster
Verdiend:
152 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 30, 2007 20:24 |
|
Witch_Eva schreef: | Malou schreef: |
En dan had ik er nog 1;
Professor Quirrel die heeft ook al les gegeven in 1989 toen is hij een jaar er tussen uit gegaan en toen is hij in 1991 weer terug gekomen. Dus hij heeft in totaal dan wel 2 jaar les gegeven maar niet de 2 jaar achter elkaar. |
Ben ik het niet helemaal mee eens. Dan zou Perkamentus bij het begin van het jaar wel een welkom terug boodschap hebben gezegd.
Ook zegt Hagrid het volgende in SW
Citaat: | "Ja. Arme kerel. Een prima stel hersens. Alles ging goed zolang ie gewoon uit boeken leerde, maar toen nam ie een jaar vrij om veldwerk te doen... Ze zeggen dat ie vampiers heb ontmoet in 't Zwarte Woud en d'r was ook trammelant met een feeks - daarna is ie nooit meer de ouwe geweest. Bang voor z'n leerlingen, bang voor z'n eigen vak-" |
Hoe kan hij dat nou zeggen als hij net terug is en het jaar ervoor geen les heeft gegeven. |
_________________ Slyth and damn proud of it |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 30, 2007 20:32 |
|
Nou dat is wel de verklaring die Jo een keer heeft gegeven. Ik heb dit namelijk niet zelf verzonnen. Ik heb het echt een keer ergens gelezen
Hij is namelijk in dat tussenjaar naar Albanie gegaan, en daar heeft hij Voldemort ontmoet. Maar het kan ook zijn dat hij hiervoor geen DADA heeft gegeven maar een ander vak.
En in die quote zegt Hagrid toch ook dat hij een jaar weg is geweest en toen weer terug is gekomen? |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
karinpotter
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 30, 2007 21:54 |
|
Dit is een fout van fout, ik snap niet hoe het kan.
In de boeken krijgt Harry elk jaar een cadeau van de Duffelingen met Kerst, maar hoe komt dat cadeau daar? Want het lijkt me onwaarschijnlijk dat de Duffelingen uilenpost gebruiken...dat vertikken ze. Als je het op de gewone post doet komt het niet bij Harry want die weten niet wat Zweinstein is en waar het ligt enzo... |
|
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 30, 2007 21:58 |
|
Waarschijnlijk heeft Perkamentus er voor gezorgt dat Harry iets kreeg met kerst ofzo. Deze is wel vaker gemeld als een "fout". Alleen JKR heeft hier volgens mij nog nooit echt iets over gezegt. Niet dat ik me kan herinneren in ieder geval. |
|
|
|
Wicked Rose
1e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 31, 2007 0:08 |
|
in boek 4, is de toverschool trofee een via-via, maar je kan toch neit met een via-via (portkey) in of buiten Zweinstein komen? |
_________________ ¤Blessed Be!¤
If you can see into the Future.. You have no Future..
«Huffelpuf» |
|
|
|
Bee
Schoolkampioen
Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 31, 2007 14:45 |
|
Wicked Rose schreef: | in boek 4, is de toverschool trofee een via-via, maar je kan toch neit met een via-via (portkey) in of buiten Zweinstein komen? |
Tuurlijk wel.
In boek 5 maakt PErkamentus er zelfs 1 voor Harry, recht naar zijn kantoor.
Verdwijnselen en Verschijnselen is onmogelijk. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
|
lieske90
7e jaars
Verdiend:
117 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 31, 2007 18:27 |
|
Lupos-freak schreef: | In het vijfde boek; Nederlandse versie;
Pagina 82:
Ron doet de kamer op slot zodat Knijster niet binnenkomt en hen de stuipen op het lijf jaagt.
Pagina 99:
Mevrouw Wemel had Harry's T-shirt en broek al klaargelegd op het voeteinde van zijn bed.
Deze momenten zijn op een opeenvolgende nacht/morgen...
Als Ron de deur sluit, hoe komt mevrouw Wemel dan binnen???
Door te verschijnselen!!!
Maar Knijster kan toch ook verschijnselen...? |
Mevrouw Wemel komt volgens mij niet binnen door te Verschijnselen, maar omdat ze die kleren er al de vorige dag had gelegd, alleen had Harry ze toen nog niet opgemerkt ofzo. Die kleren lagen er dus waarschijnlijk al. |
|
|