Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Haardrooster onveilig? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Smalofski
The Writing Mod
The Writing Mod

Verdiend: 131 Sikkels

Smalofski is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 14:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik bedacht me net dat het haardrooster behoorlijk onveilig is. Er wordt wel gesproken over een beveiliging van tovenaarshuizen tegen verschijnselen, maar iedereen kan zomaar uit je haard komen gerold, als je aangesloten bent... Harry botste in de boeken op niets van beveiliging als hij naar 'Het Nest' reisde met Brandstof, wat me behoorlijk raar lijkt, zeker in deze duistere tijden. Ook dieven en zo hebben het wel zeer gemakkelijk zo... Ze zijn meteen het huis binnen.

Wel wordt het door het ministerie geloof ik in de gaten gehouden... Omber deed dat ook geloof ik...

Hoe denken jullie dat het in elkaar zit? Is er iets van beveiliging? Hoe zit die dan in elkaar?

Als dit topic bestaat, verwijder het dan maar vrolijk ^^

Laatst aangepast door Smalofski op Za Mrt 10, 2007 14:43; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 14:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou ook niet snappen hoe dat werkt. Als alleen mensen van het ministerie het in de gaten houden dat lijkt me niet logisch. Ze kunnen nooit overal tegelijk zijn, alles checken enz.
En inderdaad Harry kwam er ook meteen doorheen, die kwam geen enkele beveiliging tegen.

Daar komt ook nog bij dat het eigenlijk net zo erg vind als verschijnselen. Het is net zo goed met de deur in huis vallen. Je kunt wel vooraf berichten maar in principe kan iedere gek gewoon je huis inkomen. ^^" Dus ik heb geen idee hoe ze dat ooit allemaal kunnen checken. Vaaaag.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
chocokikkertje
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 24 Sikkels

chocokikkertje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 14:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Omber hield volgens mij alleen de haarden op Zweinstein in de gaten. Ze probeerde Serius te pakken te krijgen in de haard van Griffoendor.
Ik vraag me wel af hoe je het tegen kan gaan dat ongewenste personen bij je in huis staan.
Stel je voor... De Wemels gaan op vakantie... en dan besluiten de Malfidus maar even het huis leeg te halen (zover er nog wat is...)
Ik snap er eigenlijk dus ook de ballen niet van. Misschien moet je eerst contact met de eigenaar van het huis hebben gehad ofzo :S

Misschien krijgen we daar in boek 7 nog wel uitleg over. Hoewel ik het me aan de andere kant wel betwijfel, aangezien er dan Zóóóó veel in moet komen te staan... nog ff en ze moet echt een 2 delig boek 7 maken Razz

Greetz Very Happy

Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 14:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wel een goede vraag. Maar, je moet je haard laten aansluiten op het rooster. Misschien wordt je dan eerst gescreend ofzo. Dat je geen moordenaar of dief bent. Of een perv...
Weet ik ook niet hoor, maar ik stoor me er niet zo aan bij het lezen. ^^

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Magisch-Eendje
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 133 Sikkels

Magisch-Eendje is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 19:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zou het dan niet zo zijn dat je 'openbare' haarden hebt, haarden waaruit iedereen kan komen, en dat je voor de niet 'openbare' haarden een speciale vergunning moet hebben ofzo, en anders toestemming. Ik bedenk me nu ook dat in boek 4 de Wemels zomaar in de haard van de Duffelingen verschijnen, lijkt me raar als je dat zomaar kan doen. Misschien moesten ze toestemming vragen en het ministerie of iets dergelijks.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Nevodeon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 19:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het lijkt mij sterk dat mensen door de floo naar andere huizen kunnen, als het vuur in dat andere huis niet aan staat.
Inbrekers en dat soort troep zijn meestal 's nachts aan het werk, als de bewoners op bed liggen. Als je naar bed gaat, laat je het haardvuur niet branden, aangezien je dan kans hebt dat je hele huis in de fik vliegt.

Dat denk ik dan.

Nor have I yet outrun the sun

Timeturner. Please take me back to the beginning of HPF. I can't afford losing it..
Smalofski
The Writing Mod
The Writing Mod

BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 19:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

D@niël schreef:
Het lijkt mij sterk dat mensen door de floo naar andere huizen kunnen, als het vuur in dat andere huis niet aan staat.
Inbrekers en dat soort troep zijn meestal 's nachts aan het werk, als de bewoners op bed liggen. Als je naar bed gaat, laat je het haardvuur niet branden, aangezien je dan kans hebt dat je hele huis in de fik vliegt.

Dat denk ik dan.

Maar de duffelingen hadden zelfs geen haard en daar raakten ze wel... Volgens mij is het niet noodzakelijk dat het vuur aan is... Volgens mij verschijnen die groene vlammen zowiezo...
Ook als Harry per ongeluk in die duistere winkel terecht komt, terwijl hij eigenlijk naar de Weg-is-weg wilde... volgens mij wat toen het vuur ook niet aan...

The Chatting Mod

BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 19:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

In die winkel weet ik niet, maar de Duffelingen hádden niet eens een haard meer. Die was dichtgemetseld ofzo toch? Dus ik denk ook niet dat het nodig is dat de vlammen branden.

In de film van CoS zie je trouwens ook dat die groene vlammen gewoon door dat poeder komen. En ja, ik weet dat de boeken niet altijd hoeven te kloppen met de films. Maar het zou dus best kunnen dat het kan zonder dat de haard brand.

chocokikkertje
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 24 Sikkels

chocokikkertje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 20:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het kan zonder dat de haard brand. Dat is bewezen bij de duffelingen.
Een dichtgemetselde haard kan namelijk niet branden Razz
Ik denk dat toestemming hebben nog het belangrijkste is. Maar hoe Harry dan in een verkeerde haard terecht kan komen snap ik dan weer niet :S Ik kom er nie uit volgensmij Razz

Greetz Very Happy

Shirley
The Chatting Mod

BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 20:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

chocokikkertje schreef:
Het kan zonder dat de haard brand. Dat is bewezen bij de duffelingen.
Een dichtgemetselde haard kan namelijk niet branden Razz
Ik denk dat toestemming hebben nog het belangrijkste is. Maar hoe Harry dan in een verkeerde haard terecht kan komen snap ik dan weer niet :S Ik kom er nie uit volgensmij Razz

Greetz Very Happy

Nou in die andere haard kwam hij gewoon omdat hij de verkeerde naam noemde, dat is wel redelijk logisch. Maar waarom dan juist die haard dat snap ik dan ook weer niet.

Misschien omdat die haard daar wel in de buurt zat. Dan is het een kwestie van te laat/te vroeg uitstappen. xD Wat niet logisch is, want je moet een naam heel precies uitspreken dus waarom dan die winkel. Het is en blijft een vaag iets als je er te veel over nadenkt. ^^"

san
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

san is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 22:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
Wat niet logisch is, want je moet een naam heel precies uitspreken dus waarom dan die winkel.

Misschien leken de namen op elkaar?

Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 22:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

san schreef:
Citaat:
Wat niet logisch is, want je moet een naam heel precies uitspreken dus waarom dan die winkel.

Misschien leken de namen op elkaar?

Waarschijnlijk wel, aangezien dat in de film blijkt. Misschien film twee nog een keer bekijken?
Maar verder wel een slimme opmerking hoor. kuchkuch*spam*kuchkuch

Maar ik denk niet dat een haard "op slot" kan. Want dan moet je dus, als je wél bezoek wilt kunnen ontvangen de haard aan laten. Dan is het opeens veel aantrekkelijker om te investeren in een sauna. Kan je die haard gebruiken ofzo...

Nee, dat denk ik niet. Maar wat het dan wel is... Geen idee? Ik blijf toch een beetje bij mijn idee dat het per haard is. En dat dus, als je de haard misbruikt ofzo, je een soort bann krijgt.

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2007 17:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij werkt het haardrooster bij mensen zoals deuren in een hotel.
Langs de buitenkant zijn ze toe maar vanbinnen open.

(Ik zal even verduidelijken)

Als de Wemels naar bijvoorbeeld De wegisweg moeten of het ministerie kan dat zonder probleem met het Haardrooster.
Maar om terug te komen hebben ze een soort van sleutel nodig.
Iemand die niet van de Wemels is kan dus bijvoorbeeld niet zomaar bij de wemels binnen als je van een ander haarrooster komt.
(Dit geldt natuurlijk niet voor openbaren schouwen maar enkel voor die van bij mensen thuis)

Het is anders als je enkel met je hoofd reist want dat is natuurlijk gewoon zoiets als bellen, dat kan je bij elk haardvuur doen.

Waarom konden de Wemels zonder probleem bij de Duffelingen.
1: Ze werden éénmalig in het haardrooster opgenomen,
2: Logisch dat ze geen beveiliging hebben. Er is normaal geen toegang tot hun haard.

Ravenklauw!
jilly-ann
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

jilly-ann is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2007 19:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

De Roosters worden wél in de gaten houden.
ik zal even het stukje erbij zoeken als ik hem heb Edit ik dit bericht wel eventjes

Nederlansde versie
blz 473
'Kalm maar, liefje. Je hoeft niet ban te zijn,' zei Omber zacht en ze klopte Maria op haar rug. 'Alles komt goed je hebt juist gehandeld. De minister is heel tevreden over je. Hij zal tegen je moeder zeggen dat je een braaf meisje bent geweest. Marina's moeder,' zei ze met een blik op Droebel, 'is madame Elsdonk van het Departement van Magische Transport afdeling haardrooster- ze heeft ons geholpen om de haarden van Zweinstein te bewaken.'

Smalofski
The Writing Mod
The Writing Mod

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2007 19:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bee schreef:
Volgens mij werkt het haardrooster bij mensen zoals deuren in een hotel.
Langs de buitenkant zijn ze toe maar vanbinnen open.

(Ik zal even verduidelijken)

Als de Wemels naar bijvoorbeeld De wegisweg moeten of het ministerie kan dat zonder probleem met het Haardrooster.
Maar om terug te komen hebben ze een soort van sleutel nodig.
Iemand die niet van de Wemels is kan dus bijvoorbeeld niet zomaar bij de wemels binnen als je van een ander haarrooster komt.
(Dit geldt natuurlijk niet voor openbaren schouwen maar enkel voor die van bij mensen thuis)

Het is anders als je enkel met je hoofd reist want dat is natuurlijk gewoon zoiets als bellen, dat kan je bij elk haardvuur doen.

Waarom konden de Wemels zonder probleem bij de Duffelingen.
1: Ze werden éénmalig in het haardrooster opgenomen,
2: Logisch dat ze geen beveiliging hebben. Er is normaal geen toegang tot hun haard.

Ja, dat zou inderdaad een goede theorie zijn.
MAAR... Harry raakte ook zonder problemen binnen bij de Wemels (maar het kan zijn dat ze dat voor een keertje hebben zo hebben ingesteld of zo, omdat ze wisten dat harry kwam)
En Sirius gebruikte ook het haardrooster om met Harry te praten op Zweinstein, in het vijfde jaar (met zijn hoofd in de vlammen en zo), en het lijkt me straf dat hij toegang had... het kan natuurlijk zijn dat Perkamentus dat zo heeft ingesteld... Maar zoals jilly-ann al zei, hield Omber dat in de gate, en het eerste werk dat ze zou doen, zou denk ik zijn kijken wie er een 'sleutel' heeft...

Ook Kannewasser Senior kwam zo eens bij de Wemels...(dacht ik XD Molly geeft hem dan nog een boterham) het kan natuurlijk dat hij ook toestemming heeft en zo, maar ik blijf het raar vinden... Dan moeten er wel veel 'sleutels' uitgedeeld worden...

Trouwens echt veilig is dat systeem ook niet... Bijvoorbeeld: Iemand die onder de Imperio-vloek staat, maar wel een sleutel heeft...

Edit: Ow, ja, idd Bee, dat had je gezegd... *moet dringend leren lezen* Maar ik vind het raar dat dat anders zou zijn... Het steunt toch op hetzelfde principe...

@ jilly-ann: Ja idd het wordt wel in de gaten gehouden, maar die mensen kunnen toch onmogelijk weten met welke bedoelingen anderen reizen? Iemand die 's avonds laat naar iemand reist, kan ofwel een goede vriend zijn, ofwel een inbreker... Trouwens, ze kunnen onmogelijk alles in de gaten houden...

Laatst aangepast door Smalofski op Wo Mrt 14, 2007 20:52; in totaal 1 keer bewerkt
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp