Auteur |
Bericht |
B_hp_F
2e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
Woonplaats: In the mirror of Erised,showing you your diepest Desires.
|
Geplaatst:
Do Apr 19, 2007 17:28 |
 |
Hoi
Om te beginnen, heb ik tot nu toe dit nergens gezien op het forum, zo wel... sorry dan
Ok, ik heb dus net even op een andere site het volgende gelezen:
Warner Bros. has announced that the last 20 minutes of the Order of the Phoenix movie will be three-dimensional when it appears in IMAX theaters this July. This is exciting news for fans, as the closing scenes of the film will be of the thrilling Ministry of Magic battle.
WB says, "The last 20 minutes in IMAX 3D will add a new element of excitement to the Harry Potter experience, making this a must-see for fans of all ages. We're looking forward to a long and very successful run."
The IMAX Co-Chairmen mentioned, "We couldn't be happier to help bring this Harry Potter film to life in a new way. IMAX theatres are the only place to experience this year's most anticipated movies in the world's most immersive format, and we anticipate that moviegoers will want to enjoy Harry Potter and the Order of the Phoenix featuring scenes in IMAX 3D more than once."
Ik heb geen zin om alles te vertalen (sorry), maar om het samen te vatten.
De laatste 20 minuten van Harry Potter and the Order of the Phoenix zullen 3D worden.
Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen, krijgen we dan een bril of zo?, of zal het heel mooi gefilmt zijn?, enne, ik weet niet precies wat IMAX bioscopen zijn, zijn dat speciale bioscopen? O.o
Jullie reacties!!
EDIT: Het stond al op de HarryPottterFreaks- Hompage, maar ik post het hier ook even:
Er is dus een nieuwe Teaser Poster uitgekomen. Maar deze Teaser poster is niet het zelfde als de andere, hier kondigen ze op de poster ook het 3D begrip op.
(Met dank aan Richard) |
_________________ Afdeling:Griffoendor ( Ik moet toch eens een schild kopen xD, )
-----
'' The way we make out ''
Hump The Bump
Red Hot Chili Peppers
-----
Laatst aangepast door B_hp_F op Vr Apr 20, 2007 12:37; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 19, 2007 17:35 |
 |
Volgens mij is dit ook een topic wat je beter hier ook kan vertellen maar ja.
ontopic: Ik neem aan dat je niet in elke bioscoop in Nederland dan zo'n 3D effect hebt. Dus ik denk niet dat dit heel bijzonder nieuws is. Ik weet zelf niet hoe het met de bioscopen in Nederland/België zit. maar volgens mij kunnen wij hier beter niet op verheugen. En als het wel komt dan vind ik het nog vaag dat het de laatste 20 minuten is en niet de hele film. Dat komt denk ik omdat het gevecht aan het eind zit. Maar dan nog. Het is wel leuk voor de mensen die het dan kunnen zien. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Richard
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 19, 2007 17:53 |
 |
Veel mensen halen nog altijd de termen 3D en 4D door elkaar.
3D: Een creatie met diepte. Dit door extra toevoegingen van schaduw/randen.
4D: Denk aan een pretpark, waarbij je een korte film bekijkt waar je een bril bij moet opzetten. Er kan lucht/water aan te pas komen om het effect een 4e dimensie te geven.
Je zult bij Harry Potter dus waarschijnlijk alleen mooiere beelden te zien krijgen. Denk aan een soort Matrix-achtige effecten misschien. |
|
|
  |
 |
B_hp_F
2e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
Woonplaats: In the mirror of Erised,showing you your diepest Desires.
|
Geplaatst:
Do Apr 19, 2007 20:11 |
 |
Richard schreef: | Veel mensen halen nog altijd de termen 3D en 4D door elkaar.
3D: Een creatie met diepte. Dit door extra toevoegingen van schaduw/randen.
4D: Denk aan een pretpark, waarbij je een korte film bekijkt waar je een bril bij moet opzetten. Er kan lucht/water aan te pas komen om het effect een 4e dimensie te geven.
Je zult bij Harry Potter dus waarschijnlijk alleen mooiere beelden te zien krijgen. Denk aan een soort Matrix-achtige effecten misschien. |
Het zou kunnen dat het mischien alleen mooiere effecten zou hebben, maar als ik aan 3D denk denk ik aan wat jij 4D noemt, Ik heb het even opgezocht:
driedimensionaal duidt aan dat iets drie meetkundige dimensies heeft: lengte, breedte en hoogte
Stereobeelden zijn niet echt ruimtelijk, maar door bepaalde trucjes (bijv. een bril met een rood en met een blauw glas) wordt de indruk gewekt dat het driedimensionaal is.De aanduiding 3D heeft hier betrekking op onverwachte visuele beelden. Je verwacht een tweedimensionaal beeld maar je ziet het driedimensionaal.
Dus volgens mij is 4D heel anders dan 3D, kijk maar naar Spy Kids 3
Met 3 Bedoelen ze ook 3 Dimentionaal, en daar kregen de kijkers ook brillen bij.
 |
_________________ Afdeling:Griffoendor ( Ik moet toch eens een schild kopen xD, )
-----
'' The way we make out ''
Hump The Bump
Red Hot Chili Peppers
-----
Laatst aangepast door B_hp_F op Vr Apr 20, 2007 12:37; in totaal 2 keer bewerkt |
|
  |
 |
Richard
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 19, 2007 22:40 |
 |
Als je goed hebt gelezen wat ik zei, zie je dat ik overdreven een verschil wilde neerzetten.
4D = een extra dimensie. Iets wat je 'lichamelijk' kunt opmerken. Dus touwtjes onder je stoel, lucht in je gezicht, waterdruppels vanuit de lucht en noem maar op. Dit terwijl je dus een bril op hebt.
Bij Spy Kids 3D zag je letterlijk de melding in beeld komen op het moment dat je je bril op moest zetten, of voornamelijk riepen de acteurs dit in de camera.
Geloof me, dat gebeurd écht niet bij een film als Harry Potter. Dat je daarnaast op 't einde van de film ineens een bril op moet zetten zie ik ook niet zo 1-2-3 gebeuren. [dan zou de hele film moeten zijn gefilterd]
Btw, Spy Kids 3 werd in Nederland volgens mij niet in 3D uitvoering vertoond. Daarnaast is voor Nederland ook nog geen bericht uitgegaan over deze voorstelling. Reken er dus niet op. |
|
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 19, 2007 22:46 |
 |
Ik moet eerlijk zeggen dat het me best wel leuk lijkt HP is 3 of 4D. Zie je Harry naar je toe vliegen en net voor je neus een bocht maken en dat je dan de wind van de bezem voelt maar ik denk niet dat het zo snel zou gebeuren. en zo´n brilletje lijkt me niet prettig zitten de hele film lang |
 |
Richard
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 20, 2007 6:14 |
 |
HarryPotterFreakz schreef: | "See it in Imax 3D"
Zo luidt de tag, die boven aan deze nieuwe Teaser Poster af te lezen valt.
Imax [verenigde staten] heeft aangekondigt speciaal voor Imax vestigingen de laatste 20 minuten van 'Order of the Phoenix' naar 3D te transformeren.
Het is nog niet duidelijk of je hier met een brilletje [rood/groen] op moet gaan zitten, of dat er extra diepte [zonder bril] mee wordt bedoeld.
We houden je op de hoogte! |
|
|
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 20, 2007 7:35 |
 |
Dit is toch precies wat er in de 1e post staat.
die informatie wisten we dus al.
Wij zullen dat in onze bioscoop wel weer eens niet krijgen.<
Duffe stad ook altijd maar mij lijkt het wel feinig om te zien.
Als ze dan ook de dvd zo doen. Dolby erbij en dan maar genieten van de film |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 20, 2007 15:59 |
 |
* Klautert tussen de mensen die over en weer met modder gooien door*
Het lijkt mij echt wel leuk, HP in 3D versie. Ik ben inderdaad ook wel benieuwd of ze dat dan met zo'n bril doen of dat het gewoon zo is, maar dat zal dan ook wel vrij snel bekend worden nu.
Najah ze zullen dat in Breda ook niet doen, het zal wel alleen maar in echt grote steden zijn denk ik. En dan ga ik er dus niet speciaal ergens anders voor kijken. Als het bij mij in de buurt is vind ik het wel leuk hoor, maar ik ga er niet voor naar weetikveelwaar. |
  |
 |
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 21, 2007 21:23 |
 |
Harry Potter en 3D lijkt me wel leuk, maar het hoeft niet echt voor me. Ik lijkt me wel leuk maar ik weet niet of ze dat in elke bioscoop gaan doen zoals Eva al zegt. Ze kunnen natuurlijk ook zo van die brilletjes uitdelen maar als alle bioscoopbazen allemaal hun geld willen geven aan die brilletjes kopen weet ik niet zo goed. Het kan ook zijn dat dat niet zal doorgaan omdat dat in de vorige films niet zo was, hoewel het wel leuk zou zijn geweest. Maar wat ik niet snap is dit: In de film kunnen ze toch moeilijk op een bepaalt moment zeggen:"Oké, mensen, allemaal jullie brillen op want nu komt de 3D versie!" Want hoe kunnen de mensen weten wanneer ze hun bril moeten opzetten? |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 22, 2007 9:07 |
 |
Sophie Wemel schreef: | Maar wat ik niet snap is dit: In de film kunnen ze toch moeilijk op een bepaalt moment zeggen:"Oké, mensen, allemaal jullie brillen op want nu komt de 3D versie!" Want hoe kunnen de mensen weten wanneer ze hun bril moeten opzetten? |
Nou dat vind ik dus ook vaag. Als ze dat doen is dat nogal een irritante onderbreking van de film. Het is toch vervelend als je net helemaal midden in die film zit en ze gaan ineens alles even stilgooien omdat die bril op moet.
Maar misschien komt er wel gewoon even een tekstwaarschuwing bovenin het beeld te staan. Zo van: Brillen op. xD Zoiets zou het toch moeten zijn, anders kun je dat ook niet weten. |
  |
 |
Alek
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 22, 2007 9:10 |
 |
Wat is IMAX? En mij maakt dat 3D niet echt uit. Want dat doen ze enkel in de grote steden waarschijnlijk, en misschien niet in België en Nederland. |
|
|
  |
 |
Richard
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 22, 2007 9:22 |
 |
Ik heb een licht gerucht gehoord dat Nederland hier tóch aan mee zal doen!
@ Alek: IMAX staat voor 'Image Maximum'. Zal niet direct een belletje doen rinkelen. In Nederland hebben we 1 'IMAX-theater'. Dit is sinds een paar jaar opgekocht door Pathé Cinema's.
Pathe-IMAX is dus een 'bioscoopzaal' met een wat groter beeld dan je normaal gewend bent met beter beeld + geluid. [de kant van High Definiton / HD uit]
Vaak worden IMAX bioscopen gebruikt voor documentaires en films waarbij je een brilletje op moet zetten [3D/4D]. Sinds IMAX in Nederland overgenomen is door Pathé Cinema's worden er alleen nog maar bioscoopfilms vertoond die speciaal voor 'het grooste doek' worden gereed gemaakt zodat je optimaal van de film kunt genieten. |
|
|
  |
 |
eva(nna)
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
147 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 02, 2007 20:27 |
 |
hierboven:
weet iemand hoe dat in belgie zit?
Ben een 3D lover  |
_________________ Never forget, never forgive..
sweeney todd XD |
|
  |
 |
Richard
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 02, 2007 22:07 |
 |
Vandaag min of meer bevestigd gekregen dat ook Nederland meedoet aan "Harry Potter and the Order of the Phoenix 3D Experience".
Belgie: Geen idee... Weet wel dat het alleen in IMAX theaters wordt gedaan vanwege de apparatuur [ofzo] |
|
|
  |
 |
|