Auteur |
Bericht |
nymf.anna
4e jaars
Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 06, 2007 10:10 |
|
hallo Iedereen
Ik ben net HP5 aan het lezen(ik doe dus niet mee aan de read along, ik ben in jan. al begonen) en nu kom ik bij het gedeelte over sneep in de hersenpan(toen james, lily & sneep 15 waren). mischien klinkt het gek maar ik zie er tegenop om dit te lezen dit zelfde heb ik ook met het gevecht op het ministerie verderop in het boek.
ik vroeg me dus af of jullie dit ook hebben en/of jullie tips hebben over hoe ik dit kan oplossen voorkomen. want ik heb me heilig voorgenomen om van deel 1 t/m 6 en 7 -als dat dan ook nog uit mocht komen op het juiste moment- uit te lezen.
nog een keer mijn vraag, hebben jullie dit en zo ja heb je dan tips ditzelfde geld natuurlijk ook voor degene die dit niet hebben
groeten nymf.anna mocht ik de enige zijn die dit heeft dan heb ik aan een bp al genoeg als er al zeker 10 mensen zijn geweest die dit ontkent hebben |
_________________ Live the Life You Love
ik ben dyslecties
wil je mij een BPtje stuuren sorry, ik ben vanaf zaterdag t/m zaterdag op kamp scouting |
|
|
|
Lollifant
3e jaars
Verdiend:
29 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 06, 2007 11:38 |
|
Ik heb daar geen last van. (Ik ben wel met de Read Along begonnen maar ben nu al bijna op de helft van boek 5. ) Er zijn wel stukken waarvan ik dacht.. Ohja die krijg je ook nog maar die stukken die jij noemt vind ik juist het meest spannend. Ik denk dat je het gewoon moet lezen omdat je anders delen mist. Ik heb eigenlijk niet echt tips voor je.. Probeer er gewoon snel doorheen te lezen en eraan te denken als je het boek uithebt je kan beginnen aan boek 6. ^^ |
|
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 06, 2007 12:52 |
|
Was dit topic net niet gesloten?
Nou ik snap in principe niet wat je bedoeld. Waarom vind je het moeilijk om die stukken te lezen? Zijn ze te moeilijk? Vind je het saai? Leg het eens uit. Ik heb dat niet echt in de boeken, maar als ik een stuk heb dat ik niet leuk vind dan sla je die toch over? Ik bedoel je kent het boek toch al, dus je weet waar het over gaat.
En als je alle boeken normaal gelezen wil hebben voor boek 7 dan doe je toch wel mee met HP Read A long? |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
*[B]aukie*
1e jaars
Verdiend:
37 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 06, 2007 15:35 |
|
Ik heb dat ook wel een beetje bij het begin van de boeken, vooral boek 1 en 6.. Beetje langdradig maar aan de andere kant ook wel weer interessant als je het al een tijdje niet gelezen hebt. Dus ik zou het gewoon lezen als ik jou was! |
_________________ You're not alone
No matter what they told you you're not alone
I'll be right beside you forevermore
*Amy Lee-Evanescence* |
|
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 06, 2007 15:38 |
|
Nah, je kan er snel overheen lezen. Wel lezen dus maar dan wat sneller. Dat doe ik ook met die Grawp stukjes. Die zijn gewoon zo enorm saai.
Dus gewoon lezen maar dan 3x zo snel |
|
Singapore Lady
1e jaars
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 07, 2007 14:22 |
|
Best Nymf.Anna,
De grote vraag is natuurlijk WAAROM je er tegen op ziet om die stukken van het boek te lezen. Is het omdat je ze saai/ niet boeiend vind (kan me dat eigelijk niet voorstellen als je hetzelfde hebt met het gevecht op het ministerie van magic) of is het omdat je weet wat er gaat komen en dat spannend/zielig/naar vind
Als je ze saai vind (wat ik bijvooorbeeld een beetje heb, met de hele Grump lijn) dan gewoon even doorlezen (scannen), of echt skippen als je er zo erg tegen op ziet dat je er een topic over plaatst
Als je ze te spanned/zielig/naar vind... dat zijn alleen maar goede emotisch, daar lees je eenb booek voor, dus lekker doorlezen, genieten en de volle emotisch over je heen laten komen |
|
|
|
|
nymf.anna
4e jaars
Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 08, 2007 6:29 |
|
Singapore Lady schreef: | Best Nymf.Anna,
De grote vraag is natuurlijk WAAROM je er tegen op ziet om die stukken van het boek te lezen. Is het omdat je ze saai/ niet boeiend vind (kan me dat eigelijk niet voorstellen als je hetzelfde hebt met het gevecht op het ministerie van magic) of is het omdat je weet wat er gaat komen en dat spannend/zielig/naar vind
Als je ze saai vind (wat ik bijvooorbeeld een beetje heb, met de hele Grump lijn) dan gewoon even doorlezen (scannen), of echt skippen als je er zo erg tegen op ziet dat je er een topic over plaatst
Als je ze te spanned/zielig/naar vind... dat zijn alleen maar goede emotisch, daar lees je eenb booek voor, dus lekker doorlezen, genieten en de volle emotisch over je heen laten komen |
beste lady(voor het gemak), en verder idereeen wel,
ik zie er tegenop omdat ik het soms langdradig vind maar ook erg spannend of bang ben voor de emoties van de persoonen. ik wil BV helemaaal niet lezen dat james sneep ophangt of dat sirius door de boog valt, zie je waar ik zit met mijn dilema? ik wil het wel lezen maar toch ook weer niet(kijk naar bovenstande voorbeelden).
groeten nymf.anna
(zonder hoofdleters) |
_________________ Live the Life You Love
ik ben dyslecties
wil je mij een BPtje stuuren sorry, ik ben vanaf zaterdag t/m zaterdag op kamp scouting |
|
|
|
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 18, 2007 16:23 |
|
Wel, ik vind dat Rowling erg goed schrijft, en er is maar eens iets waar ik tegenop zie om te lezen en dat is in PoA, als Hermelien net haar tijdverdrijver neemt. Omdat dan dat stuk helemaal herhaald wordt, terwijl je het net eigenlijk pas gelezen hebt. En dat vind ik dan nogal stom, je hebt het net gelezen en dan lees je het opnieuw, maar dan vanuit een ander gezichtspunt. Gelukkig wordt de aandacht van Harry en Herms dan door dementor getrokken en komt Lupin wat moeilijk doen, anders zou dat dubbel-stuk nog langer zijn. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
|
|
Avana
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 18, 2007 22:15 |
|
nymf.anna schreef: |
ik zie er tegenop omdat ik .... bang ben voor de emoties van de persoonen. ik wil BV helemaaal niet lezen dat james sneep ophangt of dat sirius door de boog valt, zie je waar ik zit met mijn dilema? ik wil het wel lezen maar toch ook weer niet |
Hm, ik herken dat wel. Al heb ik dat vooral met deel 5 en 6. Ik kan niet tegen een 'slechte' afloop en heb om die reden moeite om de laatste delen te herlezen. De andere heb ik talloze malen herlezen maar het 5e nog maar twee keer en het zesde blijf ik maar opnieuw beginnen zonder bij het eind te raken. Ik zie wat dat betreft ook best tegen deel 7 op |
|
|
Perijn
Marauder
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 19, 2007 7:42 |
|
|
|
|
Hummol
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
424 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 19, 2007 10:38 |
|
Ik herken het wel een beetje. Alleen bij heel andere stukken. Vooral het stuk waarin Hagrid verteld over zijn reis met madame Mallemour en de reuzen. En de stukken uit de Hersenpan zijn ook niet altijd zo geweldig.. Maar, whatever? Je leest het toch gewoon wat sneller of (zoals ik altijd doe) sla het over! |
_________________ Men are stupid.
I'm with you so far..
xD |
|
|
|
Squeaking Dobby
4e jaars
Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 19, 2007 12:31 |
|
Ik snap je zeker wel. Sommige gedeeltes zijn gewoon niet zo leuk, duren langer dan je wil, en als je toch al weet dat het niet leuk afloopt is het niet zo aantrekkelijk om te lezen. Je kunt het gewoon overslaan, maar je kunt ook gewoon doorbijten en het wel lezen Maar je bent dus niet de enige die daar last van heeft.
|
|
|
|
Annaaa
5e jaars
Verdiend:
198 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mei 19, 2007 13:09 |
|
Ik snap het wel. soms heb ik een stukje zó vaak gelezen dat het gewoon saai is, of ik ben in een simpele bui en heb ik geen zin om ingewikkelde dingen te lezen
Maar ik heb ook weleens dat ik geen zin heb in het gevecht aan het einde van een boek, omdat ik dat zo zielig vind.
Toen ik net las dat Sirius dood ging, ging ik in alle boeken alles overnieuw lezen wat hij ooit had gezegt of geschreven |
_________________ That baby all I need,
in darkness you're all I see
It's justtoo much. |
|
|
|
karinpotter
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 20, 2007 19:50 |
|
Ik zie eigenlijk nooit op tegen stukken uit de boeken. Soms een stukje wel een beetje saai omdat je het al zo vaak gelezen hebt maar ik lees het altijd en sla het niet over^^
Ook niet als ik weet: ooh dat stukje wat ik zo zielig vind gaat nu komen....dan heb ik dat juist minder dan bij de saaie stukjes want deze zijn spannender. Ben ik nog te volgen? |
|
|
|
|
Josse
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 21, 2007 11:26 |
|
Dit vind ik een beetje een vaag topic... o.O
Maar nee, ik zie er nooit tegen op. Om geen enkele reden. Wel vindt ik sommige stukjes gewoon nóg leuker. xD Maar nu ken ik de boeken wel, ik wil gewoon een volgend deel. |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
|
|
|