Auteur |
Bericht |
Miss Und@ztood
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
593 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 17, 2007 16:02 |
 |
Het kan zijn dat je deze therorie op een ander forum onder de naam narcissa-malfoy vind. (Dat ben ik ook ) Dus het is geen plagiaat.
Voldemort heeft vele dooddoeners. Vaalhaar is een weerwolf. Voldemort zal nog wel een paar weerwolven en andere half mens, half beesten in zijn team hebben. Maar volgens mij ook vampiers.
In boek 6 komt Harry op het feestje van Slakhoorn. Daar komt ook een vampier in voor.
HBP blz. 238 schreef: | De vampier Sanguini, lang en uitgemergeld en met donkere wallen onder zjn ogen, knikte alleen maar. Zo te zien verveelde hij zich nogal. |
Niemand vind het blijkbaar erg dat hij aanwezig is. Onthoud goed: Hij is te jong! Straks meer uitleg daarover.
In boek vier zecht een jongen dat hij vampierjager is.
DVB blz. 99 schreef: | Je bent bordenwasser ik de Lekke ketel... maar ik ben vampierjager. |
Hier heeft duidelijk wel iemand problemen met vampieren want zijn beroep is vamierjager.
Waarom waren ze op Zweinstein niet bang van vampiers en op het Zwerkbal toernooi wel? Want daar jagen ze zelfs op vampieren!
De vampier op zweinstein is te jong om zich aan te sluiten bij Voldemort. De oudere vampiers niet. Mensen jagen op vampiers omdat die zich aansluiten bij voldemort. Dat maakt J.K. Rowling ons duidelijk door het stuk van de vampiers te laten verschijnen terwijl er een dooddoeneraanval is.
Wat denken jullie? |
_________________ 'Kijk...me...aan...' fluisterde hij.
De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Laatst aangepast door Miss Und@ztood op Ma Jun 18, 2007 13:52; in totaal 3 keer bewerkt |
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 17, 2007 16:23 |
 |
Ten eerste vind ik Vampiers hartstikke cool xD Ja, ik denk dat Voldemort ook Vampiers als Dooddoeners heeft, maar dat weet ik niet zeker. Misschien was Sanguini niet heel erg gevaarlijk, hij werd tenslotte in de gaten gehouden door "Mier" |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 17, 2007 16:45 |
 |
Miss Und@ztood schreef: | Het kan zijn dat je deze therorie op een ander forum onder de naam narcissa-malfoy vind. (Dat ben ik ook ) Dus het is geen plagiaat.
Voldemort heeft vele dooddoeners. Vaalhaar is een weerwolf. Voldemort zal nog wel een paar weerwolven en andere half mens, half beesten in zijn team hebben. Maar volgens mij ook vampiers.
In boek 6 komt Harry op het feestje van Slakhoorn. Daar komt ook een vampier in voor.
[quote=HBP blz. 238]De vampier Sanguini, lang en uitgemergeld en met donkere wallen onder zjn ogen, knikte alleen maar. Zo te zien verveelde hij zich nogal. |
Niemand vind het blijkbaar erg dat hij aanwezig is. Onthoud goed: Hij is te jong! Straks meer uitleg daarover.
In boek vier zecht een jongen dat hij vampierjager is.
[quote=DVB blz. 99] Je bent bordenwasser ik de Lekke ketel... maar ik ben vampierjager.[/quote]
Hier heeft duidelijk wel iemand problemen met vampieren want zijn beroep is vamierjager.
Waarom waren ze op Zweinstein niet bang van vampiers en op het Zwerkbal toernooi wel? Want daar jagen ze zelfs op vampieren!
De vampier op zweinstein is te jong om zich aan te sluiten bij Voldemort. De oudere vampiers niet. Mensen jagen op vampiers omdat die zich aansluiten bij voldemort. Dat maakt J.K. Rowling ons duidelijk door het stuk van de vampiers te laten verschijnen terwijl er een dooddoeneraanval is.
Wat denken jullie?[/quote]
Die jongen die was geen echte vampierjager, dit zei hij om indruk te maken op de glamorgana's. En er zijn op zweinstein geen vampiers... alleen heksen en tovenaars. Vampiers kunnen toch niet toveren? Weerwolven kunnen dat wel, omdat weerwolven mensen zijn. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 17, 2007 16:49 |
 |
Excusé moi, maar volgens mij zijn Vampiers ook nog steeds mensen |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 17, 2007 16:52 |
 |
Addiie schreef: | Excusé moi, maar volgens mij zijn Vampiers ook nog steeds mensen |
Ze zijn niet sterfelijk. Het zijn levende doden. Dus ik zou het niet echt mensen noemen. Ze hebben geen toverkracht zoals tovenaars en heksen. |
|
  |
 |
Miss Und@ztood
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
593 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 17, 2007 16:59 |
 |
missme98 schreef: | Die jongen die was geen echte vampierjager, dit zei hij om indruk te maken op de glamorgana's. En er zijn op zweinstein geen vampiers... alleen heksen en tovenaars. Vampiers kunnen toch niet toveren? Weerwolven kunnen dat wel, omdat weerwolven mensen zijn. |
Ja maar dan nog. Dat betekend wel dat er vampierjagers bestaan! Er word nog gejaagt op vampiers. Kist leeft ook niet meer en kan ook nog toveren. Hij geeft ook nog les. En vampiers zijn even menselijk als geesten.  |
De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer. |
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 17, 2007 17:45 |
 |
Exactly. Ze zijn misschien niet sterfelijk, alsnog hebben ze toverkracht. Hoe kon Sanguini anders Hogwarts zien? |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 18, 2007 12:01 |
 |
Addiie schreef: | Exactly. Ze zijn misschien niet sterfelijk, alsnog hebben ze toverkracht. Hoe kon Sanguini anders Hogwarts zien? |
Kijk hij (sanguini) is een magisch wezen, daarom kon hij zweinstein zien. Maar ik denk niet dat hij dezelfde krachten heeft als tovenaars of heksen. En professor kist kan niet meer toveren alleen maar lesgeven. Geesten zijn helemaal niet menselijk. Het zijn afdrukken van zielen van mensen, ze kunnen niet eens eten of voelen. Zoals we op henks sterfdagfeestje zagen. |
|
  |
 |
princess__
3e jaars

Verdiend:
174 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 22, 2007 17:30 |
 |
missme98 schreef: | Addiie schreef: | Exactly. Ze zijn misschien niet sterfelijk, alsnog hebben ze toverkracht. Hoe kon Sanguini anders Hogwarts zien? |
Kijk hij (sanguini) is een magisch wezen, daarom kon hij zweinstein zien. Maar ik denk niet dat hij dezelfde krachten heeft als tovenaars of heksen. En professor kist kan niet meer toveren alleen maar lesgeven. Geesten zijn helemaal niet menselijk. Het zijn afdrukken van zielen van mensen, ze kunnen niet eens eten of voelen. Zoals we op henks sterfdagfeestje zagen. |
Vampier kan geen magisch wezen, laat ons herinneren hoe je een vampier word... dat is alleen als je gebeten word door één.
Daarvoor ben je nog mens dus je bent het nog steeds.. je kan niet ineens een wezen worden als je al een mens bent denk ik |
|
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 22, 2007 18:06 |
 |
missme98 schreef: | Addiie schreef: | Excusé moi, maar volgens mij zijn Vampiers ook nog steeds mensen |
Ze zijn niet sterfelijk. Het zijn levende doden. Dus ik zou het niet echt mensen noemen. Ze hebben geen toverkracht zoals tovenaars en heksen. |
Het zijn gewone mensen, je kunt ze denk ik het best met een weerwolf vergelijken. Die zijn ook gebeten en ze leven ook gewoon verder. Ze gaan ook een keer dood net als gewone mensen. Het enige is dat ze soms in een vleermuis of in een weerwolf veranderen.
Maar ik denk niet dat het heel belangrijk is. Vampieren zullen heus niet altijd gevaarlijk zijn net zoals niet alle weerwolven gevaarlijk zijn (zie Lupin). Dus soms wordt er wel op vampieren gejaagd, maar dat zal vooral op wilde vampieren zijn. Er zijn vast manieren om ze een beetje rustig te krijgen. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Miss Und@ztood
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
593 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 22, 2007 18:38 |
 |
princess__ schreef: | Vampier kan geen magisch wezen, laat ons herinneren hoe je een vampier word... dat is alleen als je gebeten word door één.
Daarvoor ben je nog mens dus je bent het nog steeds.. je kan niet ineens een wezen worden als je al een mens bent denk ik |
Ja maar vampiers zijn toch ergens begonnen met leven. Er moet ooit een magische wezen zijn geweest (vampier) dat een mens beet. En die eerste vampier gaf een stukje van zijn krachten door en dat ging dan nog eens door en etc... |
De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer. |
|
  |
 |
princess__
3e jaars

Verdiend:
174 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 22, 2007 18:57 |
 |
Miss Und@ztood schreef: | princess__ schreef: | Vampier kan geen magisch wezen, laat ons herinneren hoe je een vampier word... dat is alleen als je gebeten word door één.
Ja maar vampiers zijn toch ergens begonnen met leven. Er moet ooit een magische wezen zijn geweest (vampier) dat een mens beet. En die eerste vampier gaf een stukje van zijn krachten door en dat ging dan nog eens door en etc... |
Das de vampiervleermuis, der is een geloof da denkt da daardoor vampiers zijn ontstaan.. |
|
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 22, 2007 21:00 |
 |
Maar waarom waren de vampieren eigenlijk relevant? We hebben er nooit mee te maken gehad in een boek. Ze zijn wel eens genoemd maar ik denk niet dat het echt belangrijk word voor het verhaal. En je kan best een wezen worden als je eerst een mens was. Als je door een ander wezen gebeten word, veranderd je zelf toch ook. Nou ja, ik zie gewoon niet in dat ze nog in het boek zullen voorkomen. |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 22, 2007 21:39 |
 |
missme98 schreef: | Maar waarom waren de vampieren eigenlijk relevant? We hebben er nooit mee te maken gehad in een boek. Ze zijn wel eens genoemd maar ik denk niet dat het echt belangrijk word voor het verhaal. En je kan best een wezen worden als je eerst een mens was. Als je door een ander wezen gebeten word, veranderd je zelf toch ook. Nou ja, ik zie gewoon niet in dat ze nog in het boek zullen voorkomen. |
Er zijn gewoon geen bekende vampier personages. Of Snape moet nog een vampier blijken in het laatste boek. Maar dat lijkt me niet echt waarschijnlijk. En als je weerwolf bent of Vampier ben je volgens mij nog steeds wel een mens alleen met bijzondere eigenschappen. Je verandert soms in een vampier/weerwolf maar voor de rest heb je allemaal menselijke eigenschappen. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 22, 2007 22:21 |
 |
A.Perkamentus schreef: | missme98 schreef: | Maar waarom waren de vampieren eigenlijk relevant? We hebben er nooit mee te maken gehad in een boek. Ze zijn wel eens genoemd maar ik denk niet dat het echt belangrijk word voor het verhaal. En je kan best een wezen worden als je eerst een mens was. Als je door een ander wezen gebeten word, veranderd je zelf toch ook. Nou ja, ik zie gewoon niet in dat ze nog in het boek zullen voorkomen. |
Er zijn gewoon geen bekende vampier personages. Of Snape moet nog een vampier blijken in het laatste boek. Maar dat lijkt me niet echt waarschijnlijk. En als je weerwolf bent of Vampier ben je volgens mij nog steeds wel een mens alleen met bijzondere eigenschappen. Je verandert soms in een vampier/weerwolf maar voor de rest heb je allemaal menselijke eigenschappen. |
Ja, maar het ligt er denk ik ook aan in welke serie in film je vampiers gezien hebt. Wat ze worden altijd anders weergegeven en ze zijn nooit echt beschreven in de harry potter boeken. Ik zag een vampier wel als wezen omdat ze overdag slapen en 's nachts op pad gaan om mensen te bijten en het zijn levende doden. Maar mensen die gebeten worden waren ook niet eerst dood. Het ligt denk ik aan je eigen interpretatie wat je een vampier vind. Het is best lastig om nou vast te stellen wat precies een vampier is. |
|
  |
 |
|