Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Dingen Die Niet Klopten Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Wou[$]eR
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 54 Sikkels

Wou[$]eR is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 15:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ok ik trap af, post hier dingen die niet klopten.

- Rowling heeft eerst gezegd dat "een geheim met de secret keeper meesterft" en nu waren er oppeens 20 secretkeepers bij grimmauld place

- Ron kon niet meer terug komen bij Harry en Hermonie in het bos. Maar later in het boek. Harry volgt de deo partronus een eind het bos in ziet vijver, ziet het zwaard, duikt, ron redt hem. En lopen samen heel gemakkelijk weer terug naar het kamp!?!

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 67 Sikkels

Pimsalabim is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 16:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat van Ron dat hij ineens terug was heeft hij toch later uitgelegd.. toen was verdwijnseld ging hij naar het huis van Bill en Fleur. Na een paar dagen daar geweest te zijn, wilde hij terug. Toen hoorde hij ineens hermeliens stem ergens vandaan en die bleek uit de uitsteker te komen (deluminator was het volgens mij in het boek) toen kwam er een blauwe bal en die ging in ron's borst, in hem. Toen wist hij ineens waar Harry en Hermelien waren! Daar is hij naar toe gegaan maar hij kon ze niet zien daar alle spreuken die ze hebben gebruikt om hem te beschermen zoals dat niemand hun kan zien en niemand kan hun horen.. hij heeft daar de hele tijd gezeten, gewacht tot ze in zicht kwamen maar dat kwamen ze niet want ze waren alweer weg.. Toen kwam er weer een bol uit de uitsteker en die ging weer in ron, want Harry en hermelien waren ergens anders naar toe gegaan. Toen kwam het verhaal met het zwaard en the silver doe en ron zag harry het meer in gaan en toen redde hij harry..

zo ging het toch... duidelijk antwoord ?? Very Happy

Profiel bekijkenStuur privébericht
Wou[$]eR
5e jaars
5e jaars

Wou[$]eR is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 16:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Pimsalabim schreef:
Dat van Ron dat hij ineens terug was heeft hij toch later uitgelegd.. toen was verdwijnseld ging hij naar het huis van Bill en Fleur. Na een paar dagen daar geweest te zijn, wilde hij terug. Toen hoorde hij ineens hermeliens stem ergens vandaan en die bleek uit de uitsteker te komen (deluminator was het volgens mij in het boek) toen kwam er een blauwe bal en die ging in ron's borst, in hem. Toen wist hij ineens waar Harry en Hermelien waren! Daar is hij naar toe gegaan maar hij kon ze niet zien daar alle spreuken die ze hebben gebruikt om hem te beschermen zoals dat niemand hun kan zien en niemand kan hun horen.. hij heeft daar de hele tijd gezeten, gewacht tot ze in zicht kwamen maar dat kwamen ze niet want ze waren alweer weg.. Toen kwam er weer een bol uit de uitsteker en die ging weer in ron, want Harry en hermelien waren ergens anders naar toe gegaan. Toen kwam het verhaal met het zwaard en the silver doe en ron zag harry het meer in gaan en toen redde hij harry..

zo ging het toch... duidelijk antwoord ?? Very Happy

Nope wat dat is mijn punt niet Wink Misschien dat je over het eerste stukje gelijk hebt dat Ron niet meteen terug kwam maar dat is even goed niet het punt. Het punt is is dat Ron wel steeds dichtbij het kamp van Harry en Hermoine was maar ze niet kon zien, door de spreuken. Later volgt Harry de partronus en loopt hij een heel eind mee en verlaat dus het kamp. Hij pakt zwaard blablabla Ron redt hem. Vervolgens lopen ze beide terug en vinden ze het kamp heel gemakkelijk terug terwijl de spreuken die ervoor zorgen dat kamp onzichtbaar was enzo nog steeds actief zijn Smile

The Writing Mod
The Writing Mod

Verdiend: 131 Sikkels

Smalofski is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 16:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

• Dat van die Secret Keepers en zo vind ik ook bijzonder raar.

- Snape is dan toch ook een Secret Keeper van Grimauld place? Waarom kon hij dan niet gewoon aan de anderen vertellen waar het was? Waarom moesten ze wachten tot Hermelien hen per ongeluk meesleurt naar daar?

- Op pagina 390 staat dat er op Muriel's huis ook een Fidelius Charm geplaatst werd, net als met Bill's huis.

Citaat:
    “ ‘Moved them to Muriel’s.’ (…) ‘How are they protected?’ asked Harry. ‘Fidelius Charm. Dad’s Secret Keeper. And we’ve done it on this cottage too; I’m Secret Keeper here.”

Toch konden Harry en zo zonder problemen naar Bill's huis verschijnselen.
    En Fred en George konden zelfs hun mail-order bedrijfje verder runnen vanuit Muriel's huis!

Citaat:
    P414: “Fred and George are driving Muriel up the wall, they’re still operating an Owl Order business out of her back room.”

• Ted Tonks is een Dreuzel, maar hier lijkt het alsof hij Harry geholpen heeft met magie…

Citaat:
    P 59: “ ‘Hagrid’s fine, son,’ said the man, ‘the wife’s seeing to him now. How are you feeling? Anything else broken? I’ve fixed your ribs, your tooth and your arm. I’m Ted, by the way, Ted Tonks – Dora’s father.’ “

• Grazen Terzielers? Ze eten toch vlees?

Citaat:
    P74: “As he crossed the dark yard, the great, skeletal Therstral looked up, rustled its enormous bat-like wings, then resumed its grazing.”

• Iemand heeft Regulus' kamer doorzocht en opnieuw op slot gedaan?

Citaat:
    P 154-155: “ ‘Let’s find out,’ said Harry. He pushed the door: it was locked. Hermoine pointed her wand at the handle and said, ‘Alohomora.’ There was a click, and the door swung open.”
    “Harry looked around the room for likely hiding places and approached the desk. Yet again, somebody had searched before them.”

• Regulus was 16 toen hij Dooddoener werd. Dat is wel heel jong lijkt me... Hij was nog niet afgestudeerd, mocht nog geen magie doen buiten Zweinstein... Lijkt me nogal nutteloos voor Voldemort, zeker in de hoogtepunten van zijn tijd, als hij aanhangers genoeg had... Zelfs veel later heeft hij Draco alleen Dooddoener laten worden om zijn vader te straffen.

Citaat:
    P159: “… and when he was sixteen years old, Master Regulus joined the Dark Lord.”

• Kunnen Dreuzels op Platform 9 3/4 komen? Ik dacht altijd van niet, maar ik wist het niet meer zeker... Maar Sneep ziet iig Lily's ouders daar...

Citaat:
    P 536: “Snape was staring at a family of four a short distance away.”

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 0 Sikkels

Avana is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 16:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wou[$]eR schreef:
Nope wat dat is mijn punt niet Wink Misschien dat je over het eerste stukje gelijk hebt dat Ron niet meteen terug kwam maar dat is even goed niet het punt. Het punt is is dat Ron wel steeds dichtbij het kamp van Harry en Hermoine was maar ze niet kon zien, door de spreuken. Later volgt Harry de partronus en loopt hij een heel eind mee en verlaat dus het kamp. Hij pakt zwaard blablabla Ron redt hem. Vervolgens lopen ze beide terug en vinden ze het kamp heel gemakkelijk terug terwijl de spreuken die ervoor zorgen dat kamp onzichtbaar was enzo nog steeds actief zijn Smile

Ik denk dat die spreuken ervoor zorgen dat het kamp beschermd was tegen en onzichtbaar was voor iedereen behalve Harry en Hermelien. Volgens mij kun je op die manier spreuken gebruiken.

Wat volgens mij niet klopt of op zijn minst vreemd is; dat Harry een Potter Stinks badge in zijn hutkoffer heeft liggen. Kan me niet voorstellen dat hij daar aan verknocht was Very Happy
In die koffer lagen ook onderin alle spullen die in de loop van de zes jaar naar onder waren gezakt en er in de vakantie niet uitgehaald werden, staat er geschreven. Maar als Harry onderin aan het zoeken is naar de stukken spiegel komt hij daar ook het medaillon (locket) tegen dat praktisch bovenin zou moeten liggen?

Griffmama xD
Smalofski
The Writing Mod
The Writing Mod

BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 16:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Avana schreef:
Wat volgens mij niet klopt of op zijn minst vreemd is; dat Harry een Potter Stinks badge in zijn hutkoffer heeft liggen. Kan me niet voorstellen dat hij daar aan verknocht was Very Happy
In die koffer lagen ook onderin alle spullen die in de loop van de zes jaar naar onder waren gezakt en er in de vakantie niet uitgehaald werden, staat er geschreven. Maar als Harry onderin aan het zoeken is naar de stukken spiegel komt hij daar ook het medaillon (locket) tegen dat praktisch bovenin zou moeten liggen?

Die badge kan volgens mij gemakkelijk per ongeluk in die koffer geraakt zijn of zo...
Dat medaillon is klein en kleine dingen hebben nogal de neiging tussen grote dingen door naar beneden te vallen Razz Zijn koffer zal wel goed geschud zijn geweest door het op en van de trein te sleuren en zo, dus het lijkt me zeer goed mogelijk dat het medaillon op de bodem van zijn koffer ligt.

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 431 Sikkels

vinnie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 16:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Kunnen Dreuzels op Platform 9 3/4 komen? Ik dacht altijd van niet, maar ik wist het niet meer zeker... Maar Sneep ziet iig Lily's ouders daar...

De Duffelingen komen toch ook altijd op perron 9 3/4?

En dat van al die secret keepers vond ik ook verwarrend.

Smalofski
The Writing Mod
The Writing Mod

BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 16:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

vinnie schreef:
Kunnen Dreuzels op Platform 9 3/4 komen? Ik dacht altijd van niet, maar ik wist het niet meer zeker... Maar Sneep ziet iig Lily's ouders daar...

De Duffelingen komen toch ook altijd op perron 9 3/4?

En dat van al die secret keepers vond ik ook verwarrend.

Nee de Duffelingen gaat mee tot aan het Dreuzel-perron, maar ze gaan nooit mee door het hekken of wat het ook is, dat naar perron 9 3/4 leidt...

Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 16:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Smalofski schreef:
  • Dat van die Secret Keepers en zo vind ik ook bijzonder raar.

- Snape is dan toch ook een Secret Keeper van Grimauld place? Waarom kon hij dan niet gewoon aan de anderen vertellen waar het was? Waarom moesten ze wachten tot Hermelien hen per ongeluk meesleurt naar daar?

- Op pagina 390 staat dat er op Muriel's huis ook een Fidelius Charm geplaatst werd, net als met Bill's huis.

Citaat:
    “ ‘Moved them to Muriel’s.’ (…) ‘How are they protected?’ asked Harry. ‘Fidelius Charm. Dad’s Secret Keeper. And we’ve done it on this cottage too; I’m Secret Keeper here.”

Toch konden Harry en zo zonder problemen naar Bill's huis verschijnselen.
    En Fred en George konden zelfs hun mail-order bedrijfje verder runnen vanuit Muriel's huis!

Citaat:
    P414: “Fred and George are driving Muriel up the wall, they’re still operating an Owl Order business out of her back room.”

• Ted Tonks is een Dreuzel, maar hier lijkt het alsof hij Harry geholpen heeft met magie…

Citaat:
    P 59: “ ‘Hagrid’s fine, son,’ said the man, ‘the wife’s seeing to him now. How are you feeling? Anything else broken? I’ve fixed your ribs, your tooth and your arm. I’m Ted, by the way, Ted Tonks – Dora’s father.’ “

• Grazen Terzielers? Ze eten toch vlees?

Citaat:
    P74: “As he crossed the dark yard, the great, skeletal Therstral looked up, rustled its enormous bat-like wings, then resumed its grazing.”

• Iemand heeft Regulus' kamer doorzocht en opnieuw op slot gedaan?

Citaat:
    P 154-155: “ ‘Let’s find out,’ said Harry. He pushed the door: it was locked. Hermoine pointed her wand at the handle and said, ‘Alohomora.’ There was a click, and the door swung open.”
    “Harry looked around the room for likely hiding places and approached the desk. Yet again, somebody had searched before them.”

• Regulus was 16 toen hij Dooddoener werd. Dat is wel heel jong lijkt me... Hij was nog niet afgestudeerd, mocht nog geen magie doen buiten Zweinstein... Lijkt me nogal nutteloos voor Voldemort, zeker in de hoogtepunten van zijn tijd, als hij aanhangers genoeg had... Zelfs veel later heeft hij Draco alleen Dooddoener laten worden om zijn vader te straffen.

Citaat:
    P159: “… and when he was sixteen years old, Master Regulus joined the Dark Lord.”

• Kunnen Dreuzels op Platform 9 3/4 komen? Ik dacht altijd van niet, maar ik wist het niet meer zeker... Maar Sneep ziet iig Lily's ouders daar...

Citaat:
    P 536: “Snape was staring at a family of four a short distance away.”

Ted tonks is geen dreuzel. Hij is muggle-born net als lily en hermione.

Dat snape lily's ouders zag lijkt me niet zo raar. ik denk dat de ouders van hermione de eerste keer ook meegeweest zijn. Voor dat platform zullen er wel uitzonderingen zijn. Dat de dursley's het niet doen, is omdat ze niet gezien willen worden met dat soort mensen.

Over het huis van charlie. Ron zal wel verteld zijn waar het is. Charlie zal zijn familie wel toegang gegeven hebben. Charlie deed de deur bij harry zelf open. Dus zijn ze uitgenodigd. Dit legt hermelien uit als een dooddoener hun achterna komt en perongelijk grimmauld place binnen loopt.

Draco kon als 16 jarige meer dan de meeste door hadden. Voldemort hoeft regulus in het begin geen belangrijke klusjes gegeven hebben. Toch is hij snel in rang gegroeit sinds zijn 17e. Hij wist zelfs van de horcruxen af. dat wat voldemort nooit verwacht had.

HPF we will miss you.
Mrs. Norks
Dreuzel
Dreuzel

Mrs. Norks is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 16:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat dreuzels meekunnen als ze begeleid worden door een heks/tovenaar. Zo weten ze dat ze door de muur van het peron moeten lopen.

Dat kamp van Harry en hermoine werk als een soort secret keeper; je moet er door iemand naar toe gewezen worden of zo?

verder snap ik nog steeds niet te goei dat Petunia geen snul is maar.. En dat Harry's ogen belangrijk zijn. Ze zijn alleen belangrijk omdat hij de ogen van Lilly heeft en Snape op Lilly verliefd was? Question

Pimsalabim
1e jaars
1e jaars

Pimsalabim is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 17:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Harry's ogen zijn wél belangrijk geweest. alleen het is heel even genoemd.. Dumbledore zegt tegen Snape (in de Pensieve) dat als hij echt van lilly gehouden heeft hij altijd nog naar harry's ogen kan kijken omdat hij precies dezelfde ogen heeft als zijn moeder en dat heeft er toe geleid dat Snape Harry beschermd heeft al die tijd.

petunia is geen snul, maar.. gewoon een dreuzel!
ik denk dat Rowling hiermee bedoelt dat Petunia wel van Hogwarts afwist en zelf er naar toe heeft geschreven of ze haar willen aannemen aan Hogwarts. Petunia wist en weet dus al zowat haar hele leven al dat er magie bestaat in de wereld!

---

Ik heb zelf ook nog een ding..

Rowling heeft gezegd: " iemand die nog nooit magie heeft vertoond in zijn/haar leven zal op een later tijdestip in zijn/haar levenmagie vertonen!"... wie is dat dan? ik zat zelf te denken aan korzel of kwast.. of Marcel!

Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 17:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Pimsalabim schreef:
Harry's ogen zijn wél belangrijk geweest. alleen het is heel even genoemd.. Dumbledore zegt tegen Snape (in de Pensieve) dat als hij echt van lilly gehouden heeft hij altijd nog naar harry's ogen kan kijken omdat hij precies dezelfde ogen heeft als zijn moeder en dat heeft er toe geleid dat Snape Harry beschermd heeft al die tijd.

ik denk dat Rowling hiermee bedoelt dat Petunia wel van Hogwarts afwist en zelf er naar toe heeft geschreven of ze haar willen aannemen aan Hogwarts. Petunia wist en weet dus al zowat haar hele leven al dat er magie bestaat in de wereld!

---

Rowling heeft gezegd: " iemand die nog nooit magie heeft vertoond in zijn/haar leven zal op een later tijdestip in zijn/haar levenmagie vertonen!"... wie is dat dan? ik zat zelf te denken aan korzel of kwast.. of Marcel!

zowel korzel, kwast als marcel hebben magie gebruikt al op wat jongere leeftijd.

ik denk dat ze iemand bedoelde die al volwassen is en nooit magie gebruikt heeft, en dat nu ineens wel gaat doen. Het hoeft maar iets kleins te zijn.

HPF we will miss you.
Pimsalabim
1e jaars
1e jaars

Pimsalabim is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 17:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rhona schreef:
Pimsalabim schreef:

---

zowel korzel, kwast als marcel hebben magie gebruikt al op wat jongere leeftijd.

ik denk dat ze iemand bedoelde die al volwassen is en nooit magie gebruikt heeft, en dat nu ineens wel gaat doen. Het hoeft maar iets kleins te zijn.

maar wie dan??

Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 459 Sikkels

Harry, Ron & Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 18:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Pimsalabim schreef:

maar wie dan??

Ariana, de zus van Perkamentus? Ze was volgens de magische wereld een squib, net zoals Vaals/Vilder. Maar mensen dichtbij Perkamentus zijn van mening dat ze ernstig ziek was. Feit is en blijft dat ze nauwelijks echt ooit magie gebruikt heeft en tijdens haar buien haar magische krachten niet onder controle kon houden. Tijdens 1 van die buien liet ze dus magische krachten zien.

Maar dat is wat ik denk, weet niet of het juist is.

[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we?
Reflex
Oude Forumnaam: reflex Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Reflex is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 18:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Harry, Ron & Hermione schreef:
Pimsalabim schreef:

maar wie dan??

Ariana, de zus van Perkamentus? Ze was volgens de magische wereld een squib, net zoals Vaals/Vilder. Maar mensen dichtbij Perkamentus zijn van mening dat ze ernstig ziek was. Feit is en blijft dat ze nauwelijks echt ooit magie gebruikt heeft en tijdens haar buien haar magische krachten niet onder controle kon houden. Tijdens 1 van die buien liet ze dus magische krachten zien.

Maar dat is wat ik denk, weet niet of het juist is.

Dat klopt niet geloof ik, want ik meende dat het iemand was die al wél was voorgekomen. Ik kan alleen niet indenken wie het wél is, ik heb me dat ook afgevraagd sinds ik het boek uit heb..

"Destiny is a fickle bitch"

"Que sera, sera."
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp