Auteur |
Bericht |
Bee
Schoolkampioen
Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 26, 2007 19:45 |
|
Wat dacht je toen ... stierf?
De drie puntjes zijn vrij in te vullen. Er zijn genoeg personages die het laatste deel niet overleefd hebben.
Welke dood vond je heel erg, en welke vond je dan weer erg lullig gedaan?
Of bij welke doden had je het gevoel dat dit precies enkel gedaan werd om het aantal doden te doen stijgen zonder meer. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
|
koen
1e jaars
Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 26, 2007 19:53 |
|
Bij Dobby moest ik echt heel erg huilen, en bij Lupin/Tonks ook.
Bij Hedwig schrok ik wel, en toen had ik echt zoiets van, oke, er gaan veel doden vallen. Bij Fred had ik ook wel tranen in mn ogen, maar niet zo heel erg. |
|
|
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 26, 2007 19:54 |
|
De ergste vond ik toch wel die van Fred. Ik heb met tranen in mijn ogen "NEEEEE, NIET FRED!!!" geroepen. Ik heb het boek maar even aan de kant gelegd en heb even wat andrs gedaan. Die vond ik toch wel het ergst.
De dood van Tonks en Lupin vond ik een beetje zinloos. Zo zonder uitleg. Gewoon dood. Einde oefening. |
|
Addiie
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 26, 2007 20:00 |
|
Ik moest huilen bij de dood van Dobby en Fred. Ik vond/vind het vreselijk dat ze dood zijn. Fred ging het op een heel stomme manier dood, en dan met zo'n glimlach op zijn lippen |
|
|
|
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 26, 2007 20:01 |
|
Toen Dobby stierf zat ik echt te huilen, omdat Ik het zo mooi vond dat hij stierf terwijl hij Harry en zijn vrienden hielp.
Bij Tonks en Lupin had ik het zelfde gevoel als Helen. Eigenlijk meer een dubbel gevoel. Ik moest wel huilen, maar Ik vond het jammer dat er niet uitgelegd werd: hoe ze dood gingen of door wie ze gedood waren.
Eigenlijk vond ik elke dood die in DH voorkwam wel erg. |
Laatst aangepast door Kevin. op Do Jul 26, 2007 20:08; in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
H.J.Potter
1e jaars
Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 26, 2007 20:06 |
|
woow, de dood van Fred was echt wreed, nu is George in z'n eentje en ook nog met een gat in z'n hoofd!
Dobby vond ik een beetje vaag.. ik bedoel, je trekt het mes uit hem en doet een helend spreukje en klaar is kees... blijkbaar niet...
De dood van Voldemort vond ik echt erg. Zo zielig. Een arm weesjongetje, heeft nooit liefde gekent en wordt vervolgens gedood door een arrogant jochie met zwart haar en een snee in z'n kop! |
_________________ H: "Yes."
S: "Yes, sir."
H: "You don't have to call me sir." |
|
|
|
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 26, 2007 20:10 |
|
Helen schreef: | De ergste vond ik toch wel die van Fred. Ik heb met tranen in mijn ogen "NEEEEE, NIET FRED!!!" geroepen. Ik heb het boek maar even aan de kant gelegd en heb even wat andrs gedaan. Die vond ik toch wel het ergst.
De dood van Tonks en Lupin vond ik een beetje zinloos. Zo zonder uitleg. Gewoon dood. Einde oefening. |
Ik had dat ook hoor Helen, ik voelde me vreselijk na de dood van Fred ben toen ook wat anders gaan doen, even wat tv gaan kijken. De enige keer dat ik pauze heb gehouden puur uit ongeloof en teleurstelling.
Ik begrijp je punt over Tonks en Lupin dat had ik ook wel, dat had ik ook, ik begreep niet waarom Rowling dat zou simpel en koud afgedaan had, toch wel 2 hele belangrijke personages. het ergste vond ik nog dat ze nu teddy alleen achter lieten. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
|
|
Bee
Schoolkampioen
Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 26, 2007 20:16 |
|
Rogue schreef: | Helen schreef: | De ergste vond ik toch wel die van Fred. Ik heb met tranen in mijn ogen "NEEEEE, NIET FRED!!!" geroepen. Ik heb het boek maar even aan de kant gelegd en heb even wat andrs gedaan. Die vond ik toch wel het ergst.
Ik had dat ook hoor Helen, ik voelde me vreselijk na de dood van Fred ben toen ook wat anders gaan doen, even wat tv gaan kijken. De enige keer dat ik pauze heb gehouden puur uit ongeloof en teleurstelling.
Ik begrijp je punt over Tonks en Lupin dat had ik ook wel, dat had ik ook, ik begreep niet waarom Rowling dat zou simpel en koud afgedaan had, toch wel 2 hele belangrijke personages. het ergste vond ik nog dat ze nu teddy alleen achter lieten. |
Wel ik vond de dood van Tonks en Lupin erg om een andere reden omdat ik vanaf toen wist dat Harry het zou overleven.
Want het zou wel te erg zijn om ook direct van peetvader dan dood te laten gaan.
Dobby's dood vond ik ook erg. Dat was echt zielig.
Toen Harry dat graf aan het graven was aan alles.
(Volgens mij de enige (na Perkamentus) die een volwaardig afscheid krijgt in de boeken.
En Hedwig vond ik ook erg. Dat was zo van.. Nee?
Tot 2 keer toe dacht ik trouwens dat Hagrid eraan was, en tot twee keer toe was ik teleurgesteld dat hij nog leefde. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
|
Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
459 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 26, 2007 20:34 |
|
Doden die ik erg vond:
Lupin & Tonks, oké met Pettigrew dood kon je het zien aankomen dat Lupin als laatste Marauder ook zou gaan. Maar toch, de manier waarop het voor kwam in het boek. Harry zag ze naast Fred liggen en c'est tout. Niet hoe ze zijn gestorven, door wie ze zijn gedood enzovoort. Beide sterfgevallen vond ik erg koud op mijn dak vallen omdat ze allebei zo niets zeggend werden genoemd.
Snape, had ik zelf wel zien aankomen, daar niet van. Maar de reden waarom Snape gedood werd vind ik stom. Want Snape's dood was onnodig, immers Snape was nooit de eigenaar van die Elder Wand. Daarom ben ik een tikkeltje tevreden dat Voldemort toch mooi voorgoed verslagen is, anders zou Snape zijn dood voor een bittere nasmaak zorgen.
En de overige doden, inclusief Dobby vond ik "terecht" dat ze dood gingen. Dobby kreeg ik weet niet hoeveel bladzijdes doordat Harry voor hem een graf groef. (of is het graafde/graafte? :S) Dobby's dood viel wel koud op mijn dak, had het niet aan zien komen of verwacht. Maar aan hem is tenminste in het boek nog een laatste eerbetoon gegeven. En dat geldt ook voor Mad Eye Moody. |
_________________ Neville Longbottom: Bellatrix Lestrange!
Bellatrix Lestrange: Neville Longbottom is it?... How's Mum and Dad?
Neville Longbottom: Better now they're about to be avenged!
[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we? |
|
|
|
doxy_angel
3e jaars
Verdiend:
98 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 26, 2007 20:41 |
|
Die van dobby vond ik heel erg..en die dood van Remus en Tonks hebben me vet dwars gezeten daarna. Hah, puur om het feit dat er niet stond hoe en wat en het gewoon zo onwaar leek. Ik moest de zin ook tig keer opnieuw lezen voordat ik door had dat ze dood waren.
Ik heb er dan wel niet bij gehuild |
|
|
|
|
Savan
Zwadderich Aanvoerder
Verdiend:
816 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 26, 2007 20:56 |
|
Ik vond het toch heel erg dat Dobby dood ging. Dobby was zo'n leuk personage. Ik heb niet gehuild, ik heb nog nooit gehuild bij een boek, maar ik vond het echt heel erg Dat Dobby dood ging. En Snape vond ik ook erg. Hóe ook. Gebeten door die stomme slang *kills Nagini*. Ik vond niet dat Snape dood moest, want het was zó onnodig. En ik vond het ook zielig toen iedereen dacht dat Harry dood was, al die reacties enzo. Hagrid's Reactie was nog het ergste, omdat je die het uitgebreids hoorde, maar die andere waren ook erg.
Sommige personages had ik liever willen laten leven, iig. Ik vind t ontzettend jammer dat Lupin en Tonks dood gingen, maar dat was meer "Stap erover heen" helemaal niets uitgelegt. |
|
|
Bietje
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
128 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 26, 2007 21:47 |
|
Tot nu toe vond ik nog steeds Sirius' dood het ergst. Daarna die van Dumbledore. In dit boek vond ik Lupins dood het ergst. Niet op de manier die werd beschreven toen Harry hem zag liggen, want ik vond dat gewoon slecht. Verder geen uitleg, geen niets. Maar toen in the Forest Harry de Resurrection Stone gebruikte en hij toen Lupin aansprak.. Dat vond ik wel echt erg, ik kreeg bijna tranen in mn ogen en ik huil bijna nooit bij zulke dingen.
"I didn't want you to die,' Harry said. These words came without volition. 'Any of you. I'm sorry -'
He addressed Lupin more than any of them, beseeching him.
'- right after you'd had your son ... Remus, I'm sorry -'
'I am sorry too,' Lupin said. 'Sorry that I will never know him ... but he will know why I died and I hope he will understand I was trying to make a world in which he could live a happier life."
Aww, ik vond dat zo zielig! Echt de ergste dood uit dit boek voor mij.
Fred's dood was ook wel heel erg zielig.. 'Fred's eyes stared without seeing, the ghost of his last laugh still etched upon his face.'
Rowling kan zulke dingen echt mooi beschrijven en daarom is het ook zo jammer dat je de aftermath ervan zeg maar niet ziet. Alleen maar Bam Dood. Next. Met de andere doden had ik niet zo heel veel, bij Hedwig zat ik wel echt van 'Oh ok, dat ging snel' maar blijkbaar gaan alle doden in dit boek erg snel... |
|
|
|
Mareen
1e jaars
Verdiend:
12 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 27, 2007 8:56 |
|
Bij Hedwig was ik wel even shocked, omdat het zo vroeg in het boek al gebeurde! Dobby vond ik ook verdrietig, maar een erg mooi gebaar werd er naar hem gemaakt door het graven van zijn graf.
Van Tonks en Lupin, toen dacht ik ook even, allebei? En Fred, een tweeling uitelkaar halen is erg verdrietig.
Dat Snape dood ging was helemaal niet 'onnodig'. Als je het boek goed leest begrijp je ook waarom! Dat waren de gebreken van Voldermort, Harry legt aan het einde precies uit waarom.
Die denkfout die Voldermort maakte, maakte ik zelf ook trouwens in het boek (ik dacht ook, al voordat Snape gedood werd), dat hij de rechtmatige eigenaar zou zijn van de Elder wand. |
_________________ How does it feel to be alive? |
|
|
|
Moonslave
Schoolkampioen
Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 27, 2007 9:10 |
|
Ik vond de dood van Remus en Tonks echt volstrekt zinloos. Ik had echt het gevoel van: 'ja, Rowling, vermoord al mijn favo personages maar, zonder uitleg! Doe maar!' Arg. Waarom nu toch? Mijn Remus
En Severus vond ik ook heel erg, vooral omdat hij nog als 'slechte' is gestorven. Hij heeft de kans niet gehad om het zelf te kunnen uitleggen. En hij was my hero... *cries*
Ik haat dit boek op het moment echt een beetje, met Harry die overleefd en alle leuk mensen die dood zijn... Pff. |
|
|
Tonks
5e jaars
Verdiend:
83 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 27, 2007 9:29 |
|
Ik schok heel erg bij de dood van Hedwig en Mad-eye. Ik heb keihard gejankt bij de dood en begravenis van Dobby, En bij de 'dood' van Harry.
Tonks en Remus vond ik raar, ik had wel verwacht dat Remus dood zou gaan, (alle marauders moesten weg) maar de manier waarop vond ik echt niet hip, Ik had op z'n minst een groot gevecht verwacht met Fenrir o.i.d. De dood van Pettigrew was ook anders dan ik had verwacht, niet het idee dat ik had bij het terugbetalen van een live-dept.
De manier waarop Severus gaat vond ik echt schokkend en ook de reden waarom, ik had nog graag gezien dat hij met Harry zou praten. (Desnoods via een protret in de headmasters office, maar die was er schijnbaar ook niet?)
Fred's dood was onverwacht, en echt super zielig omdat Percy net terug is enzo. Ahw...
en bij de zin 'and fifty others..' Had ik echt zo iets van OMG!
Ik vind het heel erg jammer dat veel doden niet worden herdacht o.i.d. Er had eigenlijk nog een extra hoofdstuk moeten zijn, waarin ze afscheid nemen van de doden en kunnen beginnen aan het herbouwen van hun leven en de wizarding world, dan was het voor ons ook een mooiere afsluiting geweest dan 'en nu heb ik er wel genoeg van, ik ben moe en ik heb honger, hopelijk heeft kreacher een sandwich voor me' The End. Ik vdon het echt een raar en aprubt einde. |
_________________ And now, let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.. |
|
|
|
|
|