Auteur |
Bericht |
LolligLuitje
6e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 13, 2004 12:43 |
 |
Peter Jackson, die alledrie de films van The Lord Of The Rings heeft geregisseerd, gaat misschien ook De Hobbit verfilmen! De Hobbit is, net zoals The Lord Of The Rings, geschreven door Tolkien. Het boek (dat overigens minstens twee keer zo dun is als één boek van LotR) was de wortel voor de LotR: hoofrolspeler Bilbo (oom van Frodo, hoofrolspeler in LotR) vindt namelijk de Ene Ring, de Ring van het Kwaad.
Ik heb het boek gelezen en het lijkt me zeer geschikt voor een verfilming. Sowieso omdat dit boek niet echt dik is, maar het heeft ook spectactulaire gebeurtenissen. Vooral het eind is spectactulair!
Acteur Ian McKellen, die de rol van Gandalf vertolkte in LotR, heeft van de daken geschreeuwd dat hij in De Hobbit, waar ook Gandalf een grote rol heeft, wil terugkeren als Gandalf:
"There is currently a situation where two companies own the rights, but when that's sorted out Peter and I will sit and talk it over. We've mentioned it recently and Peter is looking forward to getting it into production."
McKellen kijkt er ook naar uit Gandalf the Grey (de Grijze) te spelen (in De Hobbit komt alleen maar Gandalf de Grey voor) in plaats van Gandalf The White (De witte), omdat die personage hem beter lag.
De Hobbit speelt zo'n 80 jaar vóór Frodo's avonturen af.
Ik vind het in ier geval heel leuk als het verfilmd wordt, weer een film over Middel-Aarde!
Bron: filmfan.be
|
Laatst aangepast door LolligLuitje op Zo Apr 24, 2005 9:29; in totaal 3 keer bewerkt |
|
  |
 |
Parseltongue
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 13, 2004 12:46 |
 |
Het zou erg leuk zijn .
Ik heb het boek nog niet gelezen maar als de film uitkomt ga ik er
zeker en vast heen |
|
|
  |
 |
Olivier
The Fullblood Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 13, 2004 13:41 |
 |
JA.. dat moeten ze echt doen !! LOTR is echt vet... maar dan moeten ze wel dezelfde acteurs en rigisseur nemen |
|
|
  |
 |
Loezzy
3e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 13, 2004 13:57 |
 |
Ik hoop het ook, maar ik las ergens dat Jackson het misschien ook door iemand anders zou laten verfilmen zodat hij kon zien wat dan het resultaat was ofzo... |
|
|
  |
 |
Idril
The First Aid Mod

Verdiend:
90 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 13, 2004 17:02 |
 |
Buiten dat gaat PJ eerst nog KingKong verfilmen... dus het kan nog wel even duren voordat die film er is!
Ik kijk er in ieder geval naar uit... De LotR-films waren al zo mooi! Maar het verhaal van de Hobbit vind ik eigenlijk wel minder mooi dan In de Ban van de Ring... Er gebeurd vrij weinig in... Bovendien speelt er dus geen enkele vrouw of meisje een actieve rol in! |
|
|
  |
 |
arlena
6e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: There where my bed sleeps, my book reads and my mouth eats . . and my bloody head aches
|
Geplaatst:
Di Jul 13, 2004 17:37 |
 |
@LolligLuitje - foei !! het is Midden-aarde ...
Wat Idril zegt, ben ik het mee eens. Het verhaal boeide me ook veel minder dan de LotR-reeks. Maar ik ga er dan zeker wel heen !! |
|
|
  |
 |
Richard
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 13, 2004 20:05 |
 |
Vorig jaar was dit idee inderdaad al te sprake.
Peter Jackson zou het brein worden achter de film...
Er waren echter wat probleempjes met de rechten die nog steeds worden bezit door de familie Tolkien...
PJ wist het voor elkaar te krijgen deze rechten los te peuteren en vervolgens ideeen te gaan opwekken...
Alleen werden er een aantal maandjes geleden weer geruchten de wereld ingeholpen dat er nog steeds problemen zouden zijn...
Inderdaad is PJ op dit moment bezig met de casting en voorbereidingen van "King Kong" (met Andy Serkis "Gollom" die de gedaante zal geven aan KK en ook met Jack Black)... Na verwachting komt de film pas in Januari 2006 in Nederland uit... en ook is het zo dat het filmen e.d. pas eind volgend jaar af is... Naar verluid zou PJ daarna nog een project hebben wat wil zeggen dat "The Hobbit" (als die al verfilmd zal worden, en dan is het ook nog maar de vraag of PJ dit doet) niet eerder als 2008 in de bioscopen zal verschijnen... |
|
|
  |
 |
Idril
The First Aid Mod

Verdiend:
90 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 13, 2004 20:15 |
 |
@RFF; het is GollUm en niet GollOm...
Nouja, beter laat dan nooit! Als het aan Peter Jackson ligt, wordt het vast weer een prachtige film, met of zonder vrouwen... Andy Serkis zou weer de stem van Gollum doen bij deze film, zou hij nooit genoeg krijgen van samenwerken met Peter Jackson?  |
|
|
  |
 |
Sambora
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 14, 2004 1:34 |
 |
wow ik wist niet dat dat boek bestond... ( ik wist ook niet dat lord of the rings bestond voor de films uitkwamen... )
die film wil ik zeker zien... ik hoop dat ze hem snel verfilmen...! |
_________________ You know, you remind me of a poem I can't remember, and a song that may never have existed, and a place I'm not sure I've ever been to
- Don't You Know Who I Think I Am - |
|
  |
 |
RockGodin
4e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 14, 2004 9:01 |
 |
loezzy schreef: | Ik hoop het ook, maar ik las ergens dat Jackson het misschien ook door iemand anders zou laten verfilmen zodat hij kon zien wat dan het resultaat was ofzo... |
nou ik hoop niet dat een ander het gaat doen. Ik dacht trouwens dat hij het juist niet door iemand anders wou laten filmen
Ik hoop wel dat hij het boek gaat verfilmen. Ik heb het boek ook gelezen en het boek is zeker wel leuk. en als hij word verfilmd ga ik zeker naar de film toe!! |
_________________ Girls don't like boys
Girls like cars and money.
The Rasmus obsessedXD
Lauri en Aki rocken zwaar  |
|
  |
 |
benjamin
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 14, 2004 15:37 |
 |
Ik hoop dat als het waar is dat de Hobbit verfilmd wordt dat ik hem ook mag gaan zien!!
En dat hij goed is (dat zal wel zijn zeker!!)
Ik heb de boeken wel nog ni gelezen (wat schandalig is voor
een LotRfan )
maar i krijg de drie boeken van Lotr+de hobbit waarxchijnlijk wel van mijn pa  |
|
|
  |
 |
Queen
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: Op een wolkje, naast Neville, die een arm om mij heen slaat. ^^
|
Geplaatst:
Wo Jul 14, 2004 16:02 |
 |
Ik vond het boek niet zo leuk eigenlijk, in elk geval minder dan de In De Ban Van De Ring... Mja, een verfilming met iets van LotR is leuk. =P
Ik hoop dat hij het gaat verfilmen en dan weer net zo goed als hij LotR heeft verfilmd. ^^ |
|
|
  |
 |
*Merenwen*
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
108 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 14, 2004 17:03 |
 |
*Krijst*....Middel-aarde ??? *gollum actie*
Haaaahahahaha....Verander het..... *slaat handen voor ogen*
de Schande ^^
Hahah eindelijk...... The Hobbit ^^
een paar maanden gelee had ik van iemand een site gekregen
waar je kon Tekenen dat PJ de Hobbit moest verfilmen ^^
Yaaaay kep getekent..... Ian moet cker Galdalf weer spelen
En de andere Ian Bilbo ^^
De Hobbit is egt een stoer boek *knuft Haar boek*
I love it ....hahaha...... moet cker verfilmt worden
*huppelt rond*
PJ roelt ^^ |
_________________ LET THEM EAT CAKE
qu'ils mangent de la brioche. |
|
  |
 |
Maxime
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 14, 2004 18:25 |
 |
'k heb 't boek oowk nog niet gelezen mr ik ga dan oowk heel zekers nr de film zien!!!
xXxXx |
|
|
  |
 |
Rubeus
7e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 14, 2004 19:16 |
 |
Mrs Idril Greenleaf schreef: | Buiten dat gaat PJ eerst nog KingKong verfilmen... dus het kan nog wel even duren voordat die film er is!
Ik kijk er in ieder geval naar uit... De LotR-films waren al zo mooi! Maar het verhaal van de Hobbit vind ik eigenlijk wel minder mooi dan In de Ban van de Ring... Er gebeurd vrij weinig in... Bovendien speelt er dus geen enkele vrouw of meisje een actieve rol in! |
Ik ben ook een beetje bang dat er niet al te veel gebeurt in de Hobbit en dat dus een beetje een saaie film wordt. En dat er geen enkele vrouw een actieve rol heeft binnen het verhaal is natuurlijk schandalig!! Hoe durft die Tolkien!?!?!?  |
_________________ "In Nomine Patris, Et Fili, Et Spiritus Sancti."
Verstrek nooit wachtwoorden of creditcardnummers in een bericht. |
|
  |
 |
|