Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Boeken: Alex Rider Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Kevin.
Oude Forumnaam: Harry Potter Rocks Griffoendor Aanvoerder
Griffoendor Aanvoerder

Verdiend: 0 Sikkels

Kevin. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 18, 2007 17:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd of jullie de Alex Rider boeken kennen, deze zijn geschreven door de bekende Engelse schrijver Anthony Horowitz. De boeken gaan over:

Een 14 jarige wees met de naam Alex Rider word door de Britse veiligheidsdienst MI6 gedwongen de missie van zijn oom af te maken. Hij komt erachter dat deze namelijk vermoord is. Hij moet een intense training onder gaan bij de SAS voordat hij mag gaan spioneren bij de buitenlandse zakenman Herold Sayle, die verdacht word door MI6. Als hij er niet in slaagt deze missie te voltooien zal elk schoolkind in Engeland gruwelijk vermoord worden. In elk boek word Alex opnieuw gedwongen om een nieuwe missie te accepteren die steeds zwaarder worden.

Er zijn tot nu toe 6 boeken verschenen namelijk:

Image
Stormbreaker
Image
Point Blanc
Image
Skeleton Key
Image
Eagle Strike
Image
Scorpia
Image
Ark Angel

Het eerste boek van Alex Rider is al verfilmd, onder andere Ewan McGregor en Alex Pettyfer en Mickey Rourke spelen er in mee. Ook zal er een zevende boek van Alex Rider gelezen kunnen worden. Dt boek zal Snakehead gaan heten en zal eind dit jaar gepubliceerd worden.

Ik zelf vind dit hele goeie boeken, er zit spanning en je leeft met de personages mee. Onder andere met Alex.

Laatst aangepast door Kevin. op Do Jun 05, 2008 21:09; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
Star
3e jaars
3e jaars

Star is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 18, 2007 19:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb de film, en het eerste boek! Het boek kreeg je gratis bij de dvd. Ik heb hem wel gelezen, best wel spannend enzo. De film vind ik ook leuk. Ik wist niet dat er nog meer boeken waren, dus miscchien ga ik ze wel lezen. Maar komen er ook nog andere films?

Kevin.
Griffoendor Aanvoerder

BerichtGeplaatst: Za Aug 18, 2007 19:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Star schreef:
Ik heb de film, en het eerste boek! Het boek kreeg je gratis bij de dvd. Ik heb hem wel gelezen, best wel spannend enzo. De film vind ik ook leuk. Ik wist niet dat er nog meer boeken waren, dus miscchien ga ik ze wel lezen. Maar komen er ook nog andere films?

Uhh, het gerucht gaat de ronde dat Point Blanc ook verfilmd zal gaan worden, in 2008 zou de Film moeten verschijnen. Maar er is nog niks bekend hier over. Zelfs geen casting nieuws. Het enige wat wel bekend is dat Anthony Horowitz toestemming heeft gegeven om zijn boeken te laten verfilmen.

Ik zou je zeker aanraden om de rest van de Boeken ook te lezen, het word alleen maar beter en spannender Razz Vooral Scorpia heeft op het einde een enorme cliffhanger.

Oude Forumnaam: Nederlandse Hermelien Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Carla is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 19, 2007 8:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb de eerste twee boeken gelezen en volgens mij ook de derde al weet ik dat niet zeker. Ik vind het hele leuke boeken, al worden ze na twee keer lezen jammer genoeg wel een beetje simpel. Ik wist niet dat er een film van was, die heb ik dus ook niet gezien. Ik wist ook niet dat er zoveel boeken over Alex Rider zijn verschenen, dus ik ga die weer een keer opzoeken in de bieb.

Mariky
Oude Forumnaam: Mariekiejj Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 405 Sikkels

Mariky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 19, 2007 11:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oeh, Alex Rider. Ja, ik ken de boeken goed. De film heb ik niet gezien en wil ik denk ik ook nog wel eens zien. Ik heb boek 2, 3 & 4 gelezen. Ik wil ook graag de andere boeken lezen, maar ik kan deze niet in de bibliotheek vinden, dus moet ik even kijken hoe ik er dan aan kan komen, omdat ik benieuw ben hoe het af loopt. De boeken zelf vind ik erg goed. Er zitten goede verhalen in, met een echt heel goed plot. Alles is mooi uitgewerkt en ook spannend en zeker niet voorspellend. Ja, hele leuke boeken vind ik het ^^

Kevin.
Griffoendor Aanvoerder

BerichtGeplaatst: Zo Aug 19, 2007 13:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oke, ik was vergeten in mijn Openingspost dat er toch wat meer feiten over het zevende Alex Rider deel bekend zijn, zoals de kaft:

Image

- Ook is de plotsynopsis bekend:

SPOILERS!
[selecteer]
Alex Rider is on the wrong side of the world – and the law. Alone in Sydney, he is recruited by the Australian government to infiltrate an organized people-smuggling ring: the violent criminal underworld of the Snakeheads. Working undercover as a refugee he moves to Bangkok, where he meets someone he can finally trust – a fellow agent and true friend: or is there any such thing in the poisonous world of espionage?
[/selecteer]

SPOILERS!
[selecteer]
Alex Rider splashes down off the coast of Australia, and before he knows it, the Australian Secret Service has managed to persuade him to take on what will be his darkest and most dangerous mission yet. Faced with a vicious international gang smuggling drugs, weapons and people, Alex teams up with someone he can finally trust. But nothing is what it seems, and in the end he will have to confront a terrible secret which will change his life... for ever.
[/selecteer]

- Het boek zal 398 pagina's in totaal gaan hebben.

-
SPOILERS!
[selecteer]
Alex zal samen met zijn Peetvader meer over zijn ouders ontdekken en Scorpia keert terug in dit boek. Ook zei Horowitz dat Sabina Pleasure mogelijk terugkeert in dit boek.
[/selecteer]

Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 20, 2007 11:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ Hierboven, spoilers? xD Misschien even linken ofzo.

Ik ken de boeken niet, en ik denk eigenlijk ook niet dat ik ze ga lezen, of de film ga zien. Het spreekt me niet aan, al komt het een beetje over als een provocatie tussen Rusland en Engeland, maar goed dat is mijn eerste idee.
De kaften zien er verder wel cool uit enzo, vooral Dark Angel en de laatste. *yeah*
Maar ik ga ze niet lezen, niet mijn smaak geloof ik. ^^

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

Kelly Griffel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 20, 2007 11:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb toen het eerste boek net uitwas het gelezen en daarna meteen ook de volgende boeken, maar toen ben ik gestopt omdat er geen nieuwe meer waren. Maar nu zie ik dus dat er weer een paar nieuwe boeken zijn bijgekomen, dus die moet ik maar een keertje gaan kopen ofzo ^^"

Ik vind de boeken wel goed, het is net een beetje James Bond, maar dan in de jonge jaren. Maar ondanks dat ik James Bond niet zo leuk vind om te kijken, vond ik dit wel leuk om te lezen. De schrijfstijl van Antony Horowitz heb ik altijd al leuk gevonden, ik heb de meeste van zijn boeken dan ook wel (meerdere) malen gelezen en ik ben er elke keer wel blij mee (:

Beginnend Tovenaar

Verdiend: 44 Sikkels

huffelpuf_girl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 21, 2007 14:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb noch de film gezien noch een van de boeken gelezen, maar het lijkt me best interessant. De film staat al een hele tijd op mijn lijstje van 'Films die ik wil zien', maar ik wist niet dat het een verfilming was. Ik heb het eens nagekeken of ze de boeken in de bib hebben, en dat hebben ze! De eerst volgende keer dat ik naar de bib ga, zal ik eens het eerste boek meenemen en als ik het goed vind zal ik dan de andere ook lezen.
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd, want van Anthony Horowitz heb ik nog maar 1 boek gelezen.

- het Rad des Tijds -
celtic_me
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 133 Sikkels

celtic_me is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 21, 2007 21:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb de film gezien, en alle boeken gelezen (behalve Scorpia, dat hebben ze niet in die vervloekt kleine bibliotheken in de buurt, maar ik krijg mijn kans nog wel)
Het zijn heel leuke boeken om telezen, maar het is wel ongeveer iedere keer hetzelfde.
Omdat ik niet echt weet of dit spoilers zijn, zal ik toch maar de spoilertag gebruiken.
SPOILERS!
[selecteer]
In ieder boek gaat het over ene of andere rijke stinkerd die smacht naar wereldoverheersing, Alex moet dat dan zien te verijdelen.
[/selecteer]

Maar dat even buiten beschouwing gelaten, de boeken zijn top, en ook de Stormbreaker-film is geweldig om eens te zien.

04-10 US5 fanmeet in Essen
MeLoveSnape
Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 1077 Sikkels

MeLoveSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 22, 2007 12:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb vroeger wat boeken ervan gelezen en de stijl van Horowitz is sowieso geniaal. Nu zag ik dit topic en ik ben naar Broese geweest om de boeken te kopen, helaas hadden ze die alleen in het nederlands. De Nederlandse kaften vind ik trouwens wel net iets strakker dan de kaften die hier gepost staan... Ik snap alleen niet waarom de titels in het engels zijn? Die zijn toch makkelijk te vertalen?

watsonette
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

watsonette is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 02, 2007 13:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb pas geleden dus de film gezien..
De boeken trekken me wel.. dus wie weet ga ik binnenkort eens naar de bieb.
Ik vond de film al spannend, dus dat zouden de boeken ook zijn..
iig het lijkt me een leuke boeken reeks..
Ik hou wel een beetje van detective / actie / Fantasy..

Liefs, Watsonette

Check mn Crea's =) , HP5 Spoilers!
huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: Ma Sep 24, 2007 16:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb net het eerste boek uitgelezen en ik vind het best goed. Wel jammer dat het zo weinig bladzijden zijn, ik lees zelden boeken met minder dan 250 bladzijden. Ik ben nu aan het wachten op het geschikte moment om weer naar de bib te gaan om het vervolg te lenen, want mijn interesse is enorm gewekt.
Dit was trouwens nog maar de 2de of 3de keer dat ik een boek van Anthony Horowitz lees en ik vind dat hij een zeer goede en gemakkelijke schrijfstijl heeft.

- het Rad des Tijds -
Kersje*
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 52 Sikkels

Kersje* is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 24, 2007 17:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb het ook net voor boekbespreking uitgelezen en vind het best wel een spannend boek. Maar wel wat kort, het was uit voor ik het wist. En nu loop ik al met het tweede deel rond ^^. De film 'Stormbreaker' heb ik nog niet gezien maar ik wil het ooit wel zeker es zien. 't Schijnt dat Alex in de film echt knap is!

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: Do Sep 27, 2007 21:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik bedenk me plots iets. Zijn ze ook van plan om de vervolgen van Stormbreaker te verfilmen?
Ik vind dat ze dat wel moeten doen, want als je het eerste boek van een reeks verfilmd, moet je toch ook het vervolg filmen.

- het Rad des Tijds -
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp