Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Muziek: Nightwish Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Catie
Chaotic Angel
Chaotic Angel

Verdiend: 0 Sikkels

Catie is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Okt 17, 2007 19:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Image

Ik ben nogal verbaasd dat ik geen topic over deze Band heb kunnen vinden aangezien er wel liefhebbers van de band zijn ^^ (Hopelijk heb ik goed genoeg gezocht)Maar voor diegene die het niet kennen, hier wat informatie (;

De Band
Nightwish maakt 'Symphonic Heavy Metal' wat de oprichter van de Band heeft verteld. De band is in 1996 opgericht onder leiding van Tuomas Holopainen. De band bestond toen uit: Tuomas, Tarja en Emppu. In mei 1997 kwam hun eerste album uit, 'Angels Fall First'. In 1997 heeft Jukka de band versterkt met de drums en jaar later kwam de bassist Sami Vänskä bij de band, die in 2001 de band weer verliet.

In 2005 werd de zangeres Tarja Turunen ontslagen waarbij een grote reactie ontstond van de fans. De band bleef bestaan en ging onder dezelfde naam verder, op zoek naar een nieuwe zangeres. In januari 2007 eindigde de audities. Op 24 mei werd de nieuwe zangeres bekend gemaakt. Anette Olzen is de nieuwe zangeres van Nightwish. Het nummer ’Eva’ werd de volgende dag al als internetsingle released en erna zijn ze verder gegaan met hun nieuwste Album. ’Dark Passion Play’

Uitgebrachte Albums
Angels Fall First (1997)
Oceanborn (1998)
Wishmaster (2000)
Over the Hills and Far Away (2001)
Century Child (2002)
Once (2004)
Dark Passion Play (2007)

Bandleden
Tuomas Holopainen (Keyboards) Click
Emppu Vuorinen (Guitars) Click
Jukka "Julius" Nevalaine (Drums) Click
Marco Tapani Hietala (Bass&Vocals) Click
Anette Olzon (Vocals) Click

Ex-leden
Tarja Turunen (Vocals 1996-2005)
Sami Vänskä (Bass 1998-2001)

Officiele Site
Nightwish

Zelf ben ik heel erg benieuwd wat mensen van de Band vinden. Wat vinden jullie van de nieuwe sound nu ze een nieuwe zangeres hebben? Vinden jullie Anette geweldig of helemaal niets?

Zelf ben ik een groot fan van hun nieuwe zangeres. Ze zingt heel goed en ik vind haar gewoon echt goed zingen. Daarnaast spreekt haar stem mij meer aan dan de stem van Tarja. Hun nieuwe album ’Dark Passion Play’ vind ik echt helemaal geweldig en er staan een paar geweldige nummers op.

En nu wil ik jullie mening wel eens en hoop ik dat ik dit topic echt niet bestaat, maar ik heb gezocht dus tja XD

Ik ben niet zo goed in openingsposts XD

01-2004/31-12-2009, HPF will live on in my heart and soul <333
Profiel bekijkenStuur privébericht
Dragongirl Leenz
Oude Forumnaam: dragongirl 7e jaars
7e jaars

Verdiend: 213 Sikkels

Dragongirl Leenz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Okt 17, 2007 20:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hmmm... Ik heb de nieuwe zangeres nog niet echt goed gehoord, maar ik denk dat ik Tarja beter vond. Waarom? Omdat je als band het gewoon niet kan maken om de zangeres te ontslaan, vind ik.

Maar ik ben echt een week helemaal verslaafd geweest aan het nummer Nemo, en het nummer I Wish I had an Angel is ook leuk (:
Van Nemo sprak vooral de tekst me aan, het sloeg gewoon ook op mij Rolling Eyes

xHeleen

Just for a minute,
Just for a minute more...
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 627 Sikkels

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Okt 17, 2007 20:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ooooh ik hou van Nightwish <3 Ik moet zeggen dat ik voordat het nieuwe album uitkwam al heel lang niet meer naar ze geluisterd had, maar ik heb alle albums op de computer staan (: Van hun 'oude' werk met Tarja vond ik vooral het nummer 'The Phantom of the Opera' echt heel erg mooi en verder 'Elvenpath', 'End Of All Hope' en 'Moondance'.

Tarja had altijd een hele dramatische, opera-achtige sound die ik op zich wel mis bij Anette, maar dat zegt niet dat ik Anette slecht vind. Ik vind het nieuwe album erg fijn (: Maar toch... Tarja blijft voor mij denk ik altijd 'de' zangeres van Nightwish, omdat ik de band heb leren kennen met haar stem.

De nieuwe cd vind ik erg goed, vooral de nummers 'The Poet and the Pendulum,' 'Amaranth', 'Bye Bye Beautiful' en 'Eva' kan ik eindeloos luisteren <333 Ja ik ben blij met het nieuwe album (: Maar ik mis Tarja toch xD

Oude Forumnaam: SiriusZwarts The Dark Mod
The Dark Mod

Moniek is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Okt 18, 2007 11:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eigenlijk is het inderdaad raar dat er geen topic over was ja.

Ik ben zelf een megafan van Nightwish ^^ Ik vond Tarja heel goed, maar ze is gewoon niet te vergelijken met Anette, ze zijn zo anders. Zelf ben ik wel een fan van Anette, ze heeft echt een mooie stem.

Wat ik van DPP vind... tja. Er zitten echt ongelooflijk mooie nummers bij (vooral The Poet And The Pendulum is geweldig, maar ook Amaranth, Eva en 7 Days To The Wolves vind ik heel goed), maar ook wel wat mindere nummers (zoals Master Passion Greed, die vind ik niet zo leuk).
Ik vind wel dat ze Marco iets teveel hebben laten zingen, hij is goed maar een vrouwenstem past beter bij Nightwish. Een of twee nummers, oké, maar niet in bijna elk liedje.

Dragongirl Leenz schreef:
Hmmm... Ik heb de nieuwe zangeres nog niet echt goed gehoord, maar ik denk dat ik Tarja beter vond. Waarom? Omdat je als band het gewoon niet kan maken om de zangeres te ontslaan, vind ik.

Dat is echt onzin. Heb je ooit die brief van Tuomas gelezen? Ik kan het me heel goed voorstellen dat ze haar hebben ontslagen. Tuomas is het "hart" van Nightwish; de oprichter en de schrijver en is dus eigenlijk als enige onvervangbaar. Verder is iedereen te vervangen, ook Tarja. Je zegt nu eigenlijk al meteen dat je Anette niet goed vindt, terwijl je haar niet eens hebt gehoord. Vind je dit zelf niet een beetje onzin? Anette is juist heel goed, ookal is het geen Tarja.

The End of this Chapter
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2007 0:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Yep, I Adore Nightwish.

Ik vind de combinatie van echte recht uit het hart, poëtische, inhoudrijke, soms mysterieuze lyrics met prachtige symfonische, soms bombastische, diepgaande muziek met veel lagen, uniek.
Tarja is een betere zangeres dan Anette, vooral wat de hoge stukken betreft. Anette doet het niet slecht, maar als ze hoog gaat begrijp ik er niets meer van. Ze geraakt niet aan die toonhoogte als ze verstaanbaar wil blijven. Ik hoop dat de band dit inziet en die stukken in de toekomst ook weglaat.
Ze heeft een veel poppier stem dan Tarja natuurlijk, en dat vind ik best wel jammer; Tarja's stem zorgde er echt voor dat de band zich onderscheidde.
Maar Dark Passion Play is wel weer een steengoed album, ruiger, zowel qua muziek als lyrics, dan ooit.
Verder heb ik al een aantal livefilmpjes gezien van Anette die "oude" nummers zingt, en dat vond ik nogal een njet. Dat ze zich maar concentreren op de nieuwe nummers =)

'Til we meet again, HPF'ers.
Moonslave
Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 364 Sikkels

Moonslave is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2007 15:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nightwish! Mijn leven! <3

Ik ben een supergrote fan van Nightwish, zowel van de Tarja-Era, als van de Anette-Era.

Als je de brief van Tuomas leest en de documentaire op End Of An Era bekijkt, zie je echt wel dat ze Tarja met reden hebben weggestuurd. En ik durf te wedden dat Tarja nu veel gelukkiger is, nu ze volledig haar eigen ding kan doen. Ik blijf van haar houden.
Maar ik hou ook van Anette. Ok, haar stem is heel wat anders dat die van Tarja, maar dat vind ik juist goed. Als ze in dezelfde lijn waren gebleven, had het toch alleen maar een zwakke kopie kunnen zijn van Tarja.
Anette heeft een mooie, zuivere stem, die ik heel erg graag hoor. En geef toe: hoor je Tarja de nieuwe nummers al zingen? Ik niet. En het is niet zo dat Tuomas ze speciaal voor Anette heeft geschreven. Hij heeft ze al lang op voorhand geschreven, voor hij wist hoe de nieuwe zangeres zou klinken.
En ik heb ook al filmpjes gezien van Anette die de oude nummers zingt. Ik vond dat helemaal geen njet. Het is natuurlijk even wennen, maar ik vind dat ze het heel goed doet! Trouwens, als ze alleen de nieuwe nummers zou zingen, zouden er andere mensen zijn die protesteerden. Ik vind dus dat ze heel goed bezig zijn.

Amaranth
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 22 Sikkels

Amaranth is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 01, 2007 20:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

eens met elk woord, Moonslave!

wow zonder Nightwish zou mijn leven er nogal anders uit zien..
geen overmooie muziek, geen Tuomas-obsessie, geen tickets voor hun concert in de lotto-arena (!!!!!!),..

let's all worsip Tuomas Holopainen!

Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

BerichtGeplaatst: Za Dec 01, 2007 21:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

*worshipt mee*

He, ga je ook naar de Lotto Arena =D ik ook =D

Wie gaat Nightwish allemaal live zien?

En het voorprogramma is Pain, ben wel benieuwd.

Moniek
The Dark Mod

BerichtGeplaatst: Zo Dec 02, 2007 13:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

*worshipt ook*

Ik ga ze in de HMH in Amsterdam zien (: Ik kijk er nu al naar uit ^^ Het duurt alleen nog zo lang.

Genner schreef:
Tarja is een betere zangeres dan Anette, vooral wat de hoge stukken betreft. Anette doet het niet slecht, maar als ze hoog gaat begrijp ik er niets meer van. Ze geraakt niet aan die toonhoogte als ze verstaanbaar wil blijven. Ik hoop dat de band dit inziet en die stukken in de toekomst ook weglaat.
Ze heeft een veel poppier stem dan Tarja natuurlijk, en dat vind ik best wel jammer; Tarja's stem zorgde er echt voor dat de band zich onderscheidde.

Ik ben het daar (vooral het dikgedrukte stuk) niet mee eens. Het is goed dat ze Anette hebben gekozen, die een totaal andere stem heeft dan Tarja. Anders, niet slechter. Als ze voor iemand met een zelfde soort stem als Tarja hadden gekozen, zou ze voor eeuwig vergeleken worden met Tarja en iemand die een zelfde stem heeft die net zo goed is als die van Tarja hadden ze toch nooit gevonden, dus ik vind het een hele goede keuze dat ze voor Anette hebben gekozen en daarmee gewoon een andere weg zijn ingeslagen.

The End of this Chapter
Moonslave
Schoolkampioen
Schoolkampioen

BerichtGeplaatst: Zo Dec 02, 2007 14:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben het volledig met je eens, SiriusZwarts!

Tarja was klassiek geschoold, en Anette niet. Hun stemmen liggen dus mijlenver uit elkaar. Maar ik hou van allebei hun stemmen Very Happy Ze creëeren allebei een andere sfeer, en ik vind de sfeer van Anette's stem beter voor het nieuwe album. Ik hoor Tarja echt niet de nieuwe songs zingen, al hou ik nog steeds van haar.

En ik ga ook naar de Lotto Arena, Genner! Normaal gezien samen met Amaranth (if she wants to Razz) Misschien zien we je daar wel Very Happy

BoneDaddy
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

BoneDaddy is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 19:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hele goeie band! Al vind ik dat Tarja mooier zingt. Toen zij het zong klonk het nog wat klassieker.

Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 21:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kom misschien over als één van die niet-accepterende fans, maar dat ben ik niet.

Ik weet heel goed dat ze met opzet een compleet andere zangeres hebben gekozen. Als ze een zangeres met dezelfde soort stem hadden gekozen, was er teveel vergelijking geweest (alhoewel die er sowieso is) en had het misschien een poging geleken een tweede Tarja te vinden, en dat wilden ze niet. Ik weet dat ze een nieuwe weg in wilden slaan, ik weet dat er geen tweede Tarja kon komen. Maar al die dingen veranderen voor mij niet dat ik Tarja's stem beter vind. Nu komen jullie met 'dat is omdat je haar stem gewend bent' en blablabla, bespaar het me. I know. Maar in hemelsnaam, wat is er nu MIS mee om Anette niet supergeweldig te vinden en haar te aanbidden? Daar ben je toch geen "betere" fan door. Ik erger me daar echt aan, dat als je van mening bent dat Tarja beter was, je meteen wordt bestempeld als die fan die het niet kan accepteren, als een Tarja-fan, en dan word je meteen om de oren geslagen met al dat gezeur. Ik weet het allemaal, ik besef het. But for heaven's sake, save me the gedoe. Alsjeblieft. Het is geen misdaad om een andere mening te hebben.

Edit: dit vind ik trouwens één van de weinige mooie foto's van Anette:

Image

Moonslave
Schoolkampioen
Schoolkampioen

BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2007 9:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Natuurlijk is het geen misdaad om Tarja beter te vinden. Als je haar stem beter vindt, dan is dat zo. Natuurlijk is dat geen misdaad.
Maar het is niet zo dat Tarja béter was. Het is gewoon anders. En als je niet van Anette's stem houdt, so be it. Niemand gaat je daarvoor veroordelen. Naja, ik toch niet.

Maar er zijn andere mensen die Anette echt volledig geen kans geven, terwijl ze haar nog niet eens goed beluisterd hebben. Die fans kunnen er gewoon niet over dat het Tarja-tijdperk voorgoed voorbij is. Ik denk niet dat jij zo'n fan bent, aangezien je DPP blijkbaar wel goed vindt. Je hebt hem toch gekocht, je luistert er naar, dus je geeft ze nog een kans. Als je Anette's stem dan niet zo geweldig vindt, kan ik er wel mee om.

Wat ik een groot voordeel vind aan Anette, is haar uitspraak van het engels. Dat van Tarja was echt vreselijk. En het leek zelfs nog te verergeren met de jaren in plaats van te verbeteren.

Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2007 13:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als ik zeg dat Tarja beter was, is dat een andere vorm om te zeggen dat ik Tarja beter vond. Maar aangezien dit een forum is lijkt het me logisch dat in topics als deze meningen worden gegeven.

Over die uitspraak, daar ben ik het compleet oneens mee. Ik versta echt niet veel van wat Anette zingt, en geloof me, ik heb geprobeerd. Ik vind het sowieso niet erg leuk om naar muziek te luisteren als ik niet versta wat er gezongen wordt. Vooral de hoge stukken mogen eruit op het volgende album, Anette kan ze misschien aan, maar ze kan ze niet verstaanbaar maken.
Tarja's uitspraak vond ik veel beter. Je begreep ieder woord dat ze zong.
Alleen zingt ze in 'Feel For You' het woord 'venom' iets als 'wwwwwenom' Razz Maar je begrijpt in alle verdere song echt goed wat ze zingt, de woorden.
Ik vind Tuomas' lyrics beter tot hun recht komen met Tarja's stem dan met Anette's stem.

Wat in "Once Upon a Nightwish" staat, is wel waar, en dan bedoel ik dit:

Once Upon a Nightwish schreef:
Er zijn veel goede sopranen. Ze zijn gemakkelijk te vinden. Een songwriter en componist als Tuomas is echter veel zeldzamer.

en weet je, er staan echt dingen in waarvan je denkt 'Hoe is het mogelijk?!' ivm Marcelo. Voorbeeld: voor End Of An Era moesten Marcelo en Tarja hun handtekening zetten, maar Marcelo zei dat hij dat enkel zou doen als Tarja een extraatje kreeg. Daar ging King Foo etc. natuurlijk niet mee akkoord.
Dan zegt Marcelo dat het goed is, op voorwaarde dat de dvd verkocht wordt als dvd van de artiest "Tarja & Nightwish"... HALLO? Alsof Nightwish Tarja's achtergrondbandje was...

Wat ook grappig is: er komt dus een boek over Tarja, en dus zoekt Marcelo een uitgever. Hij wil alleen zodanig veel voorschot dat niemand het wil uitgeven Very Happy

Emppu heeft gezegd dat Marcelo op het vlak van managen beter was dan die twee gasten van King Foo Entertainment, die niet erg professioneel zijn. Bij hen is het meer "Toeren en zuipen, yeah" en ze zorgen echt nergens voor. Ze gaan niet klagen als de zaal niet voorziet in elementaire zaken als toiletten en douches, en Marcelo doet dat wel. Maar Emppu heeft ook al zoveel gehoord van Argentijnse managers, die gasten zijn blijkbaar gewoon te krijgen wat ze vragen.

En ik geloof dat het Jukka was die zei dat als een zangeres reclame voor zichzelf maakt op de rug van een bandi, dat de band dan het recht heeft om van de zangeres te profiteren om reclame voor de band te maken. Maar Tarja promootte Nightwish helemaal niet meer.
(dus ze vermeldde ook nergens meer iets over Nightwish).

Moniek
The Dark Mod

BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2007 15:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Genner schreef:
Als ik zeg dat Tarja beter was, is dat een andere vorm om te zeggen dat ik Tarja beter vond. Maar aangezien dit een forum is lijkt het me logisch dat in topics als deze meningen worden gegeven.

Over die uitspraak, daar ben ik het compleet oneens mee. Ik versta echt niet veel van wat Anette zingt, en geloof me, ik heb geprobeerd. Ik vind het sowieso niet erg leuk om naar muziek te luisteren als ik niet versta wat er gezongen wordt. Vooral de hoge stukken mogen eruit op het volgende album, Anette kan ze misschien aan, maar ze kan ze niet verstaanbaar maken.
Tarja's uitspraak vond ik veel beter. Je begreep ieder woord dat ze zong.
Alleen zingt ze in 'Feel For You' het woord 'venom' iets als 'wwwwwenom' Razz Maar je begrijpt in alle verdere song echt goed wat ze zingt, de woorden.
Ik vind Tuomas' lyrics beter tot hun recht komen met Tarja's stem dan met Anette's stem.

Ja, maar toch is "zij is beter" iets heel anders dan "ik vind haar beter". Als ik tegen mijn leraar zeg "dit antwoord is gewoon goed" (hij heeft dus een fout gemaakt met nakijken) dan is dat iets heel anders dan "ik vind dit antwoord gewoon goed" (ik vind dat hij het best goed had kunnen rekenen). Snap je, daar zit een heel verschil in [/stom voorbeeld]

Niemand zei trouwens dat je een "slechtere" fan bent omdat je niet zo van Anette houdt dus er is geen reden om je aangevallen te voelen ofzo (wat op mij wel zo overkomt. Ik zei alleen dat ik niet vind dat je kan zeggen dat Tarja beter is.
Ze hebben op DPP sowieso al minder hoge stukken dan in vorige albums en ik vind het wel prima zo. Als Anette af en toe een beetje hoog gaat vind ik dat niet niet mooi ofzo, maar haar stem is er gewoon inderdaad niet voor om heel de tijd hoog te zingen. Ook bij de oude liedjes doet ze het niet (hoog zingen dus) en ik vind ze dan echt niet slecht klinken (alleen het 'neuriën' bij het refrein van "I Wish I Had An Angel" mag ze van mij weglaten/hoog doen). Dat jij de hoge stukjes die ze wel zingt niet mooi vindt, is een kwestie van smaak.

Ik kan Anette trouwens heel goed verstaan, maar niet persé beter of slechter dan Tarja. Ik kan ze allebei wel goed verstaan eigenlijk, alleen Tarja soms bij de echt hogere stukken niet, maar voor de rest vind ik dat niet bijster veel verschil maken.

En Marcelo is een *******, way erger dan Tarja zelf, maar dat wist ik allang Razz Achja, wat zal ik zeggen, ze passen bij elkaar Wink

Oja, misschien nog leuk voor de fans: filmpjes!
De stukjes met Tuomas gaan wel erg veel over het hele Tarja-Anette gebeuren en ik vind écht dat ze Tuomas nu wel eens met rust mogen gaan laten daarover (het is gewoon zó duidelijk dat hij er geen zin meer in heeft) maar ik vond t toch wel leuke filmpjes (:

The End of this Chapter
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp