Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

TV PROGRAMMA'S in het algemeen [2] Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor

Verdiend: 0 Sikkels

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 05, 2007 19:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het tweede topic voor een ondwerp dat wel populair is op het forum; TV-series. Er zijn er zoveel dat het heel erg handig is om één groot algemeen topic te hebben waarin we ze allemaal van A tot Z kunnen bespreken.

Denk eraan dat lijstjes niet welkom zijn, gelieve alles te verantwoorden. Post je die toch, dan zullen die worden verwijdert. Er zijn op het forum ook topics waarin we het hebben over één bepaalde serie. Zo'n topics mogen alleen geopend worden als het om een bekende serie gaat, die wordt uitgezonden in Nederland en/of België«. Ben je niet zeker? Dan kan je altijd een mailtje sturen naar één van onze moderators.

Dit zijn de meest belangrijkste TV-serie topics per november 2007:

See you in another life?
Profiel bekijkenStuur privébericht
Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2007 12:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dan zal ik de spits maar even afbijten in dit nieuwe, lege topic. Ik kan wel zeggen dat ik aardig wat serie's volg, maar als ik anderen bekijken, valt het uiteindelijk best wel mee.

Ten eerste ben ik een huge fan/freak van LOST. LOST is gewoon fantastisch. Season 1, Season 2, Season 3 waren allemaal heel super, allemaal een beetje hun eigen tintje en sfeertje en Season 4 wordt de fantastische opvolger op de finale van S3. De personages spreken we me aan, het mysterieuze rondom het alles is super en de verhalen zijn gewoon mooi. LOST dus.

Daarnaast volg ik ook Heroes sinds een tijdje. Ik heb namelijk de box van S1 gekocht en ik moet nu nog de voorlaatste ep + de finale bekijken en dan ben ik rond. Voorlopig vind ik het ook meer dan super. De verhalen verbazen me steeds opnieuw en er is heel veel actie. Volgens mij ga ik ook S2 downloaden als ik eenmaal rond ben met S1, want ik vind het ook een heel erg goede serie.

Ik heb ook Jericho gevolgd toen het in België op VT4 werd uitgezonden. Jericho is een serie appart. Het is niet zo populair als LOST en Heroes, maar het komt heel erg in de buurt. Jericho wordt steeds beter naarmate de serie vordert. Het midden is wat zwakjes, maar naar het einde toe vind ik het gewoon super worden. De finale was ook fantastisch en zodra het weer terug is van weggeweest, ga ik het verder kijken.

Naast de vorige drie heb ik ook nog Prison Break gevolgd. 't Is te zeggen. Van PB heb ik S1 grotendeels gezien - sommige episodes heb ik gemist -, S2 daarentegen heb ik volledig gezien. PB is pure actie en het verhaal is ook mysterieus, dus dat spreekt me zowiezo ook weer aan. Ik heb S3 nog niet gezien en ik wacht gewoon tot het in België op de televisie te zien is. Ik vind de serie heel erg goed, maar 't is nu niet dat ik er een supergrote fan van ben.

En dan ook nog; The That 70's Show. De enige comedy-serie, als je het zo mag noemen, die ik echt heel super vind. Ik ben sinds kort gestart met het bekijken van S1, nadat ik de serie had ontdekt op Kanaaltwee. De humor is zó hoog, de karakters zijn zó fantastisch dat ik echt steeds weer opnieuw in een breuk lig. Srsly, deze serie vind ik ook heel erg super en ben ik ook een werkelijke fan van.

En als laatste heb ik nog Alias, door J.J. Abrams. Ik zag alle DVD's staan van Alias in de bibliotheek dus heb ik de eerste een keer meegenomen omdat ik wilde zien wat JJ naast LOST ook nog had gedaan. Omdat ik het te druk had met andere series ben ik gestrand bij ep 1x07, maar zodra ik Heroes af heb, ga ik Alias verder kijken. Alias is vooral actie met leuke verhalen en plotwendingen. Ik ben benieuwd hoelang het me zal interesseren, maar ik verwacht een veel groter verhaal onder de kleine subverhalen die je per ep (per paar eps) hebt.

Zo, vind ik best een aardig lijstje.

See you in another life?
Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2007 13:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kijk elke maandag naar Flikken Maastricht.

Flikken Maastricht is een Nederlandse politieserie. De serie speelt zich af in Maastricht, en was op 3 september 2007 voor het eerst op televisie te zien. Deze serie is gebaseerd op de Vlaamse serie Flikken die zich afspeelt in Gent.
Op 24 november 2006 werd bekend gemaakt dat, naast Victor Reinier, ook ex-GTST-actrice Angela Schijf een hoofdrol in de televisieserie zal spelen. Op dezelfde dag werden de contracten met onder andere de gemeente Maastricht en de politieregio Limburg-Zuid getekend [1]. Op 20 maart 2007 werd de complete rolbezetting bekend gemaakt [2]. Op 3 september 2007 omstreeks 22 uur werd de eerste aflevering van de reeks door de TROS uitgezonden.

Inmiddels is al bekend gemaakt dat Flikken Maastricht een tweede seizoen krijgt, waarschijnlijk beginnen de opnames in het voorjaar van 2008

Ik vind het best een leuke serie. Hoewel ik eigenlijk helemaal niet van politie series hou...

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
BeeGee Kenobi
Oude Forumnaam: Sirius Black's Girl! The Lost Mod
The Lost Mod

BeeGee Kenobi is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 22:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat hier op HPF nog niet gepost is over het nieuwe seizoen van Dexter verbaast mij ten zeerste. Het tweede seizoen is nog net zo sterk als het eerste, al dan niet beter dan het eerste. De spanning bouwt weer langzaam op tot grote hoogten.
De afgelopen twee episodes (8 en 9) waren echt subliem, ik zat op het puntje van m'n stoel! Ik prijs deze serie echt de hoogste hemelen in. Als je van kwaliteit TV houdt moet je echt Dexter kijken. Geen enkele serie houdt zo lang dezelfde kwaliteit vast. Geen opvulepisodes of rare wendingen, maar geweldige plots, spannende en verrassende wendingen en als klap op de vuurpijl ook nog eens briljante acteurs.

Dat Michael C. Hall nog steeds geen Emmy heeft is gewoon grote schande. Dexter aan de top!

Minstens 2 keer zo goed als LOST of Heroes. Very Happy

Editors @ Lowlands 2008..best experience ever!
Cocokadavra
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 44 Sikkels

Cocokadavra is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Nov 27, 2007 12:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

BGK, ik ben het helemaal met je eens!!!

Het tweede seizoen van Dexter loopt anders dan ik had verwacht. Ik had het tweede boek verwacht en dit is verre van het tweede boek. Des te spannender eigenlijk, dat zie ik nu wel in (want nu weet ik niet hoe het gaat lopen). Bij nader inziens is het tweede boek eigenlijk wel te gruwelijk voor op tv.. Misschien gaan ze het nog doen, maar dat hangt er even vanaf wat ze met Doakes gaan doen! Woah, de laatste eps waren echt superspannend en ik was even heel boos op Dex, maar dat is nu weer goed. Smile Echt briljant hoe ze de spanning opbouwen en de kijker om de tuin leiden. Echt berespannend en een dikke aanrader voor Dexter-maagden!!!! Begin wel bij seizoen 1 als je het gaat kijken. Very Happy

Heeft hij nou nog geen prijs gewonnen? Onbegrijpelijk.. hij speelt zooo goed!!! Michael C. Hall is the best!! Very Happy

The few details that I found in Sergeant Doakes's file left me grasping for breath: Doakes had a first name! It was Albert - had anyone ever really called him that? Unthinkable. I had assumed his name was Sergeant.
BeeGee Kenobi
The Lost Mod

BerichtGeplaatst: Di Nov 27, 2007 14:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Cocokadavra schreef:
BGK, ik ben het helemaal met je eens!!!

Het tweede seizoen van Dexter loopt anders dan ik had verwacht. Ik had het tweede boek verwacht en dit is verre van het tweede boek. Des te spannender eigenlijk, dat zie ik nu wel in (want nu weet ik niet hoe het gaat lopen). Bij nader inziens is het tweede boek eigenlijk wel te gruwelijk voor op tv.. Misschien gaan ze het nog doen, maar dat hangt er even vanaf wat ze met Doakes gaan doen! Woah, de laatste eps waren echt superspannend en ik was even heel boos op Dex, maar dat is nu weer goed. Smile Echt briljant hoe ze de spanning opbouwen en de kijker om de tuin leiden. Echt berespannend en een dikke aanrader voor Dexter-maagden!!!! Begin wel bij seizoen 1 als je het gaat kijken. Very Happy

Heeft hij nou nog geen prijs gewonnen? Onbegrijpelijk.. hij speelt zooo goed!!! Michael C. Hall is the best!! Very Happy

Oeh dus het tweede boek is anders dan het tweede seizoen? OMG yay! Ik heb boek een tussen de bedrijven door bijna uitgelezen, en ik begin binnenkort aan boek 2. Heb jij boek 3 al gekocht? Dexter in the Dark, lijkt me namelijk ook weer geweldig. De ABC had um echter nog niet thuis gekregen. Sad

Ik vind het zo briljant dat iedereen root voor de badguy, Dexter is de killer en Doakes de eerlijke agent die geframed wordt. Maar door de opbouw ben je tegen Doakes en voor Dex XD. Volgens mij kun je sympathie'en heel makkelijk omdraaien als je het anders filmt XD.

Dat er nog Dexter-maagden zijn Surprised Foei!

Cocokadavra
4e jaars
4e jaars

BerichtGeplaatst: Di Nov 27, 2007 20:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een derde boek???? Very Happy Very Happy Very Happy Meteen bij bol.com kijken!!! Hmmz.. bij bol.com hebben ze alleen een hardcover.. (ik wil een paperback) Even verder zoeken.. Ik had er nog nooit van gehoord! Hij is dus best wel nieuw!!!! Dexter in the Dark, wel jammer dat ze die leuke titel niet meer doen, maar ze zullen wel out of relevante words met een 'd' zijn. Razz Ik ben benieuwd!!!! Ik vind het zo cool dat ze Dexter gewoon als typje verder laten ontwikkelen zonder hulp van het boek!! Ik vraag me af of ze uberhaupt nog verder gaan op de boeken. Maarre, boek 2 is wel een aanrader!! Weer superspannend en supergrappig!!! Het is zo anders dan de serie, maar toch ook weer niet. Hij is zo droog in zijn denken!!! Echt briljant hoe hij het over zijn dark passenger heeft steeds. Very Happy Very Happy En er is ook nog iets leuks met Cody en Astor.. ghihi.. echt.. I'm lovin' it. Smile Op naar boek 3!!!! Very Happy

EDIT: Ik ga nog even wachten met bestellen, tot de goede versie er is, maar.. wow wat een plot!!!!!! Ik kan eigenlijk niet wachten..

The few details that I found in Sergeant Doakes's file left me grasping for breath: Doakes had a first name! It was Albert - had anyone ever really called him that? Unthinkable. I had assumed his name was Sergeant.
BeeGee Kenobi
The Lost Mod

BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2007 12:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

OMG Dexter blijft gewoon de beste serie van dit moment. Geen enkele andere serie kan hieraan tippen het spijt me zeer. En nu lees ik net dat de laatste twee eps gelekt zijn. Ik wil ze heel graag kijken, maar ik weet dat seizoen 3 pas in September 2008 te zien zal zijn. Ik vind deze spanning echt ge-wel-dig!!

De promo voor volgende week is echt OMFG!!!

celtic_me
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 133 Sikkels

celtic_me is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 07, 2007 15:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben sinds kort verslaafd aan de serie 'Robin Hood'.
et wordt iedere zaterdag uitgezonden op BBC1, om 20u15 onze tijd.
Ik denk dat iedereen hem wel kent, dus verdere uitleg is volgens mij niet echt nodig.
Ik kan alleen maar zeggen dat dit echt een megareeks is. Robin (Jonas Armstrong) is super grappig, en de Sherrif (Keith allen) is een dolle sarcast. Pure humor eigenlijk. Een hele andere versie dan alles wat ik tot nu toe heb gezien.
Hier is alvast een paar foto's van de cast.

Merry Men
v.l.n.r.:Robin (Jonas Armstrong), Much (Sam Troughton, Little John (Gordon kennedy), Will Scarlet (Harry Lloyd), Allan-a-Dale (Joe Armstrong)

Maid Marian
Lady Marian (Lucy Griffiths)

Baddies
v.l.n.r.; Sherrif Vasey (Keith Allen), Guy of Gisborne (Richard armitage)[/url]

04-10 US5 fanmeet in Essen
Cocokadavra
4e jaars
4e jaars

BerichtGeplaatst: Di Dec 11, 2007 10:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is een beetje stil in serieland. =( Ik kan niet anders zeggen dat ik er treurig van wordt. Ik heb begrip voor de writers strike, maar er moet wel een eind aan komen zo langzamerhand vind ik. Als de regering nou gewoon doet wat ze vragen.. =D Van het weekeind was er nog een epi van Psych, dus die kan ik nog kijken. Ook loop ik nog 3 eps achter met Prison Break, dus die kan ik ook nog kijken.. Misschien is die Robin Hood een idee, het ziet er wel grappig uit! Maar ik mis Heroes, House, Lost en Dexter!!!!!! ='(

Dexter heb ik dus al afgezien! Ben blij dat het heb gedaan, want een paar achter elkaar kijken vind ik altijd leuker. Inderdaad, het punt van BGK snap ik ook.. We moeten nog zooooo lang wachten!! September 2008 zei je? *snif* Hopenlijk komt er voor die tijd een voor mij goede versie van 'Dexter in the Dark' uit, ga ik die wel lezen, om toch aan mn dosis Dexter te komen tot die tijd. =P Maar.. ondanks dat ik seizoen 1 spannender vond, was het wel een superseizoen!!! En ik ben blij hoe het is afgelopen!!!!!!!! =D

Op naar volgend jaar dan maar en duimen voor een eind aan de writers strike!!!!!! I can't wait..

Kevin.
Oude Forumnaam: Harry Potter Rocks Griffoendor Aanvoerder
Griffoendor Aanvoerder

Kevin. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2007 14:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zo, ik kom ook maar is vertellen welke TV-series ik volg en dat zijn er een hoop xD

Laten we maar beginnen met Heroes. Heroes heeft gewoon zo'n awesome verhaal met zulke interessante en hippe personages. Daarnaast is elke aflevering weer spannend en zit er flink wat actie in.

Ook volg ik Prisonbreak. Het verhaal is dan wel zuiver actie en spanning, maar daardoor wil je steeds weer kijken. Season 1 was hip door de hele break en Season 2 was nog hipper door het on the run zijn van Micheal en co. Door die twee elementen vind ik Season 3 ook hip, voornamelijk omdat ze nu weer in de gevangenis zitten.

Naast bovenstaande series volg ik ook Lost. Alle drie de tot nu toe uitgezonden seizoen waren heel hip en very mysterieus. Daarnaast zijn de personages uit Lost ook wel heel hip ^^ Daarom ben ik ook heel benieuwd naar Season 4.

Ook volg ik CSI en Charmed. CSI vanwege het feit dat ik het zeer interessant vind om te zien hoe misdaden worden opgelost en de characters zijn in deze serie ook al heel hip, vooral Grissom. Voornamelijk door het mysterieuze wat hij om zich heen heeft. Charmed spreekt mij vanwege de magie en de Charmed ones zelf. Daarnaast is het verhaal van Charmed hip ^^

Daarnaast kijk ik ook nog elke avond naar The A Team. The A Team heeft eigenlijk gewoon een simpel verhaal, maar door dat simpele is de serie gewoon leuk om te volgen. Voornamelijk door de humor van Murdock en de spanning ^^

Oeh en ik volg Xenia: Warrior Princess. Helaas is deze serie niet meer op TV, maar gelukkig kan ik de afleveringen via het internet kijken. Ook het verhaal van deze serie spreekt me aan en de manier waarop de makers vertellen hoe Xena een heldin word vind ik heel hip.

Aardig wat zijn het er, al zeg ik het zelf xD

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 221 Sikkels

JamesPotter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2008 17:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben helemaal Bones fan! Veel mensen zeggen dat 't alweer een CSI-achtig iets zou zijn. Ik vind zelf dat Bones veel meer doet met de personages afzonderlijk. De personages uit Bones zijn een stuk 'sterker' of ehm. ik bedoel dat ze veel meer een eigen karakter hebben en dit ook veel meer uiten tijdens een zaak.

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 68 Sikkels

Veer is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2008 17:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben ook een "Bones" fan.
Ik vind de relatie tussen Booth en Brennan super, en de manier waarop Brennan altijd reageert op anderen.
Zach vind ik ook super, en hoe hij dr altijd probeert "bij te horen"

verder ben ik een enorme fan van Britse Comedy, en dan vooral van "Extras" met Ricky Gervais (bekend van "the office") als de onpopulaire extra-acteur andy Millman. En de bekende acteurs die zichzelf volledig voor schut zetten.

Dan ook nog "Doctor Who" (Met david tennant in de hoofdrol). Daarin speelt hij "the doctor", een timelord, de laatste van zijn soort, die met zijn tijdmachine, "the tardis" door de tijd reist en alles op orde houd.
"Torchwood" (spinoff van doctor who) met Jack, een man die niet kan doodgaan en de aliens op aarde bestrijdt, timeshifts sluit en dat soort dingen. op bbc 2 momenteel. (Het is Science-fiction, ik weet niet of er nog mensen zijn die die reeksen kennen, of ze goed vinden)
"Numbers" met David Krumholtz als Charlie Eppes vind ik heel goed. Daarin worden misdaden opgelost door wiskundige berekeningen. Zijn broer werkt bij de FBI en hij helpt hem dan om de daders te vinden.

die series volg ik, en dan nog zo'n 20 andere die momenteel niet worden uitgezonden, maar al wel algemeen bekend zijn.

Laatst aangepast door Veer op Ma Feb 25, 2008 10:10; in totaal 1 keer bewerkt
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Feb 20, 2008 19:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik volg eigenlijk steeds minder tv, simpelweg omdat ik minder tijd en minder zin voor begin te krijgen. Eigenlijk volg ik alleen:
- Sport (vooral dan wielrennen en schaatsen. Maar natuurlijk ook grote evenementen als Olympische spelen en Wereldkampioenschappen.)
- Wie is de mol: Briljant programma. Het is een heel leuk programma om zelf te volgen en uit te zoeken van wie je denkt wie de mol is. Om er dan op het eind achter te komen dat je het helemaal fout hebt, of natuurlijk goed. Al is het eerste waarschijnlijker.
- Mijn tent is top: heb ik vorig jaar ook grotendeels gevolgd. Ik vind het wel leuk, omdat het een competitie-element heeft. Daarnaast vind ik leuk om te volgen hoe ze het restaurant opbouwen.

Daarnaast probeer ik ook de volgende Amerikaanse series te volgen:
- Heroes: Leuke serie, met veel leuke karakters erin. Het heeft ook fantasy-elementen, wat ik ook leuk vind.
- Prison Break: Ik heb het al een hele tijd niet meer gezien, maar als het weer op de Ned. Tv komt dan ga ik het denk ik wel weer volgen. Ik vind tot nu toe het derde seizoen wel een stuk minder interessant. Al komt dat ook door
SPOILERS!
[selecteer]
de dood van Sarah
[/selecteer]
.

16-08-2005 ~ 31-12-08
princess-fleur
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

princess-fleur is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Feb 20, 2008 23:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kijk naar keiveel series op tv Laughing -Verslaafd- Haha!

Prison Break kijk ik enorm graag. K'heb het eerste en tweede seizoen met plezier gevolgd en k'ben nu de afleveringen van seizoen drie aan het zien. T'begint mss een béétje langdradig te worden (al het derde seizoen en nog steeds in de gevangenis) maar toch blijft het op de één of andere manier spannend om naar te zien Laughing

Lizzie Mc Guire, daar kijk'k graag naar als'k op da moment thuis ben. Da's een ideaal programma om te ontspannen vind'k.

Thuis, da kijk ik nog het liefs van allemaal eigenlijk. Haha, hou ervan.

Sex and the city: liefdeeee!!! Zalig om naar te zien. Da bestaat nu al zo lang, maar toch kan ik daar naar blijven kijken. K'zou die dvd-boxen daarvan wel willen hebben zulle. Jammer dat die altijd zo duur zijn. Hmpf!

Goh ja, k'zou eigenlijk enorm veel series kunnen opsommen... Maar dan ben'k tot morgen bezig! Ze zenden ook zo veel mooie dingen uit tegenwoordig Laughing

xxx.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp