Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Voetbal [2] Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
MeLoveSnape
Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 1077 Sikkels

MeLoveSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2007 0:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een nieuw, vers topic over voetbal. Alhoewel de belangstelling voor deze edele sport op dit forum beduidend minder is dan op andere fora, hebben we het eerste topic toch volgekregen.

Om de discussie gaande te houden:

Foppe de Haan of Marco van Basten?
EK of WK?
Favo club? (Geen hooligangebash, of je krijgt een ban. Dat fanatieke gedoe bij de voetbalvelden is al erg genoeg)
Favo voetballand?

Profiel bekijkenStuur privébericht
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2007 8:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

okey leuke onderwerpen!!
Foppe de haan is voor mij 10000x beter dan marco, ten eerste staat heel marco me niet aan, zijn manier van wedstrijden runnen ook niet. Foppe heeft wel een EK (of WK?) gewonnen met jong oranje. Iets wat Marco never nooit zal bereiken.
EK of WK, hmm liever een WK ik vind dat Afrikaanse teams en brazilie de voetbalwereld verrijken.
Favo club: Psv al jaren waarom vanwege het familiegevoel dat er hangt bij de club, je voelt je meteen thuis.
Favo voetballand: Engeland, ik hou echt van Engels voetbal, lekker agressief en mooie tecnieken. Favo clubs daar: Arsenal en Liverpool, met sterspeler Gerrard natuurlijk aan de leiding.
Minst favo voetballand: Italie ik heb een gruwelijke hekel aan italiaans voetbal, het is aanstellerig, smerig en zodra er 1 goal in ligt graven ze zich in BAH.
Favo speler: vroeger Dennis Bergkamp maar die voetbald niet meer dus dan maar.... Steven Gerrard, van Liverpool altijd aanwezig, de dirigent op het veld en een van de briljantste spelers van deze tijd,

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer

Laatst aangepast door Rogue op Wo Nov 28, 2007 21:12; in totaal 1 keer bewerkt
D@@n
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 31 Sikkels

D@@n is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2007 10:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Uhmm moeilijke keuze, Foppe de Haan doet het goed bij Jong Oranje en Marco van Basten doet het ook niet slecht bij Oranje. Ik denk zelf toch Foppe de Baan, die gast het veel meer 'ballen' dan Van Basten

EK of WK?
Hier kan ik echt niet tussen kiezen :S

Favo club? (Geen hooligangebash, of je krijgt een ban. Dat fanatieke gedoe bij de voetbalvelden is al erg genoeg)
Ajax, ik ben geboren in Rotterdam(recht voor de Kuip nog wel), maar ik ben een door en door Ajaxied en daar ben ik trots op.

Favo voetballand?
Dat is zeker Italie, die gasten voeren niks uit op het veld en winnen toch. En als die gasten toch een keertje aanzetten verpletteren ze iedereen voetballand.

Strongest Wizard
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 15 Sikkels

Strongest Wizard is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2007 23:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als 50% Engelsman bloed ik nu. Wat een afgang.
2-3 tegen Croatië in een uitverkocht Wembley. Het had zo mooi kunnen zijn, maar het werd een diepe afgang. Wat een blunders van de keeper, en de verdediging.
Geen één Brits team op het EK, wat een zonde.. Football, de Engelse sport, de trots....
Dit gevoel is onbeschrijvelijk. De duurst betaalde voetballers, de grootste voetbalnamen.. ze konden het niet waar maken.

Er moet heel wat gebeuren daar. Coach ontslaan, en minstens 25% van het team niet meer oproepen. Wat een blamage.

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 4 Sikkels

Tiez is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Nov 22, 2007 0:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Geen enkele Britse ploeg op het EK en ook geen Ieren. Vooral Engeland heeft zojuist jammerlijk gefaald, hoewel ik moet zeggen dat Kroatie ook wel een erg sterke ploeg is waar je niet zomaar ff van wint. Op zich is het wel goed dat de Engelse ploeg op z'n plaat gaat. Wat Strongest Wizard zegt: '25% van het team niet meer oproepen', zou idd geen slecht plan zijn. Grote maar is dan: Wie roep je dan in hemelsnaam wel op? De Engelse competitie zit vol met buitenlandse sterren, waardoor de eigen spelers minder kansen krijgen en waardoor dus uiteindelijk je nationale ploeg verzwakt: Logisch in het kwadraat lijkt me. Zie het dus als een eye-opener

Engeland had natuurlijk ook wel pech dat Rooney, Owen en Terry niet mee konden spelen. Welke absolute sterren blijven dan echter over? Gerrard, Beckham, Lampard en... ehhh... Tja, wie eigenlijk? Er is nog een aantal goede spelers, maar ook een heel aantal spelers die ik gewoon matig vind en de keepers zijn gewoon slecht. Probleem is overigens ook: Lampard en Gerrard samen in een elftal werkt niet: beetje zelfde spelers. Naja, werk genoeg voor de komende Engelse bondscoach iig en taak voor de clubs in het Premiership om meer eigen spelers op te stellen!

Dan nog ff snel mijn lijstje:
Foppe of Marco: Foppe zit lekker op z'n plek bij Jong Oranje: mooi daar blijven, niet naar het 'Grote' Oranje... Marco hoeft daar van mij ook niet te blijven, die is vrolijk aan het aanrommelen en komt gewoon ervaring tekort.
EK of WK: Beide!! Mooi excuus om met vrienden bij elkaar te zitten, biertje bij... naja dat dus Laughing
Favo Club: Pffff, ik kom uit Groningen, dus de plaatselijke FC heeft sowieso mijn sympathie. Verder is doorgaans PSV m'n titelfavoriet. Dit seizoen vind ik echter Feyenoord gewoon een toffe ploeg. Ik heb niet echt een duidelijke favoriet, wil gewoon een leuke pot voetbal zien.
Favo voetballand: Wat betreft beleving: Engeland. Als je ziet hoe men daar nog support voor ploegen die ergens in de middenmoot van de Conference spelen, dan kan je dat alleen maar tof vinden. Wat betreft landenteams Zweden (op Oranje na dan, die zijn tijdens EK's en WK's natuurlijk wel favoriet).
Gehaaaaaat voetballand: Portugal!! Wat een etterbakken! Zelf vies gemeen en als iemand maar naar ze blaast liggen ze al te janken op de grond: Wel uitdelen, maar niet incasseren: BAH! Daarnaast Italie ook wel een beetje, maar vooral omdat ik het jammer vind dat ze altijd van dat anti-voetbal spelen terwijl ze gewoon heel goede spelers hebben.
Favo speler: Henke Larsson!
Grappigste voetballer: Sjaak Polak Laughing Laughing

Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Verdiend: 0 Sikkels

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 22, 2007 21:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

hey nieuwe Smile leuke onderwerpen!

Ik vind het moeilijk kiezen, toen Marco nog voetbalde was hij mijn grote held, ik keek torenhoog tegen hem op! (@ Roque, Van Basten heeft als speler het EK gewonnen, iets wat bijna niemand in Nederland kan zeggen!)Ik vind hem zeker geen slechte trainer, hij doet wat hem goed acht en laat zich niet intimideren (de beste stuurlui staan aan wal) Ik vind Foppe gewoon een hele symphatieke man; hij doet het erg goed met jong-oranje en verdient het ook om ooit bondscoach te worden.
EK of WK?
Liever EK; dat is iets kleiner en het voordeel is dat het nooit 'snachts is, want altijd in europa.
AJAX! Ik ben ajacied in hart en nieren, voel me daar thuis.
Favo voetballand?
moeilijk... Ik denk Engeland om de sfeer; ze weten hoe ze hun ploeg aan moeten moedigen, als hier een trainer wordt ontslagen dan wordt hij uitgescholden en weggehoond, daar zingen ze hem toe uit dank, prachtig!
Het voetbal op zich ligt me niet zo, veel lange ballen. Daarentegen hebben ze veel verdetten die ik erg waardeer. Prachtige geschiedenis ook.
gehate voetballand
ik ga ook voor Italie, idd, anti voetbal, zo irritant dat je het veld in gaat om te verdedigen. Het lijkt wel of ze daar alleen maar verdedigers opleiden en op de schwalbe oefenen ze ook heel goed Evil or Very Mad
Duitsland is vooral irritant omdat ze meestal net even beter zijn dan wij, maar ik heb respect voor hun doorzettingsvermogen, van Duitsland heb je nooit gewonnen voor het laatste fluitsignaal heeft geklonken.
favo speler
ik was ooit een erg grote Marc Overmars fan; hij was zo'n heerlijke linker vleugelspits, kon prachtig scoren en was razensnel, bovendien vond ik het een schatje Wink Op dit moment heb ik niet echt een favoriet. Er zijn veel goede spelers.

Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 9:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ach kom op zeg, over van Basten ben ik het niet eens! Hij is een waardeloze kleurloze trainer. Wedstrijden worden nipt gewonnen met Italiaanse voetbaltaferelen, het spel ziet er niet uit, spelers worden om de minuut gewisseld. Het spel is al maanden om te huilen, ik kijk al niet eens meer. Hij heeft dan misschien een EK gewonnen als speler, als trainer zal het hem never nooit lukken. Een goede speler maakt niet meteen een goede trainer en hij is daar levend bewijs van. Wil je me echt wijsmaken dat jij geniet van de wedstrijden van oranje? dat jij het mooi spel vind? Hoe genant als je met 2-0 klop krijgt van wit rusland!!
Ik ben allang niet meer voor Oranje, ik kijk niet meer, het boeit me niks meer, ik juich niet als ze winnen, het laat me compleet koud.

Sawyer
Potterfreaky
Harry's secret lover

BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 13:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

het was 2-1 en mag ik mss mijn mening hebben? Ik steun ze in goede en ik slechte tijden en bovendien zo slecht is het nou ook weer niet! Dit was pas de tweede wedstrijd in heel lange tijd. Het verdient misschien niet de schoonheidsprijs, maar we gaan wel naar het EK...Er zijn een aantal trainers geweest, die dit niet behaald hebben.

Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 13:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voetbal..Ik hoor vrij veel verhalen over voetbal, me leermeester doet elke zondag voetballen. En hij vindt maar al te leuk om te vertellen dat hoe hij iemand er onder uit heeft getrapt. Zijn laatste wedstrijd had zijn team 10 gele kaarten..en verloren met 2-4. Dat kan best wel grappig zijn en vooral als je hem dan hoort klagen over zijn tegen party. Zelf ...doe ik niet aan voetbal en let daar ook niet zo op. Wel is het leuk als Nederland tegen een ander land moet voetballen en wint. Het WK ect. Dat had ik altijd wel gevolgd toen me opa leefde, ik keek het altijd met hem samen. En nu krijg ik alles mee op het bedrijf en anders hoor ik het thuis wel..me zusje is dol op voetballen^^.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 14:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Potterfreaky schreef:
het was 2-1 en mag ik mss mijn mening hebben? Ik steun ze in goede en ik slechte tijden en bovendien zo slecht is het nou ook weer niet! Dit was pas de tweede wedstrijd in heel lange tijd. Het verdient misschien niet de schoonheidsprijs, maar we gaan wel naar het EK...Er zijn een aantal trainers geweest, die dit niet behaald hebben.

Ja hoor tuurlijk mag je je mening hebben waarom niet. Maar geef eerlijk toe, het is al een hele tijd niet om aan te zien met het nederlandse elftal, bijna iedereen vind dat. Zullen weinig mensen zijn die dit mooi voetbal kunnen noemen. Ik dacht dat Ajacieden altijd zo gefocust zijn op mooi voetbal? maar ja misschien laten ze dat achterwege omdat van basten aan het roer staat.

Sawyer
Perijn
Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 15:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rogue schreef:
Ja hoor tuurlijk mag je je mening hebben waarom niet. Maar geef eerlijk toe, het is al een hele tijd niet om aan te zien met het nederlandse elftal, bijna iedereen vind dat. Zullen weinig mensen zijn die dit mooi voetbal kunnen noemen. Ik dacht dat Ajacieden altijd zo gefocust zijn op mooi voetbal? maar ja misschien laten ze dat achterwege omdat van basten aan het roer staat.

Gaat het erom om mooi voetbal te spelen of je doelen te bereiken zoals plaatsing voor het EK? Ik ben toch van mening dat je doelen belangrijker zijn dan mooi voetbal. Ik vond het ook gewoonweg belachelijk dat het Nederlands elftal uitgefloten werden toen ze zich hadden geplaats voor het EK! Waarom uitfluiten? Het doel is bereikt, het maak niet uit hoe goed of slecht je voetbalt, zolang je maar je doelen bereikt!

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 15:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik hoef ook niet per se mooi voetbal te zien maar ik stoor me gewoon gigantisch aan het arrogante, lakse voetbal wat Oranje laat zien. Blijkbaar is het publiek het daarmee eens, en ik ken een hele hoop mensen die er ook niks meer aan vinden op deze manier. Ik weet niet, het doet me gewoon niks meer, als ze zich niet geplaatst hadden zou ik het ook niet erg gevonden hebben.

Sawyer
Potterfreaky
Harry's secret lover

BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 16:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rogue schreef:
Potterfreaky schreef:

Ik krijg juist het idee dat het bij jou anderom is; je irriteerd je omdat van Basten met Ajax geassocieerd wordt.
Maar wat Marcel zegt is waar; mooi voetbal is niet alles, Engeland speelt attractiever voetbal dan wij en is niet geplaatst.
Bovendien heeft een trainer of hoe het eruit ziet niets te maken met mijn loyaliteit aan Oranje, maar ja, ik vind gewoon trouw in voor en tegenspoed, het is vrij makkenlijk om fan te zijn als alles voor de wind gaat. En ik vind het minder dat mijn ajacied- zijn steeds gemeld moet worden, net of dat er iets mee te maken heeft, vorige wedstrijd had van Basten geen Ajacied in de basis staan.
edit @shir;
bij ons houdt iedereen van voetbal, ik schijn zo'n vrouw te zijn waar mannen over dromen XD; eentje die weet wat buitenspel is XD! Laughing Laughing

Laatst aangepast door Potterfreaky op Vr Nov 23, 2007 16:19; in totaal 1 keer bewerkt
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 16:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou ik heb dus echt níets met voetbal. Nog minder dan niets, ik kan het niet boeiend vinden. Ik kijk dan ook echt nooit erna. Alleen als het een WK is, en Nederland is al ver, dan wil ik nog wel eens kijken. Puur omdat iedereen dan kijkt. xD Maar verder heb ik echt niets met voetbal.

En ik heb nog iets waar menig meisje die de tv moet delen met haar ouders jaloers op is. (Al ben ik dat niet, dus heb ik er nog niets aan xD) Namelijk: Een vader die NIET van voetbal houdt. Je hoort het goed, ze zijn erg zeldzaam, maar ik heb er hier thuis één, in levende lijve. xD

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Patricia
Oude Forumnaam: Patricia89 The Ultimate HPFreak
The Ultimate HPFreak

Patricia is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2007 16:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oeh Shirley.. ik ken er ook één.. mijn vader vind het dus ook niks aan.. gelukkig
Mij interesseert voetbal ook niet veel. Ik vind het alleen leuk om te kijken met het EK en WK. Maar dat is vooral door de sfeer die er dan om hangt. Zodra Nederland eruit is, kijk ik het opeens een stuk minder angel
logisch, maargoed
Ik vind het ook wel genoeg hoor, 1x in de 2 jaar voetbal volgen.

Where your treasure is, there will your heart be also
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp