Auteur |
Bericht |
Jim
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 19, 2004 11:08 |
 |
Ik ben nu weer bezig met boek 4, en blijf hangen bij een stukje met de les van Zwamdrift, ik las steeds de zinnen 3 keer... Toen deed ze ook zo'n kleine voorspelling 'Waar je zo lang voor vreest zal eerder gebeuren dan je verwacht' <<< zoiets zei ze.
Zo heeft ze ook wel eens de dood van een konijntje voorspeld, en ze deed in deel 3 een voorspelling. Maar ze heeft ook veel voorspellingen gedaan die niet klopten, nu vraag ik aan jullie:
Is Zwamdrift echt? Of is ze een oplichtster die een paar dingen toevallig goed gegokt heeft?
Wat vinden jullie? |
Laatst aangepast door Jim op Di Nov 29, 2005 18:56; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Sambora
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 19, 2004 11:28 |
 |
ik denk dat ze een beetje kan voorspellen... de echte belangrijke dingen zou ze volgens mij niet kunnen... maar de kleinere dingetjes, netals een kopje dat kapot valt, kan ze wel, denk ik... |
_________________ You know, you remind me of a poem I can't remember, and a song that may never have existed, and a place I'm not sure I've ever been to
- Don't You Know Who I Think I Am - |
|
  |
 |
Olivier
The Fullblood Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 19, 2004 12:06 |
 |
volgens mij kan ze alleen met vlagen echte voorspellingen doen
soms kloppen ze wel, en wat vaker kloppen ze niet |
|
|
  |
 |
LolligLuitje
6e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 19, 2004 12:34 |
 |
waar je zolang voor vreest zal eerder gebeuren dan je verwacht...
als ik naar deze zin kijk, lijkt het me niet eens zo overdreven en daarom lijkt het me dat ze misschien wel degelijk een echte voorspelling deed...
jullie weten waarschijnlijk wel dat mijn theorie over het einde van de serie is dat Harry en Voldemort niet zonder elkaar kunnen. Harry zal dan zichzelf moeten opofferen, zodat Voldemort gedwongen zal moeten sterven... Harry heeft het waarschijnlijk nog niet door wat er precies in de ENGELSE profetie staat...
deze voorspelling slaat er dus op dat Harry afstand van zijn leven en de aarde zal moeten doen... ja idd, hij vreest er voor, maar ik denk niet dat hij het op dit moment verwacht. |
|
|
  |
 |
Rayna
The Psycho Admin

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 19, 2004 12:52 |
 |
Volgens mij kan ze ook alleen maar met vlagen voorspellingen doen. Maar ik denk wel dat ze het Ware Zieners Oog heeft, het is alleen bij haar niet zo heel erg goed ontwikkeld en heel erg vertroebeld. En zwamdrift vind het ontzettend leuk om verwarring en paniek te zaaien, ik vind dr maar een raar persoontje. |
|
|
  |
 |
Jim
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 19, 2004 12:53 |
 |
Woepsiefloepsie! Sorry, ik denk dat Zwamdrift met die voorspelling die ik noemde bedoelde dat Voldemort terug zou keren op het eind van het boek.
Ben ik vergeten erbij te zetten
*shame*
@ Sambora: Wat was dan die voorspelling in boek 3? Dat lijkt mij geen kleine gebeurtenis hoor. En de voorspelling die ik noemde, dat Voldemort terugkeert is ook niet klein te noemen.  |
|
|
  |
 |
Tonks
5e jaars

Verdiend:
83 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 19, 2004 13:22 |
 |
Ik geloof wel dat ze echt voorspellingen maakt, maar misschien heeft ze het zelf niet zo door Soms is het ook wel fout, maar meestal kloppen haar voorspellingen wel, ze heeft ook de dood van Carlo voorspeld toch? Want ze zei een keer, dat de dood steeds lager boven het kasteel vloog, of iets in die richting. |
|
|
  |
 |
Grunthor
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 19, 2004 13:37 |
 |
Perkamentus zegt zelf dat ze nog maar 2 echte voorspellingen gedaan heeft, en dat denk ik ook, de rest is gewoon oper ongeluk goed gegokt zoals hermelien al concludeerde... |
|
|
  |
 |
Rubeus
7e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 19, 2004 13:43 |
 |
Grunthor schreef: | Perkamentus zegt zelf dat ze nog maar 2 echte voorspellingen gedaan heeft, en dat denk ik ook, de rest is gewoon oper ongeluk goed gegokt zoals hermelien al concludeerde... |
Ik denk dat dit klopt. Met gokken kun je ook een heel eind komen. Als je zegt dat waar jij zo bang voor bent gebeurt overmorgen dan kan dat van alles zijn. Een puistje dat doorkomt of je stoot je teen. Het kan van alles zijn en daardoor lijkt het of de voorspelling uit komt. |
_________________ "In Nomine Patris, Et Fili, Et Spiritus Sancti."
Verstrek nooit wachtwoorden of creditcardnummers in een bericht. |
|
  |
 |
Loezzy
3e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 19, 2004 15:01 |
 |
Dat denk ik ook, ze weet bijv. dat Marcel onhandig is, dus 'voorspelt' ze dat hij een kopje laat vallen... Dat van dat konijntje is gewoon heeeel vaag voorspelt, 'binnenkort'/'dat waar je voor vreest' is allebei niet echt duidelijk! Dus behalve dat ze die 2 voorspellingen deed, is ze gewoon een oude oplichtster  |
|
|
  |
 |
Sylvia
4e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 19, 2004 16:10 |
 |
ze heeft heel weinig Zienerbloed in zich, denk ik. meestal is ze een oplichtster, maar heel soms ook niet. |
|
|
  |
 |
Fleur Delacour
5e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 19, 2004 16:15 |
 |
Ze doet soms een goede voorspelling. Dat moet natuurlijk wel, want op die 2 echte voorspellingen na, heeft ze nog niet veel voorspelt wat later uitkwam. En van een lerares Waarzeggerij mag je toch wel verwachten dat ze wel redelijk vaak goeie voorspellingen doet. Alleen kleine dingetjes, zoals het kopje van Marcel/Neville (zie deel 3) dat breekt, en het konijn van Belinda (zie ook hier deel 3), komen echt uit, omdat ze maar kleine dingetjes zijn. Niet van groot belang. Mss dat dat makkelijker voorspellen is dan grote voorspellingen? Dat heb ik altijd gedacht... |
|
|
  |
 |
Jim
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 19, 2004 17:06 |
 |
loezzy schreef: | Dat denk ik ook, ze weet bijv. dat Marcel onhandig is, dus 'voorspelt' ze dat hij een kopje laat vallen... |
Inderdaad, dus eigenlijk is ze een slimme dame!
''Oew! Marcel is onhandig, als ik nou zeg dat hij zijn kopje laat vallen, en dat echt gebeurt, denken de leerlingen misschien dat ik echt kan voorspellen!''
@ FD: Mooie theorie. Dat kleine dingetjes voorspellen makkelijker gaat...
*Doet mysterieus stemmetje* Maar dat konijntje is van belang hoor! Misschien is hij wel de HalfBloed Prins geweest! Of misschien is hij wel de verloren tante van Patty Park! Of... |
|
|
  |
 |
Fleur Delacour
5e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 19, 2004 17:17 |
 |
Jim schreef: | loezzy schreef: | Dat denk ik ook, ze weet bijv. dat Marcel onhandig is, dus 'voorspelt' ze dat hij een kopje laat vallen... |
Inderdaad, dus eigenlijk is ze een slimme dame!
''Oew! Marcel is onhandig, als ik nou zeg dat hij zijn kopje laat vallen, en dat echt gebeurt, denken de leerlingen misschien dat ik echt kan voorspellen!''
@ FD: Mooie theorie. Dat kleine dingetjes voorspellen makkelijker gaat...
*Doet mysterieus stemmetje* Maar dat konijntje is van belang hoor! Misschien is hij wel de HalfBloed Prins geweest! Of misschien is hij wel de verloren tante van Patty Park! Of... |
Haha Nou, dan ga ik er even niet vanuit dat hij de verloren tante van Patty Park is, of de HPB. Mocht dat wel zo zijn, slik ik mijn woorden weer nederig in.
@Loezzy: Mja, dat vind ik wel erg goed bedacht, ja! Maar hoe verklaar je dan het konijntje van Belinda ("O ja, liefje, op 18 oktober gebeurd hetgene waar je zo bang voor bent..." of iets in die aard). |
Laatst aangepast door Fleur Delacour op Ma Jul 19, 2004 17:17; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Misz-Draco-Tom
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 19, 2004 17:17 |
 |
Ze voorspeld vaak ook goede dingen..
Dus het kan ook best dat ze een berichtgever heeft.
een ECHTE ziener(es) die ze vraagt wat er allemaal gaat gebeuren.
En die voorspellingen met die rare stem zullen wel vanhaar zelf zijn. |
|
|
  |
 |
|