Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Verschillen tussen de films onderling Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
LolligLuitje
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

LolligLuitje is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2004 20:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hier is volgens mij nog geen topic over: de verschillen tussen de films onderling. Twisted Evil In elke film worden namelijk wat dingen veranderd, die wellicht niet zo goed aansluiten op de vorige film(s).
Het eerste wat mij opviel: het haar van Hermelien. Dat heeft ze in elke film anders zitten (hoewel je het uiteindelijk toch allemaal een bos noemt). In de tweede film krulleriger dan in de eerste, in de derde film wat korter en zonder pony.
Ook het huisje van Hagrid, daar had ik bij de derde film het gevoel van dat het ergens anders lag.

Wat viel jullie op van de verschillen tussen de films onderling? Idea

Profiel bekijkenStuur privébericht
Fleur Delacour
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Fleur Delacour is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2004 20:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het wel leuk.. Je kunt als Acteur of Actrice zeker niet steeds hetzelfde uiterlijk hebben!! Een beetje verandering is goed hoor! En ook als voor mij het volgende schooljaar begint zie ik er iets anders uit; andere coupe bijvoorbeeld. Dus in de films is dat ook heel normaal lijkt me..

Rayna
The Psycho Admin
The Psycho Admin

Verdiend: 0 Sikkels

Rayna is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2004 20:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond vooral de omgeving buiten Zweinstein heel erg veranderd na de 2e film. Alles was veel opener en er stonden veel minder bomen. Ook het huisje van Hagrid stond op een andere plaats. Waar het huisje in de eerste 2 films stond daar stond het in mijn fantasie ook. Dat vond ik dus een minpuntje, maar de rest van de omgeving buiten vond ik weer wat beter dan in film 1 en 2.

Ik vond trouwens dat in film 2 Zweinstein er van binnen een stuk anders uitzag dan in film 1.. wat dat ook al iemand opgevallen?

Aduadariel
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Aduadariel is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2004 21:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond ook de omgeving rond Zweinstein ineens heel anders in film 3 dan in de eerste twee films. Naar mijn idee werd er ook veel meer buiten gefilmd. Laughing

Razz En Perkamentus zag er ineens zo anders uit. Hoe kan dat nou toch? (Ik weet het wel hoor.) Razz

Dat de haren enzo van de hoofdpersonen veranderen vind ik niet zo erg. Je hebt niet zeven jaar lang je haar hetzelfde zitten. Wink

Verder had ik het idee dat de uniformen van Zweinstein anders waren in derde film. Het was net alsof er een soort rode glans over de zwarte stof zat.
Maar ja, geld zat, dus alle figuranten zullen wel weer nieuwe kleren hebben gekregen.
Maar dat viel mij wel op.

Justintime
Oude Forumnaam: brahimfreakske Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 356 Sikkels

Justintime is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2004 21:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind de perkamentus in film3 zo hard tegenvallen, het is gewoonweg teveel verschil met de eerste! Eerst wit haar dan grijs, en de eerste was helemaal zoals ik hem voorstelde, en die zijn gezicht straalde blijheid uit. De tweede helemaal niet...

like a lovers song
Harry Potter
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

Harry Potter is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2004 22:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Aduadariel schreef:

[color=cyan]Verder had ik het idee dat de uniformen van Zweinstein anders waren in derde film. Het was net alsof er een soort rode glans over de zwarte stof zat.
Maar ja, geld zat, dus alle figuranten zullen wel weer nieuwe kleren hebben gekregen.
Maar dat viel mij wel op.

Om een of andere reden (Geld besparing denk ik) hebben ze Lindy Hemming (ook bekend van James Bond & Tomb Raider 2) na Cos niet meer gevraagd.
Wel jammer.

Eldarion'
Oude Forumnaam: Black-Girl 6e jaars
6e jaars

Verdiend: 26 Sikkels

Eldarion' is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 15, 2004 11:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat de Zweinsteinen van de films zoveel verschillen.. en zeker van film 3... je kan dan echt zien (naar mijn idee) dat het een kerk is... ik de eerste film zie je zo'n mooie zweinstein.. maar in de 3e zie je heel goed dat ze meerdere gebouwen hebben die "zweinstein zijn.." En de omgeving ook idd... dat huisje van Hagrid.. dat ligt precies veel verder.

chillieman
Dreuzel
Dreuzel

chillieman is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 15, 2004 12:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

brahimfreakske schreef:
Ik vind de perkamentus in film3 zo hard tegenvallen, het is gewoonweg teveel verschil met de eerste! Eerst wit haar dan grijs, en de eerste was helemaal zoals ik hem voorstelde, en die zijn gezicht straalde blijheid uit. De tweede helemaal niet...

Ja maar in de boeken wordt hij ook een beetje als prettig gestoord beschreven, een indentiek mannetje. Richard Harris had dat echte sirieuse uitstraling..wel jammer dat ie overleden is von hem wel goed als Perkamentus

sieltjuh
Dreuzel
Dreuzel

Woonplaats: De provincie met de meeste zonuren van Nederland: Zeeland, Gemeente Vlissingen, Oost-Souburg

sieltjuh is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 15, 2004 16:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond film 3 qua omgeving mooier, maar de gebouwen (lees: Hogwarts, Hagrid's Cabin) minder. In film 1+2 was het meer wat ik er van had voorgesteld. Je kon heel goed merken dat er een andere regisseur was.

M'n eerste berichtje trouwens Wink

Nagini
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 51 Sikkels

Nagini is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 15, 2004 19:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat de acteurs veel beter zijn gaan spelen. In de eeste twee films had ik vaak nog het gevoel dat ze gewoon iets oplazen. Ze zijn echt met sprongen vooruit gegaan. Natuurlijk zijn er nog steeds wel van die momenten waarop je denkt Confused
Over het haar van hermelien, hier even een plaatje om te vergelijken:

Image

micksimba
Dreuzel
Dreuzel

micksimba is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 16, 2004 18:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

wat ik anders vind in de films

wat ik vind is de beukwilg die vond ik in de 2 film agressiever dan in de 3e film in deel 2 had hij echt van die grote beuken en nu waren er vaak alleen maar grote lange takken te zien

wat ik ook veranderd vond in poa is het decor helemaal anders vooral buiten wel mooier veel groener

wat ik wel jammer vind is dat het huisje van hagrid helemaal ergens anders ligt ook het verboden bos dat zie je ook niet meer

Prongs
Dreuzel
Dreuzel

Prongs is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 16, 2004 20:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

sieltjuh schreef:
Ik vond film 3 qua omgeving mooier, maar de gebouwen (lees: Hogwarts, Hagrid's Cabin) minder. In film 1+2 was het meer wat ik er van had voorgesteld. Je kon heel goed merken dat er een andere regisseur was.

M'n eerste berichtje trouwens Wink

Ja je kan inderdaad merken dat er een andere regisseur is ook aan de kleding Razz.
In film 1+2 hadden ze de hele tijd gewaden aan maar in deel 3 hebben ze meer dreuzel kleding aan dan gewaden. Dat vind ik eigenlijk wel jammer want die uniformen zijn best mooi. Laughing

Unni
2e jaars
2e jaars

Unni is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 16, 2004 23:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het ook dat de gewaden minder worden gedragen in PoA... Ik vond dat het een hele Hogwarts-sfeer gaf, maar goed.
En de ingang van de common room was veel... beter zichtbaar (ik weet niet hoe ik het anders moet uitdrukken), leek me niet echt logisch. Mjah...
En de film was veel te snel gedaan... Het was amper 10 minuten winter Rolling Eyes

Rayna
The Psycho Admin
The Psycho Admin

Verdiend: 0 Sikkels

Rayna is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2004 9:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Unni schreef:
Ik vind het ook dat de gewaden minder worden gedragen in PoA... Ik vond dat het een hele Hogwarts-sfeer gaf, maar goed.
En de ingang van de common room was veel... beter zichtbaar (ik weet niet hoe ik het anders moet uitdrukken), leek me niet echt logisch. Mjah...
En de film was veel te snel gedaan... Het was amper 10 minuten winter Rolling Eyes

Jaaah! Dat van die winter viel mij ook al op.. het was echt veel te kort in verhouding met de zomer. Mjah, het begin van de zomer en het einde van de zomer zijn het belangrijkst voor het verhaal, dus ik kan het wel begrijpen dat ze de winter zo'n korte tijd hebben gegunt om regen en sneeuw rond te strooien.
Dat van die gewaden, tjah, deel 1 en 2 neigen meer naar de tovernaars kant, deel 3 begint in dat opzicht echt een dreuzel film te worden.. Volgens mij is Harry nog steeds een tovenaar. Confused

LolligLuitje
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

LolligLuitje is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 25, 2004 17:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ook de leerlingenkamer van Griffoendor zat op een andere plaats en de dikke dame had opeens een ander karakter. In de eerste film erg serieus, in de derde staat ze gewoon keihard met een glaasje te zingen. Niet dat ik dat een minpunt vind want dat was een heel goed stukje humor, maar het viel me wel op. Wink

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp