Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Opgemerkt! Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Jim
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 20 Sikkels

Jim is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Sep 24, 2004 19:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet niet of ik de enige ben, maar meestal als ik wat in de films heb gezien wil ik het graag posten, maar weet ik niet of het nuttig genoeg is.
Want de meeste mensen openen een topic met iets wat ze gezien hebben, maar dat word gesloten... Net zag ik toevallig nog een topic..
Daarom leek het me handig om dit te openen. Dus...
Wat hebben jullie gezien?

Enne, ik heb toestemming...

Een dingetje wat ik heb gezien, (zullen er wel meer zijn, maar die weet ik niet meer..)
Een standbeeld van waarschijnlijk Goderic Griffoendor..
In de scene dat Harry en Ron de cakejes met slaapdrank naar Korzel en Kwast laten vliegen, om ze te verstoppen voor de Wisseldrank. Harry en Ron staan achter een standbeeld van een man, met twee leeuwen aan zijn voeten. Die leeuwen waren me al een tijdje duidelijk, maar het viel me eigenlijk nu pas op.

**De volgende dag**
Eerst een topic openen, en dan helemaal niet reageren? O,o

Profiel bekijkenStuur privébericht
Fleur Delacour
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Fleur Delacour is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Sep 26, 2004 15:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat van dat beeld van Goderic vind ik wel scherp opgemerkt, Jim, petje af! ^^

Verder valt mij nooit wat op. Ik zit iedere keer weer midden in het verhaal (hoe vaak ik het ook kijk, ik wordt gewoon meegesleurd door het verhaal), en ik let dus nooit op dat soort dingen. Wat ik wel weet is dat in de scene van deel 1 waarin Hagrid Harry verteld over hoe Harry's ouders vermoord zijn, dat in die scene een hint zit verstopt. Dit heeft JKR zelf gezegd. Ik heb die scene 10000x overnieuw gekeken, maar ik heb niks kunnen ontdekken.. Iemand anders misschien wat opgevallen?

Jim
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: Zo Sep 26, 2004 16:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Yay! Een reactie!
Over dat beeld, ik vond die leeuwen erg opvallen, en na de film 60x ( Rolling Eyes ) gezien te hebben viel de man me opeens ook op.. Dus ik spoel terug en zie de man wat duidelijker... Ik let meestal ook niet meer op tijdens het kijken..
Maar over die hint, iemand op het forum (of ergens anders) zei iets over James, dat hij niet in het stukje voorkomt, en dat hij misschien zichzelf niet had opgeofferd... Maar Rowling heeft verteld dat ze allebei dood zijn, dus als die opmerking klopt moet James door iets anders gestorven zijn...

Fleur Delacour
5e jaars
5e jaars

Fleur Delacour is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Sep 26, 2004 18:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jim schreef:
Yay! Een reactie!
Over dat beeld, ik vond die leeuwen erg opvallen, en na de film 60x ( Rolling Eyes ) gezien te hebben viel de man me opeens ook op.. Dus ik spoel terug en zie de man wat duidelijker... Ik let meestal ook niet meer op tijdens het kijken..
Maar over die hint, iemand op het forum (of ergens anders) zei iets over James, dat hij niet in het stukje voorkomt, en dat hij misschien zichzelf niet had opgeofferd... Maar Rowling heeft verteld dat ze allebei dood zijn, dus als die opmerking klopt moet James door iets anders gestorven zijn...

Arme Jim.. Er wordt inderdaad niet veel op dit topic gereageerd. *Kickje naar boven*

Ontopic: Dat met die hint.. Ja, 't zou kunnen, maar hoe is James dan wel doodgegaan? Maar goed, das weer een ander verhaal.. Ik las dit trouwens in een gesloten topic, en volgens mij past die opmerking hier perfect in dit topic:

James potter schreef:
Als je de nederlandse versie van Hp 2 en de geheime kamer heb gezien is het je vast we opgevallen wat lucius op het laatst zei (ik weet niet of dit ook bij de engelse versie is) hij wou harry vervloeken omdat hij dobby vrij liet en hij zei de spreuk AVADA KADEVRA (ofzo ) dus hij wou harry vermoorden!!! okej dat wou ik ff zeggen eerst viel het me niet op maar toe me broertje en ik hem voor de zoveelste keer keken toen keken we elkaar met grote ogen aan dat lucius harry dood wou hebben!!! okej,
Greetz
James potter

Ik wil hier eventjes op reageren; Het verbaast mij helemaal niet, eigenlijk. Natuurlijk wil Lucius/Luus Harry dood hebben! D'uh! Heb jij (James potter) deel 5 wel gelezen..? Hallooww.. =S

Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 26, 2004 18:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

het beeld is me niet opgevallen, de leeuw wel. dus zal van de week de film maar weer eens kijken. Dat van lucius viel me idd de eerste keer al gelijk op. maar ja vind je het vreemd. Hij "DE AANHANGER" van voldemort (sorry voor de caps, maar moest met nadruk Razz)

en ja het beeld waarop harry klimt in de geheime kamer, lijkt mij een beetje op het hoofd van Zalazar Zwadderich. Misschien toeval???? zowel goderic (als goderic de man is tussen de 2 leeuwen) en Zalazar Zwadeerich (in de kamer, waaruit de bassilisk komt).......

wie weet het antwoord (op rowling na dan Razz) ???

HPF we will miss you.
RockGodin
Oude Forumnaam: yvo 4e jaars
4e jaars

RockGodin is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 03, 2004 8:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zie dat ik maar weer snel de tweede film moet gaan kijken Razz. Dat van dat beeld is me namelijk nog nooit opgevallen. Niet dat dat vreemd is omdat ik deel 2 bijna nooit kijk ik heb echt een hekel aan dat deel...
Wel kan het dat het hoofd waar Harry op klimt in de geheime kamer het hoofd van Zalazar Zwaderich is. Het was tenslotte zijn kamer dus als hij een beetje eigendunk had (wat hij vast wel heeft gehad) kan het best dat hij een beeld van zichzelf heeft laten maken ofzo.

The Rasmus obsessedXD
Lauri en Aki rocken zwaar Very Happy
jelloke75
1e jaars
1e jaars

jelloke75 is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 03, 2004 14:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

dat kan inderdaad wel Goderic zijn maar ik denk dat het nogal vrij logisch zou zijn dat draco of wie dan ook het beeld ooit eens heeft opgeblazen !!
maar het kan

Oude Forumnaam: yvo 4e jaars
4e jaars

RockGodin is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 03, 2004 16:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

jelloke75 schreef:
dat kan inderdaad wel Goderic zijn maar ik denk dat het nogal vrij logisch zou zijn dat draco of wie dan ook het beeld ooit eens heeft opgeblazen !!
maar het kan

Hoezo zouden ze het beeld willen opblazen? Rolling Eyes
En al zou het beeld opgeblazen zijn dan bestaat er vast wel een spreuk dat ze het weer kunnen maken.

The Rasmus obsessedXD
Lauri en Aki rocken zwaar Very Happy
jelloke75
1e jaars
1e jaars

jelloke75 is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 04, 2004 11:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

yvo schreef:
jelloke75 schreef:
maar het kan

Hoezo zouden ze het beeld willen opblazen? Rolling Eyes
En al zou het beeld opgeblazen zijn dan bestaat er vast wel een spreuk dat ze het weer kunnen maken.

zwadderaars zouden dat beeld al lang opgeblazen hebben of weet ik wat
het zou wel kunnen dat er een spreuk bestaat dat je het beeld kunt maken
HET ZOU KUNNEN

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Ferro is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Apr 07, 2005 18:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is er aan het eind van film 2 een stukje waarin Harry naar Lucius Malfidus toeloopt en dat boek geeft. Hij loopt daarbij de kamer van Perkamentus uit, maar volgens mij was de enige in- en dus ook uitgang dat Standbeeld, dus hoe kan Harry nou een gang inrennen om Malfidus tegen te houden?

Jim
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: Wo Apr 13, 2005 15:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rhona schreef:
het beeld is me niet opgevallen, de leeuw wel. dus zal van de week de film maar weer eens kijken. Dat van lucius viel me idd de eerste keer al gelijk op. maar ja vind je het vreemd. Hij "DE AANHANGER" van voldemort (sorry voor de caps, maar moest met nadruk Razz)

en ja het beeld waarop harry klimt in de geheime kamer, lijkt mij een beetje op het hoofd van Zalazar Zwadderich. Misschien toeval???? zowel goderic (als goderic de man is tussen de 2 leeuwen) en Zalazar Zwadeerich (in de kamer, waaruit de bassilisk komt).......

wie weet het antwoord (op rowling na dan Razz) ???

In het boek werd (weet ik bijna zeker) gezegd dat het Zalazar was. Ja dus. Wink
En wat Ferro zei. Ze hebben het stukje dat Harry naar beneden gaat via dat standbeeld niet gefilmd, als je goed kijkt zie je achter Harry het beeld wel weer terug draaien.
Image

@ FD: Naar aanleiding van dat gesloten topic had ik eerlijk gezegd dit topic geopend.. Hihi. Razz

Crystal Fawna
2e jaars
2e jaars

Crystal Fawna is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2005 9:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

maar volgens mij veranderd Harry's litteken ook weleens van kant... niet vaak, maar wel af en toe Wink

iesz
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 67 Sikkels

iesz is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2005 19:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Crystal Fawna schreef:
maar volgens mij veranderd Harry's litteken ook weleens van kant... niet vaak, maar wel af en toe Wink

Inderdaad dat valt soms op soms zit hij in het midden en soms beetje aan de zijkant dat was me volgens mij in film 1 opgevallen

SeverusSnape
The Half-Blood Prince
The Half-Blood Prince

Verdiend: 218 Sikkels

SeverusSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2005 19:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Crystal Fawna schreef:

Ja, dat klopt. Dat staat ook bij MovieMistakes. Ik vind dat echt zo'n domme fout! Kijk, er kunnen altijd wel foutjes zijn, maar dit is cruciaal voor het verhaal! Hoe kunnen ze dát nu fout doen? Tsk.

silmarwen
Dreuzel
Dreuzel

Woonplaats: In a place in my head, dreaming of impossible things

silmarwen is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2005 20:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik let eigenlijk niet op dat soort dingen. als ik kijk let ik vooral op het verhaal. maar nu die dingen gezegt zijn ben ik er wel op gaan letten, en dat van dat litteken is inderdaad en zeer stomme fout.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp