Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

naar welk land verhuis jij? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
SjmvA
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

SjmvA is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 19, 2004 17:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Er gebeuren veel dingen in de wereld, waar ik persoonlijk (zacht uitgedrukt) niet blij van word.
Terrorisme, moord, zinloos geweld, intolerantie, noem maar op.

Nederland is allang niet meer de veilige haven die het is geweest.
Dit is niet in elk land even expliciet aan de orde. In sommige landen denk ik zelfs helemaal niet.
Dus daarom de vraag:
In welk land zou jij wel willen wonen en voel je jezelf veiliger dan in Nederland?

Ondanks de recente waarschuwing van Amerika aan ondermeer de Scandinavische landen ga ik dan voor Denemarken. Een mooi land dat redelijk neutraal blijft in veel kwesties. Hoge welvaart. Weinig mensen dus erg veel rust
En, niet onbelangrijk, een volstrekt oninteressant land voor terroristen

Profiel bekijkenStuur privébericht
Aduadariel
2e jaars
2e jaars

Aduadariel is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 19, 2004 17:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Is er leven op Pluto?
Kun je dansen op de maan?
Is er een plaats tussen de sterren, waar ik heen kan gaan?

BELGIE!

Nee grapje Laughing , dit is het refrein van een nummer van Het Goede Doel, dat gaat ook over in welk land ze willen wonen. Ze kiezen dan voor Belgie.

Ik persoonlijk blijf het liefst lekker in Nederland wonen. Maar een Scandinavisch land, zoals Zweden lijkt me ook wel wat. Wink

Eldarion'
Oude Forumnaam: Black-Girl 6e jaars
6e jaars

Verdiend: 26 Sikkels

Eldarion' is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 19, 2004 18:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sowieso zou ik eigenlijk willen verhuizen als ik de kans krijg naar een ander land dan hier.
Ik vind het hier eigenlijk niks.. weinig mensen met respect, aanslagen, de mensen voelen zich niet veilig in eigen land, en het is hier zo druk.
Dus ik zou best wel naar een ander land willen verhuizen.
Welke?
- Griekenland (Ontzettend mooi land, en volgens mij niet zo dichtbevolkt als Nederland, en eilanden.. *heeft iets met eilanden*)
- Spanje (Ook een mooi land, altijd warm, niet dichtbevolkt, zee..)
- Australië (Dat lijkt me een fantastisch land om te wonen, het is er ook warm, niet dichtbevolkt, mooie natuur, en ook nog wel redelijk veilig dacht ik toch..)
Maar vooral Griekenland en Australië, dat lijkt me veel beter dan Nederland.

EDIT: Oke, na het lezen van de berichtjes hieronder: Ik zou dus ook niet willen vluchten of zo.. Nederland is een welvarend land, goede scholen, werk.. etc. Maar voor de rest vind ik Nederland nou niet bepaald "leuk". Vluchten zou ik niet willen, maar wel gewoon naar een ander land verhuizen.

Laatst aangepast door Eldarion' op Vr Nov 19, 2004 20:50; in totaal 1 keer bewerkt
SeverusSnape
The Half-Blood Prince
The Half-Blood Prince

Verdiend: 218 Sikkels

SeverusSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 19, 2004 18:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het onzin dat mensen nu opeens weg willen uit Nederland. Vergeet niet dat Nederland een van de welvarendste landen is van de wereld, en dat het bij ons nog lang zo slecht niet gaat als in andere landen. In veel landen is moord niet meer bijzonder, want het gebeurd op elke straathoek. Bovendien, nu mogen sommige Nederlanders wel een hekel hebben aan bepaalde mensen, maar minderheden heb je overal. Bovendien, als een nederlander naar een ander land gaat... dan ben je daar zelf in de minderheid. En denk maar niet dat de mensen je daar met open armen ontvangen. Dan zit je zelf in het schuitje. Notabene... de meeste mensen die ik hoor roepen dat ze weg willen, zijn nu niet bepaald de slimste mensen van Nederland. En dan vraag ik me af of ze zelf wel bereid en/of capable zijn om een andere taal aan te leren. Nee, zo makkelijk gaat het niet om te emigreren.

NB: zoek de antwoorden op problemen eens bij jezelf, zonder andere mensen meteen de schuld te geven. Vluchten lost niets op.

PixieFilth
Oude Forumnaam: vlinder Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea

PixieFilth is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 19, 2004 18:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

@SS: idd, van NL wete ik het niet precies, maar BE is het tweede
welvarendste land na Noorwegen
hoewel ik vind dat er meer en meer mensen in BE elkaar uitmoorden
en dan heb ik het over moeders die hun kind van ongeveer 2 jaar
vermoorden
mjah.... heeft niet zoveel met mezelf te maken tuurlek, laat ik gwoon
blijven waar ik ben
elk land heeft zijn pluspunten en minpunten

Poison Ivy
3e jaars
3e jaars

Poison Ivy is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 19, 2004 19:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou ik zou echt niet vluchten uit Nederland. Ik voel me behoorlijk veilig in Nederland. Ik zou wel gewoon verhuizen omdat ik niet zo graag in Nederland woon en ik er even genoeg van heb. Nou kan ik al sowieso terug naar mn geboorteland maar Australia of America is ook goed. Naja, ik zie wel of ik het ook echt ga doen, nu kan ik dan wel praten maar om nou echt te verhuizen ^^"""

SeverusSnape
The Half-Blood Prince
The Half-Blood Prince

BerichtGeplaatst: Vr Nov 19, 2004 19:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Poison Ivy schreef:
Nou ik zou echt niet vluchten uit Nederland. Ik voel me behoorlijk veilig in Nederland. Ik zou wel gewoon verhuizen omdat ik niet zo graag in Nederland woon en ik er even genoeg van heb. Nou kan ik al sowieso terug naar mn geboorteland maar Australia of America is ook goed. Naja, ik zie wel of ik het ook echt ga doen, nu kan ik dan wel praten maar om nou echt te verhuizen ^^"""

Als ik vragen mag, waar ben je dan geboren Ivy? [Ben een beetje nieuwsgierig, maar dat zit in de aard van het beesie! ^^]

Poison Ivy
3e jaars
3e jaars

Poison Ivy is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 19, 2004 19:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

SeverusSnape schreef:
Poison Ivy schreef:

Als ik vragen mag, waar ben je dan geboren Ivy? [Ben een beetje nieuwsgierig, maar dat zit in de aard van het beesie! ^^]

Kroatië. Ik heb de taal ook al aardig onder de knie denk ik ^^ (Ok, hele nutteloze post, sorry ^^""")

Geeft niet, ik vul hem wel even iets nuttiger aan: Dank je wel voor de info! ^^ gr SaS

Jim
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 20 Sikkels

Jim is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 19, 2004 19:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee... Minder veilig voel ik me wel, maar vluchten zit er niet in. Nu niet iig. Als het echt te onveilig word hier bestaat er nog een klein kansje, maar nu? Hmm...

Justintime
Oude Forumnaam: brahimfreakske Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 356 Sikkels

Justintime is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 19, 2004 20:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou voor geen geld ter wereld hier wegwillen... Het is hier een welvarend land, waar iedereen naar school kan en iedereen onderdak heeft. De scholen enz. zijn goed verzorgd. Dus ik zie geen reden waarom weg te vluchten? Er gebeuren veel moorden de laatste tijd, maar dat gebeurt ook in andere landen. Soms erger denk ik. Dus zie ik niet in waarom ik nu weg zou willen uit België...

like a lovers song
SeverusSnape
The Half-Blood Prince
The Half-Blood Prince

BerichtGeplaatst: Vr Nov 19, 2004 20:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

brahimfreakske schreef:
Ik zou voor geen geld ter wereld hier wegwillen... Het is hier een welvarend land, waar iedereen naar school kan en iedereen onderdak heeft. De scholen enz. zijn goed verzorgd. Dus ik zie geen reden waarom weg te vluchten? Er gebeuren veel moorden de laatste tijd, maar dat gebeurt ook in andere landen. Soms erger denk ik. Dus zie ik niet in waarom ik nu weg zou willen uit België...

Klopt, en wat denk je van ons sociale systeem! Hartstikke goed geregeld hier [al wil het huidige kabinet er nog wel wat aan schaven]! Als je in Nederland je baan kwijt raakt, of je bent invallide, of je wordt oud, dan hoef je nooit echt onzeker te zijn dat je van armoede en honger moet sterven. Nee, in Nederland wordt er voor elkaar gezorgd. En dat kun je niet van alle landen zeggen!

BeeGee Kenobi
Oude Forumnaam: Sirius Black's Girl! The Lost Mod
The Lost Mod

Verdiend: 0 Sikkels

BeeGee Kenobi is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 19, 2004 20:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zit er al tijden aan te denken om na m'n studie te vertrekken naar Canada of Alaska....

De landen trekken me zowiezo omdat ze dichtbij de VS liggen (Alaska hoort zelfs bij de VS) en het is er zeer rustig en mooi..

Er wonen (in Canada) veel Nederlanders..en er zijn vele Nederlandse communities...jep....^^

Fleur Delacour
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Fleur Delacour is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 19, 2004 20:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

SeverusSnape schreef:
Ik vind het onzin dat mensen nu opeens weg willen uit Nederland. Vergeet niet dat Nederland een van de welvarendste landen is van de wereld, en dat het bij ons nog lang zo slecht niet gaat als in andere landen. In veel landen is moord niet meer bijzonder, want het gebeurd op elke straathoek. Bovendien, nu mogen sommige Nederlanders wel een hekel hebben aan bepaalde mensen, maar minderheden heb je overal. Bovendien, als een nederlander naar een ander land gaat... dan ben je daar zelf in de minderheid. En denk maar niet dat de mensen je daar met open armen ontvangen. Dan zit je zelf in het schuitje. Notabene... de meeste mensen die ik hoor roepen dat ze weg willen, zijn nu niet bepaald de slimste mensen van Nederland. En dan vraag ik me af of ze zelf wel bereid en/of capable zijn om een andere taal aan te leren. Nee, zo makkelijk gaat het niet om te emigreren.

NB: zoek de antwoorden op problemen eens bij jezelf, zonder andere mensen meteen de schuld te geven. Vluchten lost niets op.

Jah, inderdaad! Ik vind dat we het in Nederland errug goed hebben, en als je het niet zo goed hebt wordt er meteen hulp geboden. Het enige wat in Nederland ontbreekt (vind ik) is een beetje een mooi landschap etc. Andere, meer Middenlandse-Zee landen, hebben een prachtige natuur. Ik ben wel eens in zo'n land geweest en het was echt heel erg mooi; de bergen (!!), de zee, de huizen, de dorpjes.. Wauw! Ik vind het jammer dat we dat niet in Nederland hebben.. Oh, en waar ik zou willen wonen behalve in Nederland? Nou, het liefst zou ik niet willen verhuizen naar een ander land, maar als ik zou moeten kiezen zou het zo'n Middelandse-Zee-land worden..

Defkes
2e jaars
2e jaars

Defkes is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 19, 2004 23:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou kiezen voor China. Niet omdat het veilig zou zijn (want daar weet ik niks van), maar wel omdat daar de toekomst en het grote geld ligt. China wordt binnen zo'n 20 jaar de grootste economische macht ter wereld (let op mijn woorden!) en dan gaat het hier in de lage landen een en al armoede zijn. Dus als toekomstig economist, moet ik china antwoorden.

Anderzijds moet k mij weinig zorgen maken om die armoede, want mijn richting opent nu eenmaal vele prespectieven. Ik studeer Accountancy-Fiscaliteit (boekhouden en belastingen) en aangezien er veeeeeel te weinig boekhouders zijn en belastingscontroleurs constant worden omgekocht, zit m'n toekomst normaal wel snor Razz.

SjmvA
4e jaars
4e jaars

SjmvA is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Nov 20, 2004 10:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Poison Ivy schreef:

jij voelt je veilig in Nederland?!
ok op zich voel ik me ook wel veilig.. maar als ik 's avonds op het station sta op een trein te wachten dan voel ik me niet veilig daar hoor.. met al da tuig om me heen.
of al ik 's avonds naar huis fiets, al die groepen die er staan overal..
behalve de laatste vlak bij mijn huis, want daar sta ik altijd Razz

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp