Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Vegetarier Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Vonde jou ouders het goed ...?

Ja
54%
 54%  [ 68 ]
Nee
45%
 45%  [ 57 ]
Totaal aantal stemmen : 125

Auteur Bericht
MaY
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

MaY is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2005 17:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

zijn sommige van jullie ook vegetarier en vonden jullei ouders het ook goed ....?? M'n moeder wel maar mn vader niet ,, toen leerde ik een meisje kennen via internet en die is ook vegetarier en dus zij k dat tege mn vader en hij : neej jonge die is niet zo stom als jou en nogwat : ja eerst lachde ik altijd om mense die vegetarier zijn en nu moet k me er voor schamen omdat jij het ook bent njahh dat zegt ie alleen als mn moeder er niet bij is * gelukkig * nu ben k ongeveer 2 jaar vega =P k heb ook niet zoiets dat k heel graag een kippepoootje wil ofzo omdat k het vroeger heel lekker vond

-------------------------------------------------------------------------------------
Nieuwe stelling =P Mogen christenen wel vega worden of niet
* Sommigen zeggen dat het niet mag omdat God de wereld heeft gemaakt ,met dMieren om ze deels op te eten ,en dat je daar dankbaar voor moet zijn. aar bij het christelijke geloof is er niet zown wet ofzo die zegt dat je dat niet zelf mag beslissen , dus k vind val wel *

ps kun je de pol ook veranderen ..?

Laatst aangepast door MaY op Wo Jan 05, 2005 15:30; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
Joep
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 274 Sikkels

Joep is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2005 17:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben geen vegetarier. Vlees vindi k soms niet al te lekker. Kip vind ik nie zo heel erg lekker bv. Maar cotteleto's zijn heerlijk:D Mijn ouders zouden er denk ik wel problemen mee hebben;) Misschien kun je bij de poll ook de optie zetten: geen vegetarier, dan kan ook meestemme, Confused

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 527 Sikkels

TheKimKommer is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2005 17:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben een veggiesaurus, al weer bijna 4 jaar. Vroeger vond m'n pappie het eigenlijk wel onzin, maar m'n moeder had zoiets van; als je er zelf achter staat absoluut geen probleem. M'n vader zal het zelf nooit worden maar hij staat wel achter de keuzes die ik maak en zal me er ook absoluut niet belachelijk om maken.

Ik ben geen vegetarier die andere mensen lastigvalt met mijn principes, zal ook niet m'n vriend vervelen bij elke hap vlees dat ie neemt Wink
Ik ben alleen soms wel vervelend als mensen snoep aanbieden, dan is mijn standaard antwoord; Nee dank je, lust geen snoep met gemalen dood beest..
Dan beginnen mensen soms ook ineens vies te kijken Wink

poep
PixieFilth
Oude Forumnaam: vlinder Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea

PixieFilth is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2005 17:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik was het een paar maanden geleden,
maar ik ben ermee gestopt en eet heel erg af en toe vlees nu.
Zeker niet elke week.
Soms zelfs niet elke dag... maar soms kun je gewoon niet zonder
en minder vlees eten is ook al iets.

Arjel
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 57 Sikkels

Arjel is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2005 17:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben een poos vegetarier geweest, omdat ik echt had van 'ja .. vlees is wel lekker, maar het hoeft van mij niet en bovendien ben ik er ook geen fan van'..
Maar toen ik dus echt ging letten op wat ik allemaal niet meer kon gaan eten enz, vond mijn moeder dat toch wel een beetje van de gekke, ikzelf heb daar geen problemen mee gehad, maar als ze je thuis een beetje voor gek verklaren omdat je geen kippensoep wil eten bijv, houd het voor mij wel een beetje op.
Ik ben zowiso meer van vis enz, maar ik kreeg ook een soort van probleem met mezelf .. Ik eet namelijk geen kaas of boter op brood, drink haast geen melk [ niet omdat ik een dieet volg of iets dergelijks, maar ik hou er echt totaal niet van] dus aangezien ik dat niet eet en daar kwam bij dat ik geen vlees meer zou eten, dan zou ik dus wel een eetprobleem krijgen [ probleem met het vinden van juiste voeding voor mij] ..
Ik zou er dus geen problemen mee hebben om weer vegetarier te worden, maar het is voor mij een beetje moeilijk, maar ik heb zeker wel begrip voor zij die dit wel volhouden enz.

MaY
1e jaars
1e jaars

MaY is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2005 17:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

TheKimKommer schreef:
Ik ben een veggiesaurus, al weer bijna 4 jaar. Vroeger vond m'n pappie het eigenlijk wel onzin, maar m'n moeder had zoiets van; als je er zelf achter staat absoluut geen probleem. M'n vader zal het zelf nooit worden maar hij staat wel achter de keuzes die ik maak en zal me er ook absoluut niet belachelijk om maken.

Ik ben geen vegetarier die andere mensen lastigvalt met mijn principes, zal ook niet m'n vriend vervelen bij elke hap vlees dat ie neemt Wink
Ik ben alleen soms wel vervelend als mensen snoep aanbieden, dan is mijn standaard antwoord; Nee dank je, lust geen snoep met gemalen dood beest..
Dan beginnen mensen soms ook ineens vies te kijken Wink

veggiesaurus ..? leg uit wat is dat nou weer =P nog nooit van gehoord eigelijk en sinds wanneer zit er dier in snoep !!! ik eet nu ook geen snoep meer . naja k weet nie cker of k vega of veganist ben want k eet ook geen andere diere produckete ook geen vis en k gebruik geen produckte waar dieremidele in zitten ik drink alleen melk en k eet ook geen ei ofzo beetje raar ik ben vageveganisttarier =P haha

Arjel
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 57 Sikkels

Arjel is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2005 17:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ May: De reden waarom mensen die vegetarier zijn geen snoep aannemen is omdat er stoffen inzitten die van gemalen [koeien]botten worden gemaakt, denk maar aan gelantine ..
Als voorbeeld.

@ *Diooh*: lees hierboven de reden maar.

Laatst aangepast door Arjel op Ma Jan 03, 2005 17:51; in totaal 2 keer bewerkt
*Diooh*
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

*Diooh* is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2005 17:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee zelf ben ik geen vegetarier. Mijn moeder was het eerst wel, en toen aten we ook best vaak van die vlees'vervangers'. Quorn ofzoiets en dat soort dingen. Ik vond het niet echt geweldig.. maar sommige dingen waren best te eten. M'n moeder maakte wel gewoon nog voor ons soms vlees, maar zelf at ze het dan niet.
Nu is ze geen vegetarier meer, dus wij eten die vleesvervangers ook bijna niet meer.
Maar als ik vlees aant eten ben, moet niemand beginnen over dieren want dan lus ik het niet meer. Ik vind het wel zielig, maar ook gewoon te lekker om het niet meer te eten.

@ TheKimKommer:

Wuhm.. wat bedoel je met snoep met gemalen dood beest?? Shocked
In snoep zit toch geen dood dier.. of ben ik nou zo dom Rolling Eyes

Edit: Ik lees nu net wat Arjel zegt.. dus ik snap het al.
Gatver!!

TheKimKommer
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 527 Sikkels

TheKimKommer is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2005 19:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Inderdaad, Gelatine is van dierlijke resten gemaakt.

Even voor een vraag ook een paar hierboven; een veganist gebruikt, eet en draagt niks dierlijks. Maar die drinkt ook geen melk, geen eieren, maar draagt ook geen leren schoenen, armbandjes enzovoorts.

Eigenlijk behoor ik ook alleen biologische kaas te eten, omdat in gewone kaas Stremsel zit, maar als ik dit nu al zou doen zouden m'n 'schoonouders' gillend gek worden, want ze snappen het nu al maar half met alle burgers enzo Smile Dus de kaas komt wel als ik op mezelf woon (goede voornemen van 2005; eigen huis)

Ik eet als vervangers het meeste de quorn producten, deze vind ik ook het lekkerst. Verder hoef ik niet altijd persee zo'n burger of blokjes, maar gewoon groenten voldoen ook, heerlijk!! Maar op de een of andere manier vind de oerhollandse gedachte dat toch wel karig, geen 'burger' erbij, want dat hoort; aardappel, groente en vlees(vervanger)..
Gelukkig zijn we thuis niet zo veel van die drie-eenheid, maar gelukkig veel buitenlandse gerechten!!

poep
Lyz
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 27 Sikkels

Lyz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2005 19:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ben ook geen vegetarier, gwoon een omnivoor Razz maar we wonen wel dicht in de buurt van een slachterij, en soms zie je dan van die kalfjes in zo'n vrachtwagen voor je rijden, waar die kalfjes hun snuitjes door de luchtstroken uit steken enzo, en dan zie je ze zo naar binnen gaan zij die slachterij, en dan heb k er toch wel heel veel moeite mee. maar kvind vleesvervangers niet vies ofzo, alleen t punt is gewoon dat ik bang ben dat ik belangrijke vitamines mis ofzo (en kheb dus geen zin om helemaal daarop te gaan letten... Embarassed ). maar wat t ook is, ik ben ook van mening (hoe hard t ook klinkt) dat mensen altijd al gewend zijn vlees te eten (de jagers vroeger enzo) dus tja, dat hoort nu eenmaal bij de mens, dus lijkt t me niet goed om dat over te slaan (ookal zijn er nu goede alternatieven) maar daar wil k wel aan toe voegen dat we die dieren wel een leven moeten gunnen etc, ze moeten juist behandeld worden (en dan ben k bereid om daar extra geld voor te betalen) dus tja....

Rayna
The Psycho Admin
The Psycho Admin

Verdiend: 0 Sikkels

Rayna is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2005 19:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een tijd geleden ben ik vegetariër geweest, maar ik heb er bewust voor gekozen om weer vlees te gaan eten omdat ik, net als Arjel, anders ontzettend veel broodnodige voedingsstoffen te kort kom omdat ik ten eerste al heel weinig eet en ten tweede ook nog eens heel weinig lust (verwend ^^').

Het fenomeen Fruitist vind ik overigens wel heel erg ver gaan. Even ter informatie, een fruitist is iemand die naast de vegetarische 'regels' ook nog eens geen fruit eet dan niet uit zichzelf van de boom is gevallen. Alles moet dus letterlijk verantwoord en puur natuur zijn. Ik heb er absoluut geen problemen mee als mensen Fruitist zijn, maar in mijn ogen is het toch net allemaal een tikkeltje overdreven.

orli_bloom
2e jaars
2e jaars

orli_bloom is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2005 20:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik eet heeel weinig vlees, ik moet minstens 1 keer per week vlees eten van mijn ouders!
Eigenlijk ben ik vegtariër wanneer het mij uitkomt.

groetjes
xxx
orli_bloom

arlena
6e jaars
6e jaars

Woonplaats: There where my bed sleeps, my book reads and my mouth eats . . and my bloody head aches

arlena is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2005 20:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik eet wel vlees en wel omdat het boordevol eiwitten zit die ik *misschien helaas* nodig heb. Ten eerste voor de energie (ik sport ontzettend veel) en ten tweede omdat ik verder geen ei eet omdat mijn maag op een of andere manier niet tegen regelrechte eiwitten kan ... dus het enige waar ik mijn eiwitjes uit kan halen is vlees Wink
Voor iemand het trouwens zegt (aangezien iemand dat eerder heeft gezegd): In vegetarisch 'vlees' (of hoe ze dat ook noemen) zitten te weinig eiwitten om de hele dag op te kunnen leven.

MaY
1e jaars
1e jaars

MaY is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2005 20:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

k ben 2 jaar vegetarier en k heb geeneen vleesvervanger gehad . k vind het een beetje van van dat als je geen vlees eet dan hoefen ze toch ook geen nep vlees ofzo voor je te gaan make zodat het wel lijkt dat je vlees eet naja ook omdat mn vader echt zich dood gaat lache als k zeg , k wil wel vleesvervangers ete =P Haha kzie t al voor me .

* maar zit in echt haast alle snoep dierlijke dingen ..?? *

arlena
6e jaars
6e jaars

Woonplaats: There where my bed sleeps, my book reads and my mouth eats . . and my bloody head aches

arlena is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 03, 2005 20:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

MaY schreef:
k ben 2 jaar vegetarier en k heb geeneen vleesvervanger gehad . k vind het een beetje van van dat als je geen vlees eet dan hoefen ze toch ook geen nep vlees ofzo voor je te gaan make zodat het wel lijkt dat je vlees eet naja ook omdat mn vader echt zich dood gaat lache als k zeg , k wil wel vleesvervangers ete =P Haha kzie t al voor me .

* maar zit in echt haast alle snoep dierlijke dingen ..?? *

1. Wil je leestekens gebruiken en ABN praten ??
2. Sommige mensen hebben nu eenmaal een vervanger voor hun vlees nodig. Daar is helemaal niks onzin aan, aangezien veel mensen voor bepaalde voedingsstoffen die in vlees zitten iets anders in die plaats nodig hebben.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp