Auteur |
Bericht |
Anderling
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 04, 2005 14:54 |
|
Ik heb uit de bib een boek genaamd De Wereld Van Harry Potter,en ik vind het wel intressant.Het gaat over draken,mandragora's,heksenvervolgingen...
Ik vroeg me af wat jullie van dit soort boeken vinden en hoeveel jullie er al gelezen hebben.
Het mijne blijft tot nu toe steken op 1.
xxx,
Anderling |
|
|
|
|
koen
1e jaars
Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 04, 2005 18:12 |
|
ik heb er nog geen gelezen maar ik vind t aan de ene kant een beetje onzin omdat je nooit weet of t helemaal klopt omdat jk ze niet geschreven heeft, maar aan de andere kant lijkt t me wel leuk tis toch harry potter... |
|
|
|
|
kydnav
1e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 05, 2005 11:00 |
|
ik heb er tot nu toe 2 gelezen maar dan in het engels. Dat zijn:
"The unofficial ultimate guide to the world off Harry Potter"
en
"The Plot Thickens ... Harry Potter Investigated by Fans for Fans".
ik wil ook nog het vervolg op de eerste gaan lezen maar die moet ik dan eerst gaan kopen en eigenlijk wacht ik nog op de nieuwste uitgaven.
ze zijn in ieder geval heel erg goed!!!
kydnav |
|
|
|
|
Rudy
True Dumbledore
Verdiend:
546 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 05, 2005 11:03 |
|
Ik heb er nog geen van gelezen...
Omdat ik denk dat zulke boeken een deel van je eigen fantasie afnemen...
En dat vind ik zeer kwalijk...
Daarom raadt ik het ook af (ook in de klas) om zulke boeken te lezen...
Films halen ook wat eigen fantasie weg, helaas. Maar gelukkig blijft er toch nog veel over om over te fantaseren. Het mag duidelijk zijn. Ik vind eigen fantasie (en de ontwikkeling hiervan) erg belangrijk. |
|
|
|
|
Savan
Zwadderich Aanvoerder
Verdiend:
816 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 05, 2005 11:05 |
|
ik heb er een gelezen uhm hoe heet hij:... volgens mij wat is harry potter.
daar geven ze dus uitleg wat het is daar zeggen ze bijv: dat harry geen gewone jonegn is ofzow! maar ze verklappen verder niets. verder lees ik niets dan kan je niet meer fantaseren:( |
|
|
MeLoveSnape
Hotemetoot
Verdiend:
1077 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 07, 2005 22:29 |
|
Ik heb nog geen één uitlegboekje gelezen over HP. Wel heb ik die twee kleine boekjes gelezen waar die aantekeningen van Harry en Ron in staan.
*denkt*
Fabeldieren en waar ze te vinden en Zwerkbal door de eeuwen heen.
Zulk soort boekjes kunnen best handig zijn maar ik heb ze nog nooit gelezen dus ik weet niet wat het toevoegt aan de boeken zelf... |
|
|
|
|
kydnav
1e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 07, 2005 23:11 |
|
Rudy Perkamentus schreef: | Ik heb er nog geen van gelezen...
Films halen ook wat eigen fantasie weg, helaas. Maar gelukkig blijft er toch nog veel over om over te fantaseren. Het mag duidelijk zijn. Ik vind eigen fantasie (en de ontwikkeling hiervan) erg belangrijk. |
Ik wil dit zeer zeker tegen spreken. Ik heb dan wel twee boeken gelezen maar je kan niet zeggen dan mijn eigen fantasie wat betreft fantasie slecht is. Het heeft mij zelf gestimuleerd om mee te gaan onderzoeken. En hoewel ik al heel veel van de clues die daar werden beschreven zelf al had ontdekt, vind ik dat het hele goede naslagwerken zijn.
Ik denk dat je als je zegt dat zulke boeken een deel van je fantasie afnemen, een beetje op Zwamdrift lijkt met haar opmerking over Hermelien en haar boeken. Dit omdat deze boeken niet meer dan een bron van informatie zijn.
Zelfs de filosofie propagandeert deze manier van informatie en inzicht vergaren. Deze leert je eerst inzicht te krijgen in de denkbeelden van de grote en bekende filosofen voordat je zelf moet gaan filosoferen. Dit om je denkbeeld te verruimen. Als je werk van anderen leest kom je vaak op bepaalde dingen / idee"en waar je zelf nooit op was gekomen. Door dit wel te lezen, ontwikkel je een eigenschap wat zijn perspectieve lenigheid noemen. Het vermogen om van perspectief te wisselen (een bepaald punt van verschillende zichten bekijken). Ikzelf vind dit heel logisch. Je moet nooit alleen op jezelf durfen te vertrouwen, gewoonweg omdat jezelf niet superieur bent. Je kan gewoon niet alles weten.
Nog even een opmerking in trant van jouw perspectief. Eigenlijk gebeurt in die boeken precies hetzelfde als we hier op het forum doen. En ik wil niet heel lullig klinken ofzo. Maar wat doe je dan hier als je je eigen fantasien niet wil verknoeien (zoals je met die boeken blijkbaar zou doen).
Nou ja, je hoeft het niet met me eens te zijn maar dat is mijn perspectief. Ik snap die van jou ook wel, maar ik is niet helemaal logisch als je het bovenstaande leest...
xxx kydnav |
|
|
|
|
Fleur Delacour
5e jaars
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 08, 2005 10:17 |
|
Rudy Perkamentus schreef: | Ik heb er nog geen van gelezen...
Ik wil dit ook even tegenspreken. Ik lees op dit moment zo'n 'uitlegboek', en ik heb er ook nog één in de kast staan. Ik zou iedere HPFreak die ook maar een beetje ge'interesseerd is in theorieën en wat er gebeurd in de volgende boeken ze willen aanraden. Het is ontzettend leuk om ze te lezen; er wordt veel gespeculeerd over wat er gebeurd in de volgende boeken. Het neemt absoluut je fantasie niet weg (hoe wil zo'n boek je fantasie wegnemen eigenlijk? Dat snap ik niet zo goed). Met dat stukje over de films ben ik het helemaal met je eens; die nemen zeker je eigen fanrasie weg, maar ja, als je de boeken leest vóórdat je de films kijkt, dan heb je daar ook geen last van. |
|
|
|
|
lunaaa
3e jaars
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 08, 2005 13:42 |
|
Ik denk juist dat het lezen van een goed uitlegboek je fantasie kan stimuleren. Wat zij als theorie aanreiken, zie je voor je, en je vindt het aannemelijk, of juist niet, en bedenkt weer je eigen theorie. Heb zelf nog nooit een uitleenboek gelezen, geen geld voor, en zie ze niet echt in de bieb staan. |
|
|
|
|
Fleur Delacour
5e jaars
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 09, 2005 13:57 |
|
kydnav schreef: | ik heb er tot nu toe 2 gelezen maar dan in het engels. Dat zijn:
en
ik wil ook nog het vervolg op de eerste gaan lezen maar die moet ik dan eerst gaan kopen en eigenlijk wacht ik nog op de nieuwste uitgaven.
kydnav |
Ik heb 'The Ultimate Unoffical Guide to the Mysteries of HP' ook, en het vervolg daarop; 'New Clues to HP: Book 5'. De eerste is erg goed, de tweede heb ik nog niet gelezen, want daavoor moet je eerst de eerste uithebben, en dat heb ik nog niet. De tweede heb ik wel doorgelezen, en ik moet zeggen dat 't er heel erg goed uitziet. Ook heb je op de ahterkant 2 leuke bladwijzers (1 met de regels n 1 met de 'Running Bits'; dingen waar je op moet letten tijdens het lezen), en nog een soort van pasje, een "lidmaatschap" wat zegt dat je een HPSleuth bent. Erg leuk, en zeker een aanrader. Maar Kydnav, wat staat er nou in dat Fanbook The Plot Tickens? |
|
|
|
|
kydnav
1e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 09, 2005 14:11 |
|
Fleur Delacour schreef: | kydnav schreef: | ik heb er tot nu toe 2 gelezen maar dan in het engels. Dat zijn:
en
kydnav |
Ik heb 'The Ultimate Unoffical Guide to the Mysteries of HP' ook, en het vervolg daarop; 'New Clues to HP: Book 5'. De eerste is erg goed, de tweede heb ik nog niet gelezen, want daavoor moet je eerst de eerste uithebben, en dat heb ik nog niet. De tweede heb ik wel doorgelezen, en ik moet zeggen dat 't er heel erg goed uitziet. Ook heb je op de ahterkant 2 leuke bladwijzers (1 met de regels n 1 met de 'Running Bits'; dingen waar je op moet letten tijdens het lezen), en nog een soort van pasje, een "lidmaatschap" wat zegt dat je een HPSleuth bent. Erg leuk, en zeker een aanrader. Maar Kydnav, wat staat er nou in dat Fanbook The Plot Tickens? |
er staan heel veel verschillende stukken in. Deze zijn nog nooit gepubliceerd maar wel al heel vaak zorgvuldig besproken op de forum van Mugglenet. Echt nu hebben verschillende personen de theorien en ontdekking allemaal bijelkaar tot verschillende artikels gevoegd. Het is zeer interessant en bijna elk onderwerp/vraagstuk wordt daarin wel besproken. In ben nu op de helft maar ik heb mezelf even verboden hem te lezen tot ik alle engelse boeken helemaal uit heb... Het is in ieder geval erg interessant en er staan veel ontdekkingen in waar ik nog niet van had gehoord of waarvan ik nog niet alle details wist. (en dat is erg onwaarschijnlijk als je bedenkt dat ik zowat alle forums en grote websites na loop op informatie...)
xxx kydnav |
|
|
|
|
Lyz
2e jaars
Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 09, 2005 14:58 |
|
ik heb nog nooit zo'n boek gelezen, en ben ook absoluut niet van plan zo'n boek te gaan lezen, oa om wat Rudy zei, maar ook omdat ik het een beetje onzin vind... Harry potter boeken gaan mij om het verhaal en niet om de planten die erin staan ofzo, aangezien de heflt van wat er in die boeken staat tog niet bestaat in de echte wereld.... mar goed, das mijn mening he, ik kan me ook goed voorstellen dat mensen ze juist wel willen lezen om helemaal in de wereld van harry te komen enzo, alleen denk ik er nou net niet zo over |
|
|
|
|
Mrs.M.Radcliffe
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 09, 2005 15:06 |
|
'k heb zo is een boek gekregen - weet de titel niet juist - maar ik heb er zo is met een half oog bekeken en daar werd JKR hard in zwartgemaakt duz heb'k mij is goed kwaad gemaakt ( ) en dat boek weggelegd!!!!
xxxxxx |
|
|
|
|
kydnav
1e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 09, 2005 15:18 |
|
Lyz schreef: | ik heb nog nooit zo'n boek gelezen, en ben ook absoluut niet van plan zo'n boek te gaan lezen, oa om wat Rudy zei, maar ook omdat ik het een beetje onzin vind... Harry potter boeken gaan mij om het verhaal en niet om de planten die erin staan ofzo, aangezien de heflt van wat er in die boeken staat tog niet bestaat in de echte wereld.... mar goed, das mijn mening he, ik kan me ook goed voorstellen dat mensen ze juist wel willen lezen om helemaal in de wereld van harry te komen enzo, alleen denk ik er nou net niet zo over |
in degene die ik heb staat dan helemaal niet...
daar staat eigenlijk hetzelfde in als wij hier op het forum doen. Vele theorien en analyses dus...
maar goed
xxx kydnav |
|
|
|
|
Lyz
2e jaars
Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 09, 2005 16:11 |
|
ik zeg dus ook dat k t eens ben met Rudy, ik vind al die theorieën een beetje fantasie-vern**kers... zeker als het in een boek staat word het helemaal uitgewerkt enzo, en dan hou ik toch liever mn eigen fantasie... |
|
|
|
|
|