Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Fantasy outfits?! Wat? Hoe? Wanneer? Waar? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Hoe vaak ben jij te bewonderen in kostuum?

Altijd! Ik woon, net zoals Aragorn, in mijn kostuum!
6%
 6%  [ 8 ]
Nou, als er een feestje is, of op toneel of of... Best vaak dus.
21%
 21%  [ 27 ]
Alleen op conventies en fairs hoor!
36%
 36%  [ 46 ]
Als het evenement op een afgelegen plek is...
9%
 9%  [ 12 ]
Enkel voor de spiegel met de deur op slot. Ieks!
3%
 3%  [ 5 ]
*shockhorror* Kostuum? Kostuum? Nevernooitniet!
22%
 22%  [ 28 ]
Totaal aantal stemmen : 126

Auteur Bericht
Nine
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 51 Sikkels

Nine is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 10, 2005 23:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Kortom, laten we het over kostuums hebben!

Omdat een aantal van de HPFers binnenkort naar de EFF gaan en jullie waarschijnlijk ook een kostuum aan zullen gaan trekken, leek het me leuk om daar een topic over te beginnen. Kunnen we nog wat leren van elkaar en inspiratie opdoen Exclamation

Mijn kostuumhistorie:
Tot nu toe heb ik nog niet zo heel veel kostuums gemaakt, wel samengesteld uit dingen die ik al in de kast had hangen. Omdat ik toch een keertje naar een fantasy evenement wil (misschien de EFF, sowieso de Elfennacht in Utrecht en wie weet wat nog meer) wil ik binnenkort beginnen met het maken van een Lord of the Rings kostuum.

Na het meedoen aan een vampiermusical heb ik mijn twee kostuums mee naar huis genomen (aha, helaas tegen betaling *knipoog*). Ik kan me dus uitdossen als een zigeunervampier (met tandjes!!) of als een vampier in nachtkleding (maar da's een koud kostuum dus dat zal niet zo vaak gebeuren).
De plannen zijn om de vampierjurk aan te passen met een lijfje/basque om er een piratenjurk van te maken. Jack Sparrow, here I come!

Verder heb ik wat zwierige elf-achtige dingen in mijn kast hangen, maar, omdat dat eigenlijk niet genoeg is om een fatsoenlijk elfenkostuum a la Tolkien mee te maken, ben ik van plan om Arwen's Chase Dress (in 't begin van FotR, met Frodo op het paard!) te maken uit de LotR film. Dat lijkt me niet zo'n heel moeilijk kostuum om mee te beginnen, maar dan moet ik wel eerst de stof vinden *lacht* Mijn woonplaats is helaas echt bezaaid met stoffenzaken...
Iemand enig idee waar je lichtgrijs suede-achtige stof kunt kopen?!

Iets waar ik zelf best trots op ben is een cloak in zwart en rood (aan twee kanten te dragen). Deze lijkt op de HP cloakjes die je voor carnaval kunt kopen, maar is wat ruimer (en er past een volwassene in).
Verder heb ik een vrouwen-hobbitkostuum in pastelkleuren en heb ik ooit rondgehuppeld in een Moulin Rouge outfitje (met gestreepte kousen, teehee! Embarassed )

Wat ik aan ga doen naar de EFF/Elfennacht (ik weet nog niet zeker of ik naar de eerste kan komen)? Dat weet ik nog niet precies, maar ik hoop in dit topic wat ideeen op te doen!

Dus...
Wat hebben jullie zoal gemaakt of in de kast hangen?
Heb je nog plannen om iets te gan maken?
Waar haal je je stoffen en patronen en andere kostuumzaken?
Hoe ver ga jij met je kostuums (ook qua rekwisieten enzo, zwaarden, tandjes, oorpuntjes, toverstaf, maak je je eigen hobbitvoetjes?)

Helaas mag ik hier volgens mij geen kostuumwebsites linken, maar via PB kan ik de sites die ik gevonden heb eventueel wel doorsturen (tenzij het toch hier mag, in de naam van onderzoek enzo *knipoog*).

Groetjes,
Nieuwsgierige!Nine

Ps. Ik ben foto's aan het zoeken, maar heb nog niet echt dingen gevonden... dat volgt dus nog Idea

Rudy Says: Goed topic. En natuurlijk is het handig als je wat links van site's hebt waar je tips kan zien om zelf kleding te maken of samen te stellen. Dus kom maar op...
btw. Mensen... Iedereen die mij al een beetje kent weet wat ik nu ga zeggen: Ik wil plaatjes zien.....

Profiel bekijkenStuur privébericht
ies
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

ies is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2005 0:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb stiekem eigenlijk helemaal niks.. Dus op de EFF kom ik waarschijnlijk in een heel vaag kostuum Wink
Maar ik ben nog druk op zoek naar een hobbitmantel Razz Very Happy

En als ik zelf iets maak mislukt het heel erg! Dus dat is ook niet een heel geweldig idee Razz
Vooral met onze naaimachine... Die gaat de hele tijd kapot... Rolling Eyes

Dus, ik moet druk op zoek naar een kostuum voor de EFF Wink

Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 627 Sikkels

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2005 8:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben heel trots op mijn zelf-samengestelde piraten outfit. Het is dan wel een beetje mannelijk, maar ja. Ik hou van piraten en deze outfit vind ik ook wel geslaagd eigenlijk ^^ Ik wil er eigenlijk nog een stel 'normale' zwarte piratenlaarzen bij (zulke hoge omgeslagen zwarte met een grote glimmende zileren gesp ^^).

Heb je nog plannen om iets te gaan maken?
Ik wil nog heel graag een Elfenjurk... maar dan zal ik mijn tante heel lief moeten gaan aankijken ^^ Tenzij ik in een maand zelf leer naaien... maar dat lijkt me niet.

Als ik dat voor m'n tante dus zou moeten opzoeken, zou ik op internet kijken voor patronen en naar de markt gaan voor stoffen. Daar heb je altijd allerlei mooie stofjes ^^

Hoe ver ga jij met je kostuums (ook qua rekwisieten enzo, zwaarden, tandjes, oorpuntjes, toverstaf, maak je je eigen hobbitvoetjes?)
Ik ga daar behoorlijk ver mee. Als ik als piraat naar de EFF zou gaan (als ik zou mogen... *sigh*) dan zou ik ook een ooglapje opdoen enzo. Ook zou ik nog op zoek gaan naar een zwaard. En als ik die Elfenjurk zou hebben zou ik op zoek gaan naar pointy ears ^^ I love pointy ears ^^ Dus ja, ik ga behoorlijk ver.

BeeGee Kenobi
Oude Forumnaam: Sirius Black's Girl! The Lost Mod
The Lost Mod

Verdiend: 0 Sikkels

BeeGee Kenobi is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2005 11:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

At first: Yay we hebben een topic over kostuums!!

*kuch kuch* ok..nu serieus..

In Groningen citeh hebben ze een stel hele leuke feestwinkels...nu zul je denken, ja daar hebben ze clowns pakken en zwaar flauw spul..maar dat valt echt reuze mee...Je kunt er een Cloak kopen (van fluweel achtige stof) voor maar 20 euro..in een Gothic shop kosten die al snel 80 tot 90 euro...
Ik heb zelf bij de HEMA (kan het nog goedkoper) een Halloween Cloakje gekocht..voor maar 3 euro.....het enige nadeel is dat hij te kort is (komt halverwege m'n bovenbeen)..

Jazeker, ik wil dolgraag een echte Hobbit Cloak of Human Cloak maken..zo eentje dus als Boromir aan heeft in FOTR (zoekt plaatje)
Image

De stoffen haal ik of van de plaatselijke markt....of bij de Jan Sikkens Lappenland (kent iemand die winkel?? Of is die alleen maar in Friesland vertegenwoordigd??)...Patronen haal ik van internet..ik zoek verschillende fantasy/LOTR/HP forums af en vind meestal al snel een goed patroon..

Oh pssssst..als je een kostuum wilt kopen voor niet teveel geld...kijk dan eens op tolkienshop.com al moet je dan volgens mij wel kennisen in Amerika hebben..(nog even checken)

Euhm..ik zou wel willen..maar ben bang dat ik daar het geld niet voor heb...het liefst zou ik nog een zwaard willen hebben..(Prik dan natuurlijk het allerliefst)

Rudy
Oude Forumnaam: Rudy Perkamentus True Dumbledore
True Dumbledore

Verdiend: 546 Sikkels

Rudy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2005 11:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou, ik heb een vrijwel complete zwadderichoutfit -Hoort alweer de vraag: Maar Rudy jij zit toch bij Ravenklauw-, terwijl ik eigenlijk bij Ravenklauw zit. Het komt namelijk zo: Ik heb mijn kamer in de zomer verbouwd en kon toen groene gordijnen krijgen. (heel gaaf donkergroen) en zodoende leek mijn kamer meer op een zwadderichkamer en ik vond dat mijn kostuum wel in mijn kamer moest kunnen hangen. (Dus dan maar alles Donkergroen/Zilver)

Mijn Outfit bestaat uit:
Een Mantel (replica uit de film besteld bij alivans.com)
Een Sjaal (Slyth, gemaakt door onze eigen Severus(Saskia)Snape)
Een Stropdas (Slyth, van Alivans)
Een Had (juist! replica uit de film, Alivans)
2 Patches (Alivans, dat zijn logo's die je op je kleding kan sticken (nog niet gedaan...lol))

Kleding uit de kast en andere winkels om het 'af' te maken:
Een witte blouse, een zwarte (spijker-)broek, een donkergrijze trui met V-Hals (C&A) en Handschoenen.

Assesoires:
Een Wand met in de kern een Fenixveer, gekocht op de MWF.
Een Bezem (gewoon een goedkope van de Boerenbond, staat in mijn kamer en neem ik alleen mee als ik ergens kom waar ik hem ook af en toe weg kan zetten, zoals met Carnaval)

Ik heb dus nog niks gemaakt, daar heb ik het geduld niet voor. Al zou ik bijvoorbeeld wel een Dumbledore Mantel willen en die is nergens te koop. Wel zijn hoed.

En nu willen jullie natuurlijk foto's zien?

Image
das de foto die ik ook in het crew-voorsteltopic heb gebruikt. Hier zie je o.a. de Sjaal, de hoed, de toverstok en een stukje mantel

Image
Hier zie je me een beetje completer Wink Alleen hier ontbreekt dan weer de trui, omdat ik die toen nog niet had... lol...

Ow en nog antwoord op de vraag: Wanneer draag je het?
Bij speciale gelegenheden! Met kerst heb ik de stropdas en Trui trouwens ook gedragen, want het kan ook door als gewone nette kleding. Maar de complete outfit draag ik dus alleen bij speciale gelegenheden.
Ik droeg het voor het eerst bij de MWF (en werd de hele dag aangegaapt).
Ik zal het ook dragen bij de EFF, In Londen (bij de release van boek 6), In de aankomende kinderboekenweek (thema: toverschool), met Carnaval, en wellicht nog vaker... (lol)

Laatst aangepast door Rudy op Di Jan 11, 2005 12:48; in totaal 1 keer bewerkt
BeeGee Kenobi
The Lost Mod

BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2005 11:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey Ruud, Ik was laatst op een site (Britse site) daar hadden ze een compleet Dumbledore gewaad..voor niet zo heel erg duur...

Ik zal wel even voor je gaan zoeken....^_^

En euh..een Das?? moet dat niet een Sjaal zijn? (of ben je Brabants aant praten Wink )

Oh en ik was vergeten te melden dat ik een echte Gryffindor Sjaal heb...door m'n moeder gemaakt...gewoon twee bollen wol kopen en aan de slag maar...(zegt het meisje dat niet kan breien)...

Oh en ik heb een hele mooie HP schooltas...(van leer) als Attribuutje dr bij ^_^

Edit: found it!!!

Image

En wel op deze site: http://shop.joke.co.uk/epages/.....View/11907

Ik hoop dat je zoiets bedoelde...

Rudy
True Dumbledore

BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2005 12:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sirius Black's Girl! schreef:
Hey Ruud, Ik was laatst op een site (Britse site) daar hadden ze een compleet Dumbledore gewaad..voor niet zo heel erg duur...
Ik zal wel even voor je gaan zoeken....^_^

En euh..een Das?? moet dat niet een Sjaal zijn? (of ben je Brabants aant praten Wink )

Edit: found it!!!

Image
Ik hoop dat je zoiets bedoelde...

Haha... Das/Sjaal... Ik dacht dat het woord das wel landelijk gebruikt werd. Temeer omdat er ook veel (kinder)liedjes zijn met het woordje das erin. (ipv Sjaal/Shawl) Dus tja Das en Sjaal zijn hetzelfde, maar ik heb het voor de duidelijkheid ff veranderd...

En over dat DumbledoreKostuum. Zoiets was ik ook ooit ergens al tegengekomen. Alleen kijk eens naar de maat, bij mij komt ie niet tot aan de grond, en ik ben er ook niet echt kapot van. Qua Prijs komt ie aardig overeen met wat de carnavalwinkel hier in het dorp voor dat soort kleding vraagt.
Ze hebben momenteel een hele leuke Mantel a la Smalhart, alleen 60 eurotjes die ik even niet kan missen...en een Smalhartachtige pruik voor 6 euro. (lol) En ze hebben hier ook mantels (gewoon zwart en met frutsels) e.d.
En trouwens als ik die Smalhart outfit al zou nemen, dan weet ik niet eens wat ik op de volgende meet aan moet doen. Smalhart of Zwadderich... lol...
Nee, laat ik voorlopig nog maar even geen extra kostuum kopen...

HP_Marije
Gast

Verdiend: 3 Sikkels

BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2005 13:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hmm... Wat heb ik allemaal in de kast hangen... Iig mijn cloak! (MET Gryffindor Patch Very Happy )
Hier is de foto:

Image
Mijn moeder heeft 'm voor me gemaakt.

Heb je nog plannen om iets te gan maken?

Nee, eigenlijk niet. Ik kan echt helemaal niet met naald en draaf overweg en breien lukt me ook niet... ^^" Misschien ooit nog eens een wand, op kamp ofzo, maar dan moet ik wel eerst een goed zakmes kopen.

Stoffen haal ik altijd bij de "Plaatselijke Stoffenwinkel" of op de markt. Hier barst het namelijk van de textielstalletjes.

Accesoires:

Een wand, zelf gemaakt van een takje, m.b.v een zakmes Smile. De foto ervan ben ik helaas kwijt, k heb 'm geloof k een hele tijd geleden van m'n photobucket afgegooid.

Nine
4e jaars
4e jaars

Nine is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2005 15:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hah! Ik heb een fotootje kunnen vinden van mijn vampieroutfit. Wil er wel even bij zeggen dat die 'dode kat' op mijn hoofd niet de pruik is die ik er op toneel bij op had (of, eigenlijk wel, maar dan opgemaakt als zigeunerkapsel met spinnenwebben enzo Wink). De tandjes zijn niet zo goed te zien helaas. Dit zijn toothcaps van Vampfangs.com, geweldige dingen en ze blijven heel goed zitten! Normaal zie ik ook niet zo groen, maar dat krijg je van tig jaar in een kist he Shocked

Image En hier!

Plus, de Moulin Rouge outfit (zwart corsetje met roze lint, "ruffle" rokje, gestreepte kousen, zwarte laarzen, jarretels en veel heel veel glitters!). Gestreepte kousen en laarzen zijn helaas niet te zien, maar die moet je er maar even bij denken *knipoog*

Image Image

Foto van de cloak/mantel volgt!

Oh ennuh, ja, dat ben ik dus Embarassed

Ry-rahrr
Oude Forumnaam: Little Werewolf Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 112 Sikkels

Ry-rahrr is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2005 15:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb een hele mooie blauwe soort Gothic jurk.
Ik heb een hele mooi Gothic Rok, met een Korset erbij.
Een ik heb een mantel die best veel weg heeft van een HP-mantel.

Foto's komen nog wel eens.

Normaal draag ik niet zulke kleren. alleen als ik er zin in heb, of als er iets bijzonders is. De mantel gebruik ik wel gewoon als jas Razz

Arjel
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 57 Sikkels

Arjel is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2005 15:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tot nu toe was/is het enige dat hier ooit zelfgemaakt is, een soort ballet outfit geweest .. En om meteen even misverstanden uit de weg te gaan, nee ik ben geen balletmeisje .. Ik moest ergens in de prehistorie als iets feestelijks verkleed .. [ Heel-erg!] ..
Het enige dat ik dan nog echt bewaard hebb, zijn de tutu's, die kon ik nog eens hergebruiken tijdens een 'zeer leuke gymles'.. [ Lees: dat was heel erg .. Doe ik nooit weer]

Ten tweede ben ik ooit eens als oude Griek verkleed geweest, kompleet met omslag iets enz .. Muiltjes .. Slecht plan .. En daar kwam bij dat de gemiddelde 'jurk'in die tijd niet echt uit veel lappen bestond en het dus vrij bloot was voor mij om te showen ..

En dan komt nog de beroemde keer dat ik me in een Fifty's jurk hees en als een 2e Sandy [ uit Grease] op de foto ging ..

Nou op dit moment is een kostuum maken niet het meest voor de hand liggende iets dat ik nu wil doen. En daar komt bij dat ik heel gevaarlijk ben met draad/naald etc .. Breien kan ik wel, maar ik kan geen patronen lezen .. Sjaals maken zal wel lukken .. Kan ik geen steken opzetten .. [ Kortom .. lastig geval]

Ja internet hè .. of de markt/ lieve oma etc .. Handige jij .. Lappenland [ waar ze best wel leuke stofjes hebben] ..

Ik had wel een toverstaf, puntmuts/hoed [ als in prinsessending] .. Kweeniehoeveel schoenen die wel ergens voor kunnen dienen en ik heb natuurlijk een masker .. Ben van plan om die op te doen naar de meet
[EFF] .. Maar nou is mijn probleem dat ik dan niet kan zien waar ik mijn voeten neerzet .. ^^ ..

Catie
Chaotic Angel
Chaotic Angel

Catie is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2005 16:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oe, leuk topicje ^^

Helaas nog steeds niks =.= Verder geen commentaar

Oui ^^ Ik ga mijn moeder aanzetten om mij te helpen met mijn Cloak ^^ Verder zal ik binnenkort ook een Slytherin sjaal hebben en ik wil mijn moeder nog aanzetten tot een Slytherin das voor me te kopen ^^ En verder ben ik zeer driftig op zoek naar een Wand... En niet te vergeten! Een hoed ^^ Ik wil er net zo een als MLS heeft gekocht op de MWF. (Waarom zag ik ze nou niet...*zucht*)

Stoffen van de markt en uit een stoffenwinkel en patronen. Het patroon voor mijn Cloak heb ik van Micasja gekregen geloof ik ^^'

Tja, Het liefst heb ik zo van: 'Als ik twee dingen heb dan wil ik hele kostuum inclusief alle dingetjes die erbij horen.'
Maar dat is niet altijd mogelijk, helaas =.=

Dit was het wel zo ongeveer ^^

Rudy
True Dumbledore

BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2005 17:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Catie schreef:
Een hoed ^^ Ik wil er net zo een als MLS heeft gekocht op de MWF. (Waarom zag ik ze nou niet...*zucht*)

Nou dan kan ik je maar twee dingen aanraden. Koop er een op de EFF...
Of als je toevallig de komende maand in zuid nederland komt, loop eens een carnavalsshop in. Hier hebben ze heksenhoeden in alle vormen en maten. Persoonlijk vind ik de Fluweelpaarse wel mooi. Maar in het kader van mijn slaapkamer ben ik op zoek naar een fluweel(donker)groene... lol...

Nine
4e jaars
4e jaars

Nine is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2005 17:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een aantal sites voor research, tips en patronen (let op, de meeste zijn in het engels, maar wel vaak met plaatjes - eventueel kun je iemand vragen om je te helpen met ontcijferen!)

Een hele goed site voor LotR kostuum research, maar ook met veel tips over hoe je verschillende dingen kunt maken (ook toe te passen op HP kostuums dus!) is AlleyCatScratch en dan met name het LotR gedeelte. Hier staat ook het patroon op voor een simpele mantel die je natuurlijk ook voor een HP kostuum kunt maken. Verder staan er (tenminste, dat vind ik Embarassed ) ook veel ideeen op die je aan kunt passen tot een tovenaars of heksen 'robe'.

Een goede site voor HP kleding research (hoe zag de hoed van McGonnagal er ook alweer uit?) is natuurlijk de Harry Potter Galleries waar je via The Leaky Cauldron kunt komen. Hier staan heel veel filmfoto's op. Wil je wat dichter bij de boeken blijven dan kun je via deze site ook karakterbeschrijvingen vinden in het Lexicon (maar deze sites kennen jullie denk ik allemaal al Wink ).

Een handige site voor naaipatronen is www.Naaipatronen.nl (kan het nog simpeler *knipoog*). Niet al te duur en een snelle service!

Een site die elke wizard of witch een keer gezien moet hebben is Pointy Hats. Hier staat onder andere een patroon voor een punthoed a la Gandalf (maar natuurlijk aan te passen naar je eigen wensen), maar er wordt ook uitgelegd hoe je van wol een eigen model punthoed kunt maken in alle kleuren van de regenboog.

Hoe maak je een malienkolder? Deze site legt het uit (let op: er zijn nog veel meer sites die tips geven over het maken van malienkolders, ook bijvoorbeeld van een licht materiaal als pvc ringetjes)!

Op zoek naar hoe je een speciale vlecht in je haar moet maken (bijvoorbeeld voor een elf of misschien wel voor je eigen HP karakter), kijk dan hier

Nou, dat was het wel zo'n beetje geloof ik. Vanuit deze sites kun je vaak doorklikken naar allerlei andere handige sites met nog meer tips en uitleg.
Een waarschuwing, als je eenmaal begint met je research en het zoeken van patronen vliegen de uren voorbij (ahem Embarassed ) dus zorg ervoor dat je genoeg tijd hebt Exclamation

BeeGee Kenobi
The Lost Mod

BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2005 17:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Catie: als je een wand wilt van HP...

http://shop.joke.co.uk/

Check deze site dan maar eens..daar verkopen ze allemaal wands voor een fractie van de prijs die bijvoorbeeld Alivan's ervoor vraagt..het moet wel uit GB komen....
Maar dat moet je maar ff uitpuzzelen Wink

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp