Auteur |
Bericht |
Enoimreh
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 11, 2005 16:29 |
 |
Heej heej
Voor het afdelingsklassement mag elke leraar/lerares naar behoeven punten toekennen én aftrekken aan de afdelingen. Zoals Perkamentus zei: punten toekennen voor triomfen en aftrekken voor overtredingen. Maar wie bepaalt of iets een overtreding dan wel een triomf is en om hoeveel punten het gaat? Sneep kan bijivoorbeeld doen en laten wat hij wil of niet?  |
|
|
  |
 |
PixieFilth
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea
|
Geplaatst:
Di Jan 11, 2005 18:06 |
 |
Jah, dat kan hij. Alle leerkrachten kunnen punten aftrekken wanneer ze
vinden dta dat nodig is... Zie boek 5 => Perkamentus weg, Omber
sgoolhoofd. De Slyterins krijgen de toestemming om punten naar
behoefte af te trekken. Draco trekt voor Harry munten af omdat hij hem
niet kan hebben. Dat zegtie ook. |
|
|
  |
 |
SeverusSnape
The Half-Blood Prince

Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 11, 2005 18:52 |
 |
Tsja...
Prof. Snape trekt misschien te snel punten af van griffoendor...
MAAR
Prof. McGonnagal geeft misschien te snel punten AAN griffoendor. En dan meteen ook vaak een hele hap: +50 punten.
Het is meer een wedstrijdje tussen docenten lijkt me dan!  |
|
|
  |
 |
PixieFilth
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea
|
Geplaatst:
Di Jan 11, 2005 21:13 |
 |
Man who knows everthing schreef: | Over afdelingskampioenschappen gesproken in Deel 5 is er niemand die er kampioen is wie weet hier meer over |
Ik weet het niet meer zeker, heb boek 5 al ff niet meer gelezen, maar het
is volgens mij gewoon niet vermeld...
Of ik denk dat de uitreiking er dat jaar niet is geweest vanwege hetgene
wat in het ministerie is gebeurt... Maar wor dook een beetje eentonig, als
alle boeken altijd zo eindigen... (nujah, eindigen...) |
|
|
  |
 |
Cristina
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 13, 2005 16:53 |
 |
Ik kan me heel goed voorstellen dat in boek 5 de verhoudingen zo scheef getrokken zijn door het feit dat het Inquisitiecorps van alle afdelingen punten heeft afgetrokken dat het afdelingskampioenschap is afgeblazen.
En anders zullen de punten van prof. Anderling wel voldoende zijn geweest om de afdelingen weer op gelijk niveau te trekken.
Misschien horen we in boek 6 hier nog iets over, maar ik verwacht het eigenlijk niet. |
|
|
  |
 |
Fawkes
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 13, 2005 19:25 |
 |
Er staat wel iets in dat op aan het einde over dat er weer wat punten bij Gryff komen en bij Slytherin eraf ofzo. Toen was Harry beetje aan t ruzien met Draco en toen kwam Snape die dacht dat Gryff ff punte af kon pakken en toen kwam McGonagall en die deed ze juist bij Gryff. En toen stond er wel bij hoe ze er ongeveer voor stonden.Maar wie uiteindelijk de winnaar was weet ik niet.
En ik dnek dat er wel regels zijn opgesteld over dat punten aftrekken, het mag denk ik alleen bij echte 'heldendaden' of bij 'echte fouten', de extra punten dan. Naast de lessen dus waarde leraar het wel zelf mag bepalen wanner iemand vervelend genoeg is voor puntenaftrek. Of goed genoeg presteert om punten er bij te krijgen. |
|
|
  |
 |
Eldarion'
6e jaars

Verdiend:
26 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 13, 2005 19:55 |
 |
Tja.. er zal wel een soort van regel voor zijn, maar houden ze zich eraan?
Kijk, sommige geven misschien te snel punten, en anderen trekken misschien te snel punten af, maar onder elkaar zeggen ze er niets over, want als de een tegen de ander zegt dat hij te veel aftrekt, gaat die andere op de ene letten etc.
Het ligt zegmaar aan het karakter van de docent aan wie hij punten geeft.
En aangezien elke docent een eigen karakter heeft en zijn eigen "lievelingetjes" heeft, zal het zo ongeveer wel eerlijk zijn. (Want dan krijgen sommige kinderen bij leraren heel snel punten erbij, terwijl bij andere leraren ze er weer heel veel af krijgen..) |
|
|
  |
 |
storm
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 14, 2005 10:30 |
 |
ja... ik denk eigenlijk dat perkamentus er vanuit gaat dat leraren eerlijk handelen... en het is vast zo dat er wel eens leerlingen bevoordeeld of benadeeld worden... maar die dingen heffen zich redenlijk tegen elkaar op. |
|
|
  |
 |
amigo
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 14, 2005 15:54 |
 |
er klopt iets niet met die punteaftrekken in een van de eerste drie boeken!!!!! Want op een gegeven moment zegt percy in een van de boeken (wanneer hij klassenoudste is) dat hij 5 punten aftrekt van ron!!! En dat mogen klassenoudsten niet (zie deel 5!!!!!!)!!!! |
|
|
  |
 |
Cristina
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 15, 2005 8:33 |
 |
Dit is al een aantal keren behandeld bij fouten in de boeken, er klopt inderdaad iets niet bij die puntenaftrek, volgens mij heeft JKR in een interview gezegd dat Ron niet wist dat hij punten mag aftrekken, maar Hermelien wist het ook niet.
Een foutje in het boek dus, en niet iets voor dit topic. |
|
|
  |
 |
Jalf
The Musical Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 15, 2005 9:23 |
 |
vlinder schreef: | Man who knows everthing schreef: | Over afdelingskampioenschappen gesproken in Deel 5 is er niemand die er kampioen is wie weet hier meer over |
Ik denk dat de House-cup allicht is uitgereikt, maar denk je nou werkelijk dat het Harry ook maar iets zou uitmaken wie er dat jaar de Housecup zou winnen, na wat er met Sirius gebeurt is? |
|
|
  |
 |
Joep
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
274 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 16, 2005 10:48 |
 |
Ik denk dat dat niet te achterhalen is en dat het aan de docent/proffesor zelf ligt. Ik dnek niet dat perkamentus speciaal een boek hierover heeft geschreven. volgens mij mogen de docenten/proffesoren dat allemaal zelf weten. Sneep is dan ook wel heel erg overdreven maar Anderling is dan weer heel goed bij de punten
OOC: oei, ik schrijf wel heel vaag bericht:P |
_________________ Hij die zal vaehren! |
|
  |
 |
Charlie
Oceanic 815 Survivor

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 10, 2005 17:33 |
 |
Het moet zeker niet beter geregeld worden!
Als Sneep punten aftrekt dan zal Anderling punten geveng!
En ook waarom je er zorgen over maken: Griffoendor wint steeds !
Greetz Charlie |
|
|
  |
 |
Crystal Fawna
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 29, 2005 14:43 |
 |
jah, omdat ze er steeds bij het eindfeest punten bijkrijgen...
Vind ik eigenlijk oowk niet eerlijk, want dan denkt een andere afdeling dat ze gewonnen hebben en dan net op t laatste moment verliezen ze nog... beetje flauw vind ik  |
|
|
  |
 |
Jim
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 29, 2005 16:48 |
 |
vlinder schreef: | Man who knows everthing schreef: | Over afdelingskampioenschappen gesproken in Deel 5 is er niemand die er kampioen is wie weet hier meer over |
Hihi..Dat vond ik zom grappig.. Het eerste boek denkt Harry alleen maar aan de afdelingspunten, en zelfs de 5ejaars zijn boos op Harry toen hij die 150 punten verloor. Maar Harry geeft in de vijfde helemaal niks meer om de afdeling, de uitreiking word niet eens genoemd!
Dat met die punten...Ik denk dat Dumbledore wel van elke leraar denkt dat ze goed 'omgaan' met de afdelingspunten. Of misschien is het zo, net als in de PC spellen soms, dat Snape helemaal geen punten aftrekt maar het alleen zegt. |
|
|
  |
 |
|