Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Films: Star Wars (spoilers) Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Favo SW personage?

Anakin Skywalker
26%
 26%  [ 22 ]
Obi-wan Kenobi
18%
 18%  [ 15 ]
Yoda
14%
 14%  [ 12 ]
Luke Skywalker
4%
 4%  [ 4 ]
Leia Organa
4%
 4%  [ 4 ]
Padmé Amidala
12%
 12%  [ 10 ]
General Grievous
6%
 6%  [ 5 ]
R2D2
6%
 6%  [ 5 ]
C-3PO
2%
 2%  [ 2 ]
Han Solo
4%
 4%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 83

Auteur Bericht
Malou
Oude Forumnaam: Mrs Malou Riddle Unspeakable
Unspeakable

Verdiend: 0 Sikkels

Malou is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jun 18, 2005 16:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Star Wars verdient uiteraard ook een eigen topic. In dit topic kun je recenties over alle 6 de episodes plaatsen en eventueel over de boeken als je die gelezen hebt of whatever.

Zoals jullie misschien al wel gemerkt hebben ben ik de laatste tijd ook helemaal into Star Wars. Episode 3 was voor mij de doorslag.
Ik heb eerst episode 1 gezien, daarna 2, 3, 4, 5 en 6.
Doordat ik eerst 1, 2 en 3 heb gezien, vond ik 4, 5 en 6 behoorlijk saai, omdat ik alles al wist over Darth Vader, Luke en Leia, etc.
Dus ik kan jullie iig aanraden om eerst 4, 5 en 6 te kijken ^^'
Verder heb ik de dvd van Clone Wars besteld... Clone Wars is een animatie serie van Star Wars die zich afspeelt in de 3 jaar die tussen Attack of the Clones en Revenge of the Sith zit.
En het leuke is; Clone Wars eindigt precies als Revenge of the Sith begint. En ik wil em heel graag zien, want er zit heel veel Grievous in ^^
En Grievous is hip <333

Nou, tot zover mijn intro van het topic.... discusseer, post plaatjes, post recenties naar harte lust, zou ik zeggen.

Laatst aangepast door Malou op Za Jun 18, 2005 18:05; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
BeeGee Kenobi
Oude Forumnaam: Sirius Black's Girl! The Lost Mod
The Lost Mod

BeeGee Kenobi is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jun 18, 2005 17:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een vriend van me heeft me over gehaald om Star Wars te gaan kijken..ik vond het altijd iets voor jongens...en Science Fiction is totaal niet m'n genre..geef mij dan liever Fantasy..

Maar op aandringen van die vriend heb ik van hem Star Wars The Phantom Menace geleent...ik heb de film meteen de volgende dag gezien..en ik vond um zo gaaf!! Ik heb hem meteen om de tweede film gevraagd...helaas was hij die kwijt..dus moest ik een andere oplossing zoeken...Ik heb toen deel 1 en 2 dubbel DVD in een box gekocht (was maar 22 euro)...en meteen gekeken...Deel 2 vond ik nog gaver..

Toen bleef deel 3 dus over...ik heb Idril meteen aangespoord om ze ook eens te kijken...Uiteindelijk zijn we met z'n twee'en naar deel 3 geweest...en dat was echt een jaw-dropping film..Ik heb meerdere keren zwaar waterige ogen gehad...vooral op de momenten als wanneer je ziet dat Code 66 uitgevoerd wordt...of wanneer Obi-Wan en Yoda alle vermoorde Jedi en Padawan's zien...
Maar vooral het stukje waar Obi-Wan zegt: You were my brother, Anakin. I loved you.
Echt zo mooi!

De film was zeer duister..en ik ben het ermee eens dat hij rated PG13 was in de VS...

Ik heb alleen nog enkele dingen waar ik over na zit te denken:
Chancelor Palpatine vs Mace Windu...Was Windu nou echt sterker of was Palpatine uiteindelijk een act aan het opvoeren om zo Anakin ervan te overtuigen dat de Jedi slecht waren??

Anypooh..hier nog wat plaatjes (vooral Obi-Wan..omdat die gewoon ownt!!):

Image

Image

Image

Editors @ Lowlands 2008..best experience ever!
Malou
Unspeakable

BerichtGeplaatst: Za Jun 18, 2005 17:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sirius Black's Girl! schreef:
Ik heb alleen nog enkele dingen waar ik over na zit te denken:
Chancelor Palpatine vs Mace Windu...Was Windu nou echt sterker of was Palpatine uiteindelijk een act aan het opvoeren om zo Anakin ervan te overtuigen dat de Jedi slecht waren??

De lightsaber van Windu absorbeerde de Force Lightning van Palpatine, waardoor Palpatine verzwakte, omdat ie zoveel kracht gebruikte.

BeeGee Kenobi
The Lost Mod

BerichtGeplaatst: Za Jun 18, 2005 17:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hmm..daar zit wat in, maar als Palpatine had gewilt had hij denk ik Mace Windu zo verslagen....Misschien liet hij het toe om zo Anakin te overtuigen...
Zou dat geen optie kunnen zijn? Waarom zou Mace Windu anders sterker zijn dan Palpatine en Yoda niet...

Ik las laatst iets over wie de sterkste Jedi was, als je alleen zou kijken naar wie wie aankon....Als ik het goed heb was het iets in deze trant:
1. Luke
2. Yoda
3. ?
4. Obi-Wan

Pas later kwamen namen zoals Mace Windo en Gui-Gon...best raar omdat ze in deze trilogie juist worden afgebeeld als zijnde sterker dan Obi-Wan..

Little Joanna
Oude Forumnaam: Idril Ancalimë 2e jaars
2e jaars

Verdiend: 92 Sikkels

Little Joanna is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jun 18, 2005 19:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

SBG schreef:
Ik las laatst iets over wie de sterkste Jedi was, als je alleen zou kijken naar wie wie aankon....Als ik het goed heb was het iets in deze trant:
1. Luke
2. Yoda
3. ?
4. Obi-Wan

Pas later kwamen namen zoals Mace Windo en Gui-Gon...best raar omdat ze in deze trilogie juist worden afgebeeld als zijnde sterker dan Obi-Wan..

Hmm, dat is inderdaad raar...

Maar ik heb dus ook eerst Episode 4, 5 en 6 gezien en daarna pas Episode 1, 2 en 3. Episode 3 gaf bij mij echt een gevoel van: 'Wow, dit was geweldig!'

Ik denk alleen na over de volgende dingen:
Waarom zijn eerst Episode 4, 5 en 6 uitgekomen? Waarom niet eerst Episode 1, 2 en 3? Dat vind ik gewoon raar, maar dat is weer mijn mening.

Verder lees ik ook boeken van Star Wars, maar wel de boeken naar de film.
Maar er zijn dus ook boeken die zich na de 6 Episodes verder spelen.
Deze gaan dan over de toekomst van Luke Skywalker en de rest.

En wisten jullie dat er eigenlijk in oorsprong 9 Episodes in totaal bestaan? Alleen George Lucas wil ze niet allemaal gaan verfilmen. (dit heb ik dus ergens gelezen, weet niet of het wel waar is)

tears fall down the window pane
---
Coz I'm a
rockstar.
Malou
Unspeakable

BerichtGeplaatst: Za Jun 18, 2005 19:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Idril Ancalimë schreef:
SBG schreef:
1. Luke
2. Yoda
3. ?
4. Obi-Wan

Hmm, dat is inderdaad raar...

Maar ik heb dus ook eerst Episode 4, 5 en 6 gezien en daarna pas Episode 1, 2 en 3. Episode 3 gaf bij mij echt een gevoel van: 'Wow, dit was geweldig!'

Ik denk alleen na over de volgende dingen:
Waarom zijn eerst Episode 4, 5 en 6 uitgekomen? Waarom niet eerst Episode 1, 2 en 3? Dat vind ik gewoon raar, maar dat is weer mijn mening.

Verder lees ik ook boeken van Star Wars, maar wel de boeken naar de film.
Maar er zijn dus ook boeken die zich na de 6 Episodes verder spelen.
Deze gaan dan over de toekomst van Luke Skywalker en de rest.

En wisten jullie dat er eigenlijk in oorsprong 9 Episodes in totaal bestaan? Alleen George Lucas wil ze niet allemaal gaan verfilmen. (dit heb ik dus ergens gelezen, weet niet of het wel waar is)

Episode 1, 2 en 3 konden toen nog niet gemaakt worden, omdat ze toen nog geen computeranimaties enzo hadden. Ik wil niet weten hoe Grievous er toen uit zou hebben gezien. Waarschijnlijk 1 of ander ventje in een hoop kartonnen dozen, ofzo =.=

Verder is de reden waarom George Lucas alleen 1 t/m 6 verfilmd heeft, omdat hij alleen de episodes die om Darth Vader draaien wou verfilmen.
[spoiler]En aangezien Vader dood gaat in episode 6...[/spoiler]

BeeGee Kenobi
The Lost Mod

BerichtGeplaatst: Za Jun 18, 2005 20:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Idril: Ik heb vaker gehoord over de boeken...waar kun je die vinden, hoe zien ze eruit?? (pockets, groot formaat etc.) Welke winkels verkopen ze voornamelijk?? Het lijkt me wel hip voor in de vakantie..^_^

Wat vonden jullie eigenlijk van de acteerprestaties etc? Welke acteur was het beste...wat was de mooiste scene...etc.

Guinnii
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Guinnii is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jun 19, 2005 7:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Idril (ook Razz ) Ook ik zou heel erg graag meer willen weten over die boeken..!!

Maar goed, de acteurs en scenes. Eigenlijk zijn alle acteurs uit de film wel goed maar ik vind Anakin (Hayden Christensen) en Padmé (Natalie Portman) heel erg goed samenspelen. Ze spelen goed op elkaar in zeg maar. Maar ook de acteur die Obi-Wan-Kenobi speelt, Ewan McGregor, is erg goed. Ik vind dat hij zo goed die emoties kan uiten, je kan gewoon van zijn gezicht aflezen wat hij voelt (maar dat is eigenlijk ook wel bij Anakin en Padmé).

Van de scenes zijn er een paar die ik persoonlijk heel erg mooi vind. De`eerste is de scene waarin Anakin op die vulkanische planeet is en Padmé en Obi-Wan komen aanvliegen. Ik vond het zo ontzettend zielig toen Anakin en Padmé gingen praten, vooral voor Padmé natuurlijk (uit de scene komt op dit moment ook mijn onderschrift). En toen kwam Obi-Wan er nog bij en toen vond ik het nog zieliger... Sad
Maar ook de scene waarin Obi-Wan en Anakin vechten vind ik heel erg mooi, en toenw erd het ook weer zielig (houd ik van...) Anakin lag te creperen in de lava, je zag Obi-Wan kijken en je kon dus gewoon zien (logisch ook natuurlijk) dat hij het er heel erg zwaar mee had. Ik dacht echt dat hij het niet zou kunnen, maar ik stond echt met tranende ogen toen Ani daar lag...Als laatste vond ik ook de bevalling van Luke en Leia heel erg zielig en ik moest echt huilen toen Padmé stierf.

[color=navajowhite]Nog een paar fototjes...

Image
Speciaal voor Malou...Generaal Grievous!

Image
Oe...mooi stukje! (Obi-Wan en Anakin voor diegenen die het niet wisten Razz )

Image
Wookie attack!!

Image
Kleine, oude, schattige Master Yoda.

Image
Padmé and Anakin...Sad Sad .

Image
C3PO en Padmé in het "vliegtuig" op weg naar Anakin / Darth Vader.

Image
Obi-Wan en Anakin in de lift met Droids.

Image
Slechte Anakin..Oftelwel Darth Vader!

Image
Again..Anakin and Padmé

Leetah
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Leetah is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jun 19, 2005 17:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn favo is Obi-Wan Kenobi. Geweldige humor heeft hij, vooral in deel 3 heb ik echt soms bijna in een deuk gelegen. Geweldig!!
deel 3 is trouwens ook helemaal toppie. Maar dat is al gezegd geloof ik Wink

Over de boeken. Ik heb de boeken van episode 1-2-3 gewoon bij de plaatselijke boekhandel gekocht. Er zijn ook een aantal boeken die tussen 1 en 2 -en- tussen 2 en 3 afspelen. Die heb ik niet, maar zijn ook gewoon in de boekhandel verkrijgbaar.
Vooral het boek van episode 3 vind ik erg goed.

Oude Forumnaam: Idril Ancalimë 2e jaars
2e jaars

Verdiend: 92 Sikkels

Little Joanna is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2005 17:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sirius Black's Girl! schreef:
@Idril: Ik heb vaker gehoord over de boeken...waar kun je die vinden, hoe zien ze eruit?? (pockets, groot formaat etc.) Welke winkels verkopen ze voornamelijk?? Het lijkt me wel hip voor in de vakantie..^_^

Wat vonden jullie eigenlijk van de acteerprestaties etc? Welke acteur was het beste...wat was de mooiste scene...etc.

@MMR; kartonnen dozen zijn erg leuk hoor Wink

Over die boeken: Gewoon goed zoeken in de winkels. Anders kan je ze natuurlijk ook altijd bestellen via een site ofzo. Ik bestel ze via internet.
Je hebt ze voornamelijk in paperback, maar ik denk ook wel in die harde kaft (naam vergeten) Ik heb zelf een Amerikaanse Pocket van Episode III.

Acteurs: Ik vind iedereen met zo'n Lightsaber goed spelen, dat is erg moeilijk want je moet gewoon zelf al die dingetjes en trucjes doen enzo.
Maar Anakin en Padmé spelen heel goed samen, maar Obi-wan is ook goed. Je kan de emoties echt gewoon van hun gezicht lezen! De acteurs van Obi-Wan en Anakin hebben zelf al die moeilijke pasjes gedaan, en daar van 6 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds aan zitten werken! Dat lijkt me een karwei.

Favo Scene: De allerlaatste scenes van Padmé, die uiteindelijk sterft bij de bevalling. En de 'begravenis' vond ik ook superzielig, maar ze lag er mooi bij.
De scene van Anakin en Obi-Wan vond ik ook tof, naja ook zielig.

De hele film was gewoon cool!

tears fall down the window pane
---
Coz I'm a
rockstar.
Sirius_Black
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 192 Sikkels

Sirius_Black is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2005 17:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ewoks, daar wou ik het met jullie even over hebben. Naast al het lightsaber getreuzel en de pure kracht van Wookies en lol, de coolheid van Han Solo (Harrison Ford, jeweettoch Razz ) hebben de Ewoks mijn kleine hartje gestolen. Ik vraag me af hoeveel mensen deze kleine dingetjes nog kennen (ze komen immers niet voor in 1, 2 en 3 (misschien 4 en/of 5 ook niet, weet niet precies wanneer ze in de serie komen ^^')) Maar ze waren zeker een van de coolste characters uit de serie.

Hier nog even een plaatje:
Image

..it just might work
Guinnii
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Guinnii is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2005 17:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ewoks..ik heb zo'n computerspelletje en dan moet je een volk kiezen dat je bent en daarna moet je zeg maar gaan vechte. Je kan bijv. een Cloon zijn, een Droid, maar ook een Wookie. En dan is er zo'n level, bij de Wookie's in een bos, en daar rennen altijd van die kleine dingetjes rond, i kdacht eerst dat het gewoon kleine beertjes waren maar dat zijn volgens mij Ewoks! Ze lijken iedergeval wel op het plaatje.. Razz

Malou
Unspeakable

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2005 17:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind Ewoks echt zo stom en irritant ^^""
Anèhway, als we het toch over de eerste trilogie hebben.. wat vinden jullie daarvan? Hebben jullie die eigelijk wel gezien o.o
Ik vind ze minder dan 1, 2 en 3, maar dat ligt vooral aan het feit dat ik **** op mooie special effects.
En de personages vind ik minder. Al is Han Solo natuurlijk wel cool.

Sirius_Black
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 192 Sikkels

Sirius_Black is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2005 18:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

tss, zonder Windu (en voor sommige Grievous ^^) zijn 1, 2 en 3 niets Razz Behalve deel 3, die was eerlijk gezegd wel errug leuk...

Maar nee, niets vergeleken met 4, 5 en 6. Ik volg vrolijk mijn gamers instinct dat zegt: Gameplay over Graphics en vorm dat dan maar om tot Coolheid over SFX. ^^'' en sja, dan winnen 4, 5 en 6. Trouwens, Han Solo wel cool? Harrison Ford is mijn fricking jeugdheld ja?! Razz Hoewel dat meer was om Indiana Jones...

..it just might work
BeeGee Kenobi
The Lost Mod

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2005 18:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sirius_Black schreef:
tss, zonder Windu (en voor sommige Grievous ^^) zijn 1, 2 en 3 niets Razz Behalve deel 3, die was eerlijk gezegd wel errug leuk...

Maar nee, niets vergeleken met 4, 5 en 6. Ik volg vrolijk mijn gamers instinct dat zegt: Gameplay over Graphics en vorm dat dan maar om tot Coolheid over SFX. ^^'' en sja, dan winnen 4, 5 en 6. Trouwens, Han Solo wel cool? Harrison Ford is mijn fricking jeugdheld ja?! Razz Hoewel dat meer was om Indiana Jones...

Dan kan jij je hart ophalen...Indiana Jones krijgt volgend jaar een vervolg las ik vandaag in een Amerikaans tijdschrift..

Ik heb deel 4 - 6 nog niet gezien..ik moet eerst m'n tentamens halen daarna ga ik ze denkk kopen ^___^ Al denk ik dat ik ze minder ga vinden..simply omdat ik Obi-Wan zo hip vind en die heeft daar (geloof ik) zo'n freakin' kleine rol in >_<

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp