Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Roddelen Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Roddel je?

Natuurlijk, iedereen doet dat toch?!
28%
 28%  [ 52 ]
Soms, maar ik maak het nooit te erg!
53%
 53%  [ 97 ]
Nee, nooit!
7%
 7%  [ 13 ]
Ik ben er juist het slachtoffer van! : (
11%
 11%  [ 21 ]
Totaal aantal stemmen : 183

Auteur Bericht
Rayatje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Rayatje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 12, 2005 17:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb alles doorgekeken en hierover heb ik geen topic gevonden.

Eén van de ergste dingen die er zijn is roddelen volgens mij! Ik haat roddelen als de pest. Ik ben er zelf het slachtoffer van en dat doet pijn. Als ze iets te zeggen hebben moeten ze het recht in mijn gezicht zeggen, en niet achter mijn rug.
Ik kom de meeste roddels via via te weten. Maar het kwets, ze noemen me een slet omdat ik 1 keer (vandaag) een rokje aandeed, ze zeggen dat ik gek ben en wat weet ik nog allemaal ...

Zijn jullie er slachtoffer van, of doen jullie het juist?
Jullie mening!

Ps.: Als ik toch fout ben, het ligt aan mijn ogen Rolling Eyes

Profiel bekijkenStuur privébericht
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 12, 2005 17:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Er wordt over mij/ons wel veel geroddeld. Mijn moeder heeft een winkel, al jaren, en veel mensen "kennen" ons, ze weten welk gezicht er bij welke naam hoort. Mijn vader is iets van 4 jaar geleden overleden en mijn ma heeft een nieuwe vriend, toen ze die net had kwamen de roddels al "ze had vast al eerder wat met ´m" enzo. En over mij, ik heb volgens de mensen al tig vriendjes gehad. Ik loop wel eens met verschillende mannen op straat te praten en mensen zien niet dat ik dan aan het werk ben en probeer wat te verkopen. Ben al een paar keer zwanger geweest. Rolling Eyes En dat hoor ik dan via via maar ik stoor me er niet meer zo aan eigenlijk. Ik weet hoe het echt zit

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Molly
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Molly is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Sep 12, 2005 17:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hihi, ik roddel niet maar soms kan ik over roddels erg lachen.
Het zit namelijk zo: Ik zou over een ex-vriendin -ik noem haar maar even D.- hebben verteld aan het hele dorp (!) dat ze drugs gebruikt. Ze was ontzettend boos op me en ze zei ook nog allemaal vage dingen dat andere vrienden van mij achter mijn rug om over mij praten. Terwijl ik juist van een vriendin heb gehoord, die met haar meefietste naar huis dat D. juist over mij had geroddeld. En het rare is nu juist dat D. zelf tegen iedereen had verteld dat mijn moeder geld van haar had gestolen (lang verhaal, te vermoeiend ook)...Raar mens..
Ach, je moet maar denken. Ben je toch populair ondanks dat het op een redelijk negatieve manier is..Wink

I'm back! ...I guess.
Skywalker
Oude Forumnaam: Jihy Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 240 Sikkels

Skywalker is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 12, 2005 17:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heja!

Nou, ik roddel wel Razz
Onze klas heeft jongens en meisjes, nou bij de meisjes hebben we 3 groepen;

Wij (ik, en vier vriendinnen)
De barra-crew: (4 personen)
En dan heb je nog 3 mensen die niet echt ergens bijhoren

Dus zo nu en dan zeggen we wel; "kijk haar schoenen eens, iewl!!" Of; "ik vind dat ze echt stoer doet..." dat soort kleine school-roddeltjes Razz

Maar niet van; das een slet en dat is dat enzo Very Happy

Greetz
Jihy

I've got a thousand opinions and not the time to explain

Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 459 Sikkels

Harry, Ron & Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 12, 2005 17:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik roddel dus nooit. Het is volgens mij ook sneller te vinden bij meiden. Ik bedoel, als ik samen met vrienden pauze heb en we zitten bij elkaar dan gaan we echt niet roddelen over iemand, we praten gewoon over onderwerpen en soms kan er dan iemand op tafel komen, diens naam maar dan nog roddelen we niet we spotten er dan meer mee.

[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we?
Evilduck
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Evilduck is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Sep 12, 2005 18:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

HHR heeft gelijk, meiden doen het gewoon veel meer en sneller. Razz Het zal er wel gewoon in zitten.. ik doe het ook. Ik denk dat je liegt als je zegt dat je het nooit gedaan hebt, iedereen praat toch wel ooit over een ander. Het word niet meer leuk als je het om het pesten gaat doen, maar zolang je dat doet heb ik er geen probleem mee.

So laugh and joke around
Remember cuddles in the kitchen
Still it's right hard to remember
That on a day like today when you're all argumentative
And you've got the face on.
Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 12, 2005 18:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

In De Standaard stond een hele tijd geleden een artikel met als titel
Roddelen maakt je wijs
Nu kan je het artikel niet meer lezen omdat je ervoor geabonneerd moet zijn anders had ik de link wel even geplaatst. Deze dingen herriner ik me er wel nog uit.
  • vrouwen roddelen meer dan mannen;
  • vrouwen roddelen vooral om het gedrag van anderen te bekritiseren;
  • mannen daarentegen roddelen over prestige of sportfiguren;
  • onterechte roddels worden best beantwoord met een 'tegenaanval'.

En een beetje roddelen kan toch geen kwaad.
Meestal roddel ik zelf niet maar luister ik er enkel naar en lach er wel eens mee.

Ravenklauw!
Justintime
Oude Forumnaam: brahimfreakske Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 356 Sikkels

Justintime is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Sep 12, 2005 18:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Meestal ga ik niet gewoon af op roddels of roddel ik niet, maar volgens mij heeft iedereen weleens geroddeld... Ik roddel niet graag omdat ik geen mensen wil kwetsen en als ik dan eens iets wil zeggen dat op roddelen lijkt zeg ik er meestal 'Ik denk' voor, maar meestal word dat zo omgedraaid zodat ze het tegen die persoon zeggen en dat het een reuze roddel lijkt terwijl ik iets heel simpels zei. Daarom vermijd ik het meestal wel.
Als andere mensen over mij roddelen dan negeer ik het meestal, alhoewel het vanbinnen wel heel erg kwetst met momenten. Voor de rest, ik zit niet in een 'vast' groepje, meestal zwerf ik de speelplaats rond en kom ik af en toe eens iemand tegen en praat ik daarmee... Ik hou niet echt van die vaste groepjes, niet dat ik er iets tegen heb maar ik praat liever met iedereen dan met één groepje...

like a lovers song
PixieFilth
Oude Forumnaam: vlinder Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea

PixieFilth is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Sep 12, 2005 18:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zeg soms wel eens iets achter iemand zijn rug, maar niet van die belachelijke 'Gossip' verhaaltjes. Ik denk niet dat datgeen wat ik doe onder roddelen valt.
En soms lach ik ook wel eens achter iemand zijn/haar rug, ik geef het toe, maar dat is dan omdat die persoon iets grappig deed/zei, of omdat die
gewoon belachelijk doet.
Weet je dat roddelen zelfs belangrijk is? Omdat je als persoon graag wilt weten of je de enige bent die "dingen" meemaakt.
Maar ik doe het niet veel.
En, omg, het kan me echt geen damn schelen als mensen over mij roddelen, wat over het algemeen zelfs niet eens veel gebeurt, denk ik Laat de mensen maar denken.
En trouwens, er bestaan ook positieve roddels.

she loves breakcore but she has no legs

Heksjuh
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 68 Sikkels

Heksjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 12, 2005 18:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ook ik roddel wel eens niet kwetsende roddels en geen
roddels verspreiden over mensen die degene met wie je ''roddelt'' toch niet ken.
Maar ja 2 ''vriendinnen'' zijn heel lullig en kwetsend tegen mij en nog 2 vriendinnen geweest. Nou over hen roddelen we wel graag met die 2 vriendinnen.
En op scouting is 1 grote roddelclub niet gemene maar het gewoon
hebben over anderen ja dat hoort er wel bij.
Kijk er zal heus wel over mij worden geroddelt maar ik roddel niet lullig
en niet over dingen die niet waar zijn.
Soms kan dat lekker zijn over andere praten.

maar lullige dingen en echt kwetsende dingen niet, en dat wil ik ook zo houden

Verruim je blik op het leven
Underdog
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Underdog is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Sep 12, 2005 19:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb nog nooit geroddeld.. snap ook niet zo het nut ervan in. iemand naar beneden halen.. zo he wat leuk?
Ik zelf weet niet echt of er geroddeld over mij word.
geloof het niet.

Ik doe alleen soms van.. "Oh, heb je dat haar gezien!" "Haha die meid is klein!" maar dat is dus echt alles..

houden zo (H)

Everyone's got their chains to break
Holdin' you
Jalf
Oude Forumnaam: Jalf Lupin The Musical Mod
The Musical Mod

Jalf is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 12, 2005 19:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Roddelen is iets dat iedereen doet. Wie zegt dat hij of zij dat niet doet liegt, of heeft het zelf niet in de gaten. Of je nu roddelt over klasgenoten, buren, familieleden of filmsterren, roddelen is roddelen.

Ik roddel zelf ook en er zal gerust ook over mij geroddelt worden. Mij boeit roddelen niet zo, tenzij het echt iets is wat echt niet waar is en wat nergens op slaat. Zo ging er in de brugklas een gerucht dat een klasgenoot lesbisch was. Ik vind het naar een vreemde roddel, want de mensen hadden er geen bewijs voor. Dit houdt in dat het echt nergens op slaat. Zulke roddels vind ik echt dom.

Ook heb ik een hekel jaloerse roddels, die opzettelijk in de wereld zijn gekomen. Dus echt bewust roddelen om een ander pijn te doen. Dat vind ik echt ziekelijk.

...I'll miss ya...
Skywalker
Oude Forumnaam: Jihy Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 240 Sikkels

Skywalker is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 12, 2005 20:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey

En heb effe jullie reacties gelezen, en daarnaast ben ik vergeten te zeggen wat ik ervan zou vinden als er over mij geroddelt wordt.

Jullie reacties kloppen wel deels, maar sommige zeggen dus ook echt nooit geroddelt te hebben =,=" Zo erg is het niet hoor.

Nou, als er geroddelt wordt over mij, dan haal ik 15 bulldozers, en laat ik ze diegene in mekaar rammen Very Happy Nee grapje Razz

Ik ga dan naar diegene toe, als iemand bijvoorbeeld heeft gezegd dat ik lelijke schoenen heb, dan stap ik op diegene af, en zeg dattie eens naar zn eigen schoenen moet kijken!
En als diegene dan begint te schelden, dan scheld ik terug, en heb ik ruzie. En 1 ding kan ik zeggen, het is niet fijn om ruzie met mij te hebben
Een meisje had eens ruzie met me, omdat ze uiterst geweldadig deed, terwijl ik alleen een digi-foto wilde maken met mn telefoon.
Toen kreeg 98% van de klas ruzie met dr. Zelfs dr vrienden lieten dr los, (maar das niet mij schuld, ik kan er niets aandoen dat dr vriendinnen mijn kant kiezen)
Uiteindelijk bood ze haar excusses aan, en was alles weer oke Very Happy

Ik ga ook niet een heel verhaal rondstrooien over iemand, dat kan niet leuk aankomen. Maar sommige mensen denken; roddelen is niet goed, laat ik het dan maar in dr gezicht zeggen. Dat irriteert me zo ontzettend veel.

We zaten dus aan een tafeltje te werken aan een gossip magazine (over sterren enzo)

Meisje 1: Weet iemand een leuke roddel?
Meisje 2: kom we doen et over de klas...
Meisje 1: oke
Meisje 2: Over wie?
Meisje 1: Kom we nemen Ji.
Meisje 2: Okej
Ik: Wat voor roddel als ik vragen mag?
Meisje 2: Dat je een lijk bent.

Waar slaat dat op? (Oke, ik ben een beetje licht van kleur, maar hallo, een lijk? En dan recht in mijn gezicht!!!

Daar wordt ik dus boos om, er volgde een hele ruzie =,="

Of toen we in de pauze in een lokaal zaten, en in het lokaal stond een kast, en we hoorden enge geluiden... Meisje 1 en 2 zijn dezelfde als hierboven.

Iedereen: *praat*
Ik: ik hoor iets in die kast...
Iedereen: *stil*
Meisje 3: Iewl een rat ofzo!
iedereen: *schreeuwt*
Ik: Oh nee... Een rat... ik haat ratten... Stomme ratten...
Meisje 2: Hou je klep ns, jij met je rattenfamilie.

=,=" Das zo lomp. toen zei ik dus; "Hou jij liever je bek met je graaf dracula familie, en trouwens, probeer je lichaam eens níét te strijken"
Want ze heeft hele rare tanden, en ze is verder heel plat.

dus roddelen is niet zo super erg, meestal roddel je met vrienden, en die vertellen het niet door. Maar sommige mensen gaan echt die lompe dingen zeggen =,=" En nu zit ze bij ons groepje te slijmen... PPssss....

Greetz
jihy

I've got a thousand opinions and not the time to explain

LolligLuitje
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

LolligLuitje is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Sep 12, 2005 20:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

En dan kom ik weer op de vraag: wat versta je onder roddelen? Roddel ik als ik met een groepje over iemand anders praat, of is roddelen het expres aandikken van een feit?

Hoe dan ook, over mij wordt vast en zeker geroddeld. Het boeit me ook niet ik trek me er niks van aan, maar ben mezelf en laat zien hoe ik echt ben. Mensen die maar hartelijk roddels aannemen en doorroddelen, zijn zelf zielig vind ik.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 46 Sikkels

Sallygoo is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Sep 12, 2005 21:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ Jihy: wat jij nu als voorbeeld geeft, dat versta ik niet onder roddelen....roddelen gebeurd achter je rug om. En bij jou zeggen ze het recht in je gezicht...dat is meer pesten, en geen roddelen....vind ik. Dan is het nog steeds niet aardig hoor, maar je snapt me wel Smile

Ik roddel ook...veel ook. Ik kan er niks aan doen. Ik ga ook met allemaal roddelkonten om. Ik vind niks ergs aan roddelen, zolang de persoon waar je het over hebt het niet te weten komt, of het te horen krijgt. Ik weet ook wel tegen wie ik wat kan zeggen.

En mensen roddelen ook over mij hoor...ik hoor mensen vaak genoeg fluisteren. Maar ach...ik doe het zelf ook, dus ik kan er ook niet mee zitten.

Roddelen...wat een raar woord eigenlijk....

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp