Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Huiswerk; de vijand van ons allen. Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Maak jij meteen huiswerk als je thuiskomt?

Ja! Zeker! Wat gebeurd is, is gebeurd!
12%
 12%  [ 24 ]
Nee, ik relax altijd eventjes..
48%
 48%  [ 92 ]
Het ligt eraan of ik er zin in heb of niet. :\
38%
 38%  [ 74 ]
Totaal aantal stemmen : 190

Auteur Bericht
Molly
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Molly is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 03, 2005 18:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tja, kom je thuis, denk je lekker te kunnen relaxen..Blijkt opeens dat je ontzettend veel huiswerk moet maken! Baal, baal.
En dan? Ja, maken he? En hoe kan je dat nou op een goede, leuke en makkelijke manier doen?

Als ik het hier zo schrijf klinkt het allemaal lekker makkelijk, maar zelf heb ik nog weetikveel hoeveel huiswerk liggen dat ik liever even 'uitstel'. Helaas mag en kan dat niet..Ik denk dat jullie heus ook wel eens het gevoel hebben van: 'Mmmnouuu...morgen dan maar..' of 'Dat schrijf ik wel even over.'
Ik denk dat ook bij jullie de reactie van de leraar wel bekend is: 'Niet gemaakt? Dit is de derde keer al! Naar je leerjaarcoördinator!'
Om dit soort situaties nu eens te voorkomen lijkt het me een goed idee om hier al je tips te plaatsen om zo anderen te helpen met het maken van hun huiswerk!

I'm back! ...I guess.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Evilduck
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Evilduck is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 03, 2005 18:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb niet echt veel huiswerk, en dan nog maak ik bijna nooit mijn huiswerk. Shocked Slecht ik weet het. Dus van mij kun je geen tips verwachten, ofja deze is erg voor de hand liggend: Gewoon maken, want als je het niet doet heb je meer problemen. Smile Best ironisch te horen van iemand die niet veel aan huiswerk doet. Razz

So laugh and joke around
Remember cuddles in the kitchen
Still it's right hard to remember
That on a day like today when you're all argumentative
And you've got the face on.
Marauder*
5e jaars
5e jaars

Marauder* is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 03, 2005 18:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Pff.. gelukkig gaven ze op mijn Middelbare school niet zo veel om huiswerk. Bij ons was het meer zo van 'niet gemaakt, je komt jezelf nog wel tegen bij de proefwerken'.
Ik maakte nooit huiswerk, maar in de toetsweek leerde ik me wel suf.

Nu doe ik helemaal geen flikker. Ik moet zelfs nog beginnen in mijn boeken Rolling Eyes *it's a shame i know..*
Maar ja.. Nu geven de leraren er toch geen f*ck om.. Je leert of je leert niet. Who cares?

i s m y

h o m e b o y
Skywalker
Oude Forumnaam: Jihy Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 240 Sikkels

Skywalker is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Okt 03, 2005 18:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heya! Smile

Ik vind huiswerk niet zo'n probleem, ik krijg er wel heel veel, maar als ik thuis kom, maak ik het meteen, (ik zit nu in de 2e klas, en dat heb ik het hele eerste jaar ook zo gedaan)

Want mijn hersens zijn dan nog helemaal actief, want als je eerst effe tv gaat kijken, dan komt het er nooit van. Ook geef ik jullie deze tip:

Als het vandaag bijvoorbeeld woensdag is, en je moet wiskunde afhebben voor maandag, maak het toch maar op woensdag, zo spaar je niets op en lijkt het later niet zoveel.

Maak vrijdag al je huiswerk, zo heb je lekker een rustig weekend, je gaat de hele week al naar school, dan kun je toch niet ook nog in het weekend gaan studeren?!

Greetz
Jihy

I've got a thousand opinions and not the time to explain

Underdog
4e jaars
4e jaars

Underdog is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 03, 2005 18:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sinds de 3de dat ik op de andere school zit, heb ik zoooooo weinig huiswerk gekregen, en nu nog steeds.
En ik zit in de 4de, examenjaar, alles valt zowat uit. dus ik maakt thuis mijn dingen die ik in de les had moeten doen onder leiding van leraar die me zou kunnen helpen. want ik ben nogal slecht in wiskunde en heb best wel een leraar nodig die me alles uitlegd.
en thuis alles maken heeft ook geen zin als je het niet snapt >.<.

Het enige vele huiswerk dat ik krijg is van Duits, brieven die je de volgende dag moet inleveren, 5 opdrachten, en al die zooi.
Maar zij is een goede lerares. zij is nooit ziek. en ik vind haar echt goed.. dus voor haar doe ik mijn hw wel..

voor de rest als die ooit hw op geeft doe ik het wel.. beetje, niet echt eigenlijk ^^''
hmm beetje vaag ^^'

Everyone's got their chains to break
Holdin' you
Expecto Petra
Griffoendor Klassenoudste
Griffoendor Klassenoudste

Verdiend: 74 Sikkels

Expecto Petra is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Okt 03, 2005 19:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

meestal kom ik thuis en dan denk ik "even uitrusten hoor" en dan ga ik gewoon eerst heerlijk relaxen Very Happy Razz

HPF, I will miss you too!!
Heksjuh
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 68 Sikkels

Heksjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Okt 03, 2005 19:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Huiswerk daar ben ik best wel laks in... Maar ja veel
doe ik dit jaar ook in het Studiehuis maar wat ik niet afkrijg probeer
ik thuis te maken..moeite met toetsen leren heb ik niet.
Maar een geniepig tip heb ik wel Wink
Denk goed naar over wat je maakt. (welke leraar welke vind het erg, kan je nog wat in de pauze overschrijven, kan je meeschrijven en vooruitschrijven tijdens de uitleg, kan je een smoes bedenken, krijg je zomaar een antwoordenboekje, wat is voor jouw belangrijker wiskunde of aardrijksunde maak wat voor jouw het belangrijkste is)

Dit moet je dus eigelijk alleen doen als je in tijd nood zit Angel
Maar ja verder raad ik aan om het belangrijskte voor jezelf eerst te doen
vind je Engels moeilijk doe dat dan en ga niet met geschiedenis bezig terwijl
je daar harstikke goed in bent als je het een keer niet af hebt maakt het dan niet zoveel uit.
Je kan ook beter iets meer tijd steken en dan je huiswerk goed dan alles half half.
En heb je het niet gemaakt sta dan open voor de conseqeunties en ga
dan niet de lerares uitkafferen dat je strafwerk ofzo hebt...
dat doe ik ook niet!

Verruim je blik op het leven
Lacrimosa
Oude Forumnaam: *Violet Baudelaire* 4e jaars
4e jaars

Verdiend: 0 Sikkels

Lacrimosa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Okt 03, 2005 19:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou, huiswerk in de zin van opdrachten voorbereiden en taken die je opkrijgt voor een bepaald vak krijg ik zelden. Mijn agenda is gevuld met testen, onderzoekstoetsen (in de zin dat je een toets krijgt van een heel hoofdstuk) en allicht examens.
Mocht ik een huistaak krijgen maak ik die altijd af, het is nog nooit gebeurd dat ik een taak uit gemakzucht niet heb gemaakt. Dat heeft in principe weinig nut, mijn leerkrachten zijn er erg strikt in en ik kan beter mijn taak afleveren op de dag waar het voor is uitgekozen, dan enkele dagen erna met enkele punten aftrek die ik er bij krijg.

Het is bij mij vooral een probleem dat ik enkel de dag op voorhand leer. Dus als ik donderdag een grote test van zestig pagina’s opkrijg, zal je zien dat ik woensdag pas begin met studeren, dat is behoorlijk ergerlijk =.=.
Het is wel zo dat, meteen als ik thuis kom van school, eventjes muziek luister/lees (tv kijken heeft op dat tijd weinig zin *oogt naar het programma dat om half vijf bestaat uit Winx en de familie Flodder) en dan begin ik er meteen aan. Hoe eerder ik er aan begin, hoe eerder ik dan ook klaar mee ben ^^.

And he takes and he takes and he takes
Emma-fan
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 229 Sikkels

Emma-fan is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Okt 03, 2005 19:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als ik uit school kom ga ik eers ff MSN'en.
Meestal doe ik het na het eten wel, maar dat kan ik voortaan beter niet meer doen, want ik heb er dan eigenlijk geen zin meer in ^^''

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Layla is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 03, 2005 22:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb de nare eigenschap niet in m'n agende te kijken gewoon. Van als ik maar niet kijk gaat het vanzelf weg Razz
Nu heb ik mazzel dat ik stoffen in lessen wel goed op pik zodat ik niet zo snel in problemen kom met proefwerken...

The Half-Blood Prince
The Half-Blood Prince

Verdiend: 218 Sikkels

SeverusSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 04, 2005 10:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bizare titel... Rolling Eyes

Ik heb helemaal geen probleem met huiswerk. In de eerste 3 jaar van de middelbare school vond ik het wel eens veel, maar in de tweede fase begon ik het leren echt leuk te vinden. Als je [bijna] al je werk gewoon regelmatig doet, dan zie je de samenhang die bijna alle vakken met elkaar hebben.
Na de middelbare heb ik één jaar HBO gedaan en nu doe ik universiteit. De studie die ik gekozen heb is erg leuk [Engels] en je hoort mij niet klagen over huiswerk! Dit jaar zit ik in Newcastle en gisteren had ik het eerste college over Dickens. Erg interessant! En vandaag heb ik lekker de hele dag om nog een keer Pride and Prejudice te lezen, voor de colleges van morgen en vrijdag. Met boek op mijn bed-bank, thee erbij... Heerlijk! Onderzoek doen voor een essay vind ik ook niet vervelend: het is gewoon erg interessant!

[NB: ik snap wel dat als je bijv. verplichte vakken hebt, dat je dan veel minder zin hebt om daar wat voor te doen. *denkt aan eerste 2 jaar op de middelbare school* Biologie, Frans... bah! Razz]

Dreuzel
Dreuzel

Miss Me is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Okt 04, 2005 12:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou, ik zal niet de laatste zijn om te zeggen dat ik wel erg veel huiswerk heb....

Maarja, dat hoort nou eenmaal bij school. Ik doe nu tweede jaar Atheneum, en heb nu mijn eerste jaar Latijn, en ik moet eerlijkz eggen dat ik daarvan toch best veel huiswerk krijg...
Maar om nou te zeggen dat huiswerk mijn vijand is, dat vind ik nou ook weer niet... Jaah, soms gaat er veel tijd in zitten, maarja, dan moet je goed plannen. (ik klink nu net als mijn Mentrix Rolling Eyes )
Maar om even op mijn antwoord van de Poll terug te komen, ik drink eerst wel even wat enzo, als ik uit school kom en begin meteen met huiswerk, dan trek ik dat echt niet... Ik moet eerst even wat anders doen. Maar als je eenmaal even goed voor je huiswerk gaat zitten, heb ik het zo af. En als ik dan een 9 haal voor een Pw of So, dan heb je het ook niet voor niks gedaan... Want je doet het uiteindelijk wel allemaal voor je eigen toekomst. Wink

Nee mensen, ik wil GEEN lerares worden, al lijkt het door deze tekst wel een beetje. Razz

6e jaars
6e jaars

Woonplaats: There where my bed sleeps, my book reads and my mouth eats . . and my bloody head aches

arlena is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Okt 04, 2005 14:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zit op dit moment niet op school (overbrug even een jaar), maar toen ik nog op school zat had ik niet echt de kans om meteen aan het huiswerk te gaan... moest meestal eerst naar training na school en kon dan pas in de latere avonduren huiswerk maken.
Dat was opzicht niet heel erg, want heb nooit moeite gehad met het schoolwerk.
Het werd natuurlijk wel een slechte gewoonte om álles in de late avonduren te doen, zelfs als ik geen training had Cool

Verder vond ik schoolwerk nooit heel erg... tenzij de trainingen hartstikke leuk waren en ik natuurlijk het liefst de hele dag op het veld had willen staan Smile
Veel tijd besteedde ik er nooit aan... deed namelijk op school zelf het meeste werk *ja ja, was een ontzettend brave leerling*, en dat scheelt heel veel.
Je kunt immers kiezen voor ongeoorlooft feesten tijdens de les en na school huiswerken, of gezellig tijdens de lessen met z'n allen huiswerken en na school feesten Wink Ik heb liever het laatste Razz

Laeta
Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 04, 2005 16:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

mmm, ik ga altijd eerst ff uitpuffen(=tv, boek, internet, vreetbui) en school uit mijn hoofd schrappen. daarna maar ik meestal mijn huiswerk. maak iig nooit mijn huiswerk na het eten, dat haat ik. Ben voor de rest best braaf, maar het bijna altijd wel, al vergeet ik het soms, dan maar ik het later. Raffel natuurlijk wel dingen af(zeker leerwerk, dat doe ik meestal helemaal op het eind vlak voor rep). Meestal heb ik niet zo'n last van huiswerk, maar zit nu midden in een "hobbel", nieuwe uitvindeing van mijn school. Geven ze weken geen een reps en dan doen ze opeens alles in 2 weken(reps, SE's en werkstukken inleveren, en dat is geen repweek, dus wel gewoon les). ik is nu dus heel gestressd.

Hippogriefje
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 415 Sikkels

Hippogriefje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 04, 2005 16:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kom thuis en ik ga ff rustig op de bank zitten, wat snoepen en een kopje thee. Dan begin ik aan mn huiswerk(wat meestal een hele berg is). Ik maak meestal bijna alles, en als ik geen zin meer heb, maak ik 's avonds in bed nog wat of ik pen het de volgende dag over. Maar leerwerk voor een S.O., M.O. of REP doe ik wel altijd.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp