Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Film :: De Griezelbus Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Nelsinho
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

Nelsinho is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 28, 2005 22:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat vinden jullie ervan dat er nu ook een film aankomt die gebasseerd is op de verhalen van Paul van Loon (De griezelbus). Hebben jullie de boeken gelezen en gaan jullie die film ook kijken?

Ikzelf vind het hardstikke leuk, helemaal omdat dit de boeken waren die ik voornamelijk las voordat ik aan de harry potter reeks begon. Wat jullie? Smile

"Van de Griezelbus-boeken werd eerder al een musical gemaakt. De voorstelling trok veel aandacht toen een groep christelijke ouders in Overijssel eiste dat de uitvoering zou worden afgelast, omdat de musical 'occult, smakeloos
en immoreel' zou zijn. Om te voorkomen dat de musical een succes zou worden, organiseerde de groep verschillende bidstonden.

De opnames voor de film beginnen in een paar maanden. De film moet in 2005 met de kerstdagen in de Nederlandse bioscopen te zien
zijn."

Wat vinden jullie hier trouwens van, dat die musical die eerder gemaakt is afgelast moest worden, omdat een speciale doelgroep die smakeloos vind... Ik vind het maar dom, omdat wanneer je iets niet leuk vind,of je je er niet naar aan getrokken voelt, hoef je het togh niet te kijken, en het niet te verpesten voor andere die het wel wilde zien. Gelukkig komt er nu alsnog een film over uit.

Klik

Profiel bekijkenStuur privébericht
Ailey
Oude Forumnaam: Kariny Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 577 Sikkels

Ailey is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Nov 29, 2005 16:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hee dat had ik nog niet eerder gehoord, maar ik vind het ontzettend leuk! Ik las vroeger best wel eens de griezelbus. Ik heb ze niet verslonden ofzo, maar ik heb er wel 2 of 3 gelezen. En ik vind het ook zo leuk omdat ik in een 'afscheids' musical heb gespeeld in groep acht, en die is ook o.a. geschreven door Paul van Loon! En dat was een erg leuke musical. Maar goed, ik vind het dus erg leuk dat ze een film van de Griezelbus maken!

17.04.05 ~ 31.12.08
Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 459 Sikkels

Harry, Ron & Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2005 12:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heel vroeger (toen ik zeven was ^^) was ik lid van de Griezelclub ^^. Kreeg je per maand een Griezelclub krant en dan kon je weer lekker gruwelen ^^". Ik was helemaal gek van Paul van Loon met zijn boeken, De Griezelbus vond ik een geweldige boekenserie, net als de Familie Rip, vooral Jimmy vond ik wat weg hebben van een relaxte hippie ^^. En niet te vergeten het "Vampierenhandboek" "Weervolvenhandboek" e.d. Zo had je ook nog boeken waarin elke griezelclub schrijver een hoofdstuk schreef en dat bundelenden ze samen in 1 boek. Hoe heten die nu ook alweer? Evil or Very Mad

Maargoed, ik heb 1 doos vol met Griezelbus boeken, griezel boeken van de Griezelclub en natuurlijk meerdere boeken. Ook heb ik enkele posters waar alle boeken opstonden die uitgegeven waren in dat jaar! Oh wat vond ik het toen leuk. Maar toen op mijn 12de/13de begon Harry Potter te komen het de release van boek 1 en werd mijn Griezelclublidmaatschap opgezegd Sad Sindsdien ben ik HP leuk gaan vinden, maar de Griezelclub en boeken blijven nog steeds nostalgie en jeugdsentiment voor mij! Very Happy

[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we?
Bietje
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 128 Sikkels

Bietje is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2005 17:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Harry, Ron & Hermione schreef:

Zo had je ook nog boeken waarin elke griezelclub schrijver een hoofdstuk schreef en dat bundelenden ze samen in 1 boek. Hoe heten die nu ook alweer? Evil or Very Mad

Het GriezelGenootschap! (GG) angel haha, ja ik was ook helemaal fan van die boeken. Paul van Loon was mijn beste griezelkinderboekenschrijver.
Ik weet nog wel dat ik een brief had geschreven naar hem, omdat ik wilde weten wanneer Griezelbus 4 uitkwam ^_^. Ik vond het echt geweldige boeken, ik heb zelfs Griezelbus 4 naast mijn HP boeken staan (:
Ik vind het erg orgineel verzonnen, een verhaal en daarin zitten dan ook weer allemaal andere enge verhalen ^^ Ik heb zelfs nog uit de Griezelbus voorgelezen bij een voorleeswedstrijd xD

Maar ik weet nog niet of ik de film in de bios ga zien... Mijn Griezelbus fanschap is een beetje afgezwakt, maar misschien als hij uitkomt op DVD huur ik hem wel een keer ^^

Fifth Doctor: To days to come.
Tenth Doctor: All my love to long ago

Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 459 Sikkels

Harry, Ron & Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2005 17:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bietje schreef:

Het GriezelGenootschap! (GG) angel haha ^^

Ja, nu je het zo zegt! Het was het GriezelGenootschap waarin diverse schrijvers zaten die griezelverhalen schreven (o.a. Paul van Loon) en die werden gebundeld uitgegeven in boeken door het GG. Bij mij is het 10 jaar geleden sinds dat ik er nog fan van was, dus naar de film gaan. Nee, daarvoor is het teveel weggezakt, de boeken toen vond ik enorm goed, beter dan Kippevel maar veel weet ik er niet meer over. Maarja, dat gold bij mij ook voor Sjakie en de Chocolade fabriek en die film heb ik wel gezien! Maarliefst twee keer. Hmm...

[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we?
Frog Choir
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 66 Sikkels

Frog Choir is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2005 12:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

lijkt mij wel grappig.. kep de boeken nooit gelezen.. maar kga de film zeker een keertje kijke!!.. lkkr griezelen Very Happy kommaarop!

7e jaars
7e jaars

Verdiend: 108 Sikkels

Wizardjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2005 19:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mn moeder en mn 2 broertjes zijn naar de voor premiere gweest, jammergenoeg konden ze er maar 3 kaartjes voor krijgen. Crying or Very sad Mn broertje heeft wel n handtekening van Paul van Loon.
@Harry, Ron & Hermione: ik heb de DVD van Sjakie en de Chocolade fabriek, vind em egt super!!!! Hep m net nog zitten kijken. Very Happy

flying_angel
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

flying_angel is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2005 15:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Drie jongens uit de klas vinden het helemaal geweldig..
maar ik vind het maar niks aan.. Confused

Tamuril
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Tamuril is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 15, 2005 16:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ben er pas naar toe geweest... hij is we grappig Razz

weg vliegend, weg van hier
Strider
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 657 Sikkels

Strider is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 21, 2005 15:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mij lijkt de film wel leuk ik ben er nog niet heen geweest ofzo maar ik vond de boeken altijd erg leuk en heb ze allemaal stukgelezen. Ze zijn best spannend voor kinderen.

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 229 Sikkels

Emma-fan is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 17:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik had vroeger maar 1 boek half uitgelezen, niet echt zo geweldig..
Dus ik was er al niet echt gek op.
Mijn zusje was pas naar De Griezelbus in de bios geweest en ze vond hem ook niet echt..

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

Kelly Griffel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 17:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ga hem niet kijken ^^" Ik weet niet eens of ik de moeite zou doen om hem te kijken wanneer hij op TV zou komen. Misschien dan uit pure nieuwsgierigheid. Ik heb de boeken echt lang geleden gelezen, misschien wel 9 jaar geleden. En ik weet nog wel vaag waar ze over gingen. Maar ik heb ze dus allemaal gelezen en ik herinner me dus vaag het verhaal, alleen boeit de film me niet zo. Ik zag een paar weken geleden dus de melding dat de film zou verschijnen, maar ik vind de film erg nep. Niet qua dingen die erin gebeuren, maar ik vind Nederlandse films altijd er zo nep uitzien. Ze praten niet helemaal natuurlijk, je hoort dikwijls dat ze aan het acteren zijn. Da's natuurlijk wel jammer, maar ja.

Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

T O N K S is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 23:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat wist ik ook nog niet nee!
Maar ik las altijd wel de griezel-bus boeken en vond ze ook zeer leuk met al die verhalen.
Het is wel al heel lang geleden: 3, 4 jaar geleden of zo dus ik herinner me het verhaal niet zo goed, maar wel vaag.
Paul van Loon vond ik altijd een ontzettend goede schrijver en was ook mijn lievelings kinder-griezel-boeken-schrijver ^^.
Jammer genoeg zal ik de films waarschijnlijk nooit zien, tenzij ik ze download of gewoon mijn pa vraag Angel.

- Albert Camus

Somos Campeões Portugal
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 20 Sikkels

Sweet Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 23, 2005 15:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Harry, Ron & Hermione schreef:

Heel vroeger (toen ik zeven was ^^) was ik lid van de Griezelclub ^^. Kreeg je per maand een Griezelclub krant en dan kon je weer lekker gruwelen ^^". Ik was helemaal gek van Paul van Loon met zijn boeken, De Griezelbus vond ik een geweldige boekenserie, net als de Familie Rip, vooral Jimmy vond ik wat weg hebben van een relaxte hippie ^^. En niet te vergeten het "Vampierenhandboek" "Weervolvenhandboek" e.d. Zo had je ook nog boeken waarin elke griezelclub schrijver een hoofdstuk schreef en dat bundelenden ze samen in 1 boek. Hoe heten die nu ook alweer? Evil or Very Mad

Maargoed, ik heb 1 doos vol met Griezelbus boeken, griezel boeken van de Griezelclub en natuurlijk meerdere boeken. Ook heb ik enkele posters waar alle boeken opstonden die uitgegeven waren in dat jaar! Oh wat vond ik het toen leuk. Maar toen op mijn 12de/13de begon Harry Potter te komen het de release van boek 1 en werd mijn Griezelclublidmaatschap opgezegd Sad Sindsdien ben ik HP leuk gaan vinden, maar de Griezelclub en boeken blijven nog steeds nostalgie en jeugdsentiment voor mij! Very Happy

Whaaah wat gaaf ik ben ook lid geweest van de Griezelclub! En ik had ook dat krantje, ik heb er nog een paar! Later gingen ze over op Griezelmeel, dat was een stuk minder leuk... Rolling Eyes
De famillie Rip was zoooo leuk... Heb je ook de Griezelklas gelezen? Very Happy

Sorry voor het off-topic... Embarassed

---

Ik heb alles gelezen van de Griezelbus. Ik ben ook naar de musical gegaan, die was zoooooo leuk! Hij was echt masterlijk hoe de schrijver in een weerwolf veranderde! Shocked
Ik kan me ook nog heel veel van die verhalen herrinderen...
Bijvoorbeeld van de vrouw op het schilderij... Ik weet helaas niet meer welk verhaal er nou van de Griezelbus was en welke van het Griezelgenootschap... Rolling Eyes

Ik ga er waarschijnlijk heen! Volgens recensies zijn de special effects erg matig... Maar toch, ik met mijn nostalgie wil er wel heen! Razz

Oude Forumnaam: d.Onjj_ Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Donya_07 is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 23, 2005 18:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het Wel leuk, want dan krijg je gelijk ook een beeld van hoe het er in de boeken aan toe gaat..en ik hOu wel van een beetje GriezeligHeid..

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp