Auteur |
Bericht |
XilonaX
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
90 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 26, 2005 18:17 |
 |
Waarom heeft sneep een unbreakable vow gemaakt, terwijl hij zelf erkende dat perkamentus een machtig tovenaar was?
Waarom waagde hij zijn leven voor iets dat eigelijk helemaal niet had gehoeven?
Waarom is sneep perkamentus te hulp geschoten nadat hij zijn hand had verwond? als hij dat niet had gedaan was het toch in sneeps voordeel?
Waarom heeft hij het hele jaar niks gedaan en heeft hij draco alle ruimte gegeven om een manier te vinden perkamentus te vermoorden, en deed hij het het op het laatste moment toch zelf? hij wist toch dat het draco's opdracht was?
ik vroeg het me gewoon af.
sluit het maar als zo'n topic al bestaat  |
_________________ ‘Sorry Ginny,’ zei Ron om de drukkende stilte te verbreken, ‘maar ik ken geen Harry Potter.’
Ginny’s hart leek te breken..'
Ketenvuur |
|
  |
 |
CrazyElf
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 26, 2005 18:59 |
 |
Ik zal proberen om een antwoord op te geven
Waarom heeft sneep een unbreakable vow gemaakt, terwijl hij zelf erkende dat perkamentus een machtig tovenaar was?
- Je bedoelt zeker de onbreekbare eed? Wat heeft dat met Dumbledore te maken?
- Wat is iets? Harry? Omdat (als we het meoten geloven) Harry ongedeerd aan Volemort willen leveren
Waarom is sneep perkamentus te hulp geschoten nadat hij zijn hand had verwond? als hij dat niet had gedaan was het toch in sneeps voordeel?
- Dit kan ik me niet herinneren.
Waarom heeft hij het hele jaar niks gedaan en heeft hij draco alle ruimte gegeven om een manier te vinden perkamentus te vermoorden, en deed hij het het op het laatste moment toch zelf? hij wist toch dat het draco's opdracht was?
- Omdat het dan verdacht zou zijn als Snape ontdekt zou worden. Draco is niks waard in ogen van Voldemort.
En waarom hij Dumbledore zelf heeft vermoord?
Omdat Draco nog maar een stomme knul is, geen flauw idee heeft van Duistere magie enzo. En omdat Snape dat allang had willen doen, hem vermoorden. (staat in het boek) |
_________________ Ik hou van Fred W. |
|
  |
 |
XilonaX
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
90 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 26, 2005 19:08 |
 |
CrazyElf schreef: | - Je bedoelt zeker de onbreekbare eed?
- Wat is iets? Harry? Omdat (als we het meoten geloven) Harry ongedeerd aan Volemort willen leveren
- Dit kan ik me niet herinneren. |
ja ik bedoel de onbreekbare eed, srry ik heb m eerst int engels gelezen, en die namen zijn blijven hangen
sneep had de onbreekbare eed helemaal niet af hoeven te leggen. wat wilde hij daarmee bereiken? en het staat toch in het boek, zoiets als; als sneep me niet op tijd te hulp was geschoten was het veel erger geweest. maar het kan ook aan mij liggen hoor  |
_________________ ‘Sorry Ginny,’ zei Ron om de drukkende stilte te verbreken, ‘maar ik ken geen Harry Potter.’
Ketenvuur |
|
  |
 |
Rene
2e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 26, 2005 19:31 |
 |
Ik denk niet dat hij egt DD heeft vermoord... hij zal die Onbreekbare Eed wel af hebben gelegt omdat hij anders te veel verdacht werd... en hij heeft Draco het hele jaar niet lastig gevallen omdat hij wist dat het zijn opdracht was... en trouwens hij ondervroeg Draco wat zijn opdracht was... Dat betekend dus dat hij er nog niet van wist... Maar het was in iedergeval gewoon plan dat Sneep Perkamentus nep zou vermoorden... lees mn site... |
_________________ 'Zijn moeder liet de sporen van haar offer op hem achter... dat is oeroude magie. Dat had ik kunnen weten maar ik was zo dom om het over het hoofd te zien...' |
|
  |
 |
eun0r
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 26, 2005 20:53 |
 |
idd...
hijs een dubbel-dubbel (of dubbel-dubbel-dubbel) spion ;p
hij staat iig aan de Harry Pottah kant
en eigenlijk denk ik dat hij **edit** Perkamentus **edit** niet heeft vermoord  |
Laatst aangepast door eun0r op Ma Dec 26, 2005 21:00; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
superbosko
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 26, 2005 23:33 |
 |
ten eerste hij moest de onbreekbare eed afleggen, om zicht te bewijsen dat hij aan de donkere kant staat
en omdat hij onder druk stond:O
BTW:harry heeft snape nog nodig om nagini(voldemord's slang) te vernietigen |
|
|
  |
 |
XilonaX
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
90 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 26, 2005 23:36 |
 |
sneep had narcissa toch ook gewoon kunnen beloven dat hij een oogje int zeil zou houden? hoeft hij zen leven niet voor te wagen.
@superbosko
waarom heeft hij sneep nodig? misschien is nagini helemaal geen horcrux. |
Ketenvuur |
|
  |
 |
superbosko
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 26, 2005 23:48 |
 |
XilonaX schreef: | sneep had narcissa toch ook gewoon kunnen beloven dat hij een oogje int zeil zou houden? hoeft hij zen leven niet voor te wagen.
@superbosko
waarom heeft hij sneep nodig? misschien is nagini helemaal geen horcrux. |
nagini is zeker een horcrux, perkamentus heeft het zelf gezegd
het staat duidelijk in het 6de boke |
|
|
  |
 |
Avada Kedavra
Dreuzel

Verdiend:
33 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 27, 2005 10:36 |
 |
- Om Draco te helpen? het kan ook zijn dat hij EIGENLIJK beloofde om Draco te helpen met dat kabinet waardoor de doodoeners binnenkwamen
- welk 'iets'?
- Wanneer was dat?
- Draco kon het niet, dat merkte je toch? en hij deed niets omdat het verdacht zou zijn als hij ontdekt werd |
  |
 |
Wizardjuh
7e jaars

Verdiend:
108 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 27, 2005 11:06 |
 |
Als Draco Perkie niet kon doden, moest Sneep het doen, hij had de Onvergeeflijke Eed afgelegt. En er bestaan al heel veel topics over Sneep.
Grtz,
Wizardjuh |
|
|
  |
 |
Hummol
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
424 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 27, 2005 12:36 |
 |
XilonaX schreef: | Waarom heeft sneep een unbreakable vow gemaakt, terwijl hij zelf erkende dat perkamentus een machtig tovenaar was?
Waarom heeft hij het hele jaar niks gedaan en heeft hij draco alle ruimte gegeven om een manier te vinden perkamentus te vermoorden, en deed hij het het op het laatste moment toch zelf? hij wist toch dat het draco's opdracht was? |
Poe dat zijn nu precies de vragen die ik me ook afvraag.. Oke komtie
1. Ja waarom legt Sneep die eed af terwijl hij weet dat Perkamentus heel machtig is? Ik denk dat het iets te maken heeft met het feit dat Sneep Narcissa leuk vind (of omdat het de vrouw van een oude vriend van hem is). Of hij legt die eed af omdat hij erg bang is voor Voldemort!!
2. Waarom hij zijn leven waagde? Ik denk dat het antwoord bijna hetzelfde is als hierboven. Hijwas bang of verliefd. Maar het kan ook dat hij gewoon 'stoer' wilde overkomen. Of hij had het gepland met Perkamentus. Maar dat durf ik niet te zeggen
3. Ik denk dat hij aan Perkamentus duidelijk wilde maken dat hij nog steeds aan zijn kant stond. (hij heeft het toch ook steeds met Draco ver het 'toneelspelen'van hem, en dat dat heel belangrijk is.
4. Ja waarom hielp Snape hem niet? Ik denk, zoals je ook hebt kunnen lezen, dat Snape Draco wel wilde helpen maar Draco niet geholpen wilde worden. Die avond dat Harry een feestje had van de Slakkers vraagt Snape ook of hij Draco ergens mee kan helpen en dan zegt Draco: Ja, en dan zelf met de eer strijken zeker!! Ik heb je wel door..- en kijk me niet zo aan- ik kan je blokkeren.. (zoiets). Dus dat ligt aan Malfidus.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.. het zijn mijn ideën maar goed!!   |
_________________ Men are stupid.
I'm with you so far..
xD |
|
  |
 |
CrazyElf
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 27, 2005 12:43 |
 |
Persoonlijk denk ik niet dat Snape de eed heeft afgelegd omdat hij bang is voor Voldemor. Ik dnek dat Draco hem niks kan schelen.
En over het feit dat Snape Narcissa evt leuk zou vinden, betwijfel ik.. |
_________________ Ik hou van Fred W. |
|
  |
 |
angel_fairies
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 27, 2005 12:46 |
 |
Snape heeft de eed afgelegd voor het geval Draco niet in staat was om Dumbledore te vermoorden. Als Draco het dan niet zo hebben gekund en Snape het deed zou Voldemort Draco en zijn moeder misschien niet doden. Snape heeft het dus gedaan omdat Draco's moeder er om smeekte.
En eenmaal de eed afgenomen is er geen weg terug! |
|
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 27, 2005 12:50 |
 |
Volgens mij was dit vooral om aan Bellatrix te bewijzen dat hij slecht is.
Oei wat hoeft niet? Snap je vraag niet zo goed ...
Perkamentus moest echt wel dood...
En wederom, wie is hij?
Hij deed het omdat Draco het niet kon. En het moest gebeuren, anders ging hij zelf dood. (Door die eed) |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
angel_fairies
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 27, 2005 13:23 |
 |
Super Mean Duiveltje schreef: | Waarom is sneep perkamentus te hulp geschoten nadat hij zijn hand had verwond? als hij dat niet had gedaan was het toch in sneeps voordeel?
En wederom, wie is hij? |
Hij is Sneep. Dat is een goede vraag waarom... Ik denk omdat het toch Draco's taak was? En voor de rest vraag ik mij dat ook serieus af! Misschien omdat sneep zowel voor Voldemort als Dumbledore spioneerde ofzo... Nuja, dat komen we wel te weten in boek 7 zeker =P |
|
|
  |
 |
|