Auteur |
Bericht |
Defkes
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 31, 2005 11:17 |
 |
Wanneer Perkamentus het gruzielementenverhaal aan het vertellen is, zegt hij dat Voldemort met de moord op Harry het laatste gruzielement zou maken. Ook zegt hij dat dit mislukt is en dat Voldemort na zijn herrijzenis waarschijnlijk de laatste horcrux zou hebben gemaakt.
Mijn vraag is dus: welke moord zou Voldemort dan gepleegd hebben? Aangezien hij telkens die moorden zorgvuldig uitkoos, lijkt het mij niet vanzelfsprekend.
Of zou hij de moord op Lily voldoende hebben gevonden? |
|
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 31, 2005 16:02 |
 |
Defkes schreef: | Wanneer Perkamentus het gruzielementenverhaal aan het vertellen is, zegt hij dat Voldemort met de moord op Harry het laatste gruzielement zou maken. Ook zegt hij dat dit mislukt is en dat Voldemort na zijn herrijzenis waarschijnlijk de laatste horcrux zou hebben gemaakt.
Mijn vraag is dus: welke moord zou Voldemort dan gepleegd hebben? Aangezien hij telkens die moorden zorgvuldig uitkoos, lijkt het mij niet vanzelfsprekend.
eum..bedoel je met 'na zijn herrijzenis' de tijd na het vierde boek?
dan kon het wel eens Karkaroff zijn geweest. en voor die herrijzenis in het vierde boek kan het heel mooi de tuinman zijn. (ik weet niet meer hoe hij heet..) |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
  |
 |
Defkes
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 31, 2005 18:26 |
 |
sterretje schreef: | Defkes schreef: | Wanneer Perkamentus het gruzielementenverhaal aan het vertellen is, zegt hij dat Voldemort met de moord op Harry het laatste gruzielement zou maken. Ook zegt hij dat dit mislukt is en dat Voldemort na zijn herrijzenis waarschijnlijk de laatste horcrux zou hebben gemaakt.
eum..bedoel je met 'na zijn herrijzenis' de tijd na het vierde boek?
dan kon het wel eens Karkaroff zijn geweest. en voor die herrijzenis in het vierde boek kan het heel mooi de tuinman zijn. (ik weet niet meer hoe hij heet..) |
Ik bedoel idd na zijn verrijzenis op het einde van het 4e boek. Als ik mij goed herinner werd er in het begin van boek 6 ook een moord enkele keren vermeld. Iemand van op het ministerie dacht ik. Misschien zou het die moord kunnen zijn? |
|
|
  |
 |
Charity
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 01, 2006 18:32 |
 |
Hoi,
Ik denk dat het er twe ekunnen zijn:
Carlo en Karkaroff, op dat moment dacht hij maar aan een ding, horcruxes, natuurlijk had hij zijn laatste willen maken met de moord op Harry, dat is niet gelukt dus moest hij zo snel mogelijk een andere hebben.
-XxXxX- Charity |
|
|
  |
 |
Noor
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 02, 2006 11:38 |
 |
Defkes schreef: | Charity schreef: | Hoi,
Ik denk dat het er twe ekunnen zijn:
Carlo en Karkaroff, op dat moment dacht hij maar aan een ding, horcruxes, natuurlijk had hij zijn laatste willen maken met de moord op Harry, dat is niet gelukt dus moest hij zo snel mogelijk een andere hebben.
-XxXxX- Charity |
Had Pippeling Carlo niet vermoord? |
LuCos:
@ Defkes:
Ja, maar met de toverstaf van Voldemort.
----------------
Daar zat ik idd ook al aan te denken.
Dat pippeling Carlo vermoord zou hebben..
Ik vind het maar appart.
Maar over wie er nog meer een belangrijke moord zou kunnen zijn..
We weten het ook niet van de andere, niet waar?
En Voldemoord heeft na zijn 'terug keer' genoeg mensen kunnen vermorden.
Maar is het niet zo dat het kan zijn dat hij voor hij 'terug keerde' al 7 horcruxes waren gemaakt?
want wat ik begrepen heb is dat Voldemoord zijn slang Nigia (ofzo) gebreukte voor zijn 7de horcruxes omdat hij op dat moment erg zwak was..
En daarom niet veel andere opsies zag.
En op het moment dat Perkamentus en Harry de herinering van Sluhoorn hebben gezien zegt perkamentus ook niets over dat hij het eigelijk al een beetje wist aan het veit dat Harry, Perkamentus vertelde over dat voldemord zei: ''I, who have gone further then anybody along the path that leads to immortality.''
(vertaling: ''Ik, die het pad dat naar onsterfelijkheid leidt verder heb gevolgd dan wie dan ook.'')
[Verder dan wie dan ook]
Oké nu moet ik toe geven dat als hij er 3 maakte hij er ook al meer dan die 2 horcruxes had gemaakt...
Maar het zou toch kunnen dat hij er voor zijn herreizing in slaagt om er al 7 in zijn macht te nemen?
Of heb ik iets over het hoofd gezien? |
|
|
  |
 |
Lynxje
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 02, 2006 16:19 |
 |
Ik denk dat Voldemort de tuinman (Frank Braam) heeft gebruikt. Op dat moment was zijn situati zo kritiek dat hij gekozen heeft voor snel een nieuwe gruzielement te maken, ook al was het geen 'waardige moord'.
Op dat moment deed zijn leven er denk ik meer toe. |
|
|
  |
 |
agnes
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 02, 2006 23:23 |
 |
Ik denk dat het 7e gruzielement ontstaan is toen Wormstaart met de toverstok van Voldemort Carlo vermoordde. Later raakte Voldemort Harry aan op zijn litteken dus ik denk dat er toen een gruzielement in zijn litteken is gekomen. |
|
|
  |
 |
Carpe Diem
7e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
Woonplaats: In Atlantis, learning the meermaids how to sing and dance
|
Geplaatst:
Ma Jan 02, 2006 23:35 |
 |
agnes schreef: | Ik denk dat het 7e gruzielement ontstaan is toen Wormstaart met de toverstok van Voldemort Carlo vermoordde. Later raakte Voldemort Harry aan op zijn litteken dus ik denk dat er toen een gruzielement in zijn litteken is gekomen. |
Volgens mij maak je niet zo een horcrux.Daar is een spreuk voor nodig. en wormtail vermoorde Carlo en niet voldemort . het maakt dan niets uit welke stok hij gebruikt.
Zover ik heb gelezen rakte hij zijn wang aan en niet het litteken |
_________________ I'm young I now, but even so
I know a thing or two, I learn from you
I really learned a lot, really learned allot
love is like a flame, it burns you when it's hot
love hurts oeoeh love hurts |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 03, 2006 10:40 |
 |
nickyjestob schreef: | agnes schreef: | Ik denk dat het 7e gruzielement ontstaan is toen Wormstaart met de toverstok van Voldemort Carlo vermoordde. Later raakte Voldemort Harry aan op zijn litteken dus ik denk dat er toen een gruzielement in zijn litteken is gekomen. |
Volgens mij maak je niet zo een horcrux.Daar is een spreuk voor nodig. en wormtail vermoorde Carlo en niet voldemort . het maakt dan niets uit welke stok hij gebruikt.
Een horcrux maak je door een moord te plegen (want daardoor splitst de ziel in tweeen. En daarna een moeilijk toverspreuk (met misschien ritueel er omheen) de gespleten ziel in een voorwerp te plaatsen.
Voldemort had zelf carlo moeten vermoorden om een horcrux te maken. Anders splitste zijn ziel niet. Dus de moord op carlo kan hij niet gebruikt hebben. Ook denk ik dat hij daarvoor al een horcrux gemaakt had.
Frank Braam, berta kriel zijn ook al vermoord.
Voor de moord op zijn vader en grootouders heeft hij de ring als horcrux gebruikt.
Plus bij de moorden op Frank braam en berta kriel (waarbij haar informatie goed van pas kwam) had hij nagini bij de hand, waar hij een horcrux van kon maken (dan klopt perkamentus theorie) en had hij een klein lichaampje waarmee hij een toverstok kon vast houden. |
|
|
  |
 |
HP_tessa
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 03, 2006 22:00 |
 |
ik heb nooit gelezen dat voldemort ook harry grootouders heeft vermoord dat vond ik ook al vreemd kon harry niet naar de ouders van lily en petunia want volgens mijn heeft voldemort tog niet de hele familie potter uitgeroeit ofwel harry kon toch daar naartoe waarom koos hij de duffelings.. |
|
|
  |
 |
Carpe Diem
7e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
Woonplaats: In Atlantis, learning the meermaids how to sing and dance
|
Geplaatst:
Di Jan 03, 2006 23:36 |
 |
HP_tessa schreef: | ik heb nooit gelezen dat voldemort ook harry grootouders heeft vermoord dat vond ik ook al vreemd kon harry niet naar de ouders van lily en petunia want volgens mijn heeft voldemort tog niet de hele familie potter uitgeroeit ofwel harry kon toch daar naartoe waarom koos hij de duffelings.. |
De grootouder zijn waarschijlijk een natuurlijke dood gestorven en waren de Duffelingen de enige bloedverwanten die Harry had
Rhona schreef
Citaat: | Frank Braam, berta kriel zijn ook al vermoord
Voor de moord op zijn vader en grootouders heeft hij de ring als horcrux gebruikt.
Plus bij de moorden op Frank braam en berta kriel (waarbij haar informatie goed van pas kwam) had hij nagini bij de hand, waar hij een horcrux van kon maken (dan klopt perkamentus theorie) en had hij een klein lichaampje waarmee hij een toverstok kon vast houden. |
Oké in eerste instantie dacht ik je hebt gelijk nu niet meer . Ik denk juist dat hij de "laatste" horcruxes heeft gemaakt na de moord op Bones van de ministerie. Dit denk ik omdat hij niet genoeg kracht/macht had om een horcrux te maken terwijl hij zijn eigen lichaam niet had. Het tweede punt en dit is denk ik belangerijk . Als hij een horcrux had gemaakt terwijl hij in die staat was, dan had Wormtail er van geweten en dat zo hij niet gewilt hebben. Die was in die periode steeds bij hem en volgens mij moet je een direckt maken, na de moord. |
_________________ I'm young I now, but even so
I know a thing or two, I learn from you
I really learned a lot, really learned allot
love is like a flame, it burns you when it's hot
love hurts oeoeh love hurts |
|
  |
 |
agnes
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 04, 2006 11:48 |
 |
nickyjestob schreef: | agnes schreef: | Ik denk dat het 7e gruzielement ontstaan is toen Wormstaart met de toverstok van Voldemort Carlo vermoordde. Later raakte Voldemort Harry aan op zijn litteken dus ik denk dat er toen een gruzielement in zijn litteken is gekomen. |
ok, maar ik heb net de film in de bios gezien en daar raakte hij het litteken aan, (ik weet niet precies meer wat hij in het boek aanraakte), maar ik denk wel dat zijn litteken iets met een gruzielement te maken heeft, maar dat lezen we wel in boek 7 |
|
|
  |
 |
miss marlies radcliffe
6e jaars

Verdiend:
163 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 23, 2006 13:14 |
 |
ht zal wel kloppen ik bedoel ik weet het niet zeker maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat harry's litteken een gruzielement is want zijn moeder offerde zich voor hem dus ik denk dat voldemort het gruzielement niet heeft gekregen maar harry en ik dat harry daar niet blij mee zal zijn
greetz miss marlies radcliffe |
_________________ je bent een mens, en niet zomaar een mens maar een bijzonder mens. Denk jij dat je in de hell komt? Dat is onmogelijk als ik je in mijn hard heb gesloten. Greetz my Alessea |
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 23, 2006 17:27 |
 |
Dat iemand zo'n dodelijke vloek zou overleven was al een uitzondering, dus waarom zou een menselijke horcrux niet een uitzondering kunnen zijn? |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
  |
 |
dream_wizard
3e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 23, 2006 18:17 |
 |
ik weet alleen dat hij met moorden begon op zijn 16de en dat die ring de eerste horcrux was en de laatste denk ik dat het nagini is ofzo
ik denk zelfs dat jammerende jenny het voorbeeld was van de dode van het dagboek
dus ik denk zo
aan het begin van jaar 6 voor voldemort vermoord hij zijn vader voor de ring horcrux ( hij had de smaak te pakken)
en vermoorde op 2 juni jammerende jenny in het zelfde jaar voor het dagboek horcruxje |
|
|
  |
 |
|