Auteur |
Bericht |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 29, 2006 20:47 |
 |
Een professor van de Ulyanovsk State University in het westen van Rusland heeft een patent aangevraagd op zijn uitvinding. Hij heeft een onzichtbaarheidsmantel gemaakt waardoor je voor een deel onzichtbaar bent. De mantel is gemaakt door Oleg Gadomsky.
Bron: The Snitch
Hier vind je de foto's :
Graag wat reactie... |
_________________ See you in another life then, eh brother?
Laatst aangepast door Lupos-freak op Ma Jan 30, 2006 17:40; in totaal 3 keer bewerkt |
|
  |
 |
Laeta
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns
|
Geplaatst:
Zo Jan 29, 2006 20:58 |
 |
Mijn eerste reactie is goed photoshop werk:P Een echte onzichtbaarheidsmantel is onmogelijk. Dacht nog ff dat het misschien kon met weerspiegelend materiaal, maar dat zou je jezelf gefotografeerd zien(als jij foto maakt). Het is gewoon onmogelijk om iets wat er is onzichtbaar temaken(in ieder geval in deze tijd), dus ik geloof er niks van. Blijft dat hij erg goed is met photoshop... Een machine kan soms door dingen heen kijken, maar dat kan niet in mantel zitten want dan zou die weer zichtbaar zijn. Oke, het kan gewoon niet is mijn conclusie. |
_________________ ~We are each of us angels with only one wing. And we can only fly by embracing each other~
Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds. |
|
  |
 |
LavenderBrown
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
398 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 29, 2006 21:14 |
 |
Is het nou echt of nep?
In ieder geval ; als het echt is is het heel knap,
maar ik geloof niet dat het kan, je kunt iets niet echt onzichtbaar maken.
<3 Fleur |
_________________ hey love
awful happens all the time
don't let it kill you. |
|
  |
 |
Rayatje
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 29, 2006 21:33 |
 |
Ik ben erg naïef, maar dit geloof ik toch niej. Een onzichtsbaarheidsmantel? Neej, dat kan niej. Dat moet ofte wel bewerkt zijn met Photoshop/Psp, of het moet echt zijn. Als het echt is, shapoo voor diegene die hem ontworpen heeft.
Maar voorlopig geloof ik dit nog niej.
|
|
|
  |
 |
mimi
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 30, 2006 13:26 |
 |
Volgens mij stond er ook zo`n artikel op harrypotterfreakz
Maar dan niet zo`n mantel, maar een soort glazen bol ofzo
en daar was een kort filmpje van.
Ik vind het wel grappig wat mensen allemaal proberen..
ookal ik het nep, piepkleine camera`s uitvinden is ook al wat
Ik denk niet dat het mogelijk is iets onzichtbaar te maken maarja
ik kan er niet veel over zeggen.
Als zoiets kan, wil ik het wel zelf zien voordat ik het echt geloof. |
|
|
  |
 |
lijpeloena
6e jaars

Verdiend:
73 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 30, 2006 13:31 |
 |
dit lijkt mij gewoon weg onmogelijk je kan egt niet onzichtbaar zijn zelfs niet voor een deel
maar het sou soms wel handig zijn als je onzichtbaar zou kunnen worden misschien dat ze dat in de volgende eeuw uitvinden maar nu nog lang niet
t lijkt mij gewoon een truc die ze met 2 foto's hebben uitgehaald |
_________________ It's just like everything is fading away, with the time that I don't see you. It's just like I miss you like I never missed someone before
|
|
  |
 |
Vivian
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: Somewhere in Cyberspace... Watching You... Spying on You
|
Geplaatst:
Ma Jan 30, 2006 14:11 |
 |
K heb het nagezocht op Google... Het is GEEN Photoshop. Lijkt me wel cool, maar het is nog net niet echt genoeg om iemand HELEMAAL onzichtbaar te maken. K bedoel: Je ziet de omtrek van die mensen nog wel. |
|
|
  |
 |
SeverusSnape
The Half-Blood Prince

Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 30, 2006 14:38 |
 |
Volgens mij is dit gewoon gedaan met een 'blauw doek', wat ze ook bij het weer/journaal doen: de persoon op de foto heeft een jas aan met 1 kleur, die ze vervolgens 'weghalen' en daar iets anders op projecteren. Easy. Ik geloof dus ook niet dat dit echt een onzichtsbaarheids-jas is. |
_________________ "What Mr. Todd, what Mr. Todd, what is that sound? ... It's man devouring man, my dear, and who are we to deny it in here?" |
|
  |
 |
Diantha*
2e jaars

Verdiend:
156 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 30, 2006 14:52 |
 |
Wow, dat ziet er wel mooi uit! Maar ik weet niet of je dit met Photoshop kan doen ^^
Wat SaS zegt, dat lijkt mij ook het meest voor de hand liggend. Die methode gebruiken ze ook in de films voor de bewegende posters en krantenfoto's ^_^
Leuke foto's wel, grappig gemaakt.. Maar een echte onzichtbaarheidsmantel/jas, dat kan nog niet, denk ik. |
 |
Tifa
6e jaars

.gif)
Verdiend:
81 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 30, 2006 15:29 |
 |
Wauw, dat is vet. Dat zou ik ook wel willen. Lekker Griffoendortjes pesten
Ik weet niet hoe ze dit hebben gedaan. Maar het is wel goed, hoor. Ik weet niet of er een echte ontzichtbaarheidsmantel zou kunnen... |
_________________ A Pure Slyterin...
Final Fantasy; Advent Children...
"There's Nothing I Don't Care About...!" |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 30, 2006 17:43 |
 |
D@@n schreef: | uuh, volgens mij zie toch duidelijk dat het nep is, het is met de computer bewerkt. Dat zie je vooral goed in de tweede foto. |
Hoe bedoel je dat zie je goed?
Ik snap niet aan wat je dat dan ziet, hoor!
Volgens mij is dat een echte mantel.
De technologie is al zover gevorderd en dan vooral in landen als China en Japan, dus waarom zou dat een leugen zijn
Zo veel mensen die dat niet geloven...  |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
milkakoetje
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 30, 2006 18:41 |
 |
Lupos-freak schreef: | Volgens mij is dat een echte mantel.
De technologie is al zover gevorderd en dan vooral in landen als China en Japan, dus waarom zou dat een leugen zijn
Zo veel mensen die dat niet geloven...  |
Uuh.. Ik weet niet of ik dit goed snap, maar jij denkt dus dat die mantel écht is...? Oké... Nou, ik denk níét dat deze echt is. De technologie is in landen als China en Japan vergevorderd, helemaal mee eens. Maar zelfs daar kunnen ze voorwerpen niet onzichtbaar maken. De technologie daar is zo ver gevorderd dat ze wel kunnen doen alsof het een onzichtbaarheidsmantel is. Maar de theorieën die hiervoor al genoemd zijn, geloof ik toch maar. En voor het geval je toch wilt blijven geloven; de technologie in Japan en China is inmiddels zo ver gevorderd dat je via je computer over een wereldwijd web kunt surfen, en de informatie kun Google-en.
Xx Milkakoetje  |
_________________ º
And I read about the afterlife
But I never really lived .. †
● FallOutBoy <3 ● |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 30, 2006 18:42 |
 |
FrantiC schreef: | Handig voor in et leger  |
In het leger hebben ze al iets waarmee ze zich goed kunnen camoufleren.
Maar het werkt natuurlijk enkel in het bos.
Ze hebben een pak dat volledig gemaakt is met spiegeltjes. Waardoor alles gereflecteerd wordt. En daardoor kun je dus in een bos zo goed als onzichtbaar worden.
On topic: Ik geloof er niets van
Het kan misschoen goed op foto's werken en eventjes lukken maar het trekt toch op niets.
En het komt natuurlijk uit Japan. Alleen daar verzinnen ze die dingen.
Een echte onzichtsbaarheid mantel zou nooit kunnen bestaan. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
ini
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 30, 2006 18:52 |
 |
Ik geloof wel dat het echt is, en ik zou er zeker één willen.
Maar ik denk niet dat dat voor binnenkort zal zijn, wie weet hoeveel dat hij gaat kosten... |
_________________ Candida & Ini <=> friends for life |
|
  |
 |
rubyboy
2e jaars

Verdiend:
21 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 01, 2006 19:26 |
 |
rubyboy schreef: | ik moet toegeven, heel goed nagemaakt |
srry, ik trek mijn woorden terug, kijk maar:
FOK schreef:
Een Japanse wetenschapper heeft een pak ontworpen dat de drager onzichtbaar zou maken. De illusie was een gedeelte van de gehouden demonstratie: "Optische Camouflage Technologie", op de universiteit van Tokio.
Het idee is van professor Susumu Tachi. De technologie verkeert op dit moment nog in de beginfase, maar de professor hoopt dat hij in de toekomst objecten zo kan camoufleren dat ze gezien worden als virtueel transparante objecten.
De foto is genomen door een "viewfinder" die gebruik maakt van een combinatie van bewegende beelden achter de drager, om zo een transparant beeld te geven.
De professor hoopt dat deze technologie in de toekomst kan worden gebruikt voor operaties en bij landingen van vliegtuigen. Het gebeurt bij artsen regelmatig dat hun eigen handen of medisch apparatuur in de weg zit. En piloten willen graag bij de landing een transparante vloer in de cockpit hebben.
dit heb ik gelezen |
|
|
  |
 |
|