Auteur |
Bericht |
Elyn
Hotemetoot

Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 28, 2006 17:09 |
 |
Heey!
Hebben jullie de boeken van J.R.R. Tolkien gelezen?
De schrijver van 'In de Ban van de Ring' (Lord of The Rings), De Hobbit, .....
1. Welke boeken van Tolkien heb je gelezen?
2. Welk boek vind je het leukst/best?
3. Wat vind je van Tolkiens schrijfstijl?
De triologie heb ik gelezen. 1401p maar wel erg goed geschreven, vind ik! Daarnaast las ik nog De Hobbit en De avonturen van Tom Bombadil.
-xxx- |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other.
Laatst aangepast door Elyn op Wo Jan 10, 2007 18:53; in totaal 4 keer bewerkt |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 28, 2006 17:12 |
 |
Ja, ik heb de boeken gelezen behalve de sinmarilon ofzo. Dat laatste boek bedoel ik dus.
Ik heb geen favo deel. Het ene stuk vind ik wat langdradig en het andere is zo spannend dat je er in een ruk doorheenleest.
De Hobbit is trouwens ook erg leuk om te lezen, daar begint eigenlijk het hele verhaal. |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 28, 2006 17:21 |
 |
Ik heb deze boeken van Tolkien gelezen:
- De Hobbit
- In de Ban van de Ring ( de drie delen )
- De avonturen van Tom Bombadil
- Blad van Klein
- De smid van Groot Wolding
- Boer Gilles van Ham
De laatste twee heb ik enkele eens gelezen, de andere heb ik gekocht. De Silmarillion ben ik niet van plan om te lezen, omdat het volgens mij wat te moeilijk is, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik ben ook nog van plan om "Roverandom" te kopen...
Maar volgens mij kan dit ook wel hier besproken worden. Niet? |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 28, 2006 17:24 |
 |
Lupos-freak schreef: | Ik heb deze boeken van Tolkien gelezen:
- De Hobbit
- Blad van Klein
- Boer Gilles van Ham
De laatste twee heb ik enkele eens gelezen, de andere heb ik gekocht. De Silmarillion ben ik niet van plan om te lezen, omdat het volgens mij wat te moeilijk is, als je begrijpt wat ik bedoel.
Is er een heel boek over die zingende mafkees
Nah, ik heb dus alleen LotR gelezen in het Nederlands en in het Engels en de Hobbit alleen in het Nederlands. In het Engels ligt ie klaar om gelezen te worden. |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 28, 2006 17:40 |
 |
Helen schreef: | Lupos-freak schreef: | Ik heb deze boeken van Tolkien gelezen:
- De Hobbit
- Blad van Klein
- Boer Gilles van Ham
Is er een heel boek over die zingende mafkees
Nah, ik heb dus alleen LotR gelezen in het Nederlands en in het Engels en de Hobbit alleen in het Nederlands. In het Engels ligt ie klaar om gelezen te worden. |
Wist je dat niet?
De nieuwste versie van dat boek, die je nu nog kunt bestellen in de betere boekhandels ziet er zo uit:
Persoonlijk vind ik het wel een heel leuk boek. En achteraan vind je het verhaal Blad van Klein. Een leuk fantasietje van Tolkien, dat leuk is om over na te denken.
Eigenlijk zijn er maar 15 bladzijden aan Tom Bombadil besteedt. De rest bestaat vooral uit leuke verzen, gedichten en verhaaltjes...
En het boek telt 90 bladzijden... |
|
  |
 |
Neville
Grote Zaal Hoofdmonitor

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 29, 2006 14:16 |
 |
Ik wist niet dat Tolkien ook een apart boekm over Tom had geschreven, kan je daar werkelijk een boek mee vullen met die zingende mafkees?? Hij lijkt mij iig niet echt leuk, Bombadil is niet echt mijn favoriete personage ook al telt het boek maar 90 blzs
Tolkiens beste boek vind ik nog steeds The Two Towers, gewoon geniaal, die opbouw vanuit The Fellowship naar steeds grotere legers en gevaarlijkere situaties. |
_________________ ~ the End of the Beginning |
|
  |
 |
Tifa
6e jaars

.gif)
Verdiend:
81 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 29, 2006 14:21 |
 |
Ik ken eigenlijk alleen "In de Ban van de Ring" de omnibus met alle drie de delen van LotR. Die heb ik gelezen. Daar was ik redelijk lang mee bezig. 1 maand, is wel lang voor mij Meestal heb ik mijn boeken binnen 2 dagen uit of zo
Mij lijkt die "zingende mafkees" eigenlijk best grappig Mijn moeder kent het volgens mij, wel. Toch maar even vragen...
*Gaat op zoek naar haar moeder.* |
_________________ A Pure Slyterin...
Final Fantasy; Advent Children...
"There's Nothing I Don't Care About...!" |
|
  |
 |
Inluezna
7e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 29, 2006 15:35 |
 |
Van Tolkien heb ik alleen De In de Ban Van de Ring Trilogie gelezen.
Ik vind het ten eerste echt geweldig verzonnen! Ik heb geen idee hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen!^_^Hij heeft een hele wereld verzonnen, compleet met verschillende volken ed. in de detail beschreven!
Ik moet toegeven dat sommige stukken langdradig kunnen zijn, maar dat maakt voor mij het boek niet veel minder slecht. Er kunnen écht zulke spannende stukken in zitten! Vooral het begin van deel 1 vind ik heel goed, als ze worden achterna gezeten, een heel goed stuk met dreigende spanning. Het hele deel 1 vond ik een geweldig boek! Deel 2 was ook heel mooi, er zaten hele goede stukken in! Deel 3 kan ik me niet zo heel goed herinneren..^^' Het is al een hele tijd dat ik ze gelezen heb, maar ik heb deel 1 en 2 opnieuw gelezen. Maar het ik vond het verder wel een goed boek geloof ik^^'
Ik wil zeker nog meer boeken van hem lezen, die van Tom wil ik wel graag lezen!
Ik vond Tom Bombadil juist een heel leuk personage! Hij was heel vrolijk maar ook heel erg mysterieus...onmenselijk...ik héél graag meer over hem weten! |
|
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Wo Mrt 29, 2006 19:20 |
 |
Ik heb alleen de boeken van Lord of The rings gelezen. Ik wist eigenlijk helemaal niet. Ik wist wel dat die schrijver nog meer had geschreven. Maar ik wist niet wat voor boeken. En nee duss ik heb die andere boeken ook niet gelezen. En kan ze ook helaas niet meer op zoeken in de bieb. Want ik heb geen biebpas meer. is verlopen. En ik weet niet wanneer ik mijn nieuwe biebpas gaat halen. Maargoed wel jammer. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Changetje
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 29, 2006 19:29 |
 |
Ik ben nog steeds bezig in het eerste deel van LotR. Ja, erg, ik ben een enorme LotR-fan en ik heb geen eens de boeken uit Maar ik vind het echt geweldig <333 Natuurlijk. Ik ben al behoorlijk ver, maar nu neem ik even een pauze om andere boeken te kunnen lezen. Misschien neem ik wel eens de Engelse versie mee uit de bieb, aangezien ik dat veel makkelijker vond lezen.. (Ja, ik ben raar )
In de Hobbit ben ik ooit begonnen. Vond er niet veel aan. Ik lees veel liever over Frodo dan over Bilbo. Frodo-love! ^^
Ik heb ook nog "Roverandom" in m'n kast staan, maar die heb ik nooit gelezen. Misschien dat ik dat ooit nog wel doe. 't Gaat over een hond, volgens mij.
En ooit wil ik nog wel eens The Silmarillion lezem, Lijkt me wel fascinerend om over de mythen te lezen. Weet iemand of er ook iets over The Grey Havens in staan? |
_________________ there’s no way to stop what comes falling |
|
  |
 |
Strider
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
657 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 29, 2006 19:57 |
 |
Narcissa schreef: | Ik heb alleen de boeken van Lord of The rings gelezen. Ik wist eigenlijk helemaal niet. Ik wist wel dat die schrijver nog meer had geschreven. Maar ik wist niet wat voor boeken. En nee duss ik heb die andere boeken ook niet gelezen. En kan ze ook helaas niet meer op zoeken in de bieb. Want ik heb geen biebpas meer. is verlopen. En ik weet niet wanneer ik mijn nieuwe biebpas gaat halen. Maargoed wel jammer. |
Ik heb ze en je mag ze van mij wel lenen als je lief bent .
Ik heb naast m'n gebonden editie van LoTR, the hobbit en de avonturen van Tom Bombadil en De Silmarillion gelezen. Allemaal hele goede boeken en de simarillion is ook leuk ook al gaat die wat serieuzer echt in op de wereld van Midden aarde.
@Lupos-Freak
Blad van Klein, De smid van Groot Wolding ,Boer Gilles van Ham.
Deze boeken ken ik helemaal niet waar zou je kunnen krijgen?? |
_________________ 'Listening to the news? Again!' 'Well, it changes every day you know.' said Harry
|
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Wo Mrt 29, 2006 20:00 |
 |
Strider schreef: | Narcissa schreef: | Ik heb alleen de boeken van Lord of The rings gelezen. Ik wist eigenlijk helemaal niet. Ik wist wel dat die schrijver nog meer had geschreven. Maar ik wist niet wat voor boeken. En nee duss ik heb die andere boeken ook niet gelezen. En kan ze ook helaas niet meer op zoeken in de bieb. Want ik heb geen biebpas meer. is verlopen. En ik weet niet wanneer ik mijn nieuwe biebpas gaat halen. Maargoed wel jammer. |
Ik heb ze en je mag ze van mij wel lenen als je lief bent .
Ik heb naast m'n gebonden editie van LoTR, the hobbit en de avonturen van Tom Bombadil en De Silmarillion gelezen. Allemaal hele goede boeken en de simarillion is ook leuk ook al gaat die wat serieuzer echt in op de wereld van Midden aarde.
@Lupos-Freak
Geweldig!!, lijkt me echt tof om die boeken te lezen..Dus cool van je, dat ik ze mag lenen. Als ze net zo mooi zijn als Lord Of the Rings^^...Cool... |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 29, 2006 20:28 |
 |
Strider schreef: | @Lupos-Freak
Je kunt ze nog bestellen in de betere boekhandels... Of anders kun je ook naar België gaan en een Standaard Boekhandel binnewippen en het daar bestellen. In een Standaard Boekhandel hebben ze die boekjes zeker...
Blad van Klein is een klein kortverhaal dat je in hetzelfde boek vind als "De avonturen van Tom Bombadil".
De smid van Groot Wolding en Boer Gilles van Ham zijn gebundeld in één boek dat "De smid van Groot Wolding" heet ...
Verder heb je ook nog Roverandom, maar dat heb ik nog niet gelezen...
Dus Tolkien's sprookjes bestaan uit:
* De avonturen van Tom Bombadil ( + Blad van Klein )
* De smid van Groot Wolding ( + Boer Gilles van Ham )
* Roverandom
Echte aanraders.
Voor meer info mag je mij gerust iets vragen... |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 29, 2006 20:44 |
 |
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die Tom een zeer vervelend en irritant personage vond dus ik zal die boekjes niet gaan lezen.
Die kerel heeft verder wel wat maar ik vind hen gewoon tè irritant
@Lupos-freak: Weinig of niet. Ik vind ´m zwaar irritant |
Laatst aangepast door Helen op Wo Mrt 29, 2006 21:42; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 29, 2006 21:39 |
 |
Helen schreef: | Ik moet eerlijk zeggen dat ik die Tom een zeer vervelend en irritant personage vond dus ik zal die boekjes niet gaan lezen.
Die kerel heeft verder wel wat maar ik vind hen gewoon tè irritant |
Er worden maar 15 van de 90 pagina's aan hem besteed. Dus da's heel weinig... |
|
  |
 |
|