Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Nieuws Draad Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
nirphania
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 03, 2006 22:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

het is de bedoeling dat je in deze draad opmerkelijk nieuws bespreekt.
ik begin met het eerste.

dit is gekopieert van www.rtl.nl
President Chavez van Venezuela heeft minister Kamp van Defensie in zijn wekelijkse tv-programma Aló Presidente 'een pion van Washington' genoemd.

Onverdraagzaam
Kamp noemde Chavez onlangs 'een onverdraagzame volkspopulist met veel geld'. Hij suggereerde bovendien dat Venezuela de Nederlandse Antillen en Aruba binnen wilde vallen. "Chavez kijkt met grote ogen naar de snippertjes voor de kust van Venezuela, die onderdeel vormen van het Nederlands Koninkrijk", zei Kamp.

'Oorlogsverklaring'
Niet dat Chavez veel kans maakte, voegde Kamp er aan toe, want Venezuela heeft slechts 'een tweedehands marineschip' dat geen enkele partij zou zijn voor de Nederlandse marine. Op de Antillen en Aruba ontstond grote commotie over de uitspraken van Kamp, die volgens sommige Antilliaanse politici als een oorlogsverklaring kan worden opgevat.

Campagne
Volgens Chavez is het verhaal over de plannen een leugen en passen de uitspraken van Kamp in de 'wereldwijde campagne' die de VS voert om hem zwart te maken. Hij noemde Kamp 'een man van de extreem rechtervleugel' en is dat de reden dat de minister meedoet met de Amerikaanse campagne.

Aanval
Chavez zei verder dat de Antillen en Venezuela goede buren zijn. Chavez heeft het regelmatig aan de stok met de VS en zei onlangs te vermoeden dat Amerika de Nederlandse Antillen en Aruba als een militaire basis wil gebruiken voor een aanval op Venezuela.
Exclamation

Nu zeggen ze zelfs in het nieuws dat we op de voor avond van een oorlog staan.
Dit zou echt erg zijn.
Maar ik maak niet veel zorgen dat het echt gebeurt. Maar je weet maar nooit.
En ik heb vrienden op aruba.
Wat denken jullie?

Profiel bekijkenStuur privébericht
lilitje
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

lilitje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 04, 2006 14:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk dat het allemaal een beetje opgeblazen wordt. het is net als toen Argentinië de falkan eilanden binnen veel. het gaat slecht met venuzela en zo kijkt het volk niet naar de regering maar naar de "oorlog"
ik denk niet dat er iets gaat gebeuren.

Tifa
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 81 Sikkels

Tifa is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Apr 04, 2006 14:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Je hoort zoiets heel vaak. Niet per sé met Venezuela, maar gewoon dat ook wij op het randje staan. Ik heb vertrouwen in dat het goed komt. Ik weet er eigenlijk te weinig vanaf om het precies te zeggen. Het komt wel vaker voor dat Amerika ergens anders militaire basissen bouwt. Dat hebben ze in de 2e Wereldoorlog ook gedaan, als ik me niet vergis.
Ik weet het niet precies. Ik denk dat ze alles inderdaad een beetje opblazen.

Final Fantasy; Advent Children...
"There's Nothing I Don't Care About...!"
The Ring Magician
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

The Ring Magician is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 05, 2006 20:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

alles komt steeds goed, en ze kunnen trouwens de dingen goed opblazen in het nieuws hoor. Als je alles moet geloven wat ze zeggen dan zou elk land nu op rand van een oorlog staan! Sad

Thats a 100 percent reason to remember my name.
Donya_07
Oude Forumnaam: d.Onjj_ Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Donya_07 is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Apr 06, 2006 9:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Van: http://www.home.nl/nieuws/bizar/artikel/00223611

Brit verdacht van terrorisme wegens meezingen
05 april 2006, 13:31 (7 reacties)

LONDEN (ANP) - Een Britse man is woensdag aangehouden op verdenking van terrorisme omdat hij in een taxi meezong met een nummer van de punkgroep The Clash. De taxichauffeur waarschuwde de politie, omdat de man zong ,,Het is nu oorlog, de strijd komt eraan''.

De chauffeur sloeg alarm omdat hij de muziekkeuze van zijn klant verdacht vond. De politie haalde de 24-jarige Harraj Mann uit het vliegtuig dat van Durham, in het noorden van Groot-Brittannië, naar Londen zou vertrekken. Volgens een woordvoerster van de politie is Mann weer vrijgelaten. De punkliefhebber miste zijn vlucht.

Nelsinho
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

Nelsinho is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 5:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ach ik vind het allemaal niet zo zorgwekkend. Het zal allemaal heus niet zo ernstig zijn als hier doet doen geloven. En mocht het toch zover komen sure… Zoals in de eerste post staat: Nederland heeft hypermoderne marineschepen. Dus ik snap het probleem niet. Laat die gast maar meteen zijn plek kennen. Als er echt geschoten gaat worden, dan hoop ik wel dat dit op zee gebeurt, want het is niet nodig dat het mensenlevens kost. Ik heb ook een vriend op Aruba, maar volgens mij trekt die zich er ook niet zoveel van aan. Want al het nieuws word tegenwoordig aangedikt.

Dat nieuwsstukje van d.Onjj_ vind ik wel grappig eigenlijk. Maar ook super triest. Die taxichauffer pfffffff hoe bedoel je dat je in de problemen wilt komen. Als je zomaar iemand aan geeft dan ga je er om vragen. Die man deed toch niets verkeerd.. Beetje meezingen met was schunnige tekst nou,nou…. Als die taxi-aap iemand wilt aangeven doe dan de band die de tekst schreef. Maar ach je heb een hoop van die trieste mensen in de wereld, geen waarde aan hechten. Razz

Laatst aangepast door Nelsinho op Vr Apr 07, 2006 19:05; in totaal 1 keer bewerkt
Hanzie
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 30 Sikkels

Hanzie is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 11:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee, ik zou me er ook niet teveel zorgen om maken.
Er is ook al honderden keren gedreigd geweest met aanslagen in Brussel, omdat daar het hoofdkantoor van de EU ligt, en de EU ligt in vele landen ook niet goed...

Echt geen zorgen maken, slaap maar op je 2 oren Smile

==> Join Huffelpuf!
We are undercover passion on the run
Chasing love up against the sun!
Hermione
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 298 Sikkels

Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 11:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

d.Onjj_ schreef:

LONDEN (ANP) - Een Britse man is woensdag aangehouden op verdenking van terrorisme omdat hij in een taxi meezong met een nummer van de punkgroep The Clash. De taxichauffeur waarschuwde de politie, omdat de man zong ,,Het is nu oorlog, de strijd komt eraan''.

De chauffeur sloeg alarm omdat hij de muziekkeuze van zijn klant verdacht vond. De politie haalde de 24-jarige Harraj Mann uit het vliegtuig dat van Durham, in het noorden van Groot-Brittannië, naar Londen zou vertrekken. Volgens een woordvoerster van de politie is Mann weer vrijgelaten. De punkliefhebber miste zijn vlucht.

Dit vind ik kortom gewoon ontoelaatbaar!
Echt heel stom en onnozel en dom van deze taxichauffeur, als dat liedje nu gewoon een goed ritme had zing je daar toch mee mee?! Gewoon omdat iemand zingt over wat dan ook, daarom iemand arresteren vind ik gewoon schandalig.
Ik overdrijf niet, hier word ik nu echt boos en bedroefd van.
Boos: zoiets is gewoon indiscreet en superstom!
Bedroefd: waar gaat de mens naartoe? Dramatische gedachte, maar 't is toch zo!

Oude Forumnaam: HPwurm Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 424 Sikkels

Hummol is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 13:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

hermoine schreef:
d.Onjj_ schreef:

Dit vind ik kortom gewoon ontoelaatbaar!
Echt heel stom en onnozel en dom van deze taxichauffeur, als dat liedje nu gewoon een goed ritme had zing je daar toch mee mee?! Gewoon omdat iemand zingt over wat dan ook, daarom iemand arresteren vind ik gewoon schandalig.
Ik overdrijf niet, hier word ik nu echt boos en bedroefd van.
Boos: zoiets is gewoon indiscreet en superstom!
Bedroefd: waar gaat de mens naartoe? Dramatische gedachte, maar 't is toch zo!

Ja, ik ben het wel met je eens! Maar ik vind het zelf ook nog eens persoonlijk, laf! Zoiets hoeft toch niet meteen iets 'ergs' te betekenen? Ik heb dit bericht drie keer doorgelezen voordat ik door had wat er stond, en toen lag ik in een deuk! Haha! Razz

I'm with you so far..

xD
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 14:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

in 2001 was er toch ook al spraken van een derde wereld oorlog? Die is echter ook nog niet gekomen. En hoop ook dat het zo blijft. Toen ik het hoorde in 2001 was ik er wel bang voor. Nu eigenlijk niet meer. Want het is niet gekomen, En er is wel vaker gezegd dat er een oorlog zal komen. Dus ik maak me daar niet zoveel zorgen om. Ik zie het wel.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
lilitje
5e jaars
5e jaars

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 17:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

oo wat een mafkees die taxi driver, gaan we nu ook bang zijn voor zingende mensen, slaat nergens op ik kan daar dus echt niet tegen. sommige mensen van tegen woordig zijn echt overal bang voor. nou ben blij dat ik niet in die taxi zat want ik zou ook hebben mee gezongen met the clash

superjasmien
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 60 Sikkels

superjasmien is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 18:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik volg het nieuws niet echt zo. Als het tot een oorlog komt,- let it be. Wij weten wel beter zeker?

Take me through the darkness to the break of the day ♥
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 18:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

En wat vinden jullie van dit???

Citaat:
Proficiat, U bent de tienduizendste dief!

In Nederland heeft het warenhuis Hema een originele manier gevonden om jonge winkeldieven weg te houden. Samen met de creatieve onderneming 6pack hebben ze een top vijf van de meest gestolen producten samengesteld en in één filiaal wordt de tienduizenste winkeldief zelf gefeliciteerd met taart en fanfare.

''Zonder met het beruchte vingertjes te wijzen, willen wij op deze ludieke manier de jeugd aanspreken'', vertelt Jacqueline Kouwenberg van 6pack. ''We willen ze laten zien dat er veel wordt gestolen.''

De meest gestolen artikelen worden in een speciaal bewaakt schap gezet én voor 25 procent goedkoper verkocht. Volgens Hema steelt de jeugd vooral voor de 'kick'. ''Dan kan je later stoer doen bij je vrienden'', zegt een Hema-woordvoerster.

De actie loopt in Nederland bij vijftien van de 278 filialen.

De top 5:
1. Multi-Totaal Voedingssuplement
2. Oplaadbare batterijen
3. Lipgloss tube
4. CD-R's
5. Mini-LED fietslampjes

Bron: Het Nieuwsblad

Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 19:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

superjasmien schreef:
Ik volg het nieuws niet echt zo. Als het tot een oorlog komt,- let it be. Wij weten wel beter zeker?

Ooh ik ben ook geen persoon die het nieuws ofzo bij hoort. Het komt omdat ik soms wel eens een stukje krant lees in de trein of ik hoor het allemaal op school enzo..en ja anders hoor en zie ik het hier op het forum Smile

@Lupos-freak : haha ik vind dat stukje eigenlijk wel maf bedacht. Ik weet eigenlijk niet wat ik hier van moet vinden. Aan de andere kant vind ik dit heel kommies en aan de andere kant ook weer niet.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
lilitje
5e jaars
5e jaars

BerichtGeplaatst: Vr Apr 07, 2006 19:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

ja dat had ik ook gelezen. maar ik denk dat het goedkoper maken van de artikelen niet tegen diefstal zullen helpen. wel een leuke manier om dit onder de aandacht te brengen. cool van de hema dat ze meewerken. ik ben zowie zo fan van sixpack acties.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp