Auteur |
Bericht |
riceje
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 20, 2006 22:41 |
 |
weet je wat ik me erg afvraag kan je dementors doden?
je hebt alleen een spreuk om ze afteweren expecto patronum bezwering.
ik denk niet dat je ze met de avada kedavra kan doden het zijn vreemde schepsels.En ook nog eens erg gevaarlijk met hun dodelijke kus en hetwegzuigen van je geluk en voor dreuzels zijn ze ook nog eens onzichtbaar eigenlijk zouden zij met zn allen een heel erg gevaarlijk leger kunnen creeren. Ik bedoel met hoe meer ze zijn hoe moelijker het is om ze te kunnen verdrijven wat denken jullie ervan? |
|
|
  |
 |
D@@n
5e jaars

Verdiend:
31 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 21, 2006 10:32 |
 |
Volgens mij kan je ze wel doden, want het zijn ''levende wezens''. Je weert ze af met de Patronus, maar gewone tovenaars hebben toch ook andere afweerspreuken tegen andere toverspreuken. Zie Expelliarmus. |
|
|
  |
 |
Ukkepulk
7e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 21, 2006 13:40 |
 |
Ik zou het niet weten, eerlijk gezegd, maar ik ga proberen een redelijk antwoord te geven.
Kun je iemand zonder ziel doden? Want ik heb geleerd dat een lichaam eigenlijk alleen maar een omhulsel is, en dat je ziel voortleeft als je sterft.
Eigenlijk zijn ze van binnen al dood, en ik heb zo het vage idee in mijn achterhoofd dat als je ze 'doodt' met een vloek, dat ze dan gewoon weer opstaan. Je kunt ze niet doden, want ze zijn al dood. Volg je mijn vage verhaal nog? Ik volg mezelf namelijk niet meer. |
_________________ Meredith & Derek! |
|
  |
 |
~*leslien*~
6e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 21, 2006 15:48 |
 |
volgens mij kun je ze niet echt doden omdat ze geen ziel hebben , maar je kan ze wel ernstig verwonden ofzo dat ze dan een tijd uitgeschakeld zijn |
_________________ We are all born in the gutter, but some of us are looking at the stars
oscar wilde... |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 21, 2006 16:42 |
 |
Door de Petronus zijn ze een tijdje uitgeschakeld, en daardoor kan je ze ook verbannen...maar je kan ze niet echt uitschakelen volgens mij... |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 21, 2006 17:19 |
 |
ik denk niet dat iemand ooit een AK zal uitspreken op een dementor, gewoonweg omdat het verboden is, je dan in Azkaban beland, en dan met nog meer dementors zit.
plus het is niet makkelijk om zomaar iets of iemand te vermoorden. Je moet het echt serieus willen. En dan moet je volgens mij psygopaat zijn.
Het is niet zo dat er uit angst perongelijk een geweer af kan gaan. Bij deze spreuk meot het echt gemeend zijn |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 21, 2006 17:20 |
 |
@ Rhona ik denk niet dat het mogelijk is om een Ak uit te spreken over een dementor...Ik heb een idee dat ze daar immuum voor zijn... Ik denk dat de partonus het meest effectief is om een dementor te bestrijden... |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 21, 2006 17:27 |
 |
Witch_Eva schreef: | @ Rhona ik denk niet dat het mogelijk is om een Ak uit te spreken over een dementor...Ik heb een idee dat ze daar immuum voor zijn... Ik denk dat de partonus het meest effectief is om een dementor te bestrijden... |
ik twijfel er zelf ook een beetje aan. Het is namenlijk zo dat ze zich wel kunnen voortplanten, of iig kunnen vermeerderen. Dit blijkt uit HBP. En daarvoor zouden ze levend moeten zijn. Dan zou het dus kunnen.
Geen enkel levend wezen kan tegen een AK vloek, het ligt er wel aan, van wat voor sterkte de vloek is.
Als ze neit levend zijn, dan kan het niet. Maar ik verwacht niet dat er iemand immuun is voor een AK vloek.
De patronus lijkt me wel de beste oplossing, als je het effectief wil doen, zonder risico's |
|
|
  |
 |
rubyboy
2e jaars

Verdiend:
21 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 21, 2006 17:34 |
 |
ik dacht dat je een demonter kon doden door de ep (expecto patronum), want in een boek staat: 'het hert moest de demonter geraakt hebben, waar vermoedelijk zijn hart lag' dus ik dacht dat ze zo doodgingen. |
|
|
  |
 |
D@@n
5e jaars

Verdiend:
31 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 21, 2006 17:36 |
 |
Rhona schreef: | Witch_Eva schreef: | @ Rhona ik denk niet dat het mogelijk is om een Ak uit te spreken over een dementor...Ik heb een idee dat ze daar immuum voor zijn... Ik denk dat de partonus het meest effectief is om een dementor te bestrijden... |
ik twijfel er zelf ook een beetje aan. Het is namenlijk zo dat ze zich wel kunnen voortplanten, of iig kunnen vermeerderen. Dit blijkt uit HBP. En daarvoor zouden ze levend moeten zijn. Dan zou het dus kunnen.
Geen enkel levend wezen kan tegen een AK vloek, het ligt er wel aan, van wat voor sterkte de vloek is.
Als ze neit levend zijn, dan kan het niet. Maar ik verwacht niet dat er iemand immuun is voor een AK vloek.
De patronus lijkt me wel de beste oplossing, als je het effectief wil doen, zonder risico's |
Over die levende wezens en Ak vloek heb je gelijk, maar als de dementors geen levende wezens zijn hoe kunnen ze dan toch gewoon dingen doen. Met de Necroten kan dat, maar die zijn betovert. Zouden de dementors dan ook betoverd zijn, als ze tegen de Avade Kedavra kunnen. |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 21, 2006 17:45 |
 |
Nee D@@n dat denk ik niet... Ik denk niet dat de dementors betovert zijn net zoals de necroten....
Ik weet zelf ook niet of ze nou wel of niet bestand zijn tegen de AK... Ik heb altijd zo'n gevoel dat dementors meer geesten zijn, omdat dreuzels ze niet kunnen zien... Ik weet niet... Ik denk zelf dat ze immuum zijn voor de AK...
maar als iemand een andere theorie heeft sta ik daar ook voor open... |
|
  |
 |
jelle2
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 21, 2006 17:53 |
 |
ik zal ook eens antwoorden:
In mijn woordenboek staat dat de kus van een dementor een leeg hulsel achterlaat en dus ben je dan zelf een dementor(leeg hulsel dus je leeft niet meer). |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 21, 2006 17:55 |
 |
jelle2 schreef: | ik zal ook eens antwoorden:
In mijn woordenboek staat dat de kus van een dementor een leeg hulsel achterlaat en dus ben je dan zelf een dementor(leeg hulsel dus je leeft niet meer). |
Het kan best zijn dat je dit uit een boek hebt... alleen ik geloof het niet... Als je een kus krijgt van een dementor dan ben je gewoon dood... Ik geloof niet dat je dan zelf een dementor word..
edit: @Rubyboy (post hieronder) ok dat bedoel ik ook... Maar ik geloof niet dat je dan een dementor word...Dat je ziel gewoon weg is.. dat je dan "dood" bent.. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u]
Laatst aangepast door Witch_Eva op Vr Apr 21, 2006 17:58; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
rubyboy
2e jaars

Verdiend:
21 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 21, 2006 17:57 |
 |
Witch_Eva schreef: | jelle2 schreef: | ik zal ook eens antwoorden:
Het kan best zijn dat je dit uit een boek hebt... alleen ik geloof het niet... Als je een kus krijgt van een dementor dan ben je gewoon dood... Ik geloof niet dat je dan zelf een dementor word.. |
correctie: dan ben je niet dood, maar dan wordt je ziel er uit gezogen, dat is nog veel erger. |
|
|
  |
 |
jelle2
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 21, 2006 18:02 |
 |