Auteur |
Bericht |
Charlie
Oceanic 815 Survivor

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 18, 2006 20:05 |
 |
Hallo iedereen,
Omdat er nu al verschillende topics bestonden over de Spiegel van Neregeb, leek het ons wel een goed idee om een algemeen topic te hebben en de vragen nog eens allemaal op een rijtje te zetten.
sirius_is_te_gek schreef: | 1. Toen ik vandaag in de trein zat, praatte ik wat met me zus over de HP-films en toen kwam de spiegel van Neregeb ook ter sprake. En toen kreeg ik een ingeving over de spiegel. Harry moet echt zeker weten wat Voldemorts Horcruxes/Gruzielementen zijn. Het kan zijn dat Harry in deel 7 weer in aanraking komt met de spiegel en ik denk dat Harry diepste verlangen nu is Voldemort te verslaan. Nu denk ik dat de spiegel een of meerdere Horcruxes van Voldemort laat zien die nog gevonden moeten worden, misschien toont de spiegel ze samen met de plekken waar ze verborgen zijn.
Het wordt anders echt heel moeilijk voor Harry om te ondekken waar sommige Horcruxes zijn. Harry zag in het eerste boek de steen der wijzen in de spiegel, en dat verlangen was zelfs nog sterker dan dat hij zijn familie zou zien, en daarom lijkt het me logisch dat hij ook de overgebleven horcruxes zal zien. |
Tinkerbell schreef: | 2. Ik was pas boek een nog een keer aan het lezen en toen viel me het volgende op. Als ron in de mirror of erised kijkt ziet hij zichzelf als Head Boy en met de zwerkbalbeker. Ik vroeg me af of jullie denken dat dit misschien weer een soort van "voorspelling/hint" van JKR is.
Ron zit per slot van rekening nu in het zwerkbal team en hij is natuurlijk al klassenoudste en mevrouw wemel zegt in ootp dat dit een mooi opstapje is om head boy te worden... |
desideriusD+ schreef: | 3. Waar is de Spiegel van Neregeb? Is die vernietigd, net als de Steen der Wijzen? Perkamentus zei dat hij ergens anders werd ondergebracht, om speciale redenen. Ikzelf denk dat hij in het Departement van Mystificatie is ondergebracht. En dat we er nog meer van komen te weten. |
Nu.. Wat denken jullie? |
Laatst aangepast door Charlie op Wo Jul 19, 2006 7:23; in totaal 4 keer bewerkt |
|
  |
 |
Wouterz Wemel
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 18, 2006 20:08 |
 |
Dat met de gruzielementen in de spiegel zou best wel eens waar kunnen zijn. Harry zal het niet alleen kunnen. Zelfs als hij de gruzielementen vind, zal hij ze ook nog moeten vernietigen.
We weten nu wel een aantal plaatsen waar een Gruzielement kan liggen, maar die spiegel zal er zeker nog een rol voor spelen! |
_________________ Mr Potter has no choice ...
And he knew, without knowing how he knew it, that the phoenix had gone, had left Hogwarts for good, just as Dumbledore had left the school, had left the world ... had left Harry
I'm not afraid, Harry. I'm with you. |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 18, 2006 21:39 |
 |
@Charlie Wemel: het is misschien leuker als je erbij schreef van wie de quotes oorspronkelijk waren...
Charlie says; Dat is ondertussen gebeurd
Over de tweede qoute: Ron ziet zichzelf omdat hij vindt dat hij moet onderdoen voor zijn broers, hij wil zich in het eerste deel zo hard mogelijk bewijzen. 1 van zijn broers was zwerkaanvoerder en een andere hoofdmonitor. Logisch dat Ron in de spiegel ziet dat ij beide is, hij wil zijn broers namelijk graag overtreffen. Heeft niets met de toekomst te maken. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 21, 2006 6:45 |
 |
1. Ja, dat zou best wel eens kunnen. Dat Harry de spiegel gebruikt om de Gruzielementen op de sporen. Alleen is de vraag nu wel waar die spiegel in godsnaam is. Volgens mij was die spiegel van Perkamentus en nu hij dood is, zal zijn schilderij misschien zeggen aan Harry waar die spiegel is. En dan kan hij gewoon erin kijken en zien dat hij het Gruzielement ergens vandaan haalt. En misschien ziet hij dan ook in de spiegel hoe hij het gruzielement kan vernietigen???
2. Ron wil zich gewoon proberen te bewijzen, omdat zijn broer ook allemaal hoge en goede functies hadden op Zweinstein. Ik denk niet dat het een voorspelling is, anders is hij niet uitgekomen. Aangezien Harry nu de aanvoerder is van Griffoendor...
3. Perkamentus zei dat hij ergens anders werd ondergebracht, om speciale redenen. En daarmee bedoelde hij dat ze de spiegel naar de derde verdieping zouden brengen, bij Pluisje. Maar waar hij nu staat, dat weet ik (nog) niet. Ik denk eigenlijk ook niet dat hij nog op de derde verdieping staat, want dat zou vreemd zijn om die spiegel daar gewoon te zetten. En ik denk ook niet dat hij op het ministerie van Mystificatie staat, want volgens mij is hij eigendom van Perkamentus. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
satans_lil_helpah
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 21, 2006 19:49 |
 |
@lupos-freak : het is niet omdat harry aanvoerder van het zwerkbalteam in boek 6 was , dat hij het ook in boek 7 zal zyn hé, dus ron kan het nog altijd worden
1. dit is zeer goed bedacht! en als de spiegel inderdaad eigendom van perkamentus was , dan zal zijn broer(desiderius) misschien het nu wel hebben
2. dit zou ook wel kunnen...
3. zoals ik al schreef by nummer 1 , ik denk dat de spiegel eigendom van perkamentus was, en dat die nu bij zijn broer is(desiderius). als harry er dan naartoe gaat kan desiderius misschien nog wat extra informatie geven ofzo... |
_________________ hell was full, so i came back
zwaddericcchhhh!...
Savvy?
today you will always remember as the day you almost caught captain Jack Sparrow... |
|
  |
 |
Evii_*
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 22, 2006 10:00 |
 |
Ik ben er niet zeker van of die spiegel naar perkamentus zijn broer zou gaan. Staat miss wel in zijn testament ofzoo? Misschien erft Anderling hem ofzo ?
Maar waarom gebruikte Perkie die spiegel zelf dan niet op die greuzelimenten op te sporen.
Hij zei in boek zeg dat hij lang opzoekwerk '(ofzoo)' heeft moeten verichten om die grot te vinden. Als hij in de spiegel zou kijken zou hij miss gewoon un kaart zien met de plaats erop. Dus ik ben er niet zeker van of die spiegel Harry zal helpen. Het kan natuurlijk ook altijd de fout zijn van een oudere man '( zoals Perkie zichzelf noemt )' dat hij die spiegel gewoon over het hoofd gezien heeft.
Ik denk dat Ron trouwens ook niet meer hetzelfde ziet in de spiegel dan 5jaar geleden. Trouwes , Harry,Ron&Hermelien gaan niet meer aan hun zevende jaar beginnen dus hoe kan Ron dan hoofdmonitor&aanvoerder worden ? |
_________________ Always saying,"little girl don’t step into the club |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Za Jul 22, 2006 10:55 |
 |
Over het feit dat harry Potter in het 6de boek aanvoerder was, Denk ik best dat hij het in het 7de boek niet zal zijn. Ik denk namelijk dat hij meer bezig houd om het verslaan van de heer van het duisternis en niet met zwerkbal. Over de spiegel gesproken ik zal eigenlijk NU niet weten waar hij terecht is gekomen, misschien staat hij gewoon nog op zweinstein verborgen, ik denk dat hij ook gewoon op zweinstein kan blijven staan, ik bedoel waarom niet? |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 22, 2006 11:04 |
 |
satans_lil_helpah schreef: | @lupos-freak : het is niet omdat harry aanvoerder van het zwerkbalteam in boek 6 was , dat hij het ook in boek 7 zal zyn hé, dus ron kan het nog altijd worden |
Waarom niet? Plank was in het eerste boek toch ook aanvoerder en in het derde nog steeds. Volgens mij is het nu eenmaal als er iemand aanvoerder is en die blijft op school dan blijft hij volgens mij ook aanvoerder. Oh, en daarbij Rowling zei dat er in het zevende boek geen zwerkbal voorkomt, dus...
Evii_* schreef: | Ik ben er niet zeker van of die spiegel naar perkamentus zijn broer zou gaan. Staat miss wel in zijn testament ofzoo? Misschien erft Anderling hem ofzo ? |
Ik denk niet dat iemand hem echt erft. Ik denk dat hij gewoon ergens op Zweinstein blijft staan.
Evii_* schreef: | Maar waarom gebruikte Perkie die spiegel zelf dan niet op die greuzelimenten op te sporen. |
Het simpelste is soms het moeilijkste om aan te denken. En in Perkamentus geval denk ik wel dat dat klopt... |
|
  |
 |
Narcissa

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Za Jul 22, 2006 14:20 |
 |
Citaat: | Waarom niet? Plank was in het eerste boek toch ook aanvoerder en in het derde nog steeds. Volgens mij is het nu eenmaal als er iemand aanvoerder is en die blijft op school dan blijft hij volgens mij ook aanvoerder. Oh, en daarbij Rowling zei dat er in het zevende boek geen zwerkbal voorkomt, dus... |
Potter en [plank kan je hierbij niet samen gaan vergelijken. Plank had geen problemen wat Potter wel heeft. Hij heeft volgens mij wel echter andere dingen aan zijn hoofd om zwerkbal aanvoerder te worden. Hij heeft als doel om zo vlug mogelijk de heer van het duisternis te verslaan, en het is maar ook de vraag dat hij naar school gaat, of Zweinstein open is |
|
  |
 |
Olivier
The Fullblood Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 23, 2006 17:59 |
 |
Ik heb ook nog ergens een aardige theorie over de Spiegel van Neregeb gelezen, eerst even een quote van de beschrijving door Rowling in boek 1 (sorry, nederlandse quote niet beschikbaar ^^):
Citaat: | It was a magnificent mirror, as high as the ceiling, with an ornate gold frame, standing on two clawed feet.... |
Die 'klauwen' vallen toch wel op. Zou deze spiegel van Rowena Ravenklauw geweest zijn? Was er niet iemand opzoek naar iets wat van haar geweest is?
Opzich zou het wel mooi zijn...een spiegel met een horcrux erin, waardoor je onsterfelijk wordt, hetgene wat je het meest begeerd...
De aanwijzing is natuurlijk niet super groot, maar het zou kunnen.  |
_________________ 'I've to go back, haven't I?' 'That is up to you.'
'Do I have a choice?' 'Oh Yes.' Dumbledore smiled at him. 'We are in King's Cross you say? I think that if you decided not to go back, you would be able to...let's say...board a train.' |
|
  |
 |
Narcissa

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 23, 2006 20:36 |
 |
Hey daar zeg je wat, Albus wist niet welke twee dingen van Ravenklauw en Huffelpuf zijn. Maar zoals Olivi(s)ander uit heeft gelegd kan misschien de spiegel iets bijzonder's hebben. Maar waarom heeft Albus het dan niet in het eerste ofzo gevonden. Of in de laatste deel effe gekeken als dat een griezelement was? |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 19, 2006 22:43 |
 |
Narcissa schreef: | Potter en [plank kan je hierbij niet samen gaan vergelijken. Plank had geen problemen wat Potter wel heeft. Hij heeft volgens mij wel echter andere dingen aan zijn hoofd om zwerkbal aanvoerder te worden. Hij heeft als doel om zo vlug mogelijk de heer van het duisternis te verslaan, en het is maar ook de vraag dat hij naar school gaat, of Zweinstein open is |
Ja, Harry heeft enorm veel problemen. Maar volgens mij blijft een aanvoerder nu eenmaal aanvoerder. Dus volgens mij zou hij aanvoerder worden in deel zeven, maar aangezien er geen zwerkbal is.
Misschien is er wel geen zwerkbal in boek zeven omdat de aanvoerder er geen tijd voor geeft!
Olivi(s)ander schreef: | Ik heb ook nog ergens een aardige theorie over de Spiegel van Neregeb gelezen, eerst even een quote van de beschrijving door Rowling in boek 1 (sorry, nederlandse quote niet beschikbaar ^^):
Citaat: | It was a magnificent mirror, as high as the ceiling, with an ornate gold frame, standing on two clawed feet.... |
Die 'klauwen' vallen toch wel op. Zou deze spiegel van Rowena Ravenklauw geweest zijn? Was er niet iemand opzoek naar iets wat van haar geweest is? |
Dit vind ik ook wel een heel goede theorie. Die klauwen zullen inderdaad wel van Ravenklauw zijn. Maar ik denk niet dat de spiegel zelf een gruzielement is, maar dat de sleutel tot één [?] gruzielement bij of in de spiegel te vinden is. Zoals in het eerste boek, hielp de spiegel ook wel met het vinden van de steen. Dat was een vloek van Perkie, misschien heeft iemand anders [Voldemort of RAB] er ook wel zo'n vloek over uit gesproken??? |
|
  |
 |
Wemelin
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 20, 2006 19:47 |
 |
De spiegel kan toch haast geen Gruzielement zijn als Perkamentus het in zijn bezit heeft/had? Voldemort is toch wel Ãéts voorzichtiger op een stukje van zijn ziel...
Dat Harry de plaatsen ziet waar de overige Gruzielementen in verborgen zijn is mogelijk, waarschijnlijk zelfs. Het wordt anders wel heel moeilijk om in één leerjaar een paar goedverborgen Gruzielementen te vinden zonder de hulp van Perkamentus. |
_________________ "Je bent de trouwe volgeling van Perkamentus, hé Potter?"
"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is." |
|
  |
 |
Felix Fortana
2e jaars

Verdiend:
43 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 20, 2006 21:53 |
 |
das waar het wordt moeilijk
en de spiegel een gruzielement? ik denk ni dat da het is
miss ma als da een gruzielement is wist voldemort toch hoe die aan de steen moest komen he? |
_________________ Ik wou dat ik een traan was, om geboren te worden in je ogen, te leven op je wang en te sterven op je lippen. |
|
  |
 |
Maurice62
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 20, 2006 22:05 |
 |
1. Het lijkt me erg sterk dat harry voldemort tegenkomt op een plek waar de spiegel van neregeb staat. Harry komt voldemort tenslotte maar een keer tegen in het verhaal (zoals nu toe in de andere boeken). Harry heeft nu geen bescherming meer en het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij het er levend van afbrengt als hij midden in het verhaal levend bij voldemort terecht komt.
2. Perkamentus heeft gezegd hoe de spiegel van neregeb werkt. Het lijkt me dus niet dat hij de toekomst zal laten zien. Ron hield namelijk ook een trofee in zijn handen en was een kampioen. Dit zie ik ron nog niet doen.......
3. Hier ben ik het eens met lupos freak  |
|
|
  |
 |
|