Auteur |
Bericht |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Ma Aug 07, 2006 15:41 |
 |
Ik heb na een lange tijd deel 4 weer eens gelezen, En ja ik stond heel even stil nadat Meneer Wemel, samen met Fred, George en Ron Harry gaan op halen bij de familie Duffeling. En las ik dit:
Citaat: | BENG Het elektrische haardje vloog door de kamer toen de dichtgetimmerde schoorsteen openspatte en meneer Wemel, Fred, George en ron in een regen van puin en splinters naar buiten werden geblazen. | ( Staat op pagina 38 boven aan in het Nederlandse boek. )
Mijn vraag is, hebben de buren dan helemaal niks gemerkt? Of iets gehoord? Ik bedoel dat moest heel hard zijn geweest. Dan zal je denken dat er wel iets kwam kijken , wat er aan de hand was. dat moet je zeer zeker horen als er iets open barst met een harde BENG. Maar nee er kwam geen een iemand kijken, En niemand had daar een spreuk gebruikt, alleen had Meneer Wemel kunnen regelen dat ze via de openhaard kunnen gaan. Maar verder hadden ze ver ik kan achter halen niks gebruikt om de veiligheid. Hoe denken jullie hier over?? |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 07, 2006 15:45 |
 |
Dreuzels zijn stom. Ze horen en zien alleen maar de dingen die ze willen horen en zien.
Ze keken toch ook niet op toen dat huis opeens verscheen ... dat huis van Sirius, dus ik denk dat ze gewoon helemaal niks hebben gemerkt. |
 |
pigwidgeon
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 07, 2006 15:49 |
 |
De buren hebben vast wel iets gehoord.
En ik denk dat alle vrouwelijke buren net zo nieuwsgierig zijn als Aunt Petunia, maar als puntje bij paaltje komt een ieder nergens iets aan doet. Ze roddelen over jou en niet met jou. |
|
|
  |
 |
Maurice62
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 07, 2006 17:20 |
 |
Volgens het boek is het iedereen hetzelfde in de straat als de duffelingen (behalve mevr. Vaals dan). Denk je dan echt dat de buren gezien willen worden met de wemels.....neee dus!!! |
|
|
  |
 |
Slytherin
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 07, 2006 17:30 |
 |
Ik denk dat de Duffelingen wel een smoes over heen hebben gepraat tegen de buren over die knal |
_________________ Pain: Is a part of the puzzle.
Blood: Is the price of freedom.
Death: Is not that easy.
Suffering: You haven't seen a thing.... not yet |
|
  |
 |
Narcissa

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Ma Aug 07, 2006 18:09 |
 |
Maurice62 schreef: | Volgens het boek is het iedereen hetzelfde in de straat als de duffelingen (behalve mevr. Vaals dan). Denk je dan echt dat de buren gezien willen worden met de wemels.....neee dus!!! |
Waar staat dat dan in het boek?? De Wemels hebben daar helemaal niks mee te maken. Ik bedoel als ze zo zijn als de duffelingen, waarom zijn ze dan niet komen kijken?, Ik weet zeker als een van hun het hoort , vlug gaat kijken wat er precies aan de hand is. |
|
  |
 |
Bradhadair
6e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 08, 2006 20:23 |
 |
ik denk wel dat ze het gehoord hebben
want ze letten op alles en roddelen snel
dus er zullen heus wel vragen zijn gesteld aan de duffelingen.
maar dat word denk ik niet vermeld  |
|
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 08, 2006 20:38 |
 |
Als ze het zouden merken dan moesten de buren van Sirius het al helemáál merken. Er kwam een heel huis tevoorschijn en ze gingen gewoon door met waar ze mee bezig waren en als ze dat doen merken ze dus helemaal niks. Zo staat dat geloof ik ook in dat boek.
Ik blijf tot nu toe van mening dat Muggles/Dreuzels dom zijn en alleen maar horen en zien wat ze willen... Staat ook ergens in een boek. Welke weet ik niet meer. |
 |
Narcissa

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 08, 2006 21:19 |
 |
Helen schreef: | Als ze het zouden merken dan moesten de buren van Sirius het al helemáál merken. Er kwam een heel huis tevoorschijn en ze gingen gewoon door met waar ze mee bezig waren en als ze dat doen merken ze dus helemaal niks. Zo staat dat geloof ik ook in dat boek.
Ik blijf tot nu toe van mening dat Muggles/Dreuzels dom zijn en alleen maar horen en zien wat ze willen... Staat ook ergens in een boek. Welke weet ik niet meer. |
Het huis van Sirius is ook heel anders hè, die is betoverd en noem maar op. dat is niet bij de Duffelingen. |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 08, 2006 21:24 |
 |
Ok, daar heb je wel gelijk in maar als ze toch wat gemerkt hadden had dat volgens mij wel ergens in het boek gestaan. Dat had ze gewoon tè leuk gevonden om dat niet ergens neer te zetten dat de Dursley´s er last van hebben gehad dat de buren waren wezen vragen wat dat voor kabaal was ... hey, ik bbedenk me net wat .. ja op dit tijdstip. Ik weet het.
Er zijn toch obliviators (ofzo) die zijn, als de buren wel wat hadden gemerk vast langsgeweest om hun geheugen uit te wissen. |
 |
Narcissa

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 08, 2006 21:54 |
 |
Over het geugen uit te wissen..Dat klop dat hebben ze in boek 3 gedaan, Toen Harry zij tante op blaasde...Maar toen werd het beschreven, en dat was in boek 4 het geval niet. Ik dacht eerst dat Meneer Wemel het misschien zal hadden kunnen doen..Maar daar stond niks van in |
|
  |
 |
Potterfreaky
Harry's secret lover

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 08, 2006 22:25 |
 |
Het is idd wel vreemd dat er niemand reageerde, maar ws hebben ze het wel gehoord, maar roddelen ze er met elkaar over, trouwens, toen levenius lorrebos verdwijnselde in OotP aan het begin, reageerde toch ook vrijwel niemand? (alleen de overbuurvrouw, dacht ik) Volgens mij zien en horen dreuzels echt niks (dat is ook gezegt in POA) hoewel ze in CoS wel de vliegende auto zagen?? |
|
|
  |
 |
Jalf
The Musical Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 08, 2006 23:02 |
 |
Muggles verzinnen voor elke vorm van magie een wetenschappelijke of een andere logische verklaring voor. En aangezien Dudley nog wel eens vaak driftig is, hadden de Dursley's gewoon tegen de buren kunnen zeggen dat hij veel eens een driftbui had en met spullen heeft lopen gooien.
Over Grimauldplace... Dumbledore was the Secretkeeper van The Order. Iedereen waarvan Dumbledore het wilde zou het huis zien. De muggles mochten het niet zien, en daardoor zagen ze het ook niet. Harry zag het namelijk ook pas NADAT hij het briefje van Dumbledore had gelezen. |
_________________ ...15/10/02.01/01/09...
...I'll miss ya... |
|
  |
 |
pigwidgeon
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 09, 2006 11:57 |
 |
Dat ze het vliegende auto hebben kunnen zien komt omdat de toverspel om het onzichtbaar te houden aan het storen was. En op moment dat iets niet onzichtbaar meer is.... is het zichtbaar. |
|
|
  |
 |
daniel lovaa
5e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 09, 2006 12:07 |
 |
het lijkt mij wel dat ze iets hebben gehoorttt..
of ze zijn doof
maarr het kan ok gewoon zo zijn dat ze niet thuis waren weettje wel.. |
_________________ H: your a wizard harry!
H: i'm a what? |
|
  |
 |
|