Auteur |
Bericht |
Sacha
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
52 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 17, 2006 20:17 |
 |
Beste Nederlandse song stond er wel maar de als het goed is nog niet.
Wat vinden jullie de beste Nederlandse film?
En waarom?
Ik zelf vind Amazones een erg goede film
De best *Net nog gekeken*
Ik vind hem erg goed omdat het een orgineel verhaal is leuke mensen in spelen en hij heel erg grappig is! Zeker een aanrader.
Ik ben benieuwd naar die van jullie... |
_________________ Matthew Fox <33333
|
|
  |
 |
Lauu
4e jaars

Verdiend:
28 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 18, 2006 14:57 |
 |
Ik heb een tijdje geleden de film Simon gezien.
Dát is pas een mooie film <3
Het gaat over zo'n jongen ; simon; & hij is echt zo'n échte amsterdammer. Vrouwen ; Drank &zovoort.
Dan krijgt hij kanker & dan wordt dat hele kanker proces beleeft enzo.
Ook heb ik de Tweeling gezien. Dat blijft mn favoriete Ned. film. Hij is niet helemaal Nederlands;Duits & Nederlands.
Hij gaat over de 2e wereldoorlog & over 2 meisjes. Een 2ling en hun ouders overlijden ; dus worden ze 'gesplitst'. De een bij duitsers & de ander bij Nederlanders.
En dan ontmoetten ze mekaar , maar de éen is vóor Hitler en de ander tégen.
xx |
  |
 |
counterwise
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 18, 2006 20:51 |
 |
_Lauw92 schreef: |
Ook heb ik de Tweeling gezien. Dat blijft mn favoriete Ned. film. Hij is niet helemaal Nederlands;Duits & Nederlands.
Hij gaat over de 2e wereldoorlog & over 2 meisjes. Een 2ling en hun ouders overlijden ; dus worden ze 'gesplitst'. De een bij duitsers & de ander bij Nederlanders.
En dan ontmoetten ze mekaar , maar de éen is vóor Hitler en de ander tégen.
xx |
ja dies mooi he!
idd ook bij mij is dat mijn favo ned film.. kijk er soms 1 .. maar vind ze niet al te vet |
_________________ "life is like a box of chocolates, you'll never know what you get
favoriete uitspraak "one fly over the cuckoo's nest":
~but at least I tried~ |
|
  |
 |
Sambora
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 19, 2006 2:11 |
 |
ik vind de meeste nederlandse films niks aan... behalve 3...
de eerste is: de lift... gaat over een moordende lift
de tweede is: spetters gaat over een motorcrosser die verlamd raakt
de derde is: de kleine blonde dood gaat over een jongetje |
_________________ You know, you remind me of a poem I can't remember, and a song that may never have existed, and a place I'm not sure I've ever been to
- Don't You Know Who I Think I Am - |
|
  |
 |
eilonwy
4e jaars

Verdiend:
42 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 20, 2006 11:07 |
 |
meestal hou ik niet zo van nederlandse films,... maar dan heb ik het ook over costa enzo,...
maar een half jaar geleden(misschien langer) heb ik 'van god los' gezien, en die vond ik echt gewoon goed.
goeie acteurs, en ik vond het accent dat erin zit niet nep,..
en een heel goed verhaal. |
|
|
  |
 |
LavenderBrown
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
398 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 20, 2006 11:17 |
 |
Hmm.. Ik vind sommige Nederlandse films wel goed, maar ik ben toch meer van de buitenlandse films.
Wel een mooie film vond ik Loverboy. Erg realistisch. Ook met Monique van de Ven, geloof ik. Of heet ze anders? In ieder geval, dat meisje die Taffie in zoop speelt. Dat gaat dus over een meisje, Evelien heet ze geloof ik, die in de wereld van loverboys terecht komt. Het einde vond ik best - nou ja, zielig. Dan snijdt hij met een mes in haar wang... Ieks. |
_________________ hey love
awful happens all the time
don't let it kill you. |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 20, 2006 13:25 |
 |
Mogen Vlaamse films ook?
Ad Fundum.
Een film over het (Leuvense?) studentenleven.
Op sommige momenten was het er wel ver over, maar was echt wel een goede film. Best wel erg tegen het einde aan en zo maar toch goed.
De hel van Tanger vond ik ook een zeer goede film.
Gebaseert op een waar gebeurd verhaal.
Binnenkort komt er ook een film van Windkracht 10 uit.
Ik denk wel niet dat ik die in de bioscoop ga kijken. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
satans_lil_helpah
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 20, 2006 13:47 |
 |
Ad Fundum is inderdaad een hele goede film, een van de weinige goede vlaamse films
wat ik ook goede films vindt zyn team spirit 1 en 2. ze gaan over een voetbalploeg waarin vrienden zitten al sinds hun 12 jaar, en de film gaat dan over het alledaagse leven enzo, maar er zitten echt wel grappige stukjes in. vooral axel daeseleire vind ik goed, die praat echt "aantwaarps"
dit zyn zowat de enige goede vlaamse films vind ik |
_________________ hell was full, so i came back
zwaddericcchhhh!...
Savvy?
today you will always remember as the day you almost caught captain Jack Sparrow... |
|
  |
 |
Wemelin
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 20, 2006 15:45 |
 |
Ik heb niet veel Nederlandse films gezien, maar van diegene die ik wel heb gezien was Phileine zegt sorry echt mijn favoriet. Jammer dat ze hem niet hebben bij de bieb  |
_________________ "Je bent de trouwe volgeling van Perkamentus, hé Potter?"
"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is." |
|
  |
 |
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 23, 2006 17:45 |
 |
LavenderBrown schreef: | Hmm.. Wel een mooie film vond ik Loverboy. Erg realistisch. Ook met Monique van de Ven, geloof ik. Of heet ze anders? In ieder geval, dat meisje die Taffie in zoop speelt. Dat gaat dus over een meisje, Evelien heet ze geloof ik, die in de wereld van loverboys terecht komt. Het einde vond ik best - nou ja, zielig. Dan snijdt hij met een mes in haar wang... Ieks. |
O ja, die heb ik op school gekeken. Die is echt zwaar heftig. Wel realistisch gespeelt.
Ik ben meestal niet zo dol op Nederlandse films, omdat ze vaak veel seks bevatten.
Eigenlijk vind ik ''Minoes'', ja dekinderfilm, echt ontzettend leuk als Nederlandse film. |
_________________ I LOVE HPF |
|
  |
 |
Zara
2e jaars

Verdiend:
88 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 23, 2006 18:24 |
 |
Je hebt hele goede Nederlandse films (ik heb vandaag de trailer in de bios gezien van Zwartboek...dat lijk mij een indrukwekkende film) en het is terecht dat Antonia en Karakter een OSCAR hebben gewonnen. Je hebt natuurlijk ook bagger films maar die heb je ook in Hollywood. |
|
|
  |
 |
huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Sep 05, 2006 21:26 |
 |
Mogen Belgische films ook?
Ik vind de films van Team Spirit wel nog leuk. En Max met Jacques Vermeire is ook heel leuk. Of Oesje met Chris Van Den Durpel?
Dat vind ik 3 (4, er zijn al 2 Team Spirit films) heel leuke films.
Van Nederland ken ik eigenlijk niet zoveel film. Nou, Flodder ken ik wel, maar dat lijkt me maar een hoop gezever. (sorry voor de fans)
Minoes vind ik ook best wel leuk, ook al is het en beetje kinderachtig Hier twijfel ik wel een beetje, ik weet eigenlijk niet zo goed van welk land het is (belachelijk, vind je niet ) |
_________________ De dood is lichter dan een veer,
de plicht is zwaarder dan een berg.
- het Rad des Tijds - |
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Sep 05, 2006 21:35 |
 |
Veel Nederlandse films vind ik veel te grof.
En dat is nu net weer typisch Nederlands: drank, drugs, seks..
Niet dat dat niet in een film mag zitten, maar nij Nederlandse films kom ja daarvan een vervelende stijl tegen. Te Nederlands gewoon. |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
  |
 |
PixieFilth
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea
|
Geplaatst:
Di Sep 05, 2006 22:03 |
 |
Het is idd wel kenmerkend voor Vlaamse/Nederlandse/Waalse films dat die nogal drank/drugs/sex etc zijn. Komt ook omdat het een heel ander genre is dan de Hollywood films, waar special effects etc bij komen kijken, waardoor er gewerkt kan worden met Fantasy dingen, en meer soorten films.
Maar binnen België/Nederland is het volgens mij nogal heel erg moeilijk om lokale films buiten een ander genre te maken.
En het stoort me ook helemaal niet.
Maar er zijn veel mooie Vlaamse films. Any Way The Wind Blows, bijvoorbeeld, van Tom Barman. Gaat eigenlijk niet over iets specifieks. Over een paar mensen die eigenlijk niks met elkaar te maken, maar op een of ander feestje bijeen komen.
En Steve + Sky. Over een prostitué en eenwatwashetookalweer die verliefd op elkaar worden. Een beetje 16+, maar heel mooi. Al moet ik het einde nog eens kijken. Ooit.
Ik herinner me ook 'n Waalse film, die Rosie heet denk ik. Gaat over een meisje van zo'n "trailerpark" (om het zo even te noemen) die een moeder met een drankprobleem heeft, en al hun geld opdrinkt. En dat meisje (aka Rosie) wilt dan werk, maar ze vind moeilijk iets. Simpel verhaal, dat wel. En helemaal in het frans, dus.
Ik weet dat ik er meer heb normaalgezien, maar dit is even alles waar ik op kan komen. |
Laatst aangepast door PixieFilth op Di Sep 05, 2006 22:10; in totaal 2 keer bewerkt |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Sep 05, 2006 22:07 |
 |
Sterretje schreef: | Veel Nederlandse films vind ik veel te grof.
En dat is nu net weer typisch Nederlands: drank, drugs, seks..
Niet dat dat niet in een film mag zitten, maar nij Nederlandse films kom ja daarvan een vervelende stijl tegen. Te Nederlands gewoon. |
Daar ben ik het mee eens.
De Nederlandse films zijn zo ... hard.
Ik hou er niet van.
Meestal vind ik ze nog slecht geacteerd maar dat kan aan mij liggen natruurlijk |
 |
|