Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Boeken: Darren Shan Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Nikki Webster-fan
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Nikki Webster-fan is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 9:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik lees Darren Shan en vind 't goede boeken!
alleen jammer dat ze bij ons in de bibliotheek niet alle delen hebben, zo hebben ze bijvoorbeeld deel 8 maar niet deel 7 Crying or Very sad ik heb in ieder geval de delen die ze in de bib wél hebben (deel1 tot6 en deel8) gelezen en vond deel 1 't beste, 't einde vond ik wat ontroerend... dat ie weg van z'n familie moest...
na HP vind ik die boeken de beste

Profiel bekijkenStuur privébericht
StarNoStar
1e jaars
1e jaars

StarNoStar is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 10:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ze tm deel 9 gelezen. Ik vind het ook wel goede boeken. Maar ik zou dus absoluut niet weten wanneer deel 10 uitkomt ofzo ^^;

Rayna
The Psycho Admin
The Psycho Admin

Verdiend: 0 Sikkels

Rayna is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 10:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oef, Darren Shan vind ik echt heel leuk. Het lijkt best veel op Harry Potter. Ontzettend coowl gewoon. Helaas heeft die stomme Bieb hier, Moordenaars bij Dageraad nog niet =.= en ik WIL die lezen!! Ik vind alleen die nieuwe letters op de kaften niet zo mooi, die dikke waren leuker.

Summergirl_14
1e jaars
1e jaars

Summergirl_14 is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 12:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

I love Darren Shan too!
Maar bij ons in de bieb hebben ze ook niet alle delen; alleen maar tot 7, en ze zijn er al t/m 10!!!
Ik moet nog 8, 9, en 10 lezen...

Maar waarom ik het leuk vind heb ik eigelijk geen verklaring voor... ik vind het gewoon supen boeken...

@ Rayna: deel 10 is ook al uit; ik geloof dat het Het Dodenmeer heet... Heb het pas in de Bruna gezien Razz

Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

Kelly Griffel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 13:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

StarNoStar schreef:
Ik heb ze tm deel 9 gelezen. Ik vind het ook wel goede boeken. Maar ik zou dus absoluut niet weten wanneer deel 10 uitkomt ofzo ^^;

I love Darren Shan! Oh...Zo'n goeie boeken.
Gewoon geweldig verteld en mooie verhalen.
Ik heb deel 10 al ^.^ In het Engels weliswaar ^.^
Ik was toen in Engeland en zag het boek daar staan en ik dacht: meenemen! Het heet in het Engels "The Lake of Souls" en ik denk dat het in het Nederlands "Het Dodenmeer" noemt. De titel is niet zo goed vertaald. Als je het boek leest weet je dat de titel gewoon letterlijk moest vertaald worden als "Het Meer van de Zielen" of "Het Zielenmeer"

Het gaat over Harkat Mulds die op zoek gaat naar zijn echte aard. Wie hij was voor hij stierf. Het is allemaal erg raar en je moet toch wel goed opletten naar hints. Laat je niet mislijden door wat er in het boek gebeurd. Als je erg goed nadenkt en niet naief bent, ga je op zoek naar hints. Waar op een bepaald moment het boek overheen gaat, daar zou je eigenlijk moeten doorhebben wie Harkat Mulds was...
Meer zeg ik niet want dan verklap ik het hele boek. Laat ik gewoon zeggen dat het boek angstaanjagend is in verschillende opzichten...
Vrouwe Evanna speelt hier ook weer een belangrijke rol, Darren zelf natuurlijk ook, Harkat is eigenlijk de hoofdpersoon in dit boek en ook Desmond Tiny speelt een belangrijke rol.

EDIT: ik heb trouwens alle boeken, behalve 6, tot nu toe!!

Laatst aangepast door Kelly Griffel op Za Nov 13, 2004 12:35; in totaal 1 keer bewerkt
StarNoStar
1e jaars
1e jaars

StarNoStar is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 14:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Is deel 10 al in het Nederlands uit? [Damn, net terug van de stad XD] Want ik heb ze allemaal in het Nederlands gelezen.
Zelf bezit ik deel 1,2,3 en 9, de rest heb ik van de bieb gelezen ^^;

Rayna
The Psycho Admin
The Psycho Admin

BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 15:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Summergirl_14 schreef:
I love Darren Shan too!
Maar bij ons in de bieb hebben ze ook niet alle delen; alleen maar tot 7, en ze zijn er al t/m 10!!!
Ik moet nog 8, 9, en 10 lezen...

Maar waarom ik het leuk vind heb ik eigelijk geen verklaring voor... ik vind het gewoon supen boeken...

@ Rayna: deel 10 is ook al uit; ik geloof dat het Het Dodenmeer heet... Heb het pas in de Bruna gezien Razz

Deel 10 ook al?? Shocked
Nou, dan mag die bieb van mij wel eens op gaan schieten zeg!!

Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 15:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet niet zeker of deel 10 al uit is in het Nederlands, maar de Nederlandse versie zou idd in juni uitkomen, dus eigenlijk zou het al uit moeten zijn... Misschien eens bij de boekhandel polsen?

Ik weet 1 ding en dat is dat ik niet kan wachten tot boek 11!

The Psycho Admin

BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 15:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Is er trouwens ergens al bekend hoeveel boeken er nog komen? Ik las ergens dat het er in de 20 werden, maar dat vind ik wel heel erg veel.
En hoeveel boeken zijn er inmiddels al in het engels verschenen? Heeft iemand enig idee?

Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 15:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rayna schreef:
Is er trouwens ergens al bekend hoeveel boeken er nog komen? Ik las ergens dat het er in de 20 werden, maar dat vind ik wel heel erg veel.
En hoeveel boeken zijn er inmiddels al in het engels verschenen? Heeft iemand enig idee?

Ik dacht dat er zelfs 24 boeken kwamen... Het is veel, maar aangezien het verhaal zo wordt uitgerekt, er kan gewoon van alles gebeuren in de boeken en het draait altijd maar om 1 hoofdding in de boeken. Ze zijn ook niet erg dik dus ik denk niet dat 24 overdreven is... Als het waar zou zijn dan, want het kan ook een gerucht zijn. Misschien moet je eens zoeken op Officiele Darren Shan Site
Er zijn in het Engels inmiddels al 10 boeken verschenen denk ik. Wanneer de elfde uitkomt weet ik niet... Zal ik zo even gaan kijken, misschien staat het er wel bij vermeldt.

Dreuzel

HaRrY Dt is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 16:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb er al 9 gelezen alle negen en hoop op nog veel meer

Summergirl_14
1e jaars
1e jaars

Summergirl_14 is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jul 03, 2004 19:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Boek 10 is iig bij de Bruna in Hilversum te koop!! (heb ik em namelijk gezien..)

Ik moet er nog veeels te veel!!! Ik moet nog 8, 9 én 10 lezen!!! Maar op het moment heb ik geen tijd meer om DS te lezen Sad
Maar ik hoop ook dat mijn bieb een beetje opschiet met de boeken, ik ben zelf namelijk op het moment blut.. Rolling Eyes

MeLoveSnape
Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 1077 Sikkels

MeLoveSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 06, 2004 10:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tja ik heb ze gelezen van de bieb, niet zelf gekocht. Ik vind het wel goede boeken, vlot geschreven enzo maar niet echt zo goed dat ik ze ga kopen.

Ik heb tot deel 7 gelezen, meer boeken van Darren heeft onze bieb niet Rolling Eyes

StarNoStar
1e jaars
1e jaars

StarNoStar is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jul 06, 2004 11:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

!!
Ik heb vandaag deel 10 binnen gekregen. Hij is wat dikker dan de vorige boeken. Hij lijkt me heel leuk, dus ga ik nu lezen ^^

Freya
1e jaars
1e jaars

Freya is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jul 06, 2004 15:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

jaa!
ik ken darren shan!ondertussen mijn lievelings-serie!ik heb de eerste 3 gelezen(in een week),maar de laatste 6 zijn voor de vakantie(naar amerika,3 weken)!ik heb de eerste 3 in een week gelezen,dan zulsen de anderen ook wel vlot uitzijn(in 3 weken).

Het hele forum vervormd door je AAA's. Ik heb ze weggehaald. Dus mensjes, denk die er nog maar bij! gr. SS

~~love~~

LEB DIE SEKUNDE Very Happy
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp