Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Namen theorieën Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
BeeGee Kenobi
Oude Forumnaam: Sirius Black's Girl! The Lost Mod
The Lost Mod

Verdiend: 0 Sikkels

BeeGee Kenobi is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 13:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zoals velen al weten heeft Rowling veel van de namen in de Harry Potter boeken gebaseerd op mythes en legenden....

Vaak neemt ze ook een stukje van deze legende mee in de verhalen..Naar mijn idee zou je dus aan de hand van de verschillende legendes en mythen het einde van HP kunnen voorspellen..

Ik zou graag willen weten wat jullie van deze Mythen en Legenden vinden..als je ze verbindt met HP:

Voldemortist" = dark wizard in the mid-evil times. Voldemortist means Lord of Evil or Dark Lord. The legend says that Voldemortist once tried to destroy Merlin before the time of King Arthur by bewitching good people, and simply bringing those who already were evil. Merlin destroyed Voldemortist by using a simple paralyzing charm and then fed him to the many-headed beast of the lake, the Lady of the Lake's pet. Then Merlin freed the bewitched people, and destroyed the evil men. That was maybe twelve, thirteen years before Arthur; In French means thief of death.

Arthur" = could be King Arthur. He was a leader in ancient times who defeated the Saxons and other enemies. He thereby united the people of Britain in peace and harmony.

Ronald" = (Scottish) king's adviser; "Running Weasel" = emperor from the 6th dynasty of a certain family. He never lost a game of chess. Sadly, the guards outside his home accidentaly let loose a rat dyed yellow which started a fire in which Running died. Interpretation: "6th dynasty" = Ron is the 6th born in the family, "rat dyed yellow" = remmber Ron tried to turn Scabbers yellow in the Hogwarts Express the first year?, "never lost a game of chess" = well, he actually never loses a game of chess, does he?

Wat vinden jullie..

Profiel bekijkenStuur privébericht
Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

Kelly Griffel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 13:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hm...Hier zit zeker wat in!

Dat van Ronald klopt iig wel! Zou hij diegene zijn die sterft in 1 van de volgende boeken? Door toedoen van Peter dan... Want die rat in de legende zorgt er ook onrechtstreeks voor dat de Running sterft. Dus kan dit hier ook zo zijn?

Van Voldemort zou het betekenen dat Voldemort waarschijnlijk door Harry wordt vermoord en daarna alle slechte tovenaars, zoals de Dooddoenders ook worden uitgeroeid.

Zou Arthur dan toch misschien Minister van Toverkunst worden? Als je verband legt met de legende van King Arthur, dat hij het volk als eenheid bij mekaar wilde houden. Zou het kunnen dat er misschien door toedoen van Arthur de Wizards besluiten om het te vertellen aan de Muggles dat ze bestaan, eens dat Voldemort dood is?

Sylvia
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Sylvia is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 13:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

hmm, interesting, er zit zeker wat in...maar ik durf niet te zeggen wat er uit zal komen, eigelijk wil ik het helemaal niet weten, maar ik wist niet dat de dingen die we al weten gebaseert zijn op mythen! ik moet daar egt ietsjes vaker naar kijken, naar die mythen, ze zijn best interesting... Razz

Mrs. J. Potterr
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Mrs. J. Potterr is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 14:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wel interessant!

Volgens mij was er ook een met Sneep,
Severus had ook een betekenis.

Rubeus
7e jaars
7e jaars

Rubeus is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 14:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heel veel namen komen toch uit mythes. Zoals bijvoorbeeld Argus Vilder. Argus was volgens de mythe behangen met ogen waardoor hij alles zag. Vandoor ook: met argusogen toekijken. En als concierge ziet Vilder misschien niet alles, maar hij houdt wel een oogje in het zeil.

Verstrek nooit wachtwoorden of creditcardnummers in een bericht.
BeeGee Kenobi
The Lost Mod

BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 16:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

miemperd schreef:
severus was toch ook een of andere oorlogsgod ofzoiets, en het betekent in het latijns ook eng

Severus was in de Romeinse tijd een man van grote invloed die later een andere man van grote invloed (met een naam die verdacht veel lijkt op Albus) overwint..

Misschien zegt dit ook wat over aan welke kant Severus nu eignelijk staat..

Bietje
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 128 Sikkels

Bietje is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 16:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ze heeft dan echt al die mythes en legendes bestudeerd voordat ze namen aan de personages ging geven, ik vind dit echt heel knap! Maar als ze echt kijkt naar oude mythes en legendes met namen, zou het inderdaad ook wel zo kunnen zijn van Lupin en de Half Blood Prince..

Ik vind het echt leuk om te zien dat dat allemaal klopt, vooral die met Ron.. of eigenlijk niet want ik wil niet dat Ron dood gaat :'(

BeeGee Kenobi
The Lost Mod

BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 16:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een andere betekenis van de naam Ron is:

Konings adviseur

Volgens mij kan dit wijzen op een eventuele baan voor Arthur als Minister..en Ron als...euh..Auror ofzo...het klinkt allemaal zo logisch nu..

Tonks
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 83 Sikkels

Tonks is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 17:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit is heel erg interessant, als je nog iets vind over die namen moet je het ook hier neerzetten. Daar kunnen leuke theorien uit komen. Wel jammer als dat van Ron waarheid wordt, al had ik al in gedachten dat hij weleens het loodje zou kunnen leggen...

BeeGee Kenobi
The Lost Mod

BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 18:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tonks schreef:
Dit is heel erg interessant, als je nog iets vind over die namen moet je het ook hier neerzetten. Daar kunnen leuke theorien uit komen. Wel jammer als dat van Ron waarheid wordt, al had ik al in gedachten dat hij weleens het loodje zou kunnen leggen...

Jah..dat had ik ook gedacht inderdaad..maar als ik dit zo lees en ga analyseren...dan denk ik dat Arthur pas op het einde van boek 7 minister word...en Ron Percy verdrijft van z'n hoge positie.....

Maar zodra ik meer vind..post ik het...jullie ook hoop ik.. Cool

Sambora
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Sambora is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 20:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk dat dat je uit de verhalen die bij de namen horen niks uit kunt halen... als dat zo zou zijn dan kan je al het einde raden enzo... ik denk dat ze alleen de namen heeft overgenomen... misschien een beetje de karakters... meer niet

- Don't You Know Who I Think I Am -
Unni
2e jaars
2e jaars

Unni is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 20:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wauwie SBG, interessant ^-^

Misschien verslaat Harry Voldemort helemaal niet, maar Perkamentus... Maar de Profetie zegt dan weer dat Harry dat moet gaan doen...

En als de Romeinse Severus de-man-met-de-naam-die-verdacht-veel-op-Albus-lijkt (Confused) verslaat, kan het misschien dat hij toch een Dooddoener is... En dat hij na Voldemorts val Perkie vermoordt...

Misschien heeft Perkamentus nooit kunnen ontdekken dat Sneep nog steeds Dooddoener is doordat hij z'n geest zo goed kan afsluiten (hij leert Harry tenslotte ook Occlumentie)

Maar in boek vier zegt Voldemort dat Sneep zal boeten omdat hij is overgelopen... Woeii, best wel verwarrend ^^'

Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 627 Sikkels

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 20:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

zeg SBG... waar haal je die mythes en legendes vandaan zeg? Shocked
ik hou van dat soort dingen!!

maaruh nu ff ontopic... het klinkt allemaal SUPERlogisch... en ik denk ook wel dat het allemaal uitkomt... bij JK is toch niets toeval?
ik zou het trouwens niet zo leuk vinden als Ron in een van de komende boeken zou sterven... Crying or Very sad
maar het klinkt allemaal erg logisch!!! leuk!!!

The Lost Mod

BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 20:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Pottergirl schreef:
zeg SBG... waar haal je die mythes en legendes vandaan zeg? Shocked
ik hou van dat soort dingen!!

maaruh nu ff ontopic... het klinkt allemaal SUPERlogisch... en ik denk ook wel dat het allemaal uitkomt... bij JK is toch niets toeval?
ik zou het trouwens niet zo leuk vinden als Ron in een van de komende boeken zou sterven... Crying or Very sad
maar het klinkt allemaal erg logisch!!! leuk!!!

Ik zal voor je even de site terug zoeken..daar staan nog meer theorie'en op..heel interessant...dan kan ik ook dat van Severus en Albus toelichten...

Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 627 Sikkels

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2004 20:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

dankje dankje dankje dankje dankje Smile
ik vind zulke dingen echt super interessant!!
*springt enthousiast op en neer, raakt met haar kop de plank boven de computer en gaat met een pijnlijk hoofd weer zitten*

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp