Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Dikte boek 7 Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 19, 2007 15:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zoals ik al zei ging het bij mij niet om de woorden maar om de dikte. Daarbij zei ik ook nog. Ik bedoelde in ieder geval. Dat boek 7 het enige boek is bij mij wat op de achterkant het tekentje staat van FSC. Het viel mij sowieso op want het papier rook anders dan normaal. En daarbij maakt het niet uit hoeveel woorden het heeft. Het heeft 607 pagina's dus dan zou het net zo dik moeten zijn als HBP en dat is die van mij niet. En het ligt er niet aan dat ik HBP vaker gelezen heb, want HBP is bij mij in vergelijking een stuk dikker. En ik heb ze allebei gebonden..

Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 19, 2007 15:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Zoals ik al zei ging het bij mij niet om de woorden maar om de dikte. Daarbij zei ik ook nog. Ik bedoelde in ieder geval. Dat boek 7 het enige boek is bij mij wat op de achterkant het tekentje staat van FSC. Het viel mij sowieso op want het papier rook anders dan normaal. En daarbij maakt het niet uit hoeveel woorden het heeft. Het heeft 607 pagina's dus dan zou het net zo dik moeten zijn als HBP en dat is die van mij niet. En het ligt er niet aan dat ik HBP vaker gelezen heb, want HBP is bij mij in vergelijking een stuk dikker. En ik heb ze allebei gebonden..

Ik snapte wel wat je bedoelde, maar ik bedoelde vooral dat de Nederlandse versie waarschijnlijk dikker wordt. Want daar spelen ze niet zoveel met de lettertypes zoals ze bij de Engelse versies wel doen. Ze hebben waarschijnlijk een stuk dunner papier gebruikt en dat vind ik eigenlijk wel fijn, het leest een stuk makkelijker.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Profiel bekijkenStuur privébericht
loutje
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 47 Sikkels
Woonplaats: ver weg van hier ,maar toch lekker knusjes in zijn armen.(hihi)

loutje is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 27, 2007 15:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

het lijkt dik,
mr toch vind ik dat er op het einde nog een hoofdstuk bijmocht, ik ga nieks schrijven, want dat zouden spoilers zijn, maar ik vind dat het aan het einde te rap gaat !

missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 27, 2007 16:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

loutje schreef:
het lijkt dik,
mr toch vind ik dat er op het einde nog een hoofdstuk bijmocht, ik ga nieks schrijven, want dat zouden spoilers zijn, maar ik vind dat het aan het einde te rap gaat !

Je mag hier spoileren hoor. Maar voor mij hoefde er niet nog een hoofdstuk erbij. Het laatste hoofdstuk mocht wel wat uitgebreider van mij. De dikte was oké.

Mijn mega spoiler fanfic!
loutje
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 47 Sikkels
Woonplaats: ver weg van hier ,maar toch lekker knusjes in zijn armen.(hihi)

loutje is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 27, 2007 17:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

ow ja, vergeten
bij perkamentus is er een heel rouw hoofdstuk
nu gaan fred en lupin en tonks dood, en voldemort is dood en alles
en dan is het opeens 19 jaar later, ik had daar liever nog een hoofdstuk tussen gehad Very Happy

riccmaster
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 24 Sikkels

riccmaster is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2007 13:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

de dikte van boek zeven is 778 bladzijdes waarvan 8 niets op staat.zo heb ik het gelzen.misschien wordt de nederlandse versie dikker wie weet....

EDIT:ik weet eigelijk niet af van boek zeven(eigelijk een beetje) maar weet wel de dike dus ben er blij om

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2007 13:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

riccmaster schreef:
de dikte van boek zeven is 778 bladzijdes waarvan 8 niets op staat.zo heb ik het gelzen.misschien wordt de nederlandse versie dikker wie weet....

EDIT:ik weet eigelijk niet af van boek zeven(eigelijk een beetje) maar weet wel de dike dus ben er blij om

Nee het 7e boek heeft 607 pagina's in het Engels en zal rond de 500 pagina's in het Nederlands hebben. Het boek is meestal kleiner in het Nederlands omdat wij kleinere lettertype hebben en een groter formaat. Dikker wordt de Nederlandse versie sowieso niet...

King of the Silvan Elves

BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2007 13:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
riccmaster schreef:

Nee het 7e boek heeft 607 pagina's in het Engels en zal rond de 500 pagina's in het Nederlands hebben. Het boek is meestal kleiner in het Nederlands omdat wij kleinere lettertype hebben en een groter formaat. Dikker wordt de Nederlandse versie sowieso niet...

Hij bedoelt waarschijnlijk de Amerikaanse versie, maar je hebt gelijk dat hij zeker niet dikker wordt. Ik denk dat de Nederlandse versie wel wat dikker zal worden dan 500 pagina's omdat het lettertype van de UK-versie van boek 7 een stuk kleiner is dan die van boek 6. Daarnaast wordt in de Nederlandse versie de lettertype nooit veel veranderd, wat zal betekenen dat het boek ongeveer 550 pagina's gaan tellen. Als ze hetzelfde lettertype als boek 5 gebruiken.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2007 14:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

A.Perkamentus schreef:
Witch_Eva schreef:
riccmaster schreef:

Hij bedoelt waarschijnlijk de Amerikaanse versie, maar je hebt gelijk dat hij zeker niet dikker wordt. Ik denk dat de Nederlandse versie wel wat dikker zal worden dan 500 pagina's omdat het lettertype van de UK-versie van boek 7 een stuk kleiner is dan die van boek 6. Daarnaast wordt in de Nederlandse versie de lettertype nooit veel veranderd, wat zal betekenen dat het boek ongeveer 550 pagina's gaan tellen. Als ze hetzelfde lettertype als boek 5 gebruiken.

Volgens het persbericht (waarin stond dat het boek uit zou komen op 17 november) zou het boek 511 pagina's hebben. En ik denk dat dat ongeveer wel klopt. HBP had in het Nederlands namelijk 490 bladzijdes, dus dan is dat wel iets van 20 pagina's groter..

King of the Silvan Elves

BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2007 14:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dan zullen ze het lettertype wel moeten veranderen. Een regel meer of minder op een bladzijde kan al heel veel schelen, volgens mij. Maar dat persbericht hoeft niet per see te kloppen, ze kunnen het veranderen.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2007 14:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

A.Perkamentus schreef:
Dan zullen ze het lettertype wel moeten veranderen. Een regel meer of minder op een bladzijde kan al heel veel schelen, volgens mij. Maar dat persbericht hoeft niet per see te kloppen, ze kunnen het veranderen.

Ik weet ook niet of het persbericht echt klopt. Maar ik neem aan dat de Harmonie wel weet hoeveel pagina's het ongeveer gaat hebben. Zij hebben de aantal woorden die het boek gaat hebben ook wel doorgekregen van Bloomsbury. En zij hebben dan blijkbaar deze schatting gemaakt. Maar ja of het nou 550 pagina's gaat hebben of 511, hij wordt sowieso "dunner" dan de Britse en de Amerikaanse versie.

King of the Silvan Elves

BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2007 17:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
A.Perkamentus schreef:

Ik weet ook niet of het persbericht echt klopt. Maar ik neem aan dat de Harmonie wel weet hoeveel pagina's het ongeveer gaat hebben. Zij hebben de aantal woorden die het boek gaat hebben ook wel doorgekregen van Bloomsbury. En zij hebben dan blijkbaar deze schatting gemaakt. Maar ja of het nou 550 pagina's gaat hebben of 511, hij wordt sowieso "dunner" dan de Britse en de Amerikaanse versie.

Ligt eraan wat je onder 'dunner' verstaat, boek 7 UK versie is redelijk dun (Dan bedoel ik echt de dikte), dus ik denk dat de Nederlandse versie wel dikker zal zijn (vanwege dikker papier). Hij zal wel minder pagina's bevatten, maar het boek is wel evenlang omdat het gewoon hetzelfde verhaal is. Ze kunnen het lettertype altijd nog aan het persbericht aanpassen, als ze daaraan willen houden.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Ma Sep 03, 2007 22:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zei expres "dunner" tussen twee aanhalingstekens omdat dit topic "dikte boek 7" heet. Nu zit ik dus al een paar keer op de site van de Harmonie te kijken. Ook al hebben wij de kaft al, toch wil ik weten wanneer zij het erop gaan zetten. Ik keek dus op de pagina van RvdD en ik vond toen dit. Hier staat dezelfde informatie dan in het persbericht, en er staat dus bij dat het boek 512 pagina's gaat hebben. Dus dat houd in dat hij groter is dan HBP, omdat HBP 490 pagina's heeft. Ze hebben dus denk ik naar het aantal woorden gekeken en daar een schatting van gemaakt.

King of the Silvan Elves

BerichtGeplaatst: Di Sep 04, 2007 15:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Ik zei expres "dunner" tussen twee aanhalingstekens omdat dit topic "dikte boek 7" heet. Nu zit ik dus al een paar keer op de site van de Harmonie te kijken. Ook al hebben wij de kaft al, toch wil ik weten wanneer zij het erop gaan zetten. Ik keek dus op de pagina van RvdD en ik vond toen dit. Hier staat dezelfde informatie dan in het persbericht, en er staat dus bij dat het boek 512 pagina's gaat hebben. Dus dat houd in dat hij groter is dan HBP, omdat HBP 490 pagina's heeft. Ze hebben dus denk ik naar het aantal woorden gekeken en daar een schatting van gemaakt.

HBP heeft trouwens 496 pagina's volgens de site van de Harmonie. Omdat het op hun site staat, zal het aantal pagina's wel kloppen. Ik denk dat ze het lettertype wel iets moeten verkleinen om het er allemaal op te krijgen, maar dat zullen ze er wel aan aanpassen. De kaft staat trouwens nu ook op hun site.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Za Dec 01, 2007 21:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Achteraf had ik dus ook niet gelijk want het boek heeft 541 pagina's. Jij zat er dus dichterbij dan ik. xD Jij (= A. Perkamentus) zei dat het ongeveer 550 pagina's zou hebben. Dan vind ik het wel raar dat de Harmonie op hun website postte dat het boek 511 pagina's zou hebben. Ik vind het namelijk nog wel een verschil.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp